Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 948
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har dyrket litt forskjellig frø en av de er auto. Det er den eneste som begynner å få litt blomster med «hår» på. De står ute i skogen. At det er auto, betyr det at de går i blomstring uansett hvor mange timer i døgnet det er lyst? Mens må vente med de som ikke er auto?
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Autoen går i blomst uten at det behøves endringer i lyssyklusen.

De andre må bare stå til de oppnår 12/12.

Dette har jeg lest ett sted så usikker på hvor sant det er men: dersom du har mulighet så kan du putte en lystett tøønne over de og fremprovosere 12 timer lys.
Gjør du dette i noen dager skal de begynne å blomstre og holde seg i blomst.
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Trådstarter
Trenger jeg bare å ha noe over de så de får 12/12 lys/mørke noen dager og deretter at de får mer lys, vil de fortsette å blomstre selvom de får mer lys igjen senere?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Trenger jeg bare å ha noe over de så de får 12/12 lys/mørke noen dager og deretter at de får mer lys, vil de fortsette å blomstre selvom de får mer lys igjen senere?
Vis hele sitatet...
Enten går de tilbake til vegetasjonsfasen, eller hva verre er, de blir hermafroditer å ødelegger for alle plantene dine, ville ikke engang forsøkt det
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Trådstarter
Ok da får jeg bare vente og se til høsten. De har klart seg ute i kalde netter bra, så kanskje de vender seg til høstkulda og blomstrer til høsten?
de fleste vanlige planter vil blomste ved 12-12. I sørlige deler av Norge skjer dette i midten av september.
så skal plantene stå ute i 6-10 uker til, helst med minimum 5 timer direkte sollys, ikke over 60% luftfuktighet og helst ikke regn de siste 3-4 ukene før høsting.
Frost og vind er også drepen før en innhøsting
Skjønner ikke at folk gidder å legge ned arbeid i det...
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Trådstarter
De står i skogen i Sør-Norge. Har gått veldig bra så langt. Er bare spent på Åssen det vil gå i blomstringen med de som ikke er auto-frø. Den som er auto blomstrer nå uansett. Vet jo at flere dyrker ute i skogen i Norge med hell så jeg får vel bare krysse fingrene/evt prøve å få de i hus etterhvert
Fyldig & aromatisk
Knask's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
De står i skogen i Sør-Norge. Har gått veldig bra så langt. Er bare spent på Åssen det vil gå i blomstringen med de som ikke er auto-frø. Den som er auto blomstrer nå uansett. Vet jo at flere dyrker ute i skogen i Norge med hell så jeg får vel bare krysse fingrene/evt prøve å få de i hus etterhvert
Vis hele sitatet...
Hva slags strains er det snakk om?

I mange tilfeller blir man lurt av at det er kort blomstringstid på en strain og konkluderer dermed feilaktig med at dette er en strain som passer godt ute i naturen her i Norge.
Med andre ord; kort blomstringstid er ikke det samme som at en plante starter blomstringen tidlig - hvilket er det foretrukne valget for planter som skal blomstre ferdig i Norge.

Om det skal vise seg at du har gått på denne smellen kan du likevel få en god del olje som kan ekstraheres fra plantematerialet på ulike måter.
La det stå så lenge som nødvendig, med forbehold om muggsopp, høststormer etc.
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Trådstarter
Plantene er blitt store og sterke og har klart seg utmerked gjennom kraftig vær og temperatursvingninger.

Plantet et frø jeg ikke vet hva er men aller mest sannsynlig et hun-frø av et slag, og feminisert Jack herer. Disse er ikke auto-strains, men plantet en måned senere white widow Xxl2 feminisert auto-strain. Den er ikke så veldig stor men har begynt å få blomster. De to andre er svære, men ingen blomster.

Hva om jeg henger over en søppelsekk 12 timer i døgnet F eks ha en søppelsekk over fra 21-09, tror men det kan ha noen effekt? Eller setter de et sted med mer skygge?
til photo strainsa ikke gjør no, risikerer mer enn du kan tjene på det så sant du ikke kan ta de inn.
er du heldig så blir de ferdige.
kødder du med lyset er sjansen stor for hermies, og med tønne/svartsekk osv over vil du ganske garantert koke dem ihjel.

autoene blir ferdig, og selv om photo'sa kanskje ikke blir det så kan du fint lage olje/hasj osv av de, og satse på strains som blir ferdige til neste år
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Trådstarter
Takker for svar og råd :-)

Noen som har peiling på ca hvor lang tid den som er auto tar på å bli «klar» for høsting?
Håper virkelig de to andre som ikke er auto blir klare før frosten for de er svære..