Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 563
Skal kjøpe meg CPU vifte til min nye pc, men ser at mange klager over høy lyd på Corsair H100i.. Noen som vet noe om dette? og hvis det er veldig høy lyd på dem, har dere noen andre forslag? Skal bygges i et mini case = http://www.bitfenix.com/global/en/pr...assis/prodigy/
Ang. lyd så er det 3 nivåer på viftene som kan stilles ved å trykke på en knapp oppå CPU-kjøleren (eller styres via Corsair Link(?) tror jeg. Var noen koblingspunkter for noe sånt). På nivå 1 av 3 så er det ganske stille for meg, selv om radiatoren står i en del av kabinettet som er uten støydemping.

Men H100i har en relativt stor radiator. Er du sikker på at dette får plass?
Sist endret av Dyret; 3. juli 2013 kl. 18:57.
Trådstarter
20 0
har en video her: http://www.youtube.com/watch?v=wfxgHrID4uw han har puttet dette inn, så det passer nok tror jeg
Jeg kjøpte 5 corsair120mm sp vifter og monterte 2 av de på H100ien min og det kommer ikke veldig mye lyd fra den, men jeg monterte den i toppen på corsair carbide 300r og man får ikke egentlig plass til radiator og vifter sammen med de fleste hovedkort fordi den treffer vcore kjøleren. Jeg måtte klippe bort litt av "nettingen" på toppen for å tre inn skruer så den fikk plass, men jeg tror siden det er mini atx i prodigy og om du fester den i toppen burde den få plass.
Sist endret av Redfreak; 3. juli 2013 kl. 19:04.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Den har ikke en høy lyd, med mindre du laster ned Corsair verktøyet som følger med. Da kan du bestemme hastigheten på viftene. Jeg anbefaler ca rundt 1000 rpm. Bråkte ikke så mye da
Trådstarter
20 0
gjorde litt mer research på nettet om dette nå. Hvis man bytter ut standard viftene som følger med Corsair SP120L med Noctua NF-F12 vifter, så blir det lyden veldig redusert! det som ikke er bra med Noctua NF-F12 viftene er at jeg er ikke så glad i de fargene de kommer i..

Sitat av HanDuck Vis innlegg
Den har ikke en høy lyd, med mindre du laster ned Corsair verktøyet som følger med. Da kan du bestemme hastigheten på viftene. Jeg anbefaler ca rundt 1000 rpm. Bråkte ikke så mye da
Vis hele sitatet...
så du anbefaler disse denne da? den bråker ikke for mye? og har du vurdert å bytte viftene pga bråk?
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av Awsm98 Vis innlegg
gjorde litt mer research på nettet om dette nå. Hvis man bytter ut standard viftene som følger med Corsair SP120L med Noctua NF-F12 vifter, så blir det lyden veldig redusert! det som ikke er bra med Noctua NF-F12 viftene er at jeg er ikke så glad i de fargene de kommer i..



så du anbefaler disse denne da? den bråker ikke for mye? og har du vurdert å bytte viftene pga bråk?
Vis hele sitatet...
Jeg vurderte aldri om å bytte vifter pga bråk, men jeg ville bytte fordi jeg ville ha mer CFM ( Cubic foot per minute.)

Og ja, jeg anbefaler de viftene. Jeg kjøpte 2 av AF versjonen for resten av kabinettet
Sist endret av HanDuck; 3. juli 2013 kl. 19:58.
Trådstarter
20 0
den er grei takk for svar men lurer på en ting til.. strømforsyning: SeaSonic X Series X650: http://www.proshop.no/Stroemforsynin...W-2209208.html vil dette passe inn i bitfenix prodigy kabinettet?