Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4691
Noen som har erfaringer med å kjøpe bitcoin her?

Er ute etter en enkel å grei måte å kjøpe bitcoin på. Ser det er en del å velge mellom. Om noen har erfaringer, fortell gjerne hvordan hele prosessen er med betaling osv.

Vil helst slippe å stresse meg ned til banken for å overføre penger til et sted og så overføre pengene en gang til for så enda en gang å overføre dem før jeg får dem i walleten
Registrer deg på www.mtgox.com

1: Overfør penger til mtgox gjennom utenlandsbetaling i nettbanken.
f you have a European bank account you can send a SEPA direct deposit IN EURO to our european account, free of charges. You will receive an email when funds are credited if you have an email configured on your MtGox account.

NOTE TO PEOPLE USING DEUTSCHE POSTBANK AG: If your address is too long they will mess your message and your funds will not end on your account. Please use another bank or expect delays!

Please note that you need to send EUROs, and not any other currency. Send EUR or send via international USD wire (see option on the left). A SEPA transfer typically takes 2~3 BUSINESS days to clear, please consult your bank for exact delays.

Bank details:
Account Owner: MACARAJA SAS
Bank Name: CIC
BIC:
IBAN: FR76 3006 6109 7100 0200 1720 142
Address: 9 avenue Pierre Sangnier / 94350 Villiers sur marne / France
Message: MTGOX 8041X (IMPORTANT: this identifies you and will allow your funds to reach YOUR account)
Vis hele sitatet...


2: Få pengene inn på din brukerkonto i løpet av max 2 dager.
3: kjøp og sell i realtime.
4: Cash ut om du vil.
Takk for den.

Når jeg skal overføre pengene til en bitcoin adresse, går man inn på "Withdrawal Funds" og skriver inn den bitcoin adressen jeg vil overføre bitcoins til?
Sist endret av Naturgrønn; 13. juni 2011 kl. 14:38.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Takk for den.

Når jeg skal overføre pengene til en bitcoin adresse, går man inn på "Withdrawal Funds" og skriver inn den bitcoin adressen jeg vil overføre bitcoins til?
Vis hele sitatet...
Ja. titegn
Har jeg rett når jeg sier at dollarprisen for 1 bitcoin har svingt mellom 8 og 25 iløpet av de siste 48 timene? Dette virker jo forferdelig ustabilt.
Ja, det er såpass ustabilt nå om dagen.
Sitat av Orbiter Vis innlegg
Har jeg rett når jeg sier at dollarprisen for 1 bitcoin har svingt mellom 8 og 25 iløpet av de siste 48 timene? Dette virker jo forferdelig ustabilt.
Vis hele sitatet...
Stor usikkerhet, lav omsetning og med mulighet til astronomisk avkastning innen relativt kort tid så vil det være ustabilt, særlig i begynnelsen.
Men jo mer etablert bitcoin blir jo mer stabilt blir det.

Skal du investere, ikke bruk mer penger enn du har råd til å tape.
Kjøper du bitcoins for å bruke de fortløpende har det ikke så mye å si så lenge det går kort tid fra kjøper bitcoins til du bruker dem.

Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Noen som har erfaringer med å kjøpe bitcoin her?

Er ute etter en enkel å grei måte å kjøpe bitcoin på. Ser det er en del å velge mellom. Om noen har erfaringer, fortell gjerne hvordan hele prosessen er med betaling osv.

Vil helst slippe å stresse meg ned til banken for å overføre penger til et sted og så overføre pengene en gang til for så enda en gang å overføre dem før jeg får dem i walleten
Vis hele sitatet...
Jeg har handlet på #bitcoin-otc @ freenode. Gode erfaringer der med paypal og bankoverføring.

Du kan også benytte deg av ClearCoin om du er usikker ved en 1 mot 1 handel.
Sitat av Orbiter Vis innlegg
Har jeg rett når jeg sier at dollarprisen for 1 bitcoin har svingt mellom 8 og 25 iløpet av de siste 48 timene? Dette virker jo forferdelig ustabilt.
Vis hele sitatet...
Den var vel ikke under 10.2?

Det som skjedde var at noen dumpet 17 000 btc på markedet (og fikk ut ca. $250k USD), og da falt nødvendigvis kursen. Dessuten skremte nok dette mange spekulanter, så markedet vil neppe stabilisere seg med det første.

Når vi vet at det sitter mange der ute med _langt_ mer enn 17k btc, så sier det seg vel selv at en bør være forsiktig med å gamble på prisstigning.
Personlig så kjøper jeg alt av bitcoins som jeg trenger av en norsk fyr jeg møtte på Irc.
Overfører pengene til kontoen hans, og han overfører bitcoinen til meg en gang han har mottat pengene.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen som vet om noen som selger bitcoin med f eks. visa(SpendOn) som betaling?

Mt. Gox sin bankoverføring i Europa er nede fram til 20 august eller noe pga de holder på å bytte bank eller noe.
Det er en side som selger via google checkout: http://www.btcnow.net/
Men det er dyrt og tar lang tid.

Om bankoverføring er greit for deg vil jeg anbefale intersango.com.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei!

Har egentlig bare et lite spørsmål som sikkert dere alle kan svare på..

vil det være mulig å kjøpe bitcoins med et visa kortnummer, uløpsdato og ccv/cvc?

og hva med utbetaling, kan man ta tilbake de bitcoins man har og veksle inn i nok/usd etc. ?


Sitat av dawg98 Vis innlegg
Hei!
vil det være mulig å kjøpe bitcoins med et visa kortnummer, uløpsdato og ccv/cvc?
Vis hele sitatet...
Ja, om du trykker på linken i min forrige post.

Edit: Ser nå at den siden ikke lengere fungerer. Beklager.

Denne burde fungere: https://www.virwox.com/
Sist endret av causa; 1. september 2011 kl. 13:57.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av causa Vis innlegg
Ja, om du trykker på linken i min forrige post.

Edit: Ser nå at den siden ikke lengere fungerer. Beklager.

Denne burde fungere: https://www.virwox.com/
Vis hele sitatet...
Men det er en veldig lav innskuddsgrense via VISA og andre kort.

Jeg kjøpte PaySafe kort på 7/11 og overførte til en NETELLER konto som jeg så overførte til VirWox. Det er ingen innskuddsgrense til VirWox fra NETELLER, men et gebyr på 5%.

Man kan også betale direkte til VirWox med PaySafe men da er gebyret på 20%.