Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 828
Gooood dag, alle sammen!

Jeg ser om dagen etter en oppgradering fra mitt nå ganske utdaterte GTX 670. I utgangspunktet tenkte jeg å slenge inn ett til og kjøre SLI på det, men valgte fort bort dette valget. Jeg er klar over issuene SLI har.

Spørsmålet mitt blir da, hvilke av disse valgene ville gitt mest value for money nå i 2018? Jeg ønsker å bruke kortene utelukkende til gaming, for å oppnå 144+ FPS i kompetitive spill som Overwatch, men også stabile og gode framerates i mer krevende spill som FFXV og Destiny 2.

Prisene jeg ser på (brukt)

2x780ti ~1600
1x980 = ~1500
1x980ti = ~2500
1x1070 = ~2200


Dersom valget faller på et av 1x kortene, så er det fordi jeg vil kunne oppgradere ved å kjøre SLI i fremtiden, så de mest realistiske valgene per nå er en av de to første.

Problemet jeg ser med 780ti konfigurasjonen er dog at kortene kun supplerer 3gb VRAM, noe jeg ser på som litt i minste laget for halfway futureproofing. 980 smeller til med 4gb, noe jeg annser som mer realistisk.

Det frister selvfølgelig å investere litt ekstra, og kjøre på med et 1070, men jeg vet ikke om det er en kostnad->price ratio jeg klarer å justifye nå.

Input, anyone?
Meg bekjent så holder 980Ti stand enda.

Hadde jeg vært deg hadde jeg heller spart opp og bare gått for 1080ti med en gang, dersom du uansett har planer om å kjøpe et til for SLI i fremtiden. Tror 1 1080ti vil gi bedre ytelse enn 2 980ti,
Jeg kjøpte et 980TI for en uke siden, og jeg er veldig fornøyd. Det holder definitivt stand, så lenge man ikke er ute etter 4k-spilling. Men da holder ingen av delene som du viser til. 1070 er ca like bra som 980ti, så det er litt hip som hap hva du går for!
Hva vil være en ok pris å betale for et brukt 1070ti?
Bør man være obs med tanke på mining, eller har det ikke noe å si i praksis hva kortet er brukt til?
Hva kortet har blitt brukt til, er ikke så nøye. Reklamasjonsrett ftw!