Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1496
Jeg har tenkt til å kjøpe en iphone på Ebay. Skulle jeg miste eller bli frastjålet mobilen, trenger jeg da kvitering for å politanmelde hendelsen. Lurer på dette for å kunne eventuelt bruke reiseforsikring eller lignende. Håper på svar!
Tror ikke at du trenger å tenke på kvittering. Du må heller tenke på at du blir svindlet når du skal handle.
Husk at tollen i Noreg skal ha sitt. 25% MVA og fortollingsgebyr.
Du trenger ikke kvittering for å politianmelde tyveri - det ønsker derimot enkelte forsikringsselskaper. Jeg vil råde deg til å kjøpe iPhone eller annen telefon i butikker/fra privatperson (der kvittering medfølger) slik at du alltid har mulighet til å få igjen på reiseforsikring. Det kan også nevnes at hvis du knuser skjerm eller opplever annen skade som kanskje kan gå via garanti, så krever alle verksted som blir brukt av Elkjøp, Telenor, Netcom og lignende, kvittering på aktuell vare for å sende inn disse til verksted.


Hilsen ansatt, Telenorbutikken.
Ved å handle telefoner på Finn og ebay står du også i fare for at det er tyvegods.

Plutselig slutter telefonen å virke i hele Europa fordi den har blitt sperret i EIR.
Mobiltelefoner er risikosport på kjøpe brukt.