Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1197
Jeg har nå sittet og spillt HL2 en god stund nå, Jeg er ganske fornøyd med gameplayet, men den gode og infløkte historien ser ut til å utebli. Jeg har nå kommet til ca midt i city 17 mapsa (helt på slutten av spillet), men jeg har enda ikke anelse om hva som skjer. Jeg leste en kjapp forklaring av spillets gang, men ble ikke noe særlig klokere.
Derfor har jeg konkuldert med

1.enten er jeg for dum til å se hva som faktisk skjer
2. Eller jeg er hva som skjer, men er ikke fornøyd med det jeg ser.
3. eller det er ingen histore på noen som hellst måte.

hittil har jeg sett at:
lederen av black mesa prosjektet har startet en organisasjon som holder inbyggerne i c17 som slaver i et "big brother samfunn."
Gorden freeman løper gjennom hele spillet rundt og redder folk, leder motstandsbevegelser og leker hellt. Denne hvite dama (how's name have been forgotten) viser seg å være en spion for "the bad guy" og har hele tiden prøvd å fange Freeman. Og "alle" forsker på avansert teleporter teknologi.
Når du satte i gang hendelsene som skjedde på black mesa, kom alle mulige skapninger til jorden fra xen. Folk flyktet til byene, og så kom combine (slemme og mystiske skapninger) og laget et herk. Dette var sjutimerskrigen, hvor til slutt lederen for black mesa skrev under på jordens overgivelse mot at han fikk makt. Freeman ankommer lenge etter hendelsene i HL1, uten å ha blitt en dag eldre. Det er det helt konkrete, men det er også en del andre ting involvert (G-man, hvem er han og hvem jobber han for? Hva er dette snakket om host-bodies mot slutten? Hva er det som blir gjort med menneskene i the citadel?).
hysing's Avatar
Trådstarter
I see. det forklarer mye. Jeg synes allikavel ikke vi har den samme gode infløkte historien som forrige gang. dessuten har ikke HL2 klart å skape den stemminingen som hl gjorde fordi de hele tiden skifter omgivelser. Også følger CS source med da. Jeg derfor, men stor tyngde på sisteargumentet, påstå at half-life 2 er den største katastrofen i gamingindustrien på lenge.
Å påstå at half-life 2 er den største katastrofen i gamingindustrien på lenge er ikke bare litt drøyt. men veldig. Selfølgelig er det et "elsker det / elsker det" ikke spill. Jeg skal være enig at man ikke får helt den samme gode gamle half-life følelsen som i eneren. Savner mange aliens. hvor ble det av bullsquid og houndeye? Så var det jo en del bra med i toern også. Gravity-gun var jo en genistrek. likte veldig godt de derre antlions. Var ikke helt overbegeistret for at combine var overalt. Men overall så syns jeg HL2 var sinsykt rått
Valve gjorde jo et forsøk på å lage en oppfølger som var helt annerledes en enern. Og for å være ærlig vet jeg ikke om jeg hadde giddet å spille det ferdig hvis det hadde vært på et sted som i enern. HL2 skifter elegant mellom resident evil-style byer der du tusler rundt på kirkegårder med zombier overalt til urban terrain fighting mot combinesoldatene. HL2 har sjelden lik spillfølelse i mer en 2 timer av gangen før det skifter over til en annen type omgivelser, terreng, miljø og atmosfære.

Historien henger tett på enern, men krever jo at du kan tenke litt og fantasere litt på hva som har skjedd fra 1 til 2.

Jeg regner med at Half Life 3 blir på lik måte veldig annerledes fra både enern og toern. Jeg syntes det er fantastisk hvordan valve har klart å lage en vitiruell verden der aliens og mennesker lever side om side, og legger opp clues om hva som har skjedd..

sannsynligvis har man jo oppdaget at "slaves" fra hl1 var vennligsinnede men bare forvirrede og prøvde å forsvare seg når de kom til black mesa..

HL2 krever at du bruker fantasien litt, men jeg regner med at du får svar på mange av spørsmålene dine i HL3
Hva er dette snakket om host-bodies mot slutten?
Vis hele sitatet...
Tror nok at aliene ville at han lederen skulle få en host body.. Slik at han kunne være en av dem på en måte... Han snakker om det helt i slutten. Der når han snakker med den svære bierompa (eller hva det er)
Han sier at han aldri kunne overlevd i et så farlig miljø, og så sier han "a host body? You've got to be kidding me...". Jeg lurer på om combine kanskje ikke er mennesker som har blitt "besatt" av mennesker.
Jeg hater slutten..
hvem er g-man og hvem jobber han for??
kan jeg konkludere at hele hl2 bare var et "oppdrag" som g-man hadde fått?

synd med hu dama..
Hmm, jeg skjønte ikke HELT dette med aliens. De kommer jo i små raktter som krasjlander overalt.. Hvor kommer disse rakettene fra.. Et sted ser det jo ut som de blir skutt opp fra bakken.
litt sent svar, men jeg anbefaler dere og lese denne siden
Offtopic:
Nå som denne tråden er litt tatt opp igjen, og jeg ikke gidder å starte en ny hl2 tråd, (og få admins på nakken) kommer jeg med et dilemma.
I lang tid har jeg snakket om å kjøpe meg ny hdd (ettersom jeg bare har 40gb), og Hl2.
Så jeg fant en hdd og hl2 til en pris jeg kan akseptere, men er den hdd'en noe lurt valg?

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=302610&cks=PLC

Hl2 kjøper jeg på elkjøp til 300,-
Ser ikke ut til å være noe galt ved den.
Maxtor er jo bra, har standard hastighet og god lagringskapasitet. Det er bare ATA, men om du har en eldre PC trenger du ikke noe annet.
3 års garanti er det også.