Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1469
Hei folkens!

Har hatt 600mg Lyrica om dagen på resept siden januar. Nå som jeg ikke trenger disse medisinskt lenger, trenger jeg å trappe ned. Legen min, som kag snakket i telefon med, mente att trappe ned vær unødvendig. Idiot, ja.
Skal dit på tirsdag. Hvis han er en dick og bare kutter meg av, har jeg noen "rettigheter" til å få hjelp med utsetting? Kan ikke ta meg ur senga, enn mindre jobbe, hvis tullingen tvinger meg til vold turkey.
Kan man anmelde til noen statlig instans for slikt, eller er jeg helt enkelt fucked hvis han bare sier no more?
Skrev for noen måneder, i april, att jeg ville trappe ned og slutte. Da skrev han ut 100 x 300mg (tidligere hadde jeg fått 100 x 150mg) uten noen guidelines for utsetting.

Jeg har kunnskap att gjøre dette selv, men det vet ikke lege.

Hvordan ville dere spillt dette?

Han har og skrevet ut PF ril meg for søvnproblemer, så helt standard-metoder brukar han ikke.
Hva med å si til legen at du har prøvd å slutte cold turkey, og det var et rent helvete?

Bruk alle midler i boka, men ikke nevn noe om suicidal eller lignende, sånn i tilfelle du blir tvangsinnlagt :P
Bråsepponering av Lyrica er helvette, uansvarlig lege.
Jeg fikk Sobril i 2mnd, med sepponering, begynte på 30 eller 40 mg, å så gikk dosene ned etterhvert.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
100x 300mg lyrica burde holde lenge for nedtrapping. Nei du kan ikke anmelde, bare hvis du føler du har blitt kraftig overmedisinert. Men det vil ikke hjelpe deg på noen som helst måte.

Få en time hos legen din og forklar situasjonen.

travaxa, er ikke du storforbruker av benzo-preparater? Vil ikke da diazepamen du nylig har anskaffet være til hjelp om du ikke får en nedtrappingsplan hos legen? Klarer du trappe ned på egenhånd?
Sitat av kmsc Vis innlegg
100x 300mg lyrica burde holde lenge for nedtrapping. Nei du kan ikke anmelde, bare hvis du føler du har blitt kraftig overmedisinert. Men det vil ikke hjelpe deg på noen som helst måte.

Få en time hos legen din og forklar situasjonen.

travaxa, er ikke du storforbruker av benzo-preparater? Vil ikke da diazepamen du nylig har anskaffet være til hjelp om du ikke får en nedtrappingsplan hos legen? Klarer du trappe ned på egenhånd?
Vis hele sitatet...
Enten er du tenåring, eller så er du jævlig naiv.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Enten er du tenåring, eller så er du jævlig naiv.
Vis hele sitatet...
gjerne utdyp
Sitat av kmsc Vis innlegg
gjerne utdyp
Vis hele sitatet...
Det nytter svært skjeldent å seponere medisiner som gir deg abstinenser, på egenhånd.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Det nytter svært skjeldent å seponere medisiner som gir deg abstinenser, på egenhånd.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du misforstod meg litt. Det var bare et tips hvis legen ikke ville hjelpe travaxa med å trappe ned fra lyrica Da kan diazepam være til stor hjelp hvis abstinensene fra lyrica blir for ille. Det var med denne metoden jeg raskt klarte å vende meg av lyrica selv.

Så nøyaktig hva er barnslig eller naivt med dette tipset?
Å tro at man skal klare det selv, uten legeasistert hjelp, med hjelp av medisinen du prøver å kutte ut..
Lyrica er et helvete å slutte med har jeg hørt. Har ei venninne som sluttet på dette. Hun fikk fryktelige abstinenser. Abstinensene var så ille at legen sa hun kunne godt la vær å slutte og heller gå på det resten av livet. Hun klarte å slutte, men måtte bruke oxynorm for å takle alle smertene hun fikk. Dette er noe av de verste min venninne noen gang har opplevd, hun synes det var lettere å slutte med oxynorm. Så ønsker deg lykke til.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Å tro at man skal klare det selv, uten legeasistert hjelp, med hjelp av medisinen du prøver å kutte ut..
Vis hele sitatet...
Nå er problemstillingen nettopp den at legen ikke var interessert i å lage ned nedtrappingsplan for ts. Jeg har aldri hevdet at det er best å gjøre dette på egenhånd?

Hvis ingen fagperson har interesse i å hjelpe ts av lyrica, så vil det å ha diazepam tilgjengelig være til stor hjelp, det var hele poenget mitt. Er det så vanskelig å tyde?
travaxa's Avatar
Trådstarter
Sitat av kmsc Vis innlegg
100x 300mg lyrica burde holde lenge for nedtrapping. Nei du kan ikke anmelde, bare hvis du føler du har blitt kraftig overmedisinert. Men det vil ikke hjelpe deg på noen som helst måte.

Få en time hos legen din og forklar situasjonen.

travaxa, er ikke du storforbruker av benzo-preparater? Vil ikke da diazepamen du nylig har anskaffet være til hjelp om du ikke får en nedtrappingsplan hos legen? Klarer du trappe ned på egenhånd?
Vis hele sitatet...
Det er jevlig kjipt att måtte bryte opp 300mg kapsler, når det finnes 150 og 75 kapsler.

Er ikke storforbruker nei, og diazepamen jeg sitter på har ikke med saken att gjøre.

Har du trapper ut Lyrica?
Jeg har sluttet med Subutex, Xanor, oxikodon, tramadol og morfin, men Lyrica er det VERSTE jeg har vært borti.

Trenger en plan, og hjelpmiddler til dette på resept, sånn att jeg slipper sette min tillit til gatas apotek.

Sitat av wolfc Vis innlegg
Hva med å si til legen at du har prøvd å slutte cold turkey, og det var et rent helvete?

Bruk alle midler i boka, men ikke nevn noe om suicidal eller lignende, sånn i tilfelle du blir tvangsinnlagt :P
Vis hele sitatet...
Har prøvd, så det vore ikke att lyve.

Skal holde meg undan det ja, hehe.
Takk for svar!

Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Bråsepponering av Lyrica er helvette, uansvarlig lege.
Jeg fikk Sobril i 2mnd, med sepponering, begynte på 30 eller 40 mg, å så gikk dosene ned etterhvert.
Vis hele sitatet...

Takk, dette var noe jeg trengte å høre. Da vet jeg att mulighet finnes.

Takk kompis

Sitat av doorfox Vis innlegg
Lyrica er et helvete å slutte med har jeg hørt. Har ei venninne som sluttet på dette. Hun fikk fryktelige abstinenser. Abstinensene var så ille at legen sa hun kunne godt la vær å slutte og heller gå på det resten av livet. Hun klarte å slutte, men måtte bruke oxynorm for å takle alle smertene hun fikk. Dette er noe av de verste min venninne noen gang har opplevd, hun synes det var lettere å slutte med oxynorm. Så ønsker deg lykke til.
Vis hele sitatet...
Enig med vennina di.
Legen sa dessutom att det ikke var noe problem med seponering av Lyrica (vilket jeg visste var BS, men leger vill ikke ha patienter som kan mer enn dem, og jeg trengte meds da smertene høll meg fra å klare jobb.

Takk for svar folkens, setter veldig pris på det.

Må bestemme meg for om jeg skal be om benso, eller bare be "om noe som hjelper". Sier han atarax eller noe, så kan jeg forklare att jeg har brukt det for uten særlig effekt.

Fyfaen for leger som ikke har peiling på meds
Muddafukkas.

Gir update etter legebesök.
Sist endret av travaxa; 19. juli 2018 kl. 14:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Ja jeg sluttet med lyrica for noen måneder tilbake. Gikk på ca 900mg/døgn.

Kanskje for sent nå, men tror du kunne byttet inn de på 300mg(100) for 200x 150mg.

Godt å høre at du har kvittet deg med flere andre medikamenter. Du kan jo dele disse på 300mg i to, selvom det er ganske styrete
travaxa's Avatar
Trådstarter
Sitat av kmsc Vis innlegg
Ja jeg sluttet med lyrica for noen måneder tilbake. Gikk på ca 900mg/døgn.

Kanskje for sent nå, men tror du kunne byttet inn de på 300mg(100) for 200x 150mg.

Godt å høre at du har kvittet deg med flere andre medikamenter. Du kan jo dele disse på 300mg i to, selvom det er ganske styrete
Vis hele sitatet...
Ja, siden boksen er åpnet kan det bli svårt..
Og att dele går definitivt, bara litt mer styr.

Hvor lenge gikk du på 900?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du ikke har noe i mot smaken, så er Lyrica veldig vannløslig, så du kan dosere volumtetrisk. Lykke til kompis.
Skal selv slutte på en del medikamenter, benzo, oxy, Lyrica, sentralatimulerende og alkohol. Veien blir ikke enkel.. og jeg klarer ikke å starte før jeg har det bedre med meg selv.. mistet alt i livet og rus er det eneste jeg har.. jeg er nødt til å sløve meg ned om kveldene ellers blir jeg så deprimert at jeg ikke klarer tanken på livet..
har nok til å trapppe ned på alt, men usikker om det er rett tid
travaxa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis du ikke har noe i mot smaken, så er Lyrica veldig vannløslig, så du kan dosere volumtetrisk. Lykke til kompis.
Skal selv slutte på en del medikamenter, benzo, oxy, Lyrica, sentralatimulerende og alkohol. Veien blir ikke enkel.. og jeg klarer ikke å starte før jeg har det bedre med meg selv.. mistet alt i livet og rus er det eneste jeg har.. jeg er nødt til å sløve meg ned om kveldene ellers blir jeg så deprimert at jeg ikke klarer tanken på livet..
har nok til å trapppe ned på alt, men usikker om det er rett tid
Vis hele sitatet...
Volumetrisk, genialt. Skal teste det. Takk for tipset

Ska klive av Lyrica, Subutex & Rivotril. Rivotrilen har jeg heldigvis ikke kjørt hardt med.

Må å sløve ned & checke ut etter jobb.

Jeg klarer faen ikke livet uten noen form for rus. Den absurda, rentav kafkanske, tilværelsen er så meningsløs i sitt essens, att jeg ikke skjønner att folk en gang gidder. Det er jo kamp fra morgen til kveld, varje våkent øyeblikk. Og hvis man sier det, da er man syk. Deprimert. Desillusionert. Sa ska man da medicineres til A4-formen, livsbejakande og masskonsumerande.

Kanskje man bara ska fortsette og acceptere den man er; en som er lykkelig høy og suicidal nykter.

Nå ble det jevla mye sutring her.

"Ja, men begynn å tren å spis sunt, blahblah"-råd undanbades.

Gikk til legen, fikk to pakker med 150mg kapsler, samt en pakke zopiklon. Han ville ha urinprøve for han skrev ut noe "sterkere narkotika".

Hadde pisset rett for og tatt sub (vilket gjør att urinering tar jævla lång tid for meg), så jeg klarte ikke å piss.

Ska dit på måndag igen.
Sist endret av travaxa; 27. juli 2018 kl. 21:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.