Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 12992
Heisann

Lurte på om har noe tips til å fikse en låseknapp på iPhone 5 som fungerer dårlig. Den fungerer ikke hver gang jeg trykker, noe som er ekstremt irriterende.

Takk på forhånd
Ettersom iPhone 5 er såpass ny, så hadde jeg rådet deg til å sende den på garanti.

Men, om du har lyst til å bryte garanti + reklamasjonsrett, så her: http://www.mytrendyphone.no/shop/uts...ne-91078p.html

Husk at du fortsatt har reklamasjonsrett uansett om telefonen er kjøpt brukt og du ikke fikk med kvittering. Ring Apple og send tilbake.
Sitat av kaan921 Vis innlegg
Ettersom iPhone 5 er såpass ny, så hadde jeg rådet deg til å sende den på garanti.

Men, om du har lyst til å bryte garanti + reklamasjonsrett, så her: http://www.mytrendyphone.no/shop/uts...ne-91078p.html

Husk at du fortsatt har reklamasjonsrett uansett om telefonen er kjøpt brukt og du ikke fikk med kvittering. Ring Apple og send tilbake.
Vis hele sitatet...
Tror den muligens har blitt dårligere som resultat av fuktighet, vil det ha noe å si?
Fuktskade går ikke på garanti, men tipper de kommer til å fikse låseknappen om du vil. Ring dem i morgen og ta en prat.
Sitat av kaan921 Vis innlegg
Fuktskade går ikke på garanti, men tipper de kommer til å fikse låseknappen om du vil. Ring dem i morgen og ta en prat.
Vis hele sitatet...
Så hvis de åpner den og finner ut att det har vært fukt der så må jeg betale?

takk for svar
Kan hende de tar rundt 200 kroner for å fikse det, de vil ikke ta mer. Jeg hadde et større problem, og de ville bare ha 70 dollar for å gi meg en helt ny telefon. Tror ikke de vil ta så mye, alt fra 50 kroner og maks 200.
Dersom fuktsensorene har slått ut vil ikke Apple selv komme til å fikse den. Dette kan du finne ut ved å gå til nærmeste eplebutikk (øverst på Steen & Strøm feks) og få dem til å undersøke sensorene. Dersom den ikke viser tegn til fuktskader kan det være verdt å prøve å få den reparert på garanti eller reklamasjon.

Dersom du lar noen andre enn Apple, eller autoriserte verksteder, reparere den, kan du bare glemme å noen sinne få gjort noe med den hos Apple.
Noe som går an er å demontere telefonen slik at du får løsnet låseknappen og tatt den ut. Så tar du og lodder på en liten bit med tinn på undersiden av knappen, da vil den funke som før igjen. Jeg gjorde dette på min, fungerer perfekt.
Men vær klar over at dette bryter garantien ettersom du fikser den selv og ikke hos en appleforhandler.
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei
Her kommer et lite tips. Har opplevd at låseknappen på telefonen min har begynt å fuske. Jeg gikk derfor inn på Apple sin side (https://ssl.apple.com/no/support/iph...eepwakebutton/) og fant følgende info:
"Apple har oppdaget at dvale-/vekkeknappmekanismen på en liten prosentandel av iPhone 5-modellene kan slutte å virke eller virke kun innimellom. iPhone 5-modeller som er produsert til og med mars 2013 kan ha dette problemet.

Apple vil erstatte dvale-/vekkeknappmekanismen kostnadsfritt på iPhone 5-modeller med dette problemet som har et kvalifiserende serienummer".
Er du blandt de heldige med riktig serienr. vil Apple fikse dette for deg.