Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 19574
Heihei,

Det har seg sånn at jeg har brukt en god del Amfetamin på kort tid. Uten at jeg har merket det selv, så har jeg fått utrolig store og stygge blemmer på tungen. Men nå som jeg vet om de, så irritere de veldig mye. Har også fått noe som minner om hvite blodårer inni ganen. Men her har dere bilder. Bilder sier så mye mer enn tekst: (Noen kan kanskje syns det er veldig ekle bilder)

http://bildr.no/thumb/1182389.jpeg

http://bildr.no/thumb/1182397.jpeg

http://bildr.no/thumb/1182400.jpeg

Her er de "årene" jeg snakket om:
http://bildr.no/thumb/1182403.jpeg

Så det jeg lurer på, om dette er farlig for det første? Dette var første gang jeg har brukt sprøyten på ca et år. Har tidligere hvert sprøyte-narkis, og har aldri opplevd noe ligne. Hvis det er noen som vet hva som har skjedd, så vil jeg gjerne vite det! Og hvis dere har noen tips til hvordan få det fortest mulig bort. Men jeg fortsetter og ta amf, hvil da blemmene bare bli enda større?

Takker for oppmerksomhet!
Pleide å bli sånn den gangen jeg drev med sånt selv aldri iv da men, Er nok ikke blemmer egentlig, men heller at tungen din har blitt presset mot tennene siden munnen blir rimelig aktiv på amf. Blemmer på tungen får man som regel bare hvis man har tatt en droppings og den har åpnet seg i munnen, og amf har kommet i direkte kontakt med tungen disse vil gjenre være små rød/hvite prikker på tungen. Blemmene dine passer ganske godt overens med tenne dine ser jeg..
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Puss tennene dine, huff.
Vis hele sitatet...
Wow, KP hore eller? Har du ikke noe fornuftig å si så er det best for alle at du bare holder kjeft.

OT: Har desverre ikke noen råd OP da jeg ikke har prøvd særlig amf selv. Men god munnhygiene og mindre/lite amf fremover ville jo kanskje vært en grei start ihvertfall. Lykke til!
Jeg er ingen lege, men her skal du høre hva jeg tror.
Jeg tror du har tygget gnagd på tungen din. I kombinasjon med liten spyttproduksjon så kan dette litt bli infisert av diverse munnbakterier. Jeg anbefaler deg å ta det rolig å oppsøke lege. Ihvertfall viss det blir verre, du kan ende opp med en antibiotika kur.

Ren gjetting selvfølgelig, viss du vil ha et skikkelig svar. Oppsøk lege.
Sist endret av InTrance; 16. mai 2012 kl. 16:25.
Sitat av Morgul Vis innlegg
Wow, KP hore eller? Har du ikke noe fornuftig å si så er det best for alle at du bare holder kjeft.

OT: Har desverre ikke noen råd OP da jeg ikke har prøvd særlig amf selv. Men god munnhygiene og mindre/lite amf fremover ville jo kanskje vært en grei start ihvertfall. Lykke til!
Vis hele sitatet...
Nei, det var et tips sånn at han kansje kan forhindre å infisere sårene han har inne i munnen.
Sist endret av DikkeDikk; 16. mai 2012 kl. 16:23.
Du er nok blitt syk, laget på tungen er bakterier. Angående blemmene er det sikkert bare aktivitet og tenner... ta det rolig et par dager, puss tennene og bruk listerine, munnen din ser jævlig ut hahahaha
Takk for svar folkens! Har pusset tennene, og brukt sånn munnskylde vann etter at jeg tok bilde. Så selve tungen ser ganske fin ut nå, er bare de "blemmene" som er igjen. Hem hva er de hvite "årene" for noe da?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
det er strengt tatt ikke så uvanlig å ha et slikt bakteriebelegg på tungen, jeg har det selv og jeg pusser minimum 2-3 ganger om dagen, også på tungen.
Sitat av PersonenBakDeg Vis innlegg
Takk for svar folkens! Har pusset tennene, og brukt sånn munnskylde vann etter at jeg tok bilde. Så selve tungen ser ganske fin ut nå, er bare de "blemmene" som er igjen. Hem hva er de hvite "årene" for noe da?
Vis hele sitatet...
Det kan være bakteriebelegg eller sopp.
Det er ikke hvite årer, det er død hud lols. Du har tygt overalt i kjeften din hehe...

Sitat av somnium Vis innlegg
det er strengt tatt ikke så uvanlig å ha et slikt bakteriebelegg på tungen, jeg har det selv og jeg pusser minimum 2-3 ganger om dagen, også på tungen.
Vis hele sitatet...
da har du dårlig ånde
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Spirituell Vis innlegg
da har du dårlig ånde
Vis hele sitatet...
det må jo stemme, ettersom du klarer å merke det igjennom skjermen din.
De blemmene har en tendens til å dukke opp i trynet ditt hvis du ikke bremser.
Skriver under på dette med tygging/biting. Etter kvelder med litt for store doser MDMA har jeg fått digre sår i munnen selv. Var ekstremt ubehagelig å spise i to, tre dager etterpå. Anbefaler deg å bruke tyggis, eller noe slikt. Forøvrig tror jeg nok ikke at det er så mye håp for tennene dine om du har tenkt til å fortsette med jenvlig, langvarig bruk.
Sitat av somnium Vis innlegg
det må jo stemme, ettersom du klarer å merke det igjennom skjermen din.
Vis hele sitatet...
Hvitt belegg på tungen = utrolig dårlig ånde
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Skriver under på dette med tygging/biting. Etter kvelder med litt for store doser MDMA har jeg fått digre sår i munnen selv. Var ekstremt ubehagelig å spise i to, tre dager etterpå. Anbefaler deg å bruke tyggis, eller noe slikt. Forøvrig tror jeg nok ikke at det er så mye håp for tennene dine om du har tenkt til å fortsette med jenvlig, langvarig bruk.
Vis hele sitatet...
Det man må huske på viss man skal holde på med en slikt og ikke endte opp uten tenner er å tygge tyggegummi. Det er ikke slik at amfetamin etser i stykker tennene(amfetamin gjør det også) som er hovedproblemet.
Dette er ikke noen mirakelkur, men det hjelper ihvertfall veldig godt på.

Problemet er det at munnhulen tørker ut og dette gir grobunn for karies.
Sitat av PersonenBakDeg Vis innlegg
Hem hva er de hvite "årene" for noe da?
Vis hele sitatet...
Den folden du ser er palatoglossal arch/fold , og er helt normalt.

Tror også, som det sies ovenfor, at "blemmene" dine er en blanding av tørr munn, bakterier og avtrykk fra tennene dine.
Takk for alle svar! Var vist ikke så gale som jeg trodde! Så får jeg holde munnen rein, sånn at det ikke blir infikset i de små sårene.

Har dere forresten noen gode tips til hvordan fjerne belaget på tungen?
Tannbørste med "Bakside" som fungerer som en tungeskraper Dette og munnskyllevann vil gjøre susen!
Hmm, nå har jeg pusset tennene og tungen 2-3 ganger og brukt skyllevann like mange ganger. Men allikevel så får jeg ikke bort bakteriene/belegget på tungen. Greit nok, det ser mye bedre ut enn hva det gjorde, men allikevel mye igjen:

http://bildr.no/thumb/1182548.jpeg

Er ikke så rødt som det framstår på bilde! Men alle de små røde prikkene kan vel ikke kommet av at jeg har tygget på tungen? Er bare så redd for at jeg har fått betennelse/infeksjon i tungen, godt mulig det bare er jeg som har litt noia!

Mitt mer riktig farger;
http://bildr.no/thumb/1182552.jpeg
Sist endret av PersonenBakDeg; 16. mai 2012 kl. 19:48.
Fy faen, bare de bildene der er nok til at jeg aldri prøver amfetamin. Fy faen, at du gidder.

Sorry for OT, måtte bare si det..
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av PersonenBakDeg Vis innlegg
Er ikke så rødt som det framstår på bilde! Men alle de små røde prikkene kan vel ikke kommet av at jeg har tygget på tungen? Er bare så redd for at jeg har fått betennelse/infeksjon i tungen, godt mulig det bare er jeg som har litt noia!
Vis hele sitatet...
Jo det er du, man ser det bare ikke i vanlig lys. Blitsen gjør at man ser det bedre. Det gjelder de røde prikkene også, du har alltid de men når du ser det i blits og sterkt lys så ser man det mye bedre enn til vanlig.
Det belegget på tungen er fordi du har hatt lite inntak av mat/drikke, spis mer og drikk mer
Du ser jo helt tydelig både på tunga å i munnen at det er merker etter tennene etter intens jawclench.
Anbefaler deg og alltid ha noe tyggis i umiddelbar nærhet når du tenner deg, dette hjelper noe mot intens kjevebitt, der det låser seg uten at du egentlig er klar over det.
Tyggis holder ihvertfall kjevene i gang istede for kjevelås.
Ett annet tips er å ta magnesium tilskudd, hjelper mot stive ledd og muskler som kan ha en lei tendens til og låse seg
under tenning.

happyhardcore de bildene der

Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Hahaha så innmari Nasty :P

men som andre sier, de "blemmene" ser ut som bittmerker fra tennene dine, ser jo på innsiden av kinnet ditt at du har en linje der å, men belegget skal jeg ikke legge ut om... psss :P
Sist endret av Dudew8; 16. mai 2012 kl. 21:07. Grunn: skrivlæif
har tatt mye av amf selv, og kan si med en gang at det ikke er farlig det du opplever skjer med meg vær gang jeg tar det selv når det har gått lang tid uten amf.

Belleket på tungen/tenner kommer av alt for lite veske og oksigen. du må huske og puste med munn ikke bare nesa.

''blemmene'' som du kaller det, er vansklig og forklare men prøv og se om du skjønner hva jeg mener. du biter tennene sammen hele tiden. så ''blåser'' du tunga opp så den blir pressa mot tenna hele tiden og derfår former tungen seg etter tennende dine.

jeg er dog ingen lege men dette er etter egene erfaringer.

drikk 0.5 L vann vartfall hver 2 time pust mere med munnen og puss tenna :P

lykke til.
Et tips kan være å legge voks på tennene der du har blemmer. Om du har de man bruker om man har regulering er de sikkert de beste. De selges sikkert på apoteket. Eller du kan stikke innom en tanlege.

Kaizen
Sist endret av Kaizen; 16. mai 2012 kl. 21:48.
Amfetaminbrukere burde kanskje skaffe seg tannbeskytter? De som brukes i boksing/MMA/generelt kampsport? Da skader man ikke tennene mens man knaser, og kanskje tungen får litt mildere behandling.
Har selv funnet ut nå at det bare er bitemerker som dere sier. For når jeg tenker meg om, så biter jeg sammen tennene hele tiden. Har tatt en tyggis nå!
Haha! Det er lagde latter i stua her!
Må si det var merkelig og spise biff med tungen min! :P
Ekleste tråden på lenge, eneste var da en person pissa i vasken og lurte på hvordan man fikk bort lukt( se yrke mitt)

OT: Har egentlig ikke noe å si, bra du fikk fiksa det med en tyggis.
Dette får jeg selv når jeg blir syk. Det har nok ingenting med amfetaminen og gjøre. Legene har tatt blodprøve av meg å sier at det er et virus.

Edit: har aldri prøvd amf.
Sist endret av ptrrr; 16. mai 2012 kl. 23:15.
Okey, da skal jeg komme med et siste bilde, som ikke trenger og ha noe som helst med amf og gjøre. La merke til noe med drøvelen, at det er et slags hull der. Er det luftveien til nesten eller? Men det som jeg syns er litt merkelig er at det er en liten hvit prikk der, og det ser helt anderledes på andre siden:

http://bildr.no/thumb/1182792.jpeg

http://bildr.no/thumb/1182793.jpeg

Noens om vet hva den lille prikken er?

Damn, amf får meg til og styre på med masse unødvendig dritt.
faen, du må slutte å se ned i kjeften din mann :P tror du er litt for hypokonder jeg. legg vekk sprøyta og ta fram valiumen
just a speck of dust
Få deg en lege time å be de å sjekket munnen din for deg.
Sitat av PersonenBakDeg Vis innlegg
Noens om vet hva den lille prikken er?
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Tonsillolith
Sist endret av Aaatcho; 17. mai 2012 kl. 02:16.
Sitat av ptrrr Vis innlegg
Dette får jeg selv når jeg blir syk. Det har nok ingenting med amfetaminen og gjøre. Legene har tatt blodprøve av meg å sier at det er et virus.

Edit: har aldri prøvd amf.
Vis hele sitatet...
Hva nøyaktig får du når du er syk?
Google "pusspropper" eventuelt "tensil stones" (engelsk).
Nå nevne det at tungen ser helt fin ut idag! Den der pusspropper ser også ut som er borte.
Haha, fortjent!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei!
Jeg jobber som tannpleier, og I følge bildene ser det ut som du har Sopp i munnhulen som skyldes gjærsoppen Candida albicans (Oral candidiasis). Det kan også skyldes sopp i mage/tarm.

Hvis den naturlige balansen i munnhulen endrer seg, kan det gi soppen gode betingelser for å vokse og utvikle infeksjon. En slik endring kan f.eks. i ditt tilfelle skyldes Amfetamin.

Det hjelper ofte å skylle munnen i en hydrogenperoksydoppløsning. Kjøp 3% hydrogenperoksyd, f.eks. på apoteket, og ha en spiseskje i et glass vann og bruk dette til å skylle munnen med.
Det kan også hjelpe å skylle med Corsodyl, men ikke bruk det mer i en uke da det gir misfarging på tennene.

Ta kontakt med din private tannlege dersom ingen endringer skjer i løpet av et par uker. Så kan du få utskrevet et soppmiddel (hvis det er diagnosen).

Når det gjelder tannmerkene på tungen er det ingen grunn til bekymring. Det viser bare at du ikke helt klarer å slappe av, biter tennene hardt sammen og mest sannsynlig trenger du en bittskinne for å avlaste kjevemuskulaturen.

Lykke til!