Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1888
Hei....

Jeg og damen har tenkt å reise vekk en uke fra ca 27. juni, men finner ingen veldig billige restplasser fra Bergen (helst, kan også dra fra Oslo)

Noen som har noen tips til å finne billig reise.. Har hørt at en kan få det veldig billig ved å dukke opp på flyplassen avreise dagen og høre om de har noen restplasser.. Stemmer det?

Og går det an å fikse hotell og sånt selv, og dermed skaffe seg veldig rimelige flybilletter...

Neon tips?
http://www.restplasser.no/
skal vel være ganske bra
Borgen på forumet han fikk en uke i London med fly og hotell til ca 2000 kr per pers..Var ikke midt i sommerferien men..
Fjøslukt's Avatar
Trådstarter
Men Restplass.no kan ikke skaffe charter, noe som er dumt...! Og er avhengig av å reise i uke 26...
kan ta fly til sverige, eller danmark og ta fly videre derfra. kan godt være billigere og like greit.
Sitat av zeronz
kan ta fly til sverige, eller danmark og ta fly videre derfra. kan godt være billigere og like greit.
Vis hele sitatet...

Hei.. Gå inn på Ving.no der kan du se hvilke restplasser som er ledige.du må da reise om max 4 dager eller mindre fra dagen du bestiller.. Det står hvilke reiser som har ledig plass samt hotellinfo og om det er uspesifisert eller spesifisert.. Ett eks: Mallorca en uke med avreise lørdag 18/6 koster 1395kr pr.pers!
Ring til reisebyrået når du vil dra! Dama mi og jeg ringte Ticket i fjor. Vi fikk billige billetter til Portugal. Vi storkoste oss. Fikk også med oss kvart, semi og finale i fotball-em, som var i Portugal da.

Vi ringte, dagen etter betalte vi og dagen etter det lå vi i solsteiken!
Det er bedre å faktisk ta turen til 2 kanskje 3 forsjellige reise byråd og snakke med de der. Det som står på nette er ofte ikke helt oppdatert. Gå ned å start samtalen med å si at du vil ha en billig "hopp-på-tur". Så trykker de inn noe på dataen sin, og vips så kan du være heldig å få meget billige turer sør-over. Lykke til
▼ ... over en uke senere ... ▼
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Er det noen som har erfaring med å bare troppe opp på flyplassen og sitte der og vente på en avbestilling?
Tenkte å gjøre dette i helgen, sitte å vente en natt på flyplassen og håpe på det beste.
Om noen har gjort dette før hadde det vært lættis å få høre hvordan dette fungerte.
Sitat av speq
Er det noen som har erfaring med å bare troppe opp på flyplassen og sitte der og vente på en avbestilling?
Tenkte å gjøre dette i helgen, sitte å vente en natt på flyplassen og håpe på det beste.
Om noen har gjort dette før hadde det vært lættis å få høre hvordan dette fungerte.
Vis hele sitatet...
Gjorde dette for et par år siden, vel det er egenlig litt mer en et par Gikk kjempe greit å komme meg til Spania, men sleit enormt å komme meg fra Oslo igjen. (Bodde på den tiden i Finnmark.)
http://www.solfaktor.com/no/ er også en side det kan være verdt å følge med på..
fatman: satt du å venta lenge da? Var du innstillt på å komme til spania eller var det den plassen som var den første hvor du fikk plass?

Er det noen som har gjort dette på værnes som har erfaringer?

EDIT: Hvor billig var det?

Scha
Sist endret av Scha; 30. juni 2005 kl. 15:16.
Sitat av Scha
fatman: satt du å venta lenge da?
Vis hele sitatet...
Hodet var ikke helt med meg når jeg posta Men jeg kom til Fornebu klokken 11:30 og kom meg avgårde med et fly klokken 22:30, det vil si jeg fikk plassen rundt middagstid, husker ikke 100% nøyaktig når.

Sitat av Scha
Var du innstillt på å komme til spania eller var det den plassen som var den første hvor du fikk plass?
Vis hele sitatet...
Det var egentlig den første muligheten som var tilgjengelig. Og jeg var egentlig ikke kritisk til hvor jeg skulle havne. Fikk en fin ferie.

Skulle bare ønske at jeg ikke ble sittende på flyplassen i over et døgn før jeg kom meg tilbake ( i Oslo altså).