Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 5307
jeg 17 år og ble tatt for offentlig drikking, samtidig var jeg så nervøs og redd at jeg greide og lyge om navn, adresse og sa jeg ikke hadde mobil nummer å husket ikke fødselsnummer.

jeg lurer på hva jeg får i bot for dette? vet at jeg må vertfall ut med 2000kr for offentlig drikking, men verre når det gjelder det med å lyve fremfor politiet.
Sist endret av billy18n; 10. mai 2010 kl. 20:11.
Hvis du løy om navn og slikt, hvordan vet politiet at du er du?
Å nekte eller unnlate å oppgi personalia til politiet, eller å oppgi falsk personalia, straffeloven §333: 6 000 kr
Trådstarter
20 0
men kommer dette til og stå på rulleblade mitt?
Det gjør nok det lille venn
Trådstarter
20 0
er det ikke mulig at det blir forenklet forelegg?
En kamerat ble tatt for å drikke offentlig. Får ikke dra til USA på noen år heller han^^
Trådstarter
20 0
hmm. jeg skulle være lærlig i kystvakten, regner med jeg kan glemme det nå?
Har politiet i senere tid funnet ut av at du oppga falsk personalia?
vis du løy om navn, adresse og fødselsnummer, hvordan skal du kunne få det på rullebladet da? (så lenge du ikke sitter på stasjonen og politiet lurer på det samme)
Trådstarter
20 0
tydeligvis.
De har ikke kontaktet meg, men de har ringt moren min å fikk tlf. nummret mitt
Vel hvis de har funnet moren din er du så godt som garanter busted.. Er bare å glemme jobb som trenger rent rulleblad nå, for dette kommer garantert med.
Trådstarter
20 0
han andre som drakk sammen med meg fikk bare forenklet forelegg
Løy han da?
Trådstarter
20 0
nei. men hvist jeg legger meg helt flat og forteller hvorfor jeg løy og at jeg er villig til og ta boten er det ikke mulig å slippe unna da?
Du får prøve da
Trådstarter
20 0
jeg er samtidig mindreårig noe som kansje kan hjelpe på når det gjelder og få det på rullebladet?
Neutral Good
Mith's Avatar
Ja du får prøve. Du har brutt din eneste plikt ovenfor politiet for å dekke over en filleting, men lykke til.
Politiet er jo ikke direkte ond, så hvis du legger deg helt flat, forteller at det var ditt første møte med dem og at du ble jævla nervøs tror jeg det skal gå helt fint. Forenklet forelegg havner på rullebladet i et par år for så å havne på utvidet vandelsattest hvis jeg ikke husker helt feil. Arbeidsgiveren som nekter deg jobb for offentlig drikking burde du heller synes synd på, selv om det ikke hjelper deg så mye, men jeg tror dette skal gå helt fint, det er rett og slett en fillesak.
Sist endret av sOHaM; 10. mai 2010 kl. 20:42.
Det kommer helt ann på hvordan politimannen er med deg. Men hvis du derimot legger deg flat og innrømmer alt, kan det være at du imponerer dem, og de bare gir deg boten.
Trådstarter
20 0
får håpe det trodde man slapp unna å få det på rullebladet vist det er et forenklet forelegg
Ossen fant de ut hvem mora di er?
Trådstarter
20 0
de har sikker funne ut navne mitt av noen som var på samme plass. å da er det vel ikke så vanskelig å finne ut hvem moren min er?
Ta turen ned til politistasjonen og forklar alt, vær ydmyk og legg deg lang flat. Det er den eneste sjansen du har for og muligens slippe og få noe på rullebladet, vist ikke det allerede er for seint da....
Trådstarter
20 0
mulig jeg må gjøre det, men har tænkt å vente til de ringer meg
Sitat av billy18n Vis innlegg
mulig jeg må gjøre det, men har tænkt å vente til de ringer meg
Vis hele sitatet...
Bedre at du drar ned på politistasjonen og forteller alt.
Trådstarter
20 0
men er kanskje fortsatt mulig at saken blir henlagt siden de muligens mangler bevis på at det var jeg som drakk.
Sitat av billy18n Vis innlegg
men er kanskje fortsatt mulig at saken blir henlagt siden de muligens mangler bevis på at det var jeg som drakk.
Vis hele sitatet...
men om du tar intiativet viser det at du står for dine handlinger og at du ikke bare "legger deg flat fordi du nå vet du er busted". Jeg tror det er større sansynlighet for at de er snille med deg om du går ned nå, enn om du venter til de tar kontakt.
De mangler ikke bevis. De så deg jo.
Sitat av Andcat Vis innlegg
Ta turen ned til politistasjonen og forklar alt, vær ydmyk og legg deg lang flat. Det er den eneste sjansen du har for og muligens slippe og få noe på rullebladet, vist ikke det allerede er for seint da....
Vis hele sitatet...
støtter denne hvis de faktisk har kontaktet moren din.. eller prøve å vente og håpe at saken blir henlagt (men lite trolig da de allerede har kontaktet dere).. synes det er ganske rart at de bruker ressurser på sånt når de kunne brukt det på andre saker som feks. den billettsvindelen som var i helgen
Trådstarter
20 0
jo, men hvist di har spurt en person som har drukket, er ikke det et dårlig vitne?
Sist endret av billy18n; 10. mai 2010 kl. 21:50.
Det at politiet var vitne er et av de beste bevisene du kan få. Legg deg flat, det er muligens din eneste sjanse for å slippe å ha det på rullebladet. Det å få noe på rullebladet kommer til å ødelegge hele livet ditt og mulighetene dine vil bli begrenset. Som alle andre har sagt, gå ned og legg deg flat og håp på det beste.
Legg deg flat! Ikke sats på noe.
_Paddeflat_
Trådstarter
20 0
tror også det er den eneste muligheten, kanskje hjelper det vist jeg får moren min med?X)
Sitat av billy18n Vis innlegg
tror også det er den eneste muligheten, kanskje hjelper det vist jeg får moren min med?X)
Vis hele sitatet...
Nei absolutt ikke, da vil de tro at det er moren din som presser deg til å gjøre det. En gutt på 17 som drar til politiet på eget initiativ vil de nok ha mer "medlidenhet" med.
Trådstarter
20 0
sant nokk det, får prøve å gjøre det som dere sier åsså håper jeg de godtar det.

men blir ikke en slik bot fjernet fra rullebladet etter 5 år ens?
Hero of Time
bronze's Avatar
Du må gjerne oppdatere tråden når du har kontaktet politiet så vi får høre hva de sa.
Sitat av r0adkill Vis innlegg
Politiet er jo ikke direkte ond, så hvis du legger deg helt flat, forteller at det var ditt første møte med dem og at du ble jævla nervøs tror jeg det skal gå helt fint. Forenklet forelegg havner på rullebladet i et par år for så å havne på utvidet vandelsattest hvis jeg ikke husker helt feil. Arbeidsgiveren som nekter deg jobb for offentlig drikking burde du heller synes synd på, selv om det ikke hjelper deg så mye, men jeg tror dette skal gå helt fint, det er rett og slett en fillesak.
Vis hele sitatet...
Feil, forenklede forelegg havner i bøteregistret og dette har ikke noe å si eneste som har noe å si ved vandelsattest har en sammenheng med hva du søker jobb på... For eks det gr dårlig om du er dømt pedofil og skal jobbe i barnehage. Har selv stjålet bil og kjørt den i fylla i en alder av 16 dette er på rullebladet men kommer kun fram ved utvidet vandelsattest der dette er relevant for eksempel politihøyskole. Kan kanskje gi deg litt pes iom at det er kystvakten du ønsker. Men blir det spørsmål så svar ja, og legg deg flat og si at det skjedde kun engang ( med mindre du er tatt gjentatte ganger da) og var ditt "første" møte med alkohol. Min sak står der i 10 år og så er det "gone, far away baby". Kilde: Lensmannen i min kommune.
Sitat av billy18n Vis innlegg
tydeligvis.
De har ikke kontaktet meg, men de har ringt moren min å fikk tlf. nummret mitt
Vis hele sitatet...
Dersom du ikke har oppgitt riktig navn, adresse, telefonnummer, fødselsnummer også videre..

Hvordan har de kommet fram til moren din da ?
Trådstarter
20 0
Det er godt og vite alt dette, føler meg mindre nervøs nå, enn hva jeg har gjort di siste dagene jeg kommer til og legge meg helt flat å innrømme mine feil, så får jeg bare vente å se hva som skjer...
en ting er sikkert, jeg skal aldri lyve til politiet mer!

hørtes kansje ut som jeg har gjort det flere gangerX) men det er første å siste gang
Sitat av billy18n Vis innlegg
jeg er samtidig mindreårig noe som kansje kan hjelpe på når det gjelder og få det på rullebladet?
Vis hele sitatet...
Du er mindreårig som i ikke myndig, men den kriminelle lavalderen i Norge er 15 år. Så da er du ikke mindreårig allikevel gitt..
Sitat av sh1bby Vis innlegg
Du er mindreårig som i ikke myndig, men den kriminelle lavalderen i Norge er 15 år. Så da er du ikke mindreårig allikevel gitt..
Vis hele sitatet...
Jo, han er fortsatt mindreårig selv om han er over den kriminelle lavalder

Om de kommer til å være snille med deg pga. du er mindreårig? På sen så liten sak så tviler jeg.
Trådstarter
20 0
så dette er egentlig ikke en alvorlig sak?
Det å drikke offentlig er vel ikke en veldig alvorlig sak så nei. (Kommer an på hvordan du definerer alvorlig)

Det at du oppga falsk personalia derimot... Nei gjør som de andre sier, trapp opp på politistasjonen og legg deg helt flat. De liker sånt vettu...
Sitat av Inge90 Vis innlegg
En kamerat ble tatt for å drikke offentlig. Får ikke dra til USA på noen år heller han^^
Vis hele sitatet...
Dette er bare tull. Man søker om visum, de sjekker deg, og de viser faktisk skjønn.
hvorfor drakk du offentlig, å ennå bedre, hvordan presterte du å bli tatt for det?

Politiet er forøvrig snille på det området, mange vil bare be deg fjerne alkoholen å nok med det. Men ikke alle selvfølgelig, synd

Neste gang du skal slenge gatelangs å drekka.. bruk hodet å se deg litt rundt
jeg hiver inn ett spørsmål. Er det lov og drikke på en buss? som nettbuss i agder fylkene?
Nei. Det er også offentlig drikking. (Ihvertfall det busssjåføren sa til meg sist jeg tok med meg øl på bussen..)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
20 0
fikk en temmelig stor bot, men politimannen jeg snakket med sa at han tvilte på at dette kom til og gå utover lærlingsjobben min^^