Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1538
Hei godfolk Eg som sikkert nokon andre av dykk driver på med bitcoinmining på hobby basis, men lurar på om eg skal bygga meg ein mining rigg aka denne http://www.youtube.com/watch?v=nfwbe...eature=related.

Nokon andre som har erfaringer innen dette som dei vil dele angåande gpu osv?

Og vil gjerne sjå kva miner dykk har og utbytte om de vil
Spar pengene dine, det vil bare bli en utgiftspost og du vil sitte igjen med en skog relativt utdaterte skjermkort. De kortene som presterer best til bitcoin mining er også veldig vanskelig å få tak i, siden de er gamle og ikke i produksjon lengre. De fleste som har bygd slike heftige rigger har sett for seg en avkastning langt frem i tid, noe som er ganske risikabelt med bitcoins ettersom markedet er utrolig ustabilt og "difficulty" øker jo flere som "miner". Jeg så på det rundt den tiden den videoen du linket til ble publisert og kom til konklusjonen om at det ikke vil lønne seg.

Min test-rigg besto forøvrig av 2x AMD HD6950 2GB DDR3 og kunne ta ca. 800MH/s.
er jo ikke verre enn at man gjør noen kalkulasjoner på om det kan lønne seg eller ikke. her er det mange variabler.

deretter kan man se på ikkeøknomiske variabler, og for noen kan de veie tungt, som idelogi, lære mer om hw osv.

Jeg ville sagt: Go for it, men forvent ikke å bli rik.