Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 822
Heisan! Sliter med å finne eit hovedkort som ikkje koster skjorta, og som passer til fargevalget mitt. Trenger altså eit mobo som er mest mulig svart, som ikkje innehalder gult, blått, eller grønt. Skal gå for ein svart/kvit pc.

Krav:
z87 (og då sjølvsagt LGA1150...)
Tre stk PCI-E slotter. Dette er for skjermkort og lydkort. Dvs. to stk må vere 16x, og den siste trenger ikkje vere meir enn 4x. Desse må vere plassert slik at korta ikkje varmar kvarandre. Har planlagt vannkjøing for GPU'ane, men dette blir ikkje med ein gong. GPU nr. er heller ikkje bestemt, men vil ha den klar i tilfelle eg trenger meir I/O, eller evt. SLI.

HK-et skal ikkje sjå veldig enkelt ut. Det kortet eg har komt nærast til å passe til mine krav er ASRock Z87 Extreme6, einaste problemet er dei gule kondensatorane(?), samt den gule skrifta på chipsetheatsinken. Har sitt litt på sabertooth, men det blir litt for dyrt.

Eit anna eksempel er ASRock Z87 Extreme3, men det ser for simpelt ut... Har ikkje sitt på AMD sida, men dersom det finnes nokre betre alternativ der, så skal eg vurdere det.

For dei som er interessert, så er resten av builden her: https://imma.gr/54316 eks. vannkjøling, ettersom eg fortsatt undersøker dette.
marilize legajuana
Broiler's Avatar
ASUS Sabertooth?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Er lydkort noe du har fra før av?

Hvis det er noe du har planer om å kjøpe nå det også ville jeg valgt bort lydkort i pc'en og enten gått for en ekstern løsning(som er den desidert beste løsningen, eller et hk med bra onboard lyd.

Hvis du skal ha to fullverdige x16 lanes og 4 ekstra lanes i tilleg må su nokk over på hk med plx chip for ekstra pci lanes, og da begynner vi å snakke om hk som msi sitt xpower kort, asus sitt maximus kort.

Om du skrinlegger det store kravet om pci lanes har gigbyte noen kort som ser ubersexy ut på z87.
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Sitat av Broiler Vis innlegg
ASUS Sabertooth?
Vis hele sitatet...
Har vurdert det, men det koster.
Budsjettet for pcn eks. vannkjøing er 15k, så med sabertooth blir det 2-3 hundre kroner over. Dette er dog på komplett, skal sjå litt korleis det blir om eg bestiller fra dustin.

Sitat av Frufsa Vis innlegg
Er lydkort noe du har fra før av?

Hvis det er noe du har planer om å kjøpe nå det også ville jeg valgt bort lydkort i pc'en og enten gått for en ekstern løsning(som er den desidert beste løsningen, eller et hk med bra onboard lyd.

Hvis du skal ha to fullverdige x16 lanes og 4 ekstra lanes i tilleg må su nokk over på hk med plx chip for ekstra pci lanes, og da begynner vi å snakke om hk som msi sitt xpower kort, asus sitt maximus kort.

Om du skrinlegger det store kravet om pci lanes har gigbyte noen kort som ser ubersexy ut på z87.
Vis hele sitatet...
har eit xonar d2x i frå før av. Gigabyte sine kort har mykje blått og msi har definitivt for mykje gult, og asus sine er for røde.

-------------

Kan vurdere å forandre litt på fargene, men då trenger eg eit par tips.

-------------
Edit:
Ser no at det vart ein del billigare på dustin, og får sabertooth inn i budsjettet.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Har vurdert det, men det koster.
Budsjettet for pcn eks. vannkjøing er 15k, så med sabertooth blir det 2-3 hundre kroner over. Dette er dog på komplett, skal sjå litt korleis det blir om eg bestiller fra dustin.



har eit xonar d2x i frå før av. Gigabyte sine kort har mykje blått og msi har definitivt for mykje gult, og asus sine er for røde.

-------------

Kan vurdere å forandre litt på fargene, men då trenger eg eit par tips.

-------------
Edit:
Ser no at det vart ein del billigare på dustin, og får sabertooth inn i budsjettet.
Vis hele sitatet...
Om utseende er viktig ville jeg gått for gigabyte hk og vengeance pro ram i machende farger, to kitt, ett med fargen som du finner på hk'et og et i solv, i mine(stilrene øyne ser dette bare helt superlekkert ut, om du stapper det inn define r4 kabinett også, sammen med de grå kablene til strømforsyningen, om du er usikker på hva jeg mener med ram og hk, tar du å søker opp ttl sin video ang vengeance pro på youtube.
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Om utseende er viktig ville jeg gått for gigabyte hk og vengeance pro ram i machende farger, to kitt, ett med fargen som du finner på hk'et og et i solv, i mine(stilrene øyne ser dette bare helt superlekkert ut, om du stapper det inn define r4 kabinett også, sammen med de grå kablene til strømforsyningen, om du er usikker på hva jeg mener med ram og hk, tar du å søker opp ttl sin video ang vengeance pro på youtube.
Vis hele sitatet...
Tja, ettersom eg får sabertooth inn i budsjettet, så trur eg at eg går for dei delane eg har funnet fram. Men det er jo eit stilrent build, så lurer på om eg skal legge ut litt ekstra for å få inn dominator platnium. Det trur eg blir fantastisk saman med kvite rør til vannkjøling, og muligens litt pleksi på vannblokkene til cpu og gpu.

Kanskje også spraymale haddisk brønnene kvite.

Nokon som veit om gode og fleksible satakabler som er kvite?

R4 blir det definitivt ikkje, liker ikkje korleis det ser ut.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Tja, ettersom eg får sabertooth inn i budsjettet, så trur eg at eg går for dei delane eg har funnet fram. Men det er jo eit stilrent build, så lurer på om eg skal legge ut litt ekstra for å få inn dominator platnium. Det trur eg blir fantastisk saman med kvite rør til vannkjøling, og muligens litt pleksi på vannblokkene til cpu og gpu.

Kanskje også spraymale haddisk brønnene kvite.

Nokon som veit om gode og fleksible satakabler som er kvite?

R4 blir det definitivt ikkje, liker ikkje korleis det ser ut.
Vis hele sitatet...
personlig liker jeg looken på vengeance pro brikkene langt bedre en looken på dominator brikkene, også liker jeg prisen mye bedre en dominator brikkene :P

også hvis du har planer om custom vannkjøling er 650d et vanskelig kabinett og bygge i, jeg ville ha valgt et kabinett som du klarer å få inn en 360 radiator i fronten, slik at du kan ha positivt lufttrykk, slik at det feks blir 3stk 120mm vifter i front(feks eloop fra nb) og 1stk 140mm bak(feks blacksilet fra nb)

lian li har forresten noen kabinetter som støtter 360 raidator i front nativ, samt ser stilrene ut, og har superb bygge kvalitet

jeg tror forresten ikke du vil få til en stilren look med plexi blokker, enten gå for noen i nikkel(om du drar over dem med sandpapir ser det veldig bra ut.
feks:
http://techbay.no/product.html/ek-cp...category_id=82
og
http://techbay.no/product.html?produ...ategory_id=207 (det er dessverre ikke noe annet til 780 en enten plexi eller matt sort.
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Etter kva eg har sitt så skal det gå bra med 650d. Tenkte å sjå litt på kabinettet når eg får det før eg bestiller vannkjølings delene.

Skal sjå litt på blokkene du likna til.