Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  629 194875
Sitat av Alge Vis innlegg
Å ha røyka rett før du setter deg bak rattet er en ting, men når du mister lappen og får en jævla bot for promillekjøring når det er 3 dager+ siden site joint, da er det noe som er helt på trynet spør du meg.

Det er også veldig mange som har mistet lappen når de har blitt tatt for cannabis uten at det hadde noen med kjøring å gjøre. Det er kanskje folk som røyker en sjelden gang i blant og behandler det som det skulle vært alkohol, plutselig så mister du lappen
Vis hele sitatet...
Det er nettopp DET! De må jo påvise at du kjører i påvirka tilstand, eller sånn bør det være.

Sitat av Skepty Vis innlegg
Jeg er helt enig i at det er urettferdig at en mister lappen om man blir tatt for cannabis uten at det er relatert til kjøring. Som Elden sa er det at politiet bruker inndragelse av førerkort pga. cannabis som et narkopolitisk virkemiddel helt bak mål.

Poenget mitt var mer at om du tester positivt i en ruskontroll for hasj, eller mister det grunnet manglende edruelig på lik linje med folk som har misbrukt alkohol så er det grunnet i trafikksikkerhet og noe som ikke moralsk sett kan argumenteres imot.
Vis hele sitatet...
Ja, men det er jo helt borti natta, kanskje en som MISbruker alkohol ikke får ha lappen, på samme måte kan en som med stor sannsynlighet ruser seg hele tiden være en fare. Men så har du alle oss som kan stilles på lik linje med dem som tar seg noen øl og en whisky i helgene, de mister ikke noe førerkort, det burde da være på samme viset med oss småforbrukere av et mildt stoff......?
Sist endret av Arietta; 15. juni 2018 kl. 22:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Besittelse av smånark på en festival forrige uke, fikk fortsatt bot pā 6k, ingenting vedtatt ennå tydeligvis. Mulig å klage når VG legger ut misvisende artikler?
Sitat av playboyboler89 Vis innlegg
Besittelse av smånark på en festival forrige uke, fikk fortsatt bot pā 6k, ingenting vedtatt ennå tydeligvis. Mulig å klage når VG legger ut misvisende artikler?
Vis hele sitatet...
Nei, narkotika er fortsatt ikke avkriminalisert og det hadde du forstått selv, om du leste et par settninger forbi overskriften.
Sist endret av random42099; 23. juli 2018 kl. 12:31.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Nei, narkotika er fortsatt ikke avkriminalisert og det hadde du forstått selv, om du leste et par settninger forbi overskriften.
Vis hele sitatet...
Var det jeg trodde selv, men så fikk jeg høre av flere kompiser/bekjente som hadde hatt rassia, blitt stoppet av snut osv at snuten bare tok shitten og lot de gå, så flere som egt bekreftet at det var vedtatt. Stygge snut gir deg bot, møter du noen ordentlige politimenn (få av de egt) lar de deg bare gå, kanskje tar de shiten din men ikke alltid engang. Synes fortsatt 6k i bot for besittelse av 0,25 emma på en festival er helt på trynet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av playboyboler89 Vis innlegg
Var det jeg trodde selv, men så fikk jeg høre av flere kompiser/bekjente som hadde hatt rassia, blitt stoppet av snut osv at snuten bare tok shitten og lot de gå, så flere som egt bekreftet at det var vedtatt.
Vis hele sitatet...
Så kjelda di var altså ikkje VG. Det var rykter i knarkermiljø, der det å få aksept for rusbruk er status...

Du får ta det som ein øvelse i kjeldekritikk.
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vis hele sitatet...
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-rusmisbrukere

VG har åpenbart gjort om på URL-strukturen sin. Ikkje meir mystisk enn det.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sko ikke det ha blitt avkriminalisert for sånn 8 måneder siden?

Hva er det som tar så lang tid?
Sist endret av YeZFeZ; 31. juli 2018 kl. 22:02.
Anonym bruker
"Ergerlig Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det ikke lovlig allikevell?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det ikke lovlig allikevell?
Vis hele sitatet...
Hva har fått deg til å tro at det er blitt lovlig?
Noen oppdatering på dette? Behandles dette fortsatt?
Anonym bruker
"Ergerlig Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det ikke lovlig allikevell?
Vis hele sitatet...
Sto jo i denna vg artikkelen "avkriminnaseres" aka ikke kriminelt
Men for faen, er det så vanskelig å lese en artikkel??

– Endringen vil ta noe tid, men det betyr et endret syn: De som har et rusproblem skal behandles som syke, og ikke som kriminelle med klassiske sanksjoner som bøter og fengsel, sier Stensland til VG.

Når man vedtar noe så skal det igjennom en prosess før loven blir endret, er det så vanskelig å forstå...

Det er vel heller ikke vedtatt heller, med det er flertall for det. Så det er ingen garantier for at det blir gjennomført heller.
Sist endret av Spaceman; 1. august 2018 kl. 00:43.
"Vedtak i korthet
Stortinget har behandlet to representantforslag om utforming av ruspolitikken. I komiteinnstillingen gis det støtte til at regjeringen har nedsatt et offentlig utvalg som skal vurdere ruspolitikken - rusreformutvalget. Komiteens flertall gir i innstillingen uttrykk for at de mener det er viktig å trekke en grense mellom bruk og besittelse av mindre mengder illegaler stoffer til eget bruk, og kriminelle handlinger som er utført i rus eller med bakgrunn i rusavhengighet. Med støtte fra Arbeiderpartiet, Senterpartiet, Sosialistisk Venstreparti og Kristelig Folkepart har Stortinget vedtatt å be regjeringen evaluere LAR-ordningen, ved å utvide mandatet til rusreformutvalget. Videre er det vedtatt å be regjeringen gi foreldre med rusavhengighet tilbud om oppfølging og utredning, Det er også vedtatt å be regjeringen sørge for at det oppsøkende tilbudet til tyngre rusmisbrukere utvikles."

https://www.stortinget.no/no/Saker-o...p=70654&dnid=1

"Som en oppfølging av regjeringsplattformen har regjeringen oppnavt rusreformutvalget.

Utvalget skal forberede gjennomføringen av regjeringens rusreform der ansvaret for samfunnets reaksjon på bruk og besittelse av illegale rusmidler til eget bruk overføres fra justissektoren til helsetjenesten.

Utvalget skal utrede og foreslå en modell for å oppnå formålet med rusreformen.

Utvalget skal avgi sin utredning til Helse- og omsorgsdepartementet og Justis- og beredskapsdepartementet innen 31. desember 2019."

https://www.regjeringen.no/no/dep/ho...get/id2594880/

Blir ikke skje noen ting før tidligst 2020
Sitat av Madworld Vis innlegg
"Vedtak i korthet
Stortinget har behandlet to representantforslag om utforming av ruspolitikken. I komiteinnstillingen gis det støtte til at regjeringen har nedsatt et offentlig utvalg som skal vurdere ruspolitikken - rusreformutvalget. Komiteens flertall gir i innstillingen uttrykk for at de mener det er viktig å trekke en grense mellom bruk og besittelse av mindre mengder illegaler stoffer til eget bruk, og kriminelle handlinger som er utført i rus eller med bakgrunn i rusavhengighet. Med støtte fra Arbeiderpartiet, Senterpartiet, Sosialistisk Venstreparti og Kristelig Folkepart har Stortinget vedtatt å be regjeringen evaluere LAR-ordningen, ved å utvide mandatet til rusreformutvalget. Videre er det vedtatt å be regjeringen gi foreldre med rusavhengighet tilbud om oppfølging og utredning, Det er også vedtatt å be regjeringen sørge for at det oppsøkende tilbudet til tyngre rusmisbrukere utvikles."

https://www.stortinget.no/no/Saker-o...p=70654&dnid=1

"Som en oppfølging av regjeringsplattformen har regjeringen oppnavt rusreformutvalget.

Utvalget skal forberede gjennomføringen av regjeringens rusreform der ansvaret for samfunnets reaksjon på bruk og besittelse av illegale rusmidler til eget bruk overføres fra justissektoren til helsetjenesten.

Utvalget skal utrede og foreslå en modell for å oppnå formålet med rusreformen.

Utvalget skal avgi sin utredning til Helse- og omsorgsdepartementet og Justis- og beredskapsdepartementet innen 31. desember 2019."

https://www.regjeringen.no/no/dep/ho...get/id2594880/

Blir ikke skje noen ting før tidligst 2020
Vis hele sitatet...
2020 er nok ønsketenking (selv om jeg ser du skriver tidligst), jeg tenker 2025 så kan man begynne å vente på handling.
Flott at politikerne endelig tørr å ta ord som avkriminalisering og nedkriminalisering i munnen. Det er stortingsvalg høsten 2011 og det blir spennende. Jeg kommer til å stemme på partiet som har flertall for den mest liberale ruspolitikken.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Det er stortingsvalg høsten 2011 og det blir spennende. Jeg kommer til å stemme på partiet som har flertall for den mest liberale ruspolitikken.
Vis hele sitatet...
Om du tenkjer på valet hausten 2019 er det nok snakk om kommune- og fylkestingsval, og det er typisk dominert av totalt andre saker og personer enn stortingsval.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Om du tenkjer på valet hausten 2019 er det nok snakk om kommune- og fylkestingsval, og det er typisk dominert av totalt andre saker og personer enn stortingsval.
Vis hele sitatet...
2021*
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Er interessert i å se hva som i det hele tatt blir "formålet med rusreformen," da. At det skal være noe annet enn overstyring via gammel moralisme, eller med andre ord, generell lumpenhet; vel da tror jeg det ikke før jeg får se det.
Sist endret av Supermegafon; 15. oktober 2018 kl. 11:41.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av stranger Vis innlegg
Da var dagen endelig kommet:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...df-86-w523eaf0

Hva tror dere konsekvensene blir av dette? Tenker da på hvordan dette vil påvirke både folk som røyker ei bønne i ny og ne til tunge rusavhengige? Øvrige meninger og innspill?

Dikuter!
Vis hele sitatet...
Avkriminalisering av narkotika... Det burde vært medisinsk marihuana til de som trenger det. Og si om BARE hasj blir «lovlig» så er det et gigantisk steg. Ja, jeg mener at hasj er på langt nær så skadelig som stoff som faller i samme kategori, MEN det kalles gatewaydrug for en grunn. Dette vet jeg siden det skjedde med akkuratt meg. Plutselig sitter du der med skoffa full av amfetamin og piller, FORDI du tok skrittet og sprengte en grense den ene gangen med BARE en rev.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Avkriminalisering av narkotika... Det burde vært medisinsk marihuana til de som trenger det. Og si om BARE hasj blir «lovlig» så er det et gigantisk steg. Ja, jeg mener at hasj er på langt nær så skadelig som stoff som faller i samme kategori, MEN det kalles gatewaydrug for en grunn. Dette vet jeg siden det skjedde med akkuratt meg. Plutselig sitter du der med skoffa full av amfetamin og piller, FORDI du tok skrittet og sprengte en grense den ene gangen med BARE en rev.
Vis hele sitatet...
Hvis man bruker den logikken er jo tobakk og alkohol ofte også en gateway-drug da de fleste begynner med en av de og så går over til cannabis igjen.
Er tilgangen til det illegale markedet som bidrar til dette. Det er jo en av argumentene for legalisering. I teorien kan man jo også si at en god andel av de som er villig til å havne på kanten med loven for cannabis allerede er sårbar for å prøve andre stoffer og eventuelt videre misbruk/avhengighet. Det kan være pga. personlighet, familie-genetikk, sosial-status og sikkert mer.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, jeg mener at hasj er på langt nær så skadelig som stoff som faller i samme kategori, MEN det kalles gatewaydrug for en grunn. Dette vet jeg siden det skjedde med akkuratt meg. Plutselig sitter du der med skoffa full av amfetamin og piller, FORDI du tok skrittet og sprengte en grense den ene gangen med BARE en rev.
Vis hele sitatet...
Samme her, begynte med litt hasj så tilbød pluggen noe benzoer som jeg sa ja til, men å kalle det en gateway drug blir helt feil. Hadde aldri prøvd benzo om jeg kjøpte hasj fra et dispensary? Om du skylder på hasjen for at du endte opp med skuffa full av piller så må du kanskje gå litt inn i deg selv og tenke over om det kanskje kan ha vært dine egne beslutninger som fikk deg i den situasjonen?
Sist endret av satoshi; 27. desember 2018 kl. 04:12.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Arild Knutsen sier her at fra neste år skal man ikke kriminalisere for bruk og besittelse. Kan noen bekrefte dette?

https://www.youtube.com/watch?v=exvLNoyUoI0
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Dere må følge med på hva som kommer ut av NOUen til rusreformutvalget.
Å vade gjennom denne tråden er som å se på en episode av to trøtte typer.

Regjeringen har oppnevnt et rusreformutvalg som skal utrede og foreslå en modell der ansvaret for samfunnets reaksjon på bruk og besittelse av illegale rusmidler til eget bruk overføres fra justissektoren til helsetjenesten.
Vis hele sitatet...
Altså, ikke anekdoter fra en kompis eller youtube.

Rusreformutvalget skal avgi sin utredning til Helse- og omsorgsdepartementet og Justis- og beredskapsdepartementet innen 31. desember 2019.
Vis hele sitatet...
Så vi må da altså vente til tidligst 2020 for å få utredningen deres.

Det bør legges til at det er særdeles lokalt hvordan politiet velger å håndheve mindre narkotikalovbrudd i 2019. Det en politimann i Oslo ser på som bortkastet tid kan være årets fangst på Nyrud polististasjon i Finnmark.
Sist endret av theimplication; 11. november 2019 kl. 18:08.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Da har utredningen fra Rusreformutvalget blitt gjort tilgjengelig;

https://www.regjeringen.no/no/dokume...-26/id2683531/
"Utvalget anbefaler derfor at det ved en avkriminalisering innføres bestemmelser i politiregisterforskriften som medfører at reaksjoner for overtredelse av legemiddelloven § 24 første ledd slettes."

Ja takk.
Sist endret av sokkejohn123; 19. desember 2019 kl. 14:54.
Veldig glad for at anbefalingen fra rusreformutvalget ble avkriminalisering. En hyggelig nyhet at de også anbefaler avkriminalisering av smugling til eget bruk.
Sitat av andaab44 Vis innlegg
Veldig glad for at anbefalingen fra rusreformutvalget ble avkriminalisering. En hyggelig nyhet at de også anbefaler avkriminalisering av smugling til eget bruk.
Vis hele sitatet...
Ikke for å være festbrems her nå:
"Sett i lys av disse hensynene foreslår utvalget at innførsel av narkotika ment til egen bruk ikke skal omfattes av utvalgets modell." (side 276)
Politiet kan pålegge en person å møte hos rådgivende enhet for narkotikasaker når det er overveiende sannsynlig at personen har brukt, eller forsøkt å bruke, stoff som etter regler med hjemmel i legemiddelloven § 22 er å anse som narkotika, eller at personen har ervervet, eller forsøkt å erverve, eller innehar eller har innehatt et slikt stoff til egen bruk.

Så politiet skal få tvinge deg til å møte noe personell om de tror du kan ha forsøkt å bruke stoff?
15 gram cannabis og 50 gram sopp er i utgangspunktet grei nok grense for hva jeg behøver å ha lett tilgjengelig.

Har ikke lest hele men finner ikke noe om dyrking? Kan man dyrke (uten annen fare enn å måtte møte i en memnd) så lenge man totalt ikke overstiger 15 gram? Det hadde vært interessant å vite. Er jo tross alt potensielt 3 gram CBD for veldig lite penger.
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
15 gram cannabis og 50 gram sopp er i utgangspunktet grei nok grense for hva jeg behøver å ha lett tilgjengelig.

Har ikke lest hele men finner ikke noe om dyrking? Kan man dyrke (uten annen fare enn å måtte møte i en memnd) så lenge man totalt ikke overstiger 15 gram? Det hadde vært interessant å vite. Er jo tross alt potensielt 3 gram CBD for veldig lite penger.
Vis hele sitatet...
Tror neppe det blir så høye tall. Sto noe om 1-2 brukerdoser. Aldri i livet om dyrking er noe tema en gang. Blir aldri akseptert, vi bør tross alt i Norge.
Sitat av Fiskesaus Vis innlegg
Så politiet skal få tvinge deg til å møte noe personell om de tror du kan ha forsøkt å bruke stoff?
Vis hele sitatet...
Det skal visst ikke være noen reaksjon for å ikke møte.
Jeg tror det er verre at politiet fortsatt skal avdekke avkriminalisert kriminalitet og da selvfølgelig ransake og trakassere.

Hvordan det her kommer til å fungere i forhold til melding til barnevern og tap av førerkort blir interessant å se. Jeg la merke til at utvalget mener rusbruk som ikke går utover barn ikke skal reageres mot.
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
15 gram cannabis og 50 gram sopp er i utgangspunktet grei nok grense for hva jeg behøver å ha lett tilgjengelig.

Har ikke lest hele men finner ikke noe om dyrking? Kan man dyrke (uten annen fare enn å måtte møte i en memnd) så lenge man totalt ikke overstiger 15 gram? Det hadde vært interessant å vite. Er jo tross alt potensielt 3 gram CBD for veldig lite penger.
Vis hele sitatet...
"Utvalget har i henhold til sitt mandat avgrenset sin utredning til befatning med illegale rusmidler (narkotika) som faller inn under benevnelsene bruk og innehav tilegen bruk (og tilhørende erverv). Utvalgets forslag til modell vil således ikke omfatte annen befatning med narkotika, herunder tilvirkning og innførsel."

Mulig jeg tar feil, men dyrking går vel under "tilvirkning"?.

Sitat av Fiskesaus Vis innlegg
Tror neppe det blir så høye tall. Sto noe om 1-2 brukerdoser. Aldri i livet om dyrking er noe tema en gang. Blir aldri akseptert, vi bør tross alt i Norge.
Vis hele sitatet...

@Loker
Takk!
Ingen nesten lovlig gratis CBD med det første altså.
@Loker er disse mengdene bekreftet? Betyr dette rett og slett at politiet kan finne 2g cola i lomma m og de ikke har en dritt de kan gjøre med det??
Sitat av Brynwev Vis innlegg
@Loker er disse mengdene bekreftet? Betyr dette rett og slett at politiet kan finne 2g cola i lomma m og de ikke har en dritt de kan gjøre med det??
Vis hele sitatet...
Ingenting er bekreftet. Dette er utvalgets forslag til hvordan loven bør forandres. Stortinget må vedta dette for at det skal bli endelig.
@KnutAnkhAton ok, takk. Synes det var veldig grumsete hva som er bekreftet, og hva som ikke er, og hva som i det hele tatt skjer. betyr det rett og slett at ingeting er bekreftet enda?
Etter forslaget skal altså politiet pålegge deg å møte i en nemnd som ikke skal straffe hvis de ransaker deg og finner snop.
Om nemnden vil bruke forebyggende virkemiddler som tvangsmidler gjenstår og se.
Sitat av Brynwev Vis innlegg
@KnutAnkhAton ok, takk. Synes det var veldig grumsete hva som er bekreftet, og hva som ikke er, og hva som i det hele tatt skjer. betyr det rett og slett at ingeting er bekreftet enda?
Vis hele sitatet...
Akkurat nå er vi i første steget her. Stadig lang vei å gå.

Ferdige lover er ofte i tråd med NOUen (som er en vektig kilde). Men, hvordan det til slutt blir er ikke godt å si at this point.
Sist endret av sokkejohn123; 19. desember 2019 kl. 19:38.
Alright, Takk for det. Virkelig på tide at det skjer noe.
Sitat av sokkejohn123 Vis innlegg
hvordan det til slutt blir er ikke godt å si at this point.
Vis hele sitatet...
Kan lite om dette altså men dette er vel noe regjeringen skal stå samlet bak. Derfor er jeg redd for at frp og krf "blir gitt noe" for at de skal gå stille i dørene, som foreksempel fortsatt bruk av forebyggende tiltak i praksis brukt som tvangsmidler.
Det er jo litt voldsomt om at folk som tar seg en J på fest eller røker en gang eller to i måneden skal bli tvunget til behandling, det blir jo relativt tørbehandling hvis folk som ikke har bruk for hjelp skal bli tvunget.
Jeg vil anbefale å lese kapittel 20, "Mindretallets dissens". Nøye. Kort oppsummert er ett av komitémedlemmene dypt uenig i mangt og meget, og dette komitémedlemmet er tilfeldigvis også politiets representant i utvalget. Merkelig, det der. Han har imidlertid noen svært interessante betraktninger om hva han mener er politiets rolle og kultur i dag, og hvordan avkriminaliseringen vil påvirke dette.

Hvis man skal titte inn i krystallkula og forsøke å se hvilke konsekvenser denne utredningen vil bringe i fremtiden, så kan nok dette kapittelet være av stor interesse.
Sist endret av Myoxocephalus; 21. august 2020 kl. 12:52.
@Myoxocephalus det kan det så absolutt. Takk for anbefalingen!
Det er bedre enn glattcelle da
Sist endret av Spaceman; 19. desember 2019 kl. 20:18.
Sitat av Spaceman Vis innlegg
Det er bedre enn glattcelle da
Vis hele sitatet...
Det er et langt skritt i riktig retning. Krigen mot narkotika i Norge ebber nok ut etterhvert som flere land legaliserer i stedet for å avkriminalisere.
Føler meg veldig sikker på at Tyskland vil ha utsalgsordniger for cannabis i de største byene allerede i 2025.
https://www.google.com/amp/s/amp.dw....any/a-50997142
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Jeg vil anbefale å lese kapittel 20, "Mindretallets dissens". Nøye. Kort oppsummert et ett av kommitémedlemmene dypt uenig i mangt og meget, og dette kommitémedlemmet er tilfeldigvis også politiets representant i utvalget. Merkelig, det der. Han har imidlertid noen svært interessante betrakninger om hva han mener er politiets rolle og kultur i dag, og hvordan avkriminaliseringen vil påvirke dette.

Hvis man skal titte inn i krystallkula og forsøke å se hvilke konsekvenser denne utredningen vil bringe i fremtiden, så kan nok dette kapittelet være av stor interesse.
Vis hele sitatet...
Utdrag fra 20.4.1:
For ikke-avhengige brukere av narkotika (eksperimentbrukere og rekreasjonsbrukere, inkludert personer under 18 år) anbefaler jeg å opprettholde mulighet for bruk av straff, men med en utvidelse av de alternative straffereaksjoner. Det kvalitative innholdet i dagens alternative straffereaksjoner anbefales forbedret, og andelen der det brukes alternative straffereaksjoner for denne gruppen, anbefales økt. For personer under 18 år som avdekkes for bruk og besittelse av narkotika, anbefales i tillegg en pålagt foreldreveiledningssamtale utført av ruskonsulent i kommunen.
Her finner du innspill sendt rusreformuttvalget.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fan dette går ikke bra?
Politiet skal fortsatt ha en fot i spillet, på tross av at de ikke innehar spesiell kompetanse innenfor rusomsorg.