Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3501
Jeg lurte på om dere har noen tips til hva man burde oppbevare weed i for at kvaliteten skal holde seg så lenge så mulig uten og bli for gammel.
noen som har peiling på dette?

Takker for svar
Vakuumpakket i fryseren.
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Alle har ikke vakum maskin for hånd, men det er jo den beste løsningen.
Hvis ikke anskaff deg en norges glass med strikk og husk å luft weeden din i ny å ne.
Da holder den seg relativt lenge
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av Navnl0s Vis innlegg
Alle har ikke vakum maskin for hånd, men det er jo den beste løsningen.
Hvis ikke anskaff deg en norges glass med strikk og husk å luft weeden din i ny å ne.
Da holder den seg relativt lenge
Vis hele sitatet...
Lukter det gjennom glasset da?
Har vurdret å kjøpe lufttett-greie en stund nå, men jeg kom på at det kan funke med skikkelig syltetøysglass også.
MercedesE's Avatar
Trådstarter
Sitat av Navnl0s Vis innlegg
Alle har ikke vakum maskin for hånd, men det er jo den beste løsningen.
Hvis ikke anskaff deg en norges glass med strikk og husk å luft weeden din i ny å ne.
Da holder den seg relativt lenge
Vis hele sitatet...
Hvor lenge tror du ca 100g weed holder seg om jeg har det i norgesglass gjemt i et mørkt skap?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
vakuumbeholder:

http://www.ebay.com/itm/57-Liter-Tig...item231ac2bf82

fås kjøpt i flere størrelser.
putte i en liten plastikk pose, så i en isboks, så grave det? Funker vel det? :P
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
syltetøyglass? =)
Pass på at den er skikkelig tørr og, ellers blir det fort sopp/muggel
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Sitat av MercedesE Vis innlegg
Hvor lenge tror du ca 100g weed holder seg om jeg har det i norgesglass gjemt i et mørkt skap?
Vis hele sitatet...
Så lenge det er helt tørt og du lufter i ny å ne (max 1 gang om dagen) Så vil jeg tro det holder seg så lenge at det ikke er et tema.

Er det et skikkelig norges glass med strikk så lukter det ikke.
Sist endret av Navnl0s; 24. mars 2012 kl. 16:19.
MercedesE's Avatar
Trådstarter
Sitat av Navnl0s Vis innlegg
Så lenge det er helt tørt og du lufter i ny å ne (max 1 gang om dagen) Så vil jeg tro det holder seg så lenge at det ikke er et tema.

Er det et skikkelig norges glass med strikk så lukter det ikke.
Vis hele sitatet...
Takker for svar
sånn ca hvor lenge om dagen skal den luftes?
Pass også på at stashe ditt er helt tørt. Blir en nedtur om du skal sjekke weed'en din en dag, og du finner et glass fult av muggent weed.
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Sitat av MercedesE Vis innlegg
Takker for svar
sånn ca hvor lenge om dagen skal den luftes?
Vis hele sitatet...
Det holder å bare slippe til litt luft.
Pass på at det er tørt før du putter det på glass.
Vil det funke å legge weeden oppå en liten pose salt inni norgesglasset for å dra ut fuktigheten ?
Sist endret av turin; 25. mars 2012 kl. 15:47.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sett i andre tråder at folk anbefaler norgesglass, dette er ikke i produksjon lengre så lurte på om vanlig syltetøyglass funker like bra. Tenkte å vaske det i vaskemaskinen på høy temp. for å sterilisere det, legge det i en pose oppi glasset og grave ned i en liten snøhaug på balkongen da jeg skal hjem til familien i jula og ikke vil at det skal stinke i huset, vil dette funke?
Jeg ville brukt Norgesglass nedgravd...
Sitat av Enew Vis innlegg
Sett i andre tråder at folk anbefaler norgesglass, dette er ikke i produksjon lengre så lurte på om vanlig syltetøyglass funker like bra. Tenkte å vaske det i vaskemaskinen på høy temp. for å sterilisere det, legge det i en pose oppi glasset og grave ned i en liten snøhaug på balkongen da jeg skal hjem til familien i jula og ikke vil at det skal stinke i huset, vil dette funke?
Vis hele sitatet...
Disse funker ypperlig, men syltetøyglass duger nok..
Sist endret av Aaatcho; 11. desember 2012 kl. 16:11.
Smellyproof ziplock + norgesglass i et kjøleskap. Funker fint for meg.
Litt offtopic, men folk her snakker om at norgesglass osv er luktsikre. De er kanskje det for oss mennesker ja, men en narkohund f.eks vil kunne lukte weed gjennom det meste

Tenkte det kunne være greit å si fra hvis noen tenkte å gjemme det i sånne glass og å tro man er sikker.
Norgesglass er absolutt ikke luktsikkert for narkohunder nei. Det nærmeste du kommer det er vel å ha flere lag med vakuumpakking og ikke engang da vil det være helt sikkert for en god hund. Aldri undervurder hundene.
Termos er noe de fleste har liggende. Ihvertfall en innerst i skapet hos sin mor.
Pakk det inn i plastikk/ziplock poser og stapp det nedi. Luft og lystett.
Om termosen lukter litt, bland vann og noen t-skjeer bakepulver og la den stå over natta.
Da slipper du kaffeluktende buds

Har du den i kjøleskap eller lignende, kan den stå ihvertfall i ett år.
Sist endret av oom; 11. desember 2012 kl. 17:07.
Genialt, takk
Sist endret av Enew; 11. desember 2012 kl. 18:49.