Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  103 32235
Hei kjære venner og fremmede folk på freak.no!

Nå har jeg blitt ferdig utdannet animatør, og har en bachelor i Animasjon! Det siste skoleåret har jeg og to andre klassekamerater brukt på å utvikle en pilot til en animert sketsj-basert humor serie. Vi har tatt utgangspunkt i en slags fornorsket blanding av robot chicken og monty python. Vi kaller det "Norske Grønnsaker"

Men akuratt nå i sommerferien er det veldig stille. Vi venter på å få mixet lyden skikkelig, og så vil vi forsøke å pitche serien rundt til web-TV , eller produksjonsselskap. Vi har også tenkt å vise den på Animasjonsfestivaler i norge og eventuelt søke om stipend for å kunne lage mer. Nå savner vi bare litt tilbakemeldinger fra "Massen".

Det vi er ute etter er egentlig bare rå feedback fra dere "vanlige" folk. Enten animasjon er din greie eller ikke. Si gjerne hva du liker og eventuelt ikke likte. (Det er mange forskjellige sketsjer, og det er nok mye forskjellig som treffer ulike folk.)

Så her er linkene til TO pilot episoder! De er mellom 6-8 minutt hver i lengde.. (Linkene er satt til privat, så vennligst ikke del videoene offentlig, da vi prøver å holde det litt underground foreløpig!)

Håper det faller i smak!

Norske Grønnsaker Pilot 1

Norske Grønnsaker Pilot 2
usertitle import
bleh's Avatar
Haha, har bare sett nr.1 til nå - må si jeg ble positivt overrasket.

"Liker du fugler?"
"..Ehm, ja, det er fint med fugler"
"Ja, men det er også ganske trist.." (....)

Og trynet på fyren når kofferten sier at de må ha pause..priceless.

Skjønner ikke helt overgangen mellom de forskjellige scenene, men det vokser vel på meg etterhvert.

Nydelig arbeid!
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Så pilot 1, og syns det var ganske morsomt, og bra laget. Likte spesielt godt den sketsjen med han gamle mannen som daua under lampa.
hahah, den med skyen og lampa var de beste
Har sett episode 1 og må si jeg er veldig positivt overasket! Animering er det som trekker mest ned, men syntes innholdet var bra og vil følge med på det hvis det kommer mer. Regner med at animasjonen vokser på meg også. Stå på!
Sitat av larvikmann Vis innlegg
Har sett episode 1 og må si jeg er veldig positivt overasket! Animering er det som trekker mest ned, men syntes innholdet var bra og vil følge med på det hvis det kommer mer. Regner med at animasjonen vokser på meg også. Stå på!
Vis hele sitatet...
Trekker animeringen ned? Den var jo strålende.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Trekker animeringen ned? Den var jo strålende.
Vis hele sitatet...
Ja, det er min personlige mening, den kommer ikke i veien for at jeg ikke ser på det tho.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Episode 1:

- Kun pupillene til journalisten blunker
- Overgangene får kanskje litt tid. Sjampignon med plopp-lyd. Hvorfor ikke la bildet vare like lenge som lyden?
- Mannen rundt 4:35 blir skikkelig forferdet med én gang.
- Gjerne flere og kortere perioder med venting på bilturen før 5:48. Kanskje litt ventestønn også.
- Skrivefeil i tekstinga.

Pen tegnestil (:
Likte dette veldig godt. Den litt merkelige humoren, tegningene og musikken passet godt sammen. Kunne gjerne tenke meg å se mer av dette
Likte det jeg. I del 1 spesifikt den med fisken, mannen som døde under gatelyset og den med skya. Dog syntest jeg intervjuet føltes evig langt..
Lo godt av han som døde under gatelyset ja
Episode 1:
-Han duden som tok kvelden grunnet lyktestolpen = priceless!

Episode 2:
-Uglen og kjøttmeisen er legendarisk. Men, jeg ville kanskje bare tatt med det første klippet av dem, andre gangen blir det litt presset liksom.
-"Du, du har ingen møbler fra IKEA". Her knakk jeg sammen.
-"Se på meg, se på meg, se på meg". Og her lå jeg på gulvet å rullet meg i gulvteppet.

Det var de scenene jeg fant morsomme. Resten var sånn halvveis imo, men fin animering og moro konsept.
Hahahaha, digga meg! Jevlig bra!
Ble positivt overrasket over disse! Animeringen minner meg om Fanthomas, og synes den var utrolig godt laget. Likte spesielt når man har litt innspill med karakterer som man kjenner igjen, som Kermit The Frog og Max Mekker. Håper på å se mer fra dette senere :-)
Å fy faen. Holdt på å le meg ihjel. DETTE vil jeg gjerne se mere av!

Keep up the good work
Lo litt godt av de gamle menneskene som får sjokk at det som ser ut til å være UFO'er
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
DEN E EKTE!

Naturen gir og naturen tar.

Lolll.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Vart for mykje enkeltståande for min del. Sure, greie animasjoner etc, men var relativt platt humor uten den heilt store djubda, og total mangel på rød tråd gjorde at eg ikkje gadd sjå det.
Artige saker! Digger animasjonstilen. Det virker proft og bra, bra lydkvalitet også. Håper å se mer her. Får litt "Robochiken" feeling av dette
Sist endret av iSatan; 7. juli 2013 kl. 22:13.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av slashdot Vis innlegg
Vart for mykje enkeltståande for min del. Sure, greie animasjoner etc, men var relativt platt humor uten den heilt store djubda, og total mangel på rød tråd gjorde at eg ikkje gadd sjå det.
Vis hele sitatet...
Enig med det.

Dere skulle laget en eller to hovedpersoner. Vi kunne så fulgt utviklingen til de etterhvert.
Hehe!
Likte spesielt godt værmeldingen og Jan Åge.
Ellers, burde dere lage virkelig sterke personligheter.

Keep it up!
The Mad Doctor
Jeg ler så jeg stuper! Du har en framtid når det kommer til animasjoner. Jeg ganske sikker på at du kommer til å bli kjent med det her.

ÅRETS HØYDARE!
Nei, det må ikke være rød tråd for at det skal være moro. Dette er bare tilfeldigheter, på lik linje med asdfmovie (som TomSka bare har gjort 6 episoder av etter såpass lang tid).

Stå på!
Det her var veldig bra, gleder meg til det kommer er.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Mine reaksjoner:

Ep. 1: Meh, men god produksjon iaf.

Ep. 2: Jeg vet ikke hva faen jeg ser på, men det har sine gullkorn!


Min favorittsketsj

Og favorittøyeblikket!

Stemmen til Jan-åge var perfekt til karakteren, og utførelsen av akkuratt den sketsjen var perfekt i mine øyne!
Sist endret av Freddy_fred5; 8. juli 2013 kl. 01:42.
Så det sto flyankomst fra Ørsta/Volda https://www.youtube.com/watch?featur...wzjX-E0#t=223s Så dette om Kærvin er det snakk om en fyr fra Ørsta?? Isåfall har vi felles bekjente
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av waf Vis innlegg
Nei, det må ikke være rød tråd for at det skal være moro.
Vis hele sitatet...
Nei, men da bør det vere meir enn småplatte skætsjer. Humoren der var rimelig tynn, og litt for billige poeng. Så for min del så ser eg heller Dead Parrot Sketch en gang til...
haha!!

trist med fugler?

dette hadde vært noe for litt eldre barn
Bra laget, men som en annen kommenterte så mangler det en rød tråd. Jeg synes dere heller burde satse på en eller flere hovedpersoner som man følger i hver episode
Syns stort sett at sketchene var underholdende. Har litt sansen for slike som den gamle mannen og lampa. Animasjonene var også bra. Stemmene var OK men ikke like bra som animasjonene.

7/10, vil se mer.
Fantastik hyggelig og motiverende med så mye positiv respons! Tusen tusen takk! Og ekstra takk til dere som tar dere tid til å komme med konstruktiv kritikk. Tydeligere hovedpersoner i historier med røde tråder, og mer dybde bak enkelt-sketsjene er absolutt noe vi har snakket om å forbedre og jobbe videre på. Som nevnt er hovedfokuset på random-vitser, som vi kanskje mestrer bedre enn lengre fortellinger. Så det er en balanse ting vi vil prøve å få til videre.

Ser også at det ikke er så mange som kommenterer andre episode. Jeg er litt nyskjerrig på hvilket format folk foretrekker. Første episode er lengre og har mindre antall sketsjer, mens andre episode er kortere, men har flere sketsjer! Siden vi ennå kanskje ikke helt har funnet den optimale lengden og formatet så er dette ennå noe vi prøver å finne ut. Det optimale for oss er jo at det ikke føles som om det varer for lenge, og at folk har lyst å se mer. Samtidig som vi kan fortelle en liten historie, omringet av tilfeldige gags og bi-historier!

Og håper fremdeles ingen deler dette offentlig, for da blir jeg nødt til å fjerne videoene.
Takker igjen for den enorme responsen! Dere rocker!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Okei da. Episode #2:

- Før introen. Irriterer meg over at det ser ut som om det står noe speilvendt på plakaten. Som er lys. Og i bildekanten. Og dermed på hvertfall tre måter trekker blikket ut av bildet.
- Vinsmaking med såpass fullt glass? Eller bare ekstra nøye nå?
- Kanskje litt høy stemme på rødstrupen som snakker med Kasper.
- Litt vaklevoren animasjon på starten på munnen til sauen som fikk fire.
- Uvanlig overgang fra sauene til været.
- Masse potensiale for eastereggs på værkartet.
- Rart med lensflare på gjensynet med sauene. Og: Var det ikke andre ting i bakgrunnen først?
- Hun Jan Åge sitter ved siden av virker mer irritert enn forbauset over at han diskuterer med vinen.
- Rart å dra fokuset bakover til den eldre herren som sitter bak fjaseblonden.
- Det ble ikke gjort noe utav den svære forskjellen på telleting mellom sau 1 og sau 2. Forventet at det la opp til at han telte noe latterlig sjeldent eller noe.
- Morsommere enn #1.
Sist endret av Jonta; 8. juli 2013 kl. 16:22.
Chikara's Avatar
Trådstarter
Jonta: Takk for at du tok deg tid til å gå igjennom alt som virket rart og unødvendig. Du har egentlig rett i det meste du har pekt ut, men det er noen småting som jeg vil ta i forsvar:

- angående lyden venter vi ennå på at denne skal bli mixet av Media Burrito, så foreløpig er det bare oss tre som har gjort så godt vi kan der. Og lyd er ikke vår ekspertise, men den kommer til å bli helt perfekt iløpet av sommeren!

- Selv liker vi at overgangen fra sauene er litt brå, da dette er den sketsjen som kanskje er mest vågal, iogmed at poenget med den er at det skal være kjedelig. Bakgrunnen er forresten den samme, hvis du ser nøye etter.

- Greia med Jan Åge og vinglasset er at dialogen mellom de to ikke er åpenbart for resten. Kona er irritert fordi Jan Åge driter seg ut forann resten av selskapet. Det at vi drar fokuset til den eldre herren er veldig gjennomtenkt. Selv syntes vi det var morsomt. Rart? Ja, kanskje!

Setter pris på kritikken dog, og siden dette er ment som en pilot, er vi veldig bevisste på forbedringspotensiale, og at vi fremdeles har mye å lære! Alle tilbakemeldingene her blir satt veldig pris på av oss!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Syns animasjon, musikk og stemme var vanntett og ingenting å si på. Men jeg føler dog at de fleste karakterene mangler dybde, og personlighetene deres føles uferdig ut. Humoren følte jeg akkurat det samme om, den føltes uferdig ut og selv om visse sketsjer var bedre enn andre så lo jeg generelt sett svært lite.

Har ekstremt lyst å se noe norsk animasjon som dette, så håper dere får forbedret det og kommet på TV/nett/målet deres!
Kjøper det. Selvsagt er det et forbedringspotensiale, men dette var over all forventning.
Gleder meg til å se det på TV!
(Ellers støtter jeg at dere kan gjenbruke sterke karakterer, litt ala det eksempelvis Robot Chicken gjør).
burde vært möderatör
Likte begge episodene svært godt! Favorittsketchen må være den med "solformørkelsen" og det gamle ekteparet, haha fy faen jeg lo hardt og lenge. Det eneste jeg har noe å utsette på er at ep. 1 dreide seg for mye om intervjuet med den gamle trollmannen. Dere burde heller fordelt dette materialet utover 2-3 episoder og spedd på med mer random shit.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Chikara Vis innlegg
Selv liker vi at overgangen fra sauene er litt brå, da dette er den sketsjen som kanskje er mest vågal, iogmed at poenget med den er at det skal være kjedelig. Bakgrunnen er forresten den samme, hvis du ser nøye etter.
Vis hele sitatet...
Den er ikke brå, den får det til å virke som om nyhetene er en del av sketsjen, som bryter med mønsteret for overganger.

Ah, zoomet inn bare.
Greia med Jan Åge og vinglasset er at dialogen mellom de to ikke er åpenbart for resten. Kona er irritert fordi Jan Åge driter seg ut foran resten av selskapet. Det at vi drar fokuset til den eldre herren er veldig gjennomtenkt. Selv syntes vi det var morsomt. Rart? Ja, kanskje!
Vis hele sitatet...
Du forklarer det som er åpenlyst.

Poenget er at denslags scener filmes slik at kun de som er med i den hemmelige verdenen er (tydelig) med i bildet. I dette tilfellet altså kun glasset og Jan Åge. Når du setter kona i bilderamma, særlig med dét uttrykket, forvirrer det. Og ikke på «vi kan reglene så nå bryter vi dem»-måten. Jf. t.d. Tommy og Tigern.

Det du derimot ikke forklarer er «Det at vi drar fokuset til den eldre herren er veldig gjennomtenkt.» ORLY, tenker jeg. Så gjennomtenkt at det ikke blir forklart engang? «Rart? Ja, kanskje!» slengt på slutten, ser ut som det motsatte av gjennomtenkt. Heller som at dere ikke orker å gå over detaljene.

Jeg vet det kan være dørgende kjipt å gjøre det, særlig når man endelig har fått pushet ut noe halvveis presentabelt, men isåfall: Legg det vekk i seks uker først.

Jeg hadde forventet et av følgende av mannen i bakgrunnen:

1: Han er del av greia. Kanskje bekjent med, eller kontrollør av vinen.
2: Han er en karakter vi har sett før, som dukker opp her og der i norske grønnsaker, slik at vi kan lure på hvem han er, og at de mest hardcore tilhengerne begynner å skrive slashfiction om ham.
3: Sketsjen toner ut til en ny, der han er involvert. Du har sikkert sett noe slikt i Monty Python.

Men nei. Nå er tida han får såpass kort, man får såvidt fokusert på ham før det klippes, og han er farlig nære kanten av bildet.
Chikara's Avatar
Trådstarter
Jonta:

Det kan være du har rett iforhold til vinsketsjen. Det er mange spontane avgjørelser som ble gjort i den som uheldigvis ikke var gjennomtenkt ifra starten. Og mange av avgjørelsene ble gjort utifra at vi prøvde å nærme oss den samme formelen som du ser i episode 1. I tillegg var vinsketsjen egentlig bare tenkt som en enkel kort sketsj.

Angående den gamle mannen i bakgrunnen, så er du inne på noe i punkt 2. Vi har bare ikke fått laget nok episoder ennå til at du har fått sett mer av ham!

Igjen, det er en pilot, og vi vet at vi har mye å lære om det å skrive lengre historier. Det er absolutt noe vi vil bli flinke på, og tenke bedre igjennom til neste gang. Til nå har vitser og karakterer kommed veldig organisk ut av ingenting, og da vil vi selvfølgelig se hva som kan bli videreutviklet, og hva som vi må legge på hylla underveis (c:
her var det mye bra

har dere tatt kontakt direkte med NRK? de har historie for å satse på ting som dette. Da vil dere slippe og forholde dere til produksjonselskap og andre som vil ha for mange meninger som potensiellt kan ødelegge serien deres.

Ellers tror jeg at dere bør bli tøffere med hverandre når det gjelder kritikk, det er et stort sprang i kvalitetsnivået her.

hold på ideen deres og LYKKE TIL
Chikara's Avatar
Trådstarter
_makan: Vi sikter egentlig mer mot web-TV, da formatet vårt er ganske fleksibelt, og basert rundt short-attention span internett-prokrastinering!

Vi har en ganske god kjemi sammen, og er ikke redde for å komme med konstruktiv kritikk. Men jeg skjønner at du syntes kvaliteten varierte.

Takk!
Ny episode snart?
Fin animering, men skal jeg være helt ærlig, så lo jeg ikke en gang. Veldig kjedelig humor etter min mening
Chikara's Avatar
Trådstarter
waf: som jeg har skrevet tidligere trenger vi en form for sponsing for å produsere mer. Enten i form av produksjonsselskaper eller støtte-stipend osv.. Hvis vi får det, så er vi kjempeklare til å lage nye og bedre episoder!

Oatre: En helt ærlig sak det. Selv er det sjeldent jeg ler høyt når jeg ser på animasjons-serier. Hvis vi får lage mer vil vi nok eksperimentere med litt drøyere og grovere vitser. Men stort sett prøver vi å lage det som får oss selv til å le.
Slik jeg ser det er sannsynligheten for å få støtte til videre produksjon større om dere faktisk produserer og leverer.

Det er ikke for å være grinete siden jeg vil ha mer, men for å få bør man kanskje gi mer.

Ja, dere har gitt noen smakebiter på produktet deres, men dere presenterer det for -alle- og kan da ikke forvente at noen skal hive seg over dere med en krukke av gull for å lage mer. Da skulle dere presentert idéen direkte til de dere ønsker midler fra.
Chikara's Avatar
Trådstarter
Vel, jeg ser poenget ditt, helt klart. Men på en annen side er jo hele poenget med en pilot at det skal være bra nok utgangspunkt for å pitche en potensiell serie? Vi føler at den representerer konseptet vårt grundig nok til at folk med penger burde skjønne hva dette går i.

Selv om vi alle tre brenner for dette så trenger vi gullkrukker for å lage mer. Vi befinner oss i ulike deler av landet nå, og har jobber ved siden av for å overleve. Hadde økonomiske og praktiske utfordringer vært ute av bildet så hadde vi jo lagd en hel sesong utav det (c:
Digga det Likte episode 1 best!
Fine animasjoner, litt platt humor. Min favoritt var Max Mekker.
Sitat av Chikara Vis innlegg
waf: som jeg har skrevet tidligere trenger vi en form for sponsing for å produsere mer. Enten i form av produksjonsselskaper eller støtte-stipend osv.. Hvis vi får det, så er vi kjempeklare til å lage nye og bedre episoder!

Oatre: En helt ærlig sak det. Selv er det sjeldent jeg ler høyt når jeg ser på animasjons-serier. Hvis vi får lage mer vil vi nok eksperimentere med litt drøyere og grovere vitser. Men stort sett prøver vi å lage det som får oss selv til å le.
Vis hele sitatet...
Ja, ser den. Sa det mest for å gi min mening da, sant at man ikke ler høyt alene, men ler høyt når jeg er på reddit feks, men det er litt anerledes.
Syntes mange av vitsene var rimelig tamme og døve, imo.
Men animasjonen, stemmene og resten var rimelig fint.
Hadde noen gullkorn tho, så er sikkert noe som slår an til ungdommer o.l, men er ikke akkurat serien for meg.
Hadde dere kanskje vært litt drygere, hadd mere mørkere humor så tror jeg kanskje det hadde slått an bedre hos meg ihvertfall.
Herregud så utrolig bra, dette var min humor!