Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Denne tråden er promotert.
At en tråd er promotert betyr at staben grunnet kvalitet, viktighet eller av andre årsaker har valgt å fremheve tråden.
  2799 626576
Sitat av RydEN Vis innlegg
Lurer på hvilken film dette er:

Når gutten var liten i filmen, så hadde han en skoboks, som han laget et kikkehull inn i. Inni skoboksen, så hadde han hengt opp en mus som var kuttet opp. Slik som på dette bildet:

http://www.lulztruck.com/32608/dissected-mouse/
Vis hele sitatet...
Amusement?
Sitat av Dumpventil Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ja! takk
*insert tittel her*
Sitat av caperno Vis innlegg
Kan det være "Gabriel" eller "The Prophecy II" ?
Vis hele sitatet...
Det var Gabriel, takk!
Sitat av Roman Shower Vis innlegg
Så en lavbudsjetts skrekkfilm for et par år siden hvor nesten hele handlingen foregår med dialog frem og tilbake på en videochat. Tror det er et kjærestepar hvor hun har flyttet utenbys for å studere og at de etterhvert finner ut at hun bor i et hjemsøkt hus eller noe lignende. På slutten roter hun rundt på et loft hvor hun finner rare/okkulte skriblinger på veggene og plutselig dukker en demonisk gammel mann opp. Filmen kom mellom 1996 og 1999 så vidt jeg husker. Er det noen som vet tittelen? Tror den er amerikansk eller canadisk.
Vis hele sitatet...
Fant ut via IMDB-forumet at den heter ''The Collingswood Story'', anbefales til folk som likte Blair Witch og Paranormal Activity.
Jeg har bare hørt om denne filmen, så jeg vet ikke så altfor mye om den, men skal prøve å forklare. Vel det er en film på en skole der en av lærerne skal lage klassen om til en gruppe, der alle går i hvitt, og det er en som er utstøtt av de andre. Senere blir læreren sparket ut av skolen (Tror jeg) fordi målet hans var egentlig at elevene skulle bli mer kjent og en god gruppe, men så skjedde det motsatte. Jeg tror også det er noen scener med skyting i filmen også. Håper dere vet hvilken film jeg mener.
Sitat av feddiriko Vis innlegg
Jeg har bare hørt om denne filmen, så jeg vet ikke så altfor mye om den, men skal prøve å forklare. Vel det er en film på en skole der en av lærerne skal lage klassen om til en gruppe, der alle går i hvitt, og det er en som er utstøtt av de andre. Senere blir læreren sparket ut av skolen (Tror jeg) fordi målet hans var egentlig at elevene skulle bli mer kjent og en god gruppe, men så skjedde det motsatte. Jeg tror også det er noen scener med skyting i filmen også. Håper dere vet hvilken film jeg mener.
Vis hele sitatet...
Muligens denne?

http://www.imdb.com/title/tt1063669/
Sitat av BirkirBjarnason Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Jeg tror det er den, takk!
Det lille jeg husker fra filmen er dette: Det var en mor med en unge på flukt siden faren? til ungen prøvde å ta det. Husker den enne scenen så lager hun en felle på døren så hun løpte ut når han hadde funnet henne så gikk en stokk over døre som stengte den. Husker dessverre ikke mer.
Så en film for fire-fem år siden på tv,
Norsk film med en gjeng ungdommer som finner en milliter camp og stjeler dynamitt eller rødfis
Så tar de å sprenger en del postkasser og noe slikt, husker ikke helt
Sitat av SilentKick Vis innlegg
Så en film for fire-fem år siden på tv,
Norsk film med en gjeng ungdommer som finner en milliter camp og stjeler dynamitt eller rødfis
Så tar de å sprenger en del postkasser og noe slikt, husker ikke helt
Vis hele sitatet...
Kan det være tv serien gutta boys? Har dessverre ikke noe filmklipp, men prøv å søk litt.
Hei! Trenger litt hjelp til å finne en film jeg så rett etter release. 2010-2012, dunno når.
Filmen handler om en gruppe med politifolk, det jeg husker var at en av dem døde tidlig i filmen og alle var i begravelsen hans. Ett par av dem er dirtycops og buster butikker for penger. På slutten skjer det ett stort "opprør" med mange neger gangstere der han ene "hovedpersonen" som er politi blir drept i sivilklær av en pjokk med balltre.

Noen som husker tittelen?

Hei! Trenger litt hjelp til å finne en film jeg så rett etter release. 2010-2012, dunno når.
Filmen handler om en gruppe med politifolk, det jeg husker var at en av dem døde tidlig i filmen og alle var i begravelsen hans. Ett par av dem er dirtycops og buster butikker for penger. På slutten skjer det ett stort "opprør" med mange neger gangstere der han ene "hovedpersonen" som er politi blir drept i sivilklær av en pjokk med balltre.

Noen som husker tittelen?
Da er det på tide at jeg skriver en tråd her på vegne av samboeren.

Hun kom på en film i dag. Jeg har også sett den før, men husker absolutt ikke hva den het.


Det handler om en person som er på trynet i livet? Husker virkelig ikke.
Eneste vi husker godt, var at han fikk "besøk" av sitt yngre seg da han var ung.

Han prøver å finne kjerligheten og ungen hjelper han og de er sammen en stund.
På slutten av filmen så hjelper han voksene den ungen med mobbere på skolen.

Syns jeg også husker at de fløy i et propellfly.

Noen som husker denne filmen?
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Da er det på tide at jeg skriver en tråd her på vegne av samboeren.

Hun kom på en film i dag. Jeg har også sett den før, men husker absolutt ikke hva den het.


Det handler om en person som er på trynet i livet? Husker virkelig ikke.
Eneste vi husker godt, var at han fikk "besøk" av sitt yngre seg da han var ung.

Han prøver å finne kjerligheten og ungen hjelper han og de er sammen en stund.
På slutten av filmen så hjelper han voksene den ungen med mobbere på skolen.

Syns jeg også husker at de fløy i et propellfly.

Noen som husker denne filmen?
Vis hele sitatet...
http://www.imdb.com/title/tt0974661/

Kan det være denne? Ofte at man husker litt feil med tanke på handlingen.
Sitat av Liverbird Vis innlegg
http://www.imdb.com/title/tt0974661/

Kan det være denne? Ofte at man husker litt feil med tanke på handlingen.
Vis hele sitatet...
Nei er ikke den. Tror den er ifra slutten av 90 tallet.
Tror ungen er litt overvektig. Er ikke helt sikker, men tror kanskje det var Bruce Willis som spilte den voksne mannen.



EDIT: Og akkurat der klarte samboeren å finne ut hvilken film det var helt plutselig :P

http://www.imdb.com/title/tt0219854/
Sist endret av Nikon01; 31. august 2012 kl. 17:46.
Læreren min snakket i dag om en serie om en fyr som jobbet i et firma som drev med telefonsalg. Bedriften ble da outsourca til India hvor han skulle lede et team med ganske dårlige telefonselgere..

Noen som vet hva denne serien heter?
Sitat av Hesten Vis innlegg
Læreren min snakket i dag om en serie om en fyr som jobbet i et firma som drev med telefonsalg. Bedriften ble da outsourca til India hvor han skulle lede et team med ganske dårlige telefonselgere..

Noen som vet hva denne serien heter?
Vis hele sitatet...


Denne du tenker på da.

Ikke så lenge siden den gikk på tv.
Fra rundt 80-tallet
Jeg tror den er amerikansk.
Filmen handler om en kvinne som blir dyttet ut av båten av sin ektemann fordi han ønsker å ta livet av henne. De to er på en båt på ei elv og hun ramler uti og blir skadet av krokodiller. Hun overlever men gjemmer seg i årevis før hun treffer en plastikkirurg som reparerer skadene hennes. Deretter skal hun prøve å hevne seg på mannen.

Takk på forhånd!

EDIT: Mulig den heter Eden-ettellerannet.
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Fra rundt 80-tallet
Jeg tror den er amerikansk.
Filmen handler om en kvinne som blir dyttet ut av båten av sin ektemann fordi han ønsker å ta livet av henne. De to er på en båt på ei elv og hun ramler uti og blir skadet av krokodiller. Hun overlever men gjemmer seg i årevis før hun treffer en plastikkirurg som reparerer skadene hennes. Deretter skal hun prøve å hevne seg på mannen.

Takk på forhånd!

EDIT: Mulig den heter Eden-ettellerannet.
Vis hele sitatet...
Den heter "Return to Eden"
Jeg er på leting etter en film jeg så på tv for en god del år siden. Tror den gikk på TV Norge men kan ikke si noe helt sikkert.
Filmen handler om en jente som begynner å chatte på internett, og får god kontakt med en mann som hvis jeg ikke husker helt feil utga seg for å være en yngre gutt. Hun får flybiletter tilsendt av denne mannen, og rømmer hjemmefra for å reise til han. Så blir hun kidnappet, og denne mannen skal også ha drept en annen jente. Filmen følger både hvordan det går med jenta, samt hvordan familie, venner og politi prøver å etterforske saken, og finne henne. Husker ikke så veldig mye fra filmen men mener den endte godt tilslutt. Tror det er action/thriller.

Siden jeg først skriver her kan jeg jo høre om en til film. Den husker jeg enda mindre fra men basicly handler det om to barn? gutt og jente, som blir veldig gode venner. De deler blodet sitt og blir blodssøsken eller noe sånt. Den endte ihvertfal tragisk da gutten dør av vepsestikk tilslutt.
Sitat av Moreagain Vis innlegg
Den siste der må være My Girl (1991).
Vis hele sitatet...
Ja! Det stemmer. Tusen takk!
Har lenge grublet over en film eller serie jeg så for en 10-12 år siden, hvor jeg ikke husker mye av handlingen, ved unntak av at det var kraftig fantasypreget (drage, goblins etc). Det jeg derimot husker er slutten, hvor en karakter jeg tror var hovedpersonen, en liten jente, våknet opp og oppdaget at hele eventyret var en drøm, men hun forteller om den til søsteren og faren hennes(som også var i denne drømmen) og de forteller at de har hatt akkurat samme drøm.

Ikke mye å gå på, men det hadde vært utrolig tilfredsstillende å endelig få vite navnet på denne filmen/serien.
Jeg så en film for en del år siden som jeg plutselig fikk lyst til å se igjen så jeg skal prøve å forklare det lille jeg husker.

Det er en gutt (hovedpersonen) som flytter å begynner på ny skole der han havner i bråk.

her er noen scener jeg husker:

1. han sykler nedover gata på kvelden med en brus boks i hånda, han ser to badass folk så han shaker brus boksen i trynet dems og sykler av gårde.
2 han har havnet i bråk på skolen og da han skal hjem er det noen bøller som kjører på sykkelen som han triller ved siden av seg. sykkelen flyr høyt opp i lufta og blir knust når den lander . når han kommer hjem blir morra sur fordi det var en ny og ganske dur racing sykkel.
3 han ligger i senga og slapper av da han ser en flue på veggen han tar airsoft/paintball (husker ikke) pistolen og skyter flua.

hoved personen i dennne filmen er rundt 17 år og hendelsen foregår i usa california tror jeg. Hadde satt pris på om noen husket hva denne filmen heter. tror den er fra sent 80 tallet eller 90 tallet????

Jeg så en film for en del år siden som jeg plutselig fikk lyst til å se igjen så jeg skal prøve å forklare det lille jeg husker.

Det er en gutt (hovedpersonen) som flytter å begynner på ny skole der han havner i bråk.

her er noen scener jeg husker:

1. han sykler nedover gata på kvelden med en brus boks i hånda, han ser to badass folk så han shaker brus boksen i trynet dems og sykler av gårde.
2 han har havnet i bråk på skolen og da han skal hjem er det noen bøller som kjører på sykkelen som han triller ved siden av seg. sykkelen flyr høyt opp i lufta og blir knust når den lander . når han kommer hjem blir morra sur fordi det var en ny og ganske dur racing sykkel.
3 han ligger i senga og slapper av da han ser en flue på veggen han tar airsoft/paintball (husker ikke) pistolen og skyter flua.

hoved personen i dennne filmen er rundt 17 år og hendelsen foregår i usa california tror jeg. Hadde satt pris på om noen husket hva denne filmen heter. tror den er fra sent 80 tallet eller 90 tallet????
OK, her er en utfordring som jeg selv ikke har klart å finne ut:

For en del år siden så jeg en tegneserie, muligens anime eller tilsvarende, som gikk over flere episoder, og en bekjent hadde de på VHS. Den handlet om en gutt som bor med familien sin i et område preget av snø, fjell og villmark. Guttens store mål er å bli sterk nok til å spenne en jaktbue, mulig at jakt var en familiegeskjeft.
Jeg husker at gutten åt som en bjønn og trente mye for å bli sterk nok til å spenne buen. Jeg mener også den var ikke for de aller minste, da det var en del scener med villdyr som likte å bite og spise folk. Sikkert helt på trynet vinkling på ulv, men eventyr er eventyr.
Noen som vet hva dette er?
Hei. Leter etter en film som handler om en som kommer ut av gal huset og lager et hemmelig rom i loftet og bor der.
Sitat av HawoX Vis innlegg
OK, her er en utfordring som jeg selv ikke har klart å finne ut:

For en del år siden så jeg en tegneserie, muligens anime eller tilsvarende, som gikk over flere episoder, og en bekjent hadde de på VHS. Den handlet om en gutt som bor med familien sin i et område preget av snø, fjell og villmark. Guttens store mål er å bli sterk nok til å spenne en jaktbue, mulig at jakt var en familiegeskjeft.
Jeg husker at gutten åt som en bjønn og trente mye for å bli sterk nok til å spenne buen. Jeg mener også den var ikke for de aller minste, da det var en del scener med villdyr som likte å bite og spise folk. Sikkert helt på trynet vinkling på ulv, men eventyr er eventyr.
Noen som vet hva dette er?
Vis hele sitatet...
Dette hørtes ut som Silver Fang. Introen til serien kan du se her.



Sitat av BigC Vis innlegg
Hei. Leter etter en film som handler om en som kommer ut av gal huset og lager et hemmelig rom i loftet og bor der.
Vis hele sitatet...
Hider in the House (1989) ?
Ja caperno det er den.
Så begynnelsen på en syk film/serie i går på NRK3.
Det var en gravid dame som ble jaget, og en tilfeldig mann som satt på en benk begynte å drepe de som jaget henne, og kjørte bl.a. en gulerot gjennom hodet på en av de som jaget dama. Også begynte dama å føde midt oppi alt. Elns.
Sitat av Chloroformator Vis innlegg
Så begynnelsen på en syk film/serie i går på NRK3.
Det var en gravid dame som ble jaget, og en tilfeldig mann som satt på en benk begynte å drepe de som jaget henne, og kjørte bl.a. en gulerot gjennom hodet på en av de som jaget dama. Også begynte dama å føde midt oppi alt. Elns.
Vis hele sitatet...
Jeg antar at du leter etter navnet? Den heter iallefall "Shoot 'Em Up" og ble sendt kl. 02:55 i natt på NRK3.

http://tv.nrk.no/program/koif42000906/film-shoot-em-up
Forøvrig den første jeg ser som spør om hva som gikk på TV igår. Må ha vært mer anstrengende å skrive innlegget enn å sjekke TV programmet.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av BigC Vis innlegg
Hei igjen. Leter etter film som handler om en dame og en liten unge som blir jaktet av faren. I den ene scenen så kommer han i huset hennes og hun klare å komme vek siden hun har lagt noe med døren som gjør den blir låst igjen av en stokk. Husker ikke så mye av den. Lenge siden jeg så den. På forhånd takk.
Vis hele sitatet...
Merkelig at ingen ser ut til å ha svart på denne (sjekket kun den siden i tråden), men det høres kraftig ut som IMDb:The Shining (1980)
Sitat av tafsern Vis innlegg
Forøvrig den første jeg ser som spør om hva som gikk på TV igår. Må ha vært mer anstrengende å skrive innlegget enn å sjekke TV programmet.
Vis hele sitatet...
Han er ikke den første. Ei heller vil han være den siste.

Benytter anledningen til å bumpe en film jeg ikke fikk svar på:
Sitat av Jonta Vis innlegg
Nederlandsk eller Belgisk film. Husker bare den ene scenen; 5-6 små gutter sitter på samme benk på politistasjon, og har oppgitt falske navn, politifyren skjønner det, og gjør en av guttene vondt (jeg skjønte ikke helt hvordan han gjorde det, mageslag muligens). De andre blir vettskremte og oppgir (noe jeg må tro er) riktig navn.
Vis hele sitatet...
Hah, nå fikk jeg i tillegg motivasjon til å finne Italyanets (2008), som jeg egentlig hadde tenkt å spørre om. Funnet ved å gå til IMDb:Orphan-tagen, og så trykke på et par relaterte jeg husket.
Hei, så en film for en stund siden. Det handlet om en fyr som skulle bli henrettet med sprøyte aka dødsdømt.

Istedenfor fikk han sovemedisin/narkose i spøryta å ble frakta til en random by. Men han trodde han var død å kunne ikke forlate byen. Dette var egentlig en test staten prøvde ut elns.
Sitat av tafsern Vis innlegg
Forøvrig den første jeg ser som spør om hva som gikk på TV igår. Må ha vært mer anstrengende å skrive innlegget enn å sjekke TV programmet.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal jeg anstrenge meg når dere kan gjøre det for meg? <3
Sitat av Chloroformator Vis innlegg
Hvorfor skal jeg anstrenge meg når dere kan gjøre det for meg? <3
Vis hele sitatet...
Slike tankegang er forbeholdt kvinner.
Sist endret av tafsern; 19. september 2012 kl. 09:54.
så en film for en del år siden som jeg har tenkt på i det siste som jeg har lyst til og se igjen, men husker ikke hva den heter.

Den handlet om en gruppe på 4-5 personer som satt inne i en celle. Husker ikke handlingen helt, men mener og huske at hele eller nesten hele filmen var bare filmet inne i den ene cella dem satt på. Også husker jeg at han ene som satt inne ble voldtatt med et kosteskaft
Sitat av l0cro Vis innlegg
så en film for en del år siden som jeg har tenkt på i det siste som jeg har lyst til og se igjen, men husker ikke hva den heter.

Den handlet om en gruppe på 4-5 personer som satt inne i en celle. Husker ikke handlingen helt, men mener og huske at hele eller nesten hele filmen var bare filmet inne i den ene cella dem satt på. Også husker jeg at han ene som satt inne ble voldtatt med et kosteskaft
Vis hele sitatet...
Stoic?
(Googlet meg frem)
Sist endret av Lanjelin; 20. september 2012 kl. 12:37.
Jeg husker ikke så mye av hva denne filmen handler om. Action film tror jeg. Det jeg husker var en svart "feit" man, trengte flere skudd før han skulle dø. Han drepte noen som satt i en sofa igjennom vindu, og for at vinduet ikke skulle knuse la han en teip bit på vinduet der han fyrte av.
Noen som veit :P ?
Sitat av Fka Vis innlegg
Jeg husker ikke så mye av hva denne filmen handler om. Action film tror jeg. Det jeg husker var en svart "feit" man, trengte flere skudd før han skulle dø. Han drepte noen som satt i en sofa igjennom vindu, og for at vinduet ikke skulle knuse la han en teip bit på vinduet der han fyrte av.
Noen som veit :P ?
Vis hele sitatet...

Ghost Dog?

http://www.imdb.com/title/tt0165798/
Sist endret av Dumpventil; 28. september 2012 kl. 19:02.
Hei, så en film for en del årsiden så handlet om en dame? som skulle besøk barndoms hjemmet eller'no. Så var det er hester med det huset. Det spøkte i det huset. Enne gangen hopper den enne hesten ner og dør og det var ganske langt ned til der. Hun så en liten jente der nede men når hun gikk ned så var det bare hesten der og ingen jente. Husker ikke så mye mer.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei, så en film med en kamerat for noen årsiden og denne handlet om en katt som drepte folk(?) vist jeg ikke husker feil. Og en rotte eller mus. Var også noe med at fyr midt i filmen eller'no ble hengt opp ned siden han hadde noe informasjon og de drepte han da.
kommende landbruksme
5 0
Hei, så en film på tv for en uke siden. Den handlet om en skallet man med masse fancy saker oppover armene og i ansiktet. Disse fancy sakene han hadde på armene lyste plutselig opp som et juletre... Hovedpersonen likte en jente som bodde i samme bygget som han, han bygget et drivhus på taket til henne

Sorry for dårlig forklart
Sitat av BigC Vis innlegg
Hei, så en film med en kamerat for noen årsiden og denne handlet om en katt som drepte folk(?) vist jeg ikke husker feil. Og en rotte eller mus. Var også noe med at fyr midt i filmen eller'no ble hengt opp ned siden han hadde noe informasjon og de drepte han da.
Vis hele sitatet...
Kan det være "Strays"?

http://www.imdb.com/title/tt0102994/
Vet noen hva sangen som er brukt i i toro's reklamefilm om nye sauser av kokken potier?
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Sitat av Løk Vis innlegg
Vet noen hva sangen som er brukt i i toro's reklamefilm om nye sauser av kokken potier?
Vis hele sitatet...
Du er nok i feil tråd. ---> http://freak.no/forum/showthread.php?t=111828 Dette er tråden du ser etter.
Sitat av Tajemnica Vis innlegg
Tre gutter tar seg inn i et hus. Der treffer de to fine jenter som går med på å ta på hverandre og kysse hverandre, til guttenes store glede. Den eneste haken er at for hver ting jentene gjør med hverandre, må guttene gjøre det samme (eller noe i den duren). Dette skaper stor kleinhetsfaktor mellom gutta, men de er så kåte at de gjør det likevel. I hvert fall til et visst punkt.
Vis hele sitatet...
AMERICAN PIE!
Hei, leter etter en film jeg så for lenge lenge siden (tror den er fra 90tallet).
Handler om en hjemløs mann som blir plukket opp av noen jegere og ført til en hytte der han etterhvert finner ut at de er ute etter å jakte på han og skyte han. Ender opp med at han tar jegerne ut en etter en... Hvis jeg husker riktigt

Noen?
Sitat av salhusramp Vis innlegg
Hei, leter etter en film jeg så for lenge lenge siden (tror den er fra 90tallet).
Handler om en hjemløs mann som blir plukket opp av noen jegere og ført til en hytte der han etterhvert finner ut at de er ute etter å jakte på han og skyte han. Ender opp med at han tar jegerne ut en etter en... Hvis jeg husker riktigt

Noen?
Vis hele sitatet...
"Surviving the Game" med Ice-T
Det var det! Takk så mye!
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Noen som vet hvilken film dette er fra: http://i.imgur.com/nL44n.gif ?