Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4359
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Noen som har noen gode sider hvor jeg kan kjøpe bitcoin med paypal? Eventuelt et annet medium som går fort?
While it's possible to find an individual who wishes to sell Bitcoin to you via Paypal, (perhaps via #bitcoin-otc ) most major exchanges do not allow funding through Paypal. This is due to repeated cases where someone pays for Bitcoins with Paypal, receives their Bitcoins, and then fraudulently complains to Paypal that they never received their goods. Paypal too often sides with the fraudulent buyer in this case, and so exchangers no longer allow this method of funding.
Buying Bitcoins from individuals with this method is still possible, but requires mutual trust. In this case, Bitcoin seller beware.
Vis hele sitatet...
https://en.bitcoin.it/wiki/FAQ#Can_I...with_Paypal.3F
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Trådstarter
Ok, har du no erfaring med å bruke Mtgox og bankoverføring?
Isåfall hvor lang tid tar det?
De gangene jeg har overført penger til Mt. Gox via bank har det alltid tatt rundt 3 virkedager.

Bitcoin7 på den annen side brukte par noen få timer på å kreditere kontoen min. Anbefales!
Jeg gjorde dette nettopp selv.

Forrige helg overførte jeg pengene, det vil vel si at banken begynte å jobbe med den mandag. Fikk mail fra mtgox i natt om at pengene var kommet inn. "Euro bank transfer" metoden deres var nede pga noe problemer med å få åpnet konto så de ble sendt til GBP kontoen deres i GBP valuta. I mailen stod det at jeg egentlig skulle sendt pengene i USD og banken deres hadde vekslet fra GBP til USD noe som kan gjøre at det tok litt lenger tid men det vet jeg ikke.

Der ser fortsatt ut som Euro bank transfer metoden er nede fortsatt, selv om det står at det skulle være ordnet 20 aug.

Det kan være det er banken min som også er treg. De skrev det tok opp til 4 virkedager før overførselen var på stell, banken min må igjennom Nordea elns. for utelandsoverføring.
Sist endret av Naturgrønn; 21. august 2011 kl. 06:44.
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Trådstarter
Prøver meg på bitcoin7.
Rapporterer hvor lang tid det tar efterpå.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Kjappeste måten er å logge deg på en Freenode ircserver, /j #bitcoin-otc og /msg sturles. Nordmann som selger bitcoins. Direkte bankoverføring og voila, du har bitcoins.
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Trådstarter
Men da må du vel bare stole på at han leverer?
Mulighet å få noen garanti?
Sitat av Mowglid Vis innlegg
Noen som har noen gode sider hvor jeg kan kjøpe bitcoin med paypal? Eventuelt et annet medium som går fort?
Vis hele sitatet...
Gjennom VirVox og bankoverførsel er kanskje det enkleste for folk bosatt i Norge. Men de gir en dårlig kurs.
Offtopic: Jeg skjønner ikke helt denne bitcoin greia, er det en valuta du kan kjøpe ting med / overføre til paypal osv, eller er det bare for morro?
Leser at Mt.Gox tydeligvis er hatet av de fleste. Bare dårlig omtale å lese, eneste positive er kursen.

Sitat av Erlendman Vis innlegg
Offtopic: Jeg skjønner ikke helt denne bitcoin greia, er det en valuta du kan kjøpe ting med / overføre til paypal osv, eller er det bare for morro?
Vis hele sitatet...
Skriv bitcoin i søkefeltet her så finner du en massive tråd om BTC
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Føler at jeg ikke er den eneste som sliter med bitcoins konseptet og har brukt hele dagen på å prøve å forstå dette. Genialt kanskje, men noe avansert å komme inn i.
Sist endret av erdguld; 4. desember 2011 kl. 17:35.