Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 5733
Veline blå må primes! dette har jeg prøvd ut flere ganger! uten prime eller ed dårlig prime tenner ikke stjernene..
Hva med en thermite prime?
Sist endret av Zondre; 24. desember 2009 kl. 22:57.
Tenker jeg går for en NC/BP-prime.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Grunnen til prime er ikke bare at stjernene skal tenne, men også at stjernene skal tenne samtidig rundt hele stjernen.
Dette vil resultere i at stjernene brenner ut nøyaktig samtidig om de er av lik størelse og design.
Dette er spesielt viktig om man lager fargeskiftende stjerner, for å unngå en uren overgang, og ellers hindre dårlig timing.
Er det noen som har erfaring med thermite (evt thermite/BP) prime?
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Du kan prøve å sløyfe primen, men da kan jeg garantere total failure Prøvde det selv, ikke engang en stjernetest tente den!
Mye bedre med fence post eller veline prime fremfor BP!
sorn's Avatar
Trådstarter
Jeg kjører pinball prime og så BP på mine veline stjerner, og selv da tenner de ikke med whistlebreak. Krever en varmere break som f.eks. flash, eventuelt en tregere break som BP med litt booster.
Hva med å pensle stjernene med NC-lakk som man drysser BP på?
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Jeg tror ikke BP er varmt nok! Har du ikke mulighet til Veline Prime da?
Hvis ikke kan du prøve en stepped prime men 50:50 comp - BP og ytters BP.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Noen som har testet priming med vanlig prime først, så masse vann, så granulert BP over der igjen? Altså bare litt, så stjernene får en grovere overflate. Samme prinnsip som at pumpede og kuttede stjerner tenner lettere enn rullet.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har hørt at denne primeren skal fungere fint, noen som har erfaring med det?
Potassium Nitrate 65
Charcoal Airfloat 15
Sulfur 10
Silicon, 325 mesh 5 (Eller magnalium 250mesh)
dextrine 5
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Så lenge du husker at silicon erlik silicium, og ikke det vi liker kaller silikon så fungerer den bra