Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 6977
Det er presis det pressa, ja

Jeg forsøkte meg dagen før jeg kjøpte pressa å lage en, dette var før jeg hadde bestemt meg å kjøpe biltema-pressa. Men ettersom jeg brukte en bjælke fra taket og ned til arbeidsstykket som lå på en gammel 10t jekk og denne bjælka sklei, etter noen tunge pump, inn i skallen på meg. Jeg fikk overtalt fatter'n om at dette var for farlig å ''leke'' med, og dermed dro vi ut for å kjøpe biltema-pressa noen dager etterpå... Men selv om jeg har denne pressa kan jo arbeidsstykket skli...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har et lite spørsmål om jeg ikke finner svar på. Under hvor mye trykk burde stjerner presses?

Har en 2 tonns doncrafter fra biltema jeg tenkte jeg kunne bruke til å lage en presse med... Kan og vil ikke sveise så tenkte jeg skulle lage en solid trekonstruksjon som presse. Vi snakker om omtrent 4 lag med 2X4 som ramme + 2X4 loddrett bak som et "bakpanel" og et par fremme slik at alt holdes solid på plass. Og så tenkte jeg å lete etter to stykker 10-15mm stålplater som topp og bunn. Burde da holde til å presse stjerner?

Er lei av å kutte og har gitt opp søket etter en vindusviskermotor som enda virker til en liten stjerneruller...

Forøvrig, høres 8mm greit ut for 2.5" runde luftbomber? MgAl baserte farger og D1 glitter.. Har lest at 10mm brukes i 4", men vil heller ofre noen stjerner enn å ha en kortvarig effekt. Liker at de henger lenge...
Sist endret av Pyrotecnican; 12. februar 2011 kl. 20:43.
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Jeg betviler at fire lag har noe for seg. Gran har svært god strekkfasthet. Resterende høres fint ut. Jeg ville dog tatt en marginalt dyrere jekk med 4-5 tonns kapasitet bare for å ha muligheten til å presse livskiten ut av det meste.
Sitat av Nygaard Vis innlegg
Jeg betviler at fire lag har noe for seg. Gran har svært god strekkfasthet.
Vis hele sitatet...
Tenker mest på å ha massevis som holder greia sammen! Laget noe liknende med 2 "lag" 2x4 og den klarte å rikke seg løs ganske lett.. Hvis jeg gjør det omtrent slik jeg tenker tror jeg ikke det vil skje stort selv om jeg setter mye trykk på...

Tror du 2 tonn holder til å presse stjernene? Tenker på se stjerneplatene fra pyro-stuff..
Og er 8mm en bra størrelse?