Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2396
2 ting:

hvordan ligger passordene lagret i windows2000?

og hvordan fikse på dual-booten? vil fjerne winME, og starte win2k uten mer om og men.
Better than thou.
kan du ikke bare avinstallere WinME? og eventuelt avinstallere bootmanageren din?

------------------
::Carlo::
"To be forgotten is worse than death.."
Du må ha en bootmanageren av en eller annen form, hvis du avinstalerer den så kan det fort bli problemer (hvis avinnstallasjonsprogrammet ikke leger tilbake den gamle da), nei du bør heller fine deg en liten ikke grafisk bootmanager (alla den som følger med Win9x og lilo) og innstallere den over, dereter slette WinME.


Kongen


det bør ikke være verre enn å fikle litt i boot.ini som ligger i c
(det er en skjult fil) og ser ca. sånn ut.

[Boot Loader]
timeout=10
Default=C

[Operating Systems]
C="Microsoft Windows Millennium Edition"
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect

Fjern alt som har med winme å gjøre, og gjør win2k til default.
Deretter kan du bare slette winme fra harddisken.

og...bare for å ha sagt det...
Lag en boot-disk, og en sikkerhetskopi av boot.ini før du gjør noe

------------------
"May the source be with you"

[This message has been edited by tHaZ (edited 10 January 2001).]
▼ ... noen uker senere ... ▼
--------------------------------------------------------------------------------
Hva med å bare følge denne prosedyren? ->
Høyreklikk my computer->velg advanced-> fjern krysset for view list of operating systems->i comboboksen velger du w2k...Done
Trådstarter
13 0
fant ut av det nå...
brukte bare prosedyren som M-sport beskrev. var en kar som viste meg det. Utrolig at jeg ikke hadde sett det før da. Så bruker jeg powerquest bootmagic til å velge oppstart mellom win2k, winME, og linux. fungerer perfekt.
Better than thou.
URL? Felt så mange url'er jeg spurte etter idag da http://www.iblis.nu/ubb/wink.gif

------------------
::Carlo::
"To be forgotten is worse than death.."
passordene i win2000 er lagret i SAM filen..

Men den kommer du ikke til hvis systemet kjører..

Men, there are ways..

husker ikke akkurat detaljene, men jeg har det liggende i en mail, for de som er interesert..

Win2k skal i teorien bruke 128bits kryptering,
men da ville den ikke virket sammen med gamle win OS'er, så den bruker den gamle i tillegg.

Hvis du bare skaffer lopht crack. (stavet riktig?), så skulle du få enkel tilgang til det meste av passord ; )

------------------
___________________
www.G N E S E R.com