Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 4845
Igjennom tidene har det kommet mange storfilmer. Noen ble populære via skuespillere, og andre hadde en såppas god historie at det mørbanket hjertene våre med kjærlighet.

Jeg vet at både jeg og mange av mine venner har gått glipp av mange storfilmer. Hver gang jeg nevner at jeg ikke har sett Star Wars, får jeg sjokkerte blikk lang vei, noe jeg senere har skjønt ikke er så rart.

Personlig mangler jeg Star Wars, Ringenes Herre, Indiana Jones osv.

Hvilke filmer har du gått glipp av/styrt unna? Hvorfor?
Har droppa både Star Wars, Indiana Jones, Harry Potter, Batman og flere jeg rett og slett ikke kommer på..
Fordi jeg syns de ser oppskrytt ut (skyt meg gjerne). Har jo seff fått med meg bittelitt av Star Wars og Indiana Jones, men følte ikke det fanga meg på den måten som flere filmer har gjort. Er heller ikke noe fan av mange oppfølgere.

Har lagt merke til at flere personer jeg kjenner omtrent kun liker det alle andre gjør eller ser. Fordi de ikke vil skille seg ut når det kommer til filmsmak/musikksmak osv. Her liker alle Volvo fra de er 12. Fordi alle andre gjør det.

Mens de andre har hatt Harry Potter-maraton har jeg sett dokumentarer, komedier, action osv, som de andre ikke har gjort. Fordi jeg vil finne noe som ikke absolutt andre har sett. Veit ikke om jeg bare er helt mongo, men...
Sitat av streetch Vis innlegg
Har droppa både Star Wars, Indiana Jones, Harry Potter, Batman og flere jeg rett og slett ikke kommer på..
Fordi jeg syns de ser oppskrytt ut (skyt meg gjerne). Har jo seff fått med meg bittelitt av Star Wars og Indiana Jones, men følte ikke det fanga meg på den måten som flere filmer har gjort. Er heller ikke noe fan av mange oppfølgere.

Har lagt merke til at flere personer jeg kjenner omtrent kun liker det alle andre gjør eller ser. Fordi de ikke vil skille seg ut når det kommer til filmsmak/musikksmak osv. Her liker alle Volvo fra de er 12. Fordi alle andre gjør det.

Mens de andre har hatt Harry Potter-maraton har jeg sett dokumentarer, komedier, action osv, som de andre ikke har gjort. Fordi jeg vil finne noe som ikke absolutt andre har sett. Veit ikke om jeg bare er helt mongo, men...
Vis hele sitatet...
Da du ikke har sett Harry Potter vil jeg si det er du som er helt mongo.
Den siste Batman filmen så jeg vel en halvtime av før jeg skrudde den av..
Utenom Batman så har jeg vel sett alt av storfilmene som har kommet ut de siste 20-30 årene.
Jeg har nå 4470 originale dvd'er hvorav endel selvsagt er store og små serier.. Jeg har sett alle filmene minst en gang..
Tror nesten ikke jeg har gått glipp av noe jeg...
Sitat av Claryn Vis innlegg
Da du ikke har sett Harry Potter vil jeg si det er du som er helt mongo.
Vis hele sitatet...
Jeg har heller ikke sett Harry potter, og er heller ikke mongo.... folk må da vel få ha forskjellig smak?
Sitat av streetch Vis innlegg
Veit ikke om jeg bare er helt mongo, men...
Vis hele sitatet...
Tror nok ikke du er mongo. Men jeg syns det blir litt merkelig at folk ikke ser på det bare fordi "alle andre" ser på det. For min del bryr jeg meg lite om hva folk liker eller ikke. Jeg ser på det jeg syns er interessant, morsomt og spennende.

Harry Potter er en fantastisk historie og bøkene er enda bedre. Hva så om hele verden liker det? Syns det er heller viktigere å se på hva man selv synes om ting. Hva er vel ikke bedre å se på en heit Emma Watson med skoleuniform

Jeg vet ikke helt hvorfor men har styrt meg unna den nye Spider-Man filmen. Fordi de tre andre var en stor flopp i mine øyne og for at jeg er ganske lei av alle Marvel filmene som kommer.

Er selv en tegneserieleser og elsker Marvel. Men syns det blir for mye av det gode? kan ikke helt sette ord på det. Men skal fortsatt se den kommende Wolverine filmen.
Jeg har ikke sett Titanic, Avatar eller Løvenes Konge og kommer heller aldri til å gjøre det. Siden jeg ikke er tretten år gammel har jeg heller ikke sett Harry Potter.
Sist endret av DonTomaso; 8. oktober 2012 kl. 21:48.
Sitat av aerox88 Vis innlegg
Jeg har heller ikke sett Harry potter, og er heller ikke mongo.... folk må da vel få ha forskjellig smak?
Vis hele sitatet...
Jeg har sett Harry Potter. Flere av dem faktisk. - Etter min mening har du ikke gått glipp av noe.

Av filmer jeg ikke har sett så må det være ringenes herre. Ser ut til å være mye av samme sjangeren som Harry Potter, derfor har jeg ikke giddet å se den.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg har ikke sett Titanic, Avatar eller Løvenes Konge og kommer heller aldri til å gjøre det. Siden jeg ikke er tretten år gammel har jeg heller ikke sett Harry Potter.
Vis hele sitatet...
Akkurat Løvenes Konge bør du unne deg tid til. Den er rent magisk! Titanic har heller ikke jeg sett, og Avatar var bare skikkelig lite underholdende.

Har ikke sett Star Wars eller James Bond (unntatt Goldfinger).
Nettop fått sett Batman filmene, var sein med å se Ringenes Herre.

Star Wars har jeg ikke sett.
Har sett de to nyeste James Bond filmene, og that's it.
Ikke X-Men, kanskje ikke store, eller?

Sett kjøleskap filmen med Indiana Jones, skolekino. :P Ikke de eldre.
Jeg har aldri sett Transformers (de nye) Er det noe man burde få med seg?
Utenom det har jeg fått med meg det meste.
Jeg har ikke sett Star Wars eller Star Trek, mest fordi det ikke er filmer etter min smak.

Det samme gjelder også Gudfaren serien, som er enda vanskeligere å se for meg enn de tidligere nevnte.

Det skal nevnes at jeg har prøvd på flere av disse, men når jeg ikke har denne filmsmaken ser jeg ikke noe poeng i å se dem heller.

Den siste Indiana Jones kunne jeg vært meg forruten.

Kan vel legge til alt av James Bond der Daniel Craig hoppet inn, noe som aldri har falt i smak.
Sist endret av waf; 8. oktober 2012 kl. 22:03.
Jeg har heller aldri sett Star wars filmene. Har aldri tatt meg tid til å starte på de, men har lenge tenkt å gi det en sjanse
Hvis serier gjelder her ble det aldri til å se siste sesong av lost heller, har lyst til å se ferdig denne og men det ble helt banalt da jeg stoppet.
Transformers er vel noe å få med seg. Hvis du liker uendelig mye eksplosjoner, lekre damer og fine biler?
Sitat av emmma Vis innlegg
Transformers er vel noe å få med seg. Hvis du liker uendelig mye eksplosjoner, lekre damer og fine biler?
Vis hele sitatet...
Æsj, da styrer jeg unna... Slike filmer gir meg ingenting.
Sist endret av Needle; 8. oktober 2012 kl. 22:08.
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Har verken sett James Bond (Med Daniel Craig), Transformers eller Kon Tiki.
Sitat av Needle Vis innlegg
Æsj, da styrer jeg unna... Slike filmer gir meg ingenting.
Vis hele sitatet...
Tenkte meg det jeg wasted hvert fall nok penger på de filmene.
Jeg er også slik at jeg noen ganger unngår filmene som alle andre skaper så mye fuss om. Stort sett fordi de ikke appellerer til meg, men noen ganger også fordi de blir rett og slett pratet ihjel i mine øyne, det blir ikke gøy/spennende noe mer.
Av filmer jeg ikke har sett som folk har reagert på kan jeg nevne Avatar, Star Wars, Ringenes Herre(har sett 1. og likte den ikke), james bond og gudfaren. Føler ikke jeg har gått glipp av noe men:P
Sist endret av daikirai; 8. oktober 2012 kl. 22:19.
Sitat av Needle Vis innlegg
Æsj, da styrer jeg unna... Slike filmer gir meg ingenting.
Vis hele sitatet...
Kan du gi meg noen filmer som gir meg noe? Jeg er også på utkikk etter noen slike!
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Jeg har sett Harry Potter. Flere av dem faktisk. - Etter min mening har du ikke gått glipp av noe.

Av filmer jeg ikke har sett så må det være ringenes herre. Ser ut til å være mye av samme sjangeren som Harry Potter, derfor har jeg ikke giddet å se den.
Vis hele sitatet...
Tro meg - LoTR er ikke ikke av samme type som Harry Potter... det ser ut som det, ja, helt klart. Trollmenn, og alt det der, men når man har sett på begge seriene, så ser de fleste en svært stor forskjell.

Har vel fått med meg de aller fleste, vil jeg tro. Min personlige favoritt er LoTR, helt klart, men det er spesielle grunner til det.

Uansett, jeg har vel gått glipp av noen. Har aldri vært stor fan av Indiana Jones og andre halv"dumme" filmer (etter min mening). Med halvdumme, så mener jeg humoren. Er bare ikke min humor! Samme med The Man with the Naked Gun filmene, og han andre jeg ikke husker helt navnet på... han som ser helt merkelig ut.

Støtter helt klart det andre sier om Harry Potter - du går ikke glipp av mye.
Batman, siste Ringenes Herre, fleste av Star Wars, Løvenes Konge (Kan ikke huske å ha sett hele?), har bare sett enern av Spiderman, har enda ikke sett Inception / Avatar.

Jeg ser ikke mye på film, og har da tenkt å se disse i fremtiden. Kall meg gjerne en krakk som ikke har sett Løvenes Konge, men men.
Sitat av streetch Vis innlegg
Er heller ikke noe fan av mange oppfølgere.
Vis hele sitatet...
Så du ville helst bare fått servert en tredjedel av historien til f.eks Ringenes Herre triologien eller den originale Star Wars triologien? Eller bare en lang film på 9 timer?
Har ikke sett noen av Haisommer filmene :P
Sitat av M3talll Vis innlegg
Så du ville helst bare fått servert en tredjedel av historien til f.eks Ringenes Herre triologien eller den originale Star Wars triologien? Eller bare en lang film på 9 timer?
Vis hele sitatet...
Det er nok en forskjell på slike filmer. Du ser sikkert forskjellen på en slik serie og Terminatorfilmene f.eks. 3'eren var en katastrofe etter min mening i forhold til de to første. Det samme vil jeg si om 3'eren av Matrix. Kan egentlig komme med mange slike eksempler. Film nr. 3 er som oftes bare for å melke det siste de kan av penger, og historien blir ikke like gjennomført som de første.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg har ikke sett Titanic, Avatar eller Løvenes Konge og kommer heller aldri til å gjøre det. Siden jeg ikke er tretten år gammel har jeg heller ikke sett Harry Potter.
Vis hele sitatet...
Vil anbefale deg å se Løvenes Konge, så den igjen nylig og i motsetning til mange andre av filmene jeg så når jeg var liten lever den ikke bare på barndomsnostalgi, men er faktisk utrolig god.

Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Jeg har sett Harry Potter. Flere av dem faktisk. - Etter min mening har du ikke gått glipp av noe.

Av filmer jeg ikke har sett så må det være ringenes herre. Ser ut til å være mye av samme sjangeren som Harry Potter, derfor har jeg ikke giddet å se den.
Vis hele sitatet...
Helt enig når det kommer til Harry Potter filmene, gjør ikke noe å gå glipp av de. Bøkene derimot bør man ikke gå glipp av.
Som nevnt tidligere i tråden, Ringenes Herre er langt fra Harry Potter, men er filmer som hadde vært vel verdt å se selv uten fantasy-elementene og spesialeffektene.

Sitat av Needle Vis innlegg
Jeg har aldri sett Transformers (de nye) Er det noe man burde få med seg?
Utenom det har jeg fått med meg det meste.
Vis hele sitatet...
Nei, de kan du godt stå over.


Personlig har jeg gått glipp av Den Grønne Mil, men har store planer om å fikse det i nærmeste fremtid. Har også gått glipp av Twilight filmene, dog frivillig, ga de en sjangse ved å se den første filmen, men stoppet der.
Titanic, Pearl Harbour, alt Tom Cruise er med i etter Magnolia. Alt med spøkelser untatt Ghostbusters og Den sjette sans. Sportsfilmer, college komedier, romantiske komedier og de fleste amerikanske slasher \ horror filmer. hvorfor, ehm, smak og behag trur jeg. Syntes ofte de typer filmer er kjipe og forutsigbare.
Sist endret av Bothrops; 8. oktober 2012 kl. 22:51.
Det at folk styrer unna filmer fordi de er populære er ganske merkelig, etter min mening. Jeg prøver å se alle filmer jeg kommer over og gi en mening om de etter jeg har sett de. Tenk på hvor mange som har rakket ned på f.eks Twilllight filmene og som faktisk ikke har sett de. Jeg kjenner hvertfall en god del som har gjort nettopp det.

Virker som mange har gjort opp ganske mange tanker om en film før man ser den og derfor farger det ganske mye av opplevelsen når man faktisk ser filmen.

Mitt råd er da å prøve å være ganske nøytral til filmen før man skal se den, og viss man ikke liker den så greit, da liker man den ikke.
Back to the future(ingen av de).
Rainman
Sitat av daikirai Vis innlegg
gudfaren. Føler ikke jeg har gått glipp av noe men:P
Vis hele sitatet...
hadde heller ikke sett gudfaren filmene før 2 uker siden ca, anbefalt på det sterkeste (anbefaler også å se alle for det blir bare bedre når du kjenner figurene)
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg har ikke sett Titanic, Avatar eller Løvenes Konge og kommer heller aldri til å gjøre det. Siden jeg ikke er tretten år gammel har jeg heller ikke sett Harry Potter.
Vis hele sitatet...
Fyy!

Trenger da virkelig ikke å være 13 år gammel for å se Harry Potter?
Jeg er 25 og så Harry Potter i helga..
Sist endret av Bombasa; 9. oktober 2012 kl. 13:19.
Jeg har bevisst styrt unna alle Jason Bourne filmene. Hvorfor? Fordi jeg føler at de siste James Bond filmene er identiske, og det var nok med dem.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Harry Potter kan nok være litt kjedelig å begyne og se i "voksen" alder da de første filmene er ganske barnselig imo. De siste filmene er jo bedre sånn.
Men de av dere som ikke har sett Ringenes Herre er virkelig heldige! Skulle gjerne ikke sett de så jeg kunne fått den opplevelsen nå.. Vet det er mange som ikke har likt det, fordi det er litt mainstream og kalle ringenes herre en nerde greie. Men de har forandret mening etter og ha sett det. Selv så jeg de på kino og har sett de med og uten ekstramatriale etter på Må vel se en gang til før Hobbiten kommer ut å..
Så ikke Avatar fordi jeg tenkte det var kjipt Disney kliss, ble overtalt og hadde rett!
Har ikke sett Star Wars og har ikke tenkt til og se den heller. Ikke sett Titanic heller.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Siden jeg ikke er tretten år gammel har jeg heller ikke sett Harry Potter.
Vis hele sitatet...
Jeg er heller ikke 13 år, men blir aldri lei av Harry Potter.
Jeg har ikke sett Star Wars, Indiana Jones, James Bond, eller Avatar som jeg kommer på i farten.
Har forsøkt å se Gudfaren sikkert 3 ganger, men har alltid sovnet av etter 15-20 minutter.
Har heller ikke klart å se Sopranos.

Tror rett og slett ikke at mafia temaet interesserer meg nok.
Oi...

Jeg må nok være så å si filmgal, har sett alt som er nevnt i tråden bortsett fra Sopranos. Har planer om å sjekke ut den serien, må bare bli ferdig med breaking bad. (Eller up to date)

Men serriøst, jeg syns mange av dere kan hvertfall forsøke å se noe av de som blir nevnt her, uansett hvor mainstream du syns det er.

Transformers er mye lekre biler og nydelige damer and so on, men for meg hvertfall elsket jeg filmene, tar meg ofte maraton med 3-4 månders mellomrom. Ble virkelig rørt av historien samt at det er eyecandy og mye action. Vil helst ikke si noe mer en det for å spoile.

Harry Potter likte jeg veldig godt film nr.1 ettersom den appelerte til meg da den kom ut siden jeg var ung. Senere ble jeg mindre og mindre interisert men har fortsatt sett alle sammen for opplevelsen, angrer ikke. De tidlige filmene var mer dra på kino med hele familen å se det som en opplevelse, mens de siste var mer fordi jeg lurte på hvordan det kom til å slutte.

Gudfaren er noe alle virkelig må se, jeg hadde selv problemer med å starte på film Nr.1,før jeg spilte spillet faktisk, samt en bror som ville skambanke meg hver gang temaet kom opp for diskusjon.

Lord of the rings derimot, vil jeg bare be dere om å skaffe de fortest mulig. Virkelig gode filmer! Gjerne se alle med bonusmateriale.

Håper virkelig dere gir noe av dette en sjanse, Løvenes Konge, blir aldri forsent. Tror jeg så den 40-50 ganger når jeg var liten å en del ganger senere.
Sitat av Legynd Vis innlegg
Løvenes Konge, blir aldri forsent. Tror jeg så den 40-50 ganger når jeg var liten å en del ganger senere.
Vis hele sitatet...

meh, likte aldri løvenes konge som liten og synes fortsatt ikke den er bra. (har prøvd å sett den ett par ganger men må stoppe etter 30 min pga kjedsomhet)
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Bishop Vis innlegg
Har forsøkt å se Gudfaren sikkert 3 ganger, men har alltid sovnet av etter 15-20 minutter.
Har heller ikke klart å se Sopranos.

Tror rett og slett ikke at mafia temaet interesserer meg nok.
Vis hele sitatet...
Omtrent det samme her!
Har aldri fått sett Fight Club. Hver gang det kommer opp i en samtale med venner blir jeg mobbet for det, men har liksom aldri fått tatt meg tid til å se den.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Har aldri fått sett Fight Club. Hver gang det kommer opp i en samtale med venner blir jeg mobbet for det, men har liksom aldri fått tatt meg tid til å se den.
Vis hele sitatet...
Da har du noe å glede deg til!
Fight Club filmen er faktisk ganske mindfuck, og er sykt bra laget!
- Ringenes Herre
- 2001: A Space Odyssey
- Star Wars
- En god del Pixar filmer utenom Toy Story, Oppdrag Nemo og Monsterbedriften.
- Dexter
- How I Met Your Mother
- Batman, bortsett fra den siste
Jeg har ikke sett og føler ingen behov/ønsker om å se:

James Bond
Batman
Superman
Harry Potter
Ringenes Herre
Star Wars
Star Trek
Indiana Jones
MIB
Dødlig Våpen
Rambo
Rocky
Avatar

...... for å nevne noen av de "store" filmene.

Hvorfor. Gidder rett å slett ikke, er ikke int i action, drap blod og gørr. Ei heller SCFI, adventure og annet tullball.
Sist endret av jaannibaaj; 9. oktober 2012 kl. 18:51.
Har ikke telling på hvor mange ganger jeg har hatt LotR, Harry Potter, Star Wars og Pirates maraton. Er en sucker for lange 'episke' historier. Vet ikke hvorfor det er slik at når det er lengre så blir det bedre for min del. Likre å leve meg inn i et alternativt univers, sansynligvis fordi jeg ikke er så forbanna glad i vårt akkurat.

Men jeg har ikke sett Expendables og slike type filmer. Som en sa tidligere, slikt gir meg ingenting. Har ikke sett den siste Batman heller, enda. Kanskje han som skrudde av etter en halvtime kan sende meg i riktig retning for å finne den?

Edit: Ahh, rocky og rambo har jeg heller ikke sett. Ser ikke interessant ut i det hele tatt.
Sist endret av ClosetotheEdge; 9. oktober 2012 kl. 18:56.
Heh. Jeg har sett alle filmene som nevnes i denne tråden. Unntaket er vel Kon-Tiki, og den nyeste batmanfilmen, men det er fordi jeg ikke har rukket å se dem ennå.

Jeg styrer unna vampyrfilmer og grøssere av nyere dato. Slike filmer var rett og slett bedre før.
Sist endret av caperno; 9. oktober 2012 kl. 19:05.
- Forrest Gump
- Frihetens regn
- Fightclub
- Gladiator
- Rainman
- Requiem of a dream
- Scarface
- Star Wars
- Donnie Darko
- Rocky
- Harry Potter
- Ringenes Herre
- Gudfaren
- Pulp Fiction
- Gjøkeredet
- Batman
Tatt fra toppen av IMDb, har jeg ikke sett:

Shawshank redemption
Godfather filmene
Pulp Fiction
12 angry men
Gjøkeredet

Og så kan jeg nevne at jeg ikke har sett
Clockwork Orange
Indiana Jones (kun sett noe av en av de, og det var nok)
Back to the future (sett noe)
Ghostbusters
Braveheart
Har ikke sett Transformers, Spiderman, Batman, Løvenes Konge, Titanic, Ringenes Herre, Harry Potter, Star Wars, Indiana Jones osvosv. Har heller ikke behov for det.
Har ikke sett Titanic. Vet hva som skjer med skipet, trenger ikke en kjærlighetshistorie i tillegg.
Har sett den første Ringenes Herre, var ikke spent på fortsettelsen....
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg har ikke sett Titanic, Avatar eller Løvenes Konge og kommer heller aldri til å gjøre det. Siden jeg ikke er tretten år gammel har jeg heller ikke sett Harry Potter.
Vis hele sitatet...
avatar og harry potter rocker jo, hvertfall avatar den MÅ du se, Titanic er jeg enig med har bare klart å se 15-20 min av den

ellers har jeg ikke sett batman, spiderman og sånt, gutter i kostyme er ikke morro
Jeg har ikke sett Star Wars fimene.
10-15 Min av Avatar.

Tror jeg har fått med meg resten.