Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1316
For en stund siden laget jeg denne tråden, og avreise nærmer seg med stormskritt.

Planen min var å ha lite kontanter med, og heller ta ut når jeg trenger. Men så har jeg hørt/lest at det kan være høye gebyrer og andre uventede utgifter når vi tar ut penger i utlandet, så jeg har derfor gått mer og mer vekk fra denne løsningen, og heller ha dette som en slags "nødløsning".

Jeg skal feriere i ca en uke, og har funnet ut at campingplasser ta ca 250+/-kr pr natt i gjennomsnitt, så her går det nesten 2000,-. Er jo også nødvendig med penger til mat, snop, bensin, fornøyelsesparker etc.

Noen som har noe erfaring med hva som er smart og ha med?
Hvordan er det med oppbevaring av pengene? Liker ikke å måtte bære rundt på f.eks. 5000,-, men vil heller ikke legge de igjen i bilen, tilfelle noen gjør innbrudd i den eller stjeler hele bilen.
Pengebelte er genialt.

Slik: http://www.sportsnett.no/m?/wsp/spor...T&func_id=TAT3

Det bør fåes i alle sjapper som selger kofferter og bagger.
awt
Trådstarter
Har tenkt på noe slik, og kommer nok til å få meg et. Men hvis vi tar en badetur på stranden og sånne ting, så er det ikke det smarteste å ha på seg vil jeg tro, og da må det jo legges et sted.
Den campingplassen du skal på har mest sannsynlig en eller annen form for oppbevaring i safe. Snakk med betjeningen i det du kommer dit og forhør deg om mulighetene til oppbevaring av verdisaker.
jeg pleier å bruke bukser/shorts med glidelåser, funker bra for meg
jeg anbefaler å heller finne en mini bank når du er framme. du får alltid best veksle pris i landet du skal ha penger fra. du kan spare masse der