Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 7321
Har en eldre iMac som ikke vil starte ordentlig. kommer bare inn i gjenopprettingsmenyen ved oppstart.

Sletter disk og prøver og installere på nytt, os x el capitan, kommer til der jeg skal logge inn med apple id, så får jeg melding om at "objektet ikke er tilgjengelig for øyeblikket"

Noen som har løsningen?
Hei.
Helt seriøst; har du sjekket klokken på Macen?
Har den nett? Og er du sikker på at den ikke er koblet til noen andres iCloud-konto?
Trådstarter
3 0
Ja, klokka stemte ikke helt men datoen var riktig.
Den er koblet til nett.
Den er koblet til noen andre sin iCloud ja, men trodde ikke det gjorde noe når man velger og slette disk og legge inn os på nytt?
Det er derfor jeg pleier å si:
La være å stjele en MAC eller iPhone. Det eneste du får gjort er å enten reparere din egen MAC / iPhone med delene fra den stjålne enheten, eller bare kast hele enheten.

De er nemlig laget slik at om du ikke har tilgang til iCloud-kontoen, så får du ikke gjort så mye.
Mvh. en frustert iPad-eier som har glemt hvilken e-postadresse den er knyttet til

(Jeg sier ikke at du har stjålet MAC-en altså!)
Trådstarter
3 0
Ikke noe og få gjort med denne maskina uten iCloud id´n den ble satt opp med først?
Har du en annen Mac, kan du lage en Usb-installer også installerer du fra denne. Hvilken årsmodell er iMacen?
Sitat av Chris87 Vis innlegg
Ikke noe og få gjort med denne maskina uten iCloud id´n den ble satt opp med først?
Vis hele sitatet...
I utgangspunktet må du regne med at du ikke får gjort noe som helst, men etter å ha googlet litt, kan du kanskje håpe på at det som heter "firmware password" ikke har blitt satt av forrige eier. Da kan du kanskje.. Ta en titt på linken under.
https://apple.stackexchange.com/ques...ed-macbook-air
Firmwarepassordet slår ut mye tidligere i prosessen. Kommer du helt til iCloud-pålogging er det det som er problemet. Finnes ingen vei utenom fordi det er ment å fungere som tyverisperre.

Edit: kan du fremvise kvittering med serienummer på kan Apple fikse, men kun da.
Sist endret av fuzzy76; 21. februar 2021 kl. 18:35.