Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2780
Klarte å knuse ett glass mens jeg gjespet nedover,, mulig å puste inn glass??

Nå har tankekjøret kommet for hypokonderen....

Er det mulig at jeg kan ha pustet inn glass??

liksom ikke lyst å havne på noen 1000 ways to die liksom
Sist endret av Duveitikkehvem; 25. mai 2021 kl. 02:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Alt er mulig, men tror nok du hadde merket det relativt kjapt hvis du hadde pustet inn glass, så du trenger nok ikke å bekymre deg for det..

Hvis du begynner å hoste blod kan det kanskje være lurt å ringe legevakta
Sist endret av JohnnyNonsens; 25. mai 2021 kl. 02:55.
Jasant, jeg sto jo oppreist.... Men la merke til at det er mye glasskorn som blir spredd rundt.. Skal vel noe til om de spretter metervis over bakken
Hadde du pustet inn en bit glass av betydelig størrelse så hadde du ikke trengt å spørre for å si det sånn. Du kan trygt slappe av
Sitat av Alge Vis innlegg
Hadde du pustet inn en bit glass av betydelig størrelse så hadde du ikke trengt å spørre for å si det sånn. Du kan trygt slappe av
Vis hele sitatet...
Var vel mere de små kornene som kommer når glasset knuser... Men hadde vel merket det også regner jeg med?
BRAND ∞ STRONG
På spørsmål om det er farlig å svelge en liten glassbit svarer Allmennlege Brynjulf Barexstein:

"Der er ingen grunn til bekymring her. Der er god plass i tarmen til en liten glassbit,
og den vil etter alt å dømme komme ut med avføringen igjen uten at man merker det.

Teoretisk sett kan den nok kanskje lage en liten rift f.eks. i analåpningen dersom den
kommer i kontakt med slimhinnene der, men det er jo mer sannsynlig at en evt glassbit vil
befinne seg omsluttet av avføring, og passere ut med avføringen uten å gjøre noen skade.

Dere trenger derfor ikke å foreta dere noe som helst her, og heller ikke å bekymre dere."


Lommelegen
Sitat av vindaloo Vis innlegg
På spørsmål om det er farlig å svelge en liten glassbit svarer Allmennlege Brynjulf Barexstein:

"Der er ingen grunn til bekymring her. Der er god plass i tarmen til en liten glassbit,
og den vil etter alt å dømme komme ut med avføringen igjen uten at man merker det.

Teoretisk sett kan den nok kanskje lage en liten rift f.eks. i analåpningen dersom den
kommer i kontakt med slimhinnene der, men det er jo mer sannsynlig at en evt glassbit vil
befinne seg omsluttet av avføring, og passere ut med avføringen uten å gjøre noen skade.

Dere trenger derfor ikke å foreta dere noe som helst her, og heller ikke å bekymre dere."


Lommelegen
Vis hele sitatet...



Er ikke redd for å ha svelget glasset, men om jeg har pustet noe inn... jeg var i ferd med å dra inn den feiteste gjespen på lenge idet glasset gikk i bakken, og ikke nok med det, men jeg titta nedover mens jeg gjespa av en merkelig grunn
Sist endret av Duveitikkehvem; 25. mai 2021 kl. 03:48. Grunn: Gjesp istedet for gjest
Sitat av Duveitikkehvem Vis innlegg
Var vel mere de små kornene som kommer når glasset knuser... Men hadde vel merket det også regner jeg med?
Vis hele sitatet...
Som glass støv eller noe? Bare å slappe helt av for hadde du inhalert noe som var farlig for deg så hadde du merka det. Altså hadde du pusta inn en mikroskopisk partikkel med glass som faktisk var så liten at du ikke merka den engang så hadde det fortsatt ikke vært spesielt farlig.
Sitat av Alge Vis innlegg
Som glass støv eller noe? Bare å slappe helt av for hadde du inhalert noe som var farlig for deg så hadde du merka det. Altså hadde du pusta inn en mikroskopisk partikkel med glass som faktisk var så liten at du ikke merka den engang så hadde det fortsatt ikke vært spesielt farlig.
Vis hele sitatet...


Ja, var mere det jeg tenkte på. Liksom veldig veldig små biter av glasset som kan ha blitt med gjespen ned i lungene . Usikker på om det faktisk er mulig engang? Tviler på at de får noe særlig med sprett når glasset gikk i bakken, er vel mere de store bitene en burde være redd for kanskje?

Nei, tror kanskje jeg må legge weeden på hylla...
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
Du puster inn små partikler av alt mulig hele tiden (plast og glass også).
Nedover i luftrøret finnes det små flimmerhår som har som oppgave å fange opp partikler fra innåndingsluften og transportere dem opp og ut, gjerne sammen med mukus. Litt større fremmedlegemer kan utløse hosterefleks.
Skulle de komme lenger ned vil de også kunne hostes opp (med mindre de er på størrelse med ett maiskorn, men da vill du GARANTERT merket det).
Ta det helt med ro!
Har sandblåst med knust glass "pulver" uten særlig til åndedrettsvern mange ganger. Har glinsa fra nesegangene og tunge og munn fra alt pulveriserte glass støvet. Om du så har fått i deg ørlitegrann pulverisert glass er det ingen akutt fare så skjønt du ikke hoster blod eller lignende