Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  91 18755
litt over klokka fire i dag ble en 16-årig "blitzer" stukket ned på åpen gate av to menn som i forkant hadde gjort nazi-hilsen, ropt "sieg heil" og kalt blitzerne for "landssvikere" før de ble jaget avgårde og rundjult av sinte blitzere med planker.

Politiet sier at de to "trolig vil bli siktet for drapsforsøk", men insisterer overfor media på at det ikke er høyre-ekstreme holdninger som ligger til grunn og avfeier episoden som et simpelt "gateslagsmål" der utfallet ble at en 16 år gammel gutt ligger på rikshospitalet med en mulig pungtert lunge.

Jeg veit ikke om dette er et aktivt valg fra politiets side for ikke å eskalere en situasjon (ref.: tilstandene på 90-tallet) eller om de faktisk mener at høyre-ekstrem terrorisme ikke utarter seg i slike former.. jeg veit ikke med dere, men selv om denne situasjonen har et ganske annet omfang, så tilhørte ikke breivik et "høyre-ekstremt miljø" eller gikk med hakekors på armen.

Vi ser også at den politiske klimaet i norge vender mer og mer mot høyre generelt og bl.a. frp som på 70- og 80-tallet hadde en uniformert gategjeng, Bootboys (hvor bl.a. Ole nicolai kvisler som drepte Benjamin hermansen var aktiv) ser en betydelig oppslutning.

Hva tror folk? er dette en enkeltepisode blant pøbler eller har man ikke lært noenting av 22/7?


http://www.nrk.no/ostlandssendingen/...rep-1.11226823

http://www.nrk.no/ostlandssendingen/...set-1.11226261

http://www.dagbladet.no/2013/09/06/n...litz/29127079/
1. Blitzere er like ille som nynazister.
2. De var ikke nynazister
3. De var rusa, og de knivstakk tilbake så vidt jeg vet
Sitat av kjerstin Vis innlegg
1. Blitzere er like ille som nynazister.
Vis hele sitatet...
blitzere er ikke like ille som nynazister
Sist endret av Bothrops; 6. september 2013 kl. 23:25.
Blitzhuset er et tilholdssted for venstreekstremister som har lett for å ty til vold og det er snålt at de ikke har blitt kasta ut for lenge siden. Enten har blitzerne et balletak på noen i bystyret, eventuelt er det noen politiske krefter som liker å ha en schutzstaffel som kan vise litt muskler når det trengs.

Om de er like eller mindre ille en høyreekstremistene har ingenting å si. Ekstremister som har det med å ty til vold og/eller hærverk for å få igjennom meningene sine bør bekjempes med alle midler.

Dog så er det bra at denne situasjonen gikk så bra som den gikk. Får satse på at idiotene som gikk til angrep her blir sittende inne en stund. Man prøver ikke å knivstikke folk kun fordi de har andre meninger enn en selv samme hvor rusa man er.
Sitat av HellToPay Vis innlegg

Vi ser også at den politiske klimaet i norge vender mer og mer mot høyre generelt og bl.a. frp som på 70- og 80-tallet hadde en uniformert gategjeng, Bootboys (hvor bl.a. Ole nicolai kvisler som drepte Benjamin hermansen var aktiv) ser en betydelig oppslutning.


Vis hele sitatet...
Hvordan i alle dager klarer du å påstå at boot boys var en del av FRP? Skjerp deg.
Sitat av kjerstin Vis innlegg
1. Blitzere er like ille som nynazister.
Vis hele sitatet...

hva mener du med det? på hvilken måte? vet du hva en "nynazist" og en "blitzer" er og står for?

Sitat av kjerstin Vis innlegg
2. De var ikke nynazister
Vis hele sitatet...
hvordan vet du det? kjenner du noen av dem?


Sitat av kjerstin Vis innlegg
3. De var rusa, og de knivstakk tilbake så vidt jeg vet
Vis hele sitatet...
Jeg er klar over at de var beruset, men jeg synes ikke det endrer noen ting. Breivik var full av piller når han gikk på jakt i 2011.
Jeg har ikke lest noe sted at det var snakk om at blitzerne brukte noe annet enn noen planker de hadde funnet (som man også ser i filmene som er lagt ut)

beklager innstendige spørsmål, men du kommer med bastante påstander jeg ikke har hørt om tidligere.



Sitat av legalize_it Vis innlegg
Blitzhuset er et tilholdssted for venstreekstremister som har lett for å ty til vold og det er snålt at de ikke har blitt kasta ut for lenge siden. Enten har blitzerne et balletak på noen i bystyret, eventuelt er det noen politiske krefter som liker å ha en schutzstaffel som kan vise litt muskler når det trengs.
Vis hele sitatet...
Nå er det vel noen tiår siden blitzerne utgjorde et samfunnsfenomen hva vold og eller politisk slagkraft angår, fulle folk på byen eller slitne pendlere i rushtidkø er mye farligere og mer skadelig for samfunnet enn et tredvetallspønkere i en bygård i pilestredet, men det skal også sies at etter opptøyene i købehavn i 2007(?) da Ungdomshuset (kbhs versjon av Blitz) ble kastet ut begynte den borgerlige delen av byrådet å planlegge utkastelsen av blitz fordi man ikke kunne risikere lignende tilstander her til lands, men hele planen ble visstnok skutt ned av politiet av akkurat samme årsaker.


Men nok om Blitz, blitz har jo gud og hvermann beklagd seg over siden tidlig på 80-tallet. hva med den faktisk hendelsen som foreløp i dag? en gutt ble stukket ned på åpen gate fordi han hang i "feil miljø" av folk som deler politisk oppfatning med en massemorder, er det ikke litt på kanten?

Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Hvordan i alle dager klarer du å påstå at boot boys var en del av FRP? Skjerp deg.
Vis hele sitatet...
det var en forenkling av en mer eller mindre kompleks situasjon, men Anders langes parti hadde en utpreget hang til å gå til direkte angrep på meningsmotstandere med en "hird"-inspirert type gategjeng (som også FMI og andre høyrepopulistiske\fascistiske grupperinger\partier har en overbærende hang til å benytte seg av) som i senere tid ble til "skinhead"gjengen Bootboys.
mer eller mindre.
Sist endret av HellToPay; 6. september 2013 kl. 23:53.
Venstreekstremister? Er ikke det bare kommunister cirka?
Ikke la dere lure av folk som taler om høyre og venstre i politikken.

Skillet går mellom demokratiske og udemokratiske.

Kommunister og fascister går hånd i hånd rent mentalt sett.

De udemokratiske blir stadig færre og innflytelsen minker radikalt for hver generasjon som går.

Av mangel på arbeiderfolk så driver de med sjølproletarisering for å dekke over en akutt mangel på folk fra arbeiderklassen.

Arbeidere kan produsere og driver ikke med tull.

Hold avstand til de udemokratiske.
Sitat av HellToPay Vis innlegg
Nå er det vel noen tiår siden blitzerne utgjorde et samfunnsfenomen hva vold og eller politisk slagkraft angår, fulle folk på byen eller slitne pendlere i rushtidkø er mye farligere og mer skadelig for samfunnet enn et tredvetallspønkere i en bygård i pilestredet, men det skal også sies at etter opptøyene i købehavn i 2007(?) da Ungdomshuset (kbhs versjon av Blitz) ble kastet ut begynte den borgerlige delen av byrådet å planlegge utkastelsen av blitz fordi man ikke kunne risikere lignende tilstander her til lands, men hele planen ble visstnok skutt ned av politiet av akkurat samme årsaker.


Men nok om Blitz, blitz har jo gud og hvermann beklagd seg over siden tidlig på 80-tallet. hva med den faktisk hendelsen som foreløp i dag? en gutt ble stukket ned på åpen gate fordi han hang i "feil miljø" av folk som deler politisk oppfatning med en massemorder, er det ikke litt på kanten?
Vis hele sitatet...
Blitzerne har også i de senere år tydd til vold. Vi skal ikke lengre enn et snaut år tilbake før vi kommer til episoden hvor blitzere angrep et nynazist-julebord, og det har også vært flere situasjoner hvor Israel demontrasjoner har eskalert til vold og hærverk, samt at også demonstrasjoner mot feks SIAN har eskalert i vold.

Politisk vold er ikke ok samme hvem som blir angrepet, noe også bør gjelde for blitzerne. Politiet og bystyret bør ikke vise at blitzerne kan skremme de til å la de få okkupere huset.

Vanskelig å si hva hendelsen idag gikk ut på. Om det var en impulshandling fra to rusa tullinger, eller om de hadde tenkt på det i lengre tid. Den bekrefter dog at folk som går rundt og skriker "sieg heil" ikke har blitt særlig mye smartere med tiden ihvertfall.
Typisk blitzere å skylde på at de var nazister. Blitzere er ikke ute etter annet en bråk, uansett hva det dreier seg om. Bra noen slår tilbake mot de jævla bråkmakerne.
Sitat av Negr Vis innlegg
Typisk blitzere å skylde på at de var nazister. Blitzere er ikke ute etter annet en bråk, uansett hva det dreier seg om. Bra noen slår tilbake mot de jævla bråkmakerne.
Vis hele sitatet...
Så du støtter altså politisk, uprovosert vold?
Sitat av Jim114 Vis innlegg
Ikke la dere lure av folk som taler om høyre og venstre i politikken.

Skillet går mellom demokratiske og udemokratiske.

Kommunister og fascister går hånd i hånd rent mentalt sett.

De udemokratiske blir stadig færre og innflytelsen minker radikalt for hver generasjon som går.

Av mangel på arbeiderfolk så driver de med sjølproletarisering for å dekke over en akutt mangel på folk fra arbeiderklassen.

Arbeidere kan produsere og driver ikke med tull.

Hold avstand til de udemokratiske.
Vis hele sitatet...
selv om jeg er enig med deg i noe av det du sier mener jeg du tar feil i noe av det andre du sier.
Prinsippielt sett er ikke demokrati en type filosofi som beveger seg på tvers av styresett, men en total styreform som nødvendigvis må fungere på egenrådig. man kan ikke ha litt demokrati. man har demokrati, eller man har ikke demokrati (in your face jens stoltenberg).
Jeg er forøvrig helt enig i at kommunisme og fascisme er ganske like, det er kun mindre definisjoner som skiller dem og som en selvutnevnt frihetlig tenker uten anker i noen politiske leire forakter jeg begge like fullt.

Men å si at "de udemokratiske stadig blir færre [...] for hver generasjon som går" er helt feil.
Se på Ungarn hvor et av de ledende partiene, Jobbik, har paramilitære grupper gående i gatene for å fordhindre mennesker av annen opprinnelse samme levestandard som de "innfødte" med vold, eller Hellas, hvor det ny-fascistiske partiet Gyllen Daggry ser massiv oppslutning i alle bransjer av 'regjeringen', Russland under Putin og deres nye lov om homofili, USA og deres topartisystem med massiv overvåkning og økonomisk undergraving av befolkningen etc etc
I nord\vest europa er heldigvis lignende bevegelser\partier kun omfattet individuelle grupper (EDL i england, FN i frankrike, SD i sverige osv) som ikke nyter like stor oppslutning, men som fremdeles preger det politiske klimaet. Om noe tror jeg verden heller beveger seg mot totalitær populisme framfor mer frihetlig demokratiske prinsipper.

Det største problemet vi har i norge, fra en håndtverkers perspektiv, er at den faktisk arbeidende delen av landet strekker seg til rundt en 700.000 sist jeg sjekka, hvor resten vil på NAV eller søker seg til "konsulent"-yrker eller andre luksusyrker som ikke generer noe konkret bærekraftig samfunnsgrunnlag.
Litt som når Arthur Dent havner på den øde planeten i haikerns guide til galaksen, og oppdager et styrtet romskip og historien om hvordan en planet ble så lei av alle snylterne på samfunnet at de sendte dem avgårde ut i verdensrommet uten mål og mening.
Det er egentlig bedre at bråkmakere med trang til vold går å kriger mot andre voldelige bråkmakere, så slipper det å gå ut over vanlig, pasifistisk ungdom...
Veldig synd at dette skjedde. Håper det går bra ved vedkommende, og håper at Blitz får en fin gatefest i morgen.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Blitzerne har også i de senere år tydd til vold. Vi skal ikke lengre enn et snaut år tilbake før vi kommer til episoden hvor blitzere angrep et nynazist-julebord, og det har også vært flere situasjoner hvor Israel demontrasjoner har eskalert til vold og hærverk, samt at også demonstrasjoner mot feks SIAN har eskalert i vold.

Politisk vold er ikke ok samme hvem som blir angrepet, noe også bør gjelde for blitzerne. Politiet og bystyret bør ikke vise at blitzerne kan skremme de til å la de få okkupere huset.

Vanskelig å si hva hendelsen idag gikk ut på. Om det var en impulshandling fra to rusa tullinger, eller om de hadde tenkt på det i lengre tid. Den bekrefter dog at folk som går rundt og skriker "sieg heil" ikke har blitt særlig mye smartere med tiden ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Det er sant, dette julebordet i fjor hadde jeg glemt. my bad.
Jeg mener at blitz, selv om personer fra miljøet kan ha tatt aktiv del i bråket rundt israeldemonstrasjonene, ikke nødvendigvis kan knyttes til direkte til hverken vold eller hærverk da disse demonstrasjonene i 2009(?) så et utall forskjellige folk fra flere forskjellige leire gå amok i en anledning av massesuggesjon. Nå kan det også puttes på en orden hva og hvorfor de enkelte hendelsene startet, men det blir en diskusjon i seg selv.
Hva sian angår har det vel ikke vært særlig mer enn aggressiv ordbruk grunnet massivt politioppbud, sett bortifra den gangen Øyvind Heian fikk seg en på trynet for noen år sia.
Misforstå meg riktig, jeg vil ikke blindt forsvare Blitz, jeg bare synes ikke de skal få pepper basert utelukkende på hva media mener foregikk.
Blitzhuset er meg bekjent ikke lenger okkupert og har ikke vært det på snart 30 år, forøvrig.
Det jeg mener med at blitzere ikke er bedre med nynazister er at de er for at alle mennesker skal ha en stemme, bare det er det de tror på.

Denne saken er et bevis på det.

Dere har rett til å si hva faen dere vil, så lenge dere støtter saken vår!

Alle har ytringsfrihet, men så lenge dere ikke bruker den på å fremme saken vår, er den *ulovlig* å snakke høyt om-
Dobbeltmoral i beste form.

Og nei, jeg støtter ikke nynazister, bare er imot *ekstremister* i all form.

Sitat av Bothrops Vis innlegg
blitzere er ikke like ille som nynazister
Vis hele sitatet...
jo, i min bok så.

Sitat av HellToPay Vis innlegg
hva mener du med det? på hvilken måte? vet du hva en "nynazist" og en "blitzer" er og står for?


hvordan vet du det? kjenner du noen av dem?




Jeg er klar over at de var beruset, men jeg synes ikke det endrer noen ting. Breivik var full av piller når han gikk på jakt i 2011.
Jeg har ikke lest noe sted at det var snakk om at blitzerne brukte noe annet enn noen planker de hadde funnet (som man også ser i filmene som er lagt ut)

beklager innstendige spørsmål, men du kommer med bastante påstander jeg ikke har hørt om tidligere.

Vis hele sitatet...
1. skjønner godt at du vil ta opp dette
2. det første politiet gikk ut å sa var at de ikke var en del av det nynazistiske miljøet
3. de var rusa, og vil ikke skylde på det, selv om jeg tror det var en stooor faktor i dette. (er selv imot ulovlige rusmidler)
4. Etter det jeg har hørt. (rett meg om jeg har feil) ble de to som funnet med kuttskader etter at blitzerne hadde *forsvart* seg. Ting tyder på at de yppet til bråk, men som blitzer bør du tåle at folk taler imot deg. Ytringsfrihet er tross alt en av de tingene de står for.
kilde på siste punkt; http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10151277

Sitat av Bothrops Vis innlegg
blitzere er ikke like ille som nynazister
Vis hele sitatet...
Du må gjerne komme med noe litt mer konkret om hva som er bra med blitzere. Jeg mener hverken blitzere eller nynazister er bra, siden de begge er ekstremister.

Her er bevis på at tre ble knivstukket, kun en av de var blitz.

Er det sånn vi vil ha Norge? knivstikke den/de som har knivstukket? voldta den som har voldtatt?
Selv er jeg for ja, men resten av norge virker å stemme nei på det spørsmålet.
Der kommer dobbeltmoralen inn.

Tilbake til TS sitt spørsmål;
I mine øyne har ikke det at de knivstakk en noe med at de var ruset, det er like feil uansett, om ikke verre.
MEN, det forklarer en del for meg, og at det kanskje ikke er noe disse personene kunne gjort edru.
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Det jeg mener med at blitzere ikke er bedre med nynazister er at de er for at alle mennesker skal ha en stemme, bare det er det de tror på.

Denne saken er et bevis på det.

Dere har rett til å si hva faen dere vil, så lenge dere støtter saken vår!

Alle har ytringsfrihet, men så lenge dere ikke bruker den på å fremme saken vår, er den *ulovlig* å snakke høyt om-
Dobbeltmoral i beste form.

Og nei, jeg støtter ikke nynazister, bare er imot *ekstremister* i all form.



jo, i min bok så.



1. skjønner godt at du vil ta opp dette
2. det første politiet gikk ut å sa var at de ikke var en del av det nynazistiske miljøet
3. de var rusa, og vil ikke skylde på det, selv om jeg tror det var en stooor faktor i dette. (er selv imot ulovlige rusmidler)
4. Etter det jeg har hørt. (rett meg om jeg har feil) ble de to som funnet med kuttskader etter at blitzerne hadde *forsvart* seg. Ting tyder på at de yppet til bråk, men som blitzer bør du tåle at folk taler imot deg. Ytringsfrihet er tross alt en av de tingene de står for.
kilde på siste punkt; http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10151277



Du må gjerne komme med noe litt mer konkret om hva som er bra med blitzere. Jeg mener hverken blitzere eller nynazister er bra, siden de begge er ekstremister.

Her er bevis på at tre ble knivstukket, kun en av de var blitz.

Er det sånn vi vil ha Norge? knivstikke den/de som har knivstukket? voldta den som har voldtatt?
Selv er jeg for ja, men resten av norge virker å stemme nei på det spørsmålet.
Der kommer dobbeltmoralen inn.

Tilbake til TS sitt spørsmål;
I mine øyne har ikke det at de knivstakk en noe med at de var ruset, det er like feil uansett, om ikke verre.
MEN, det forklarer en del for meg, og at det kanskje ikke er noe disse personene kunne gjort edru.
Vis hele sitatet...
Jeg bare lurer, hvor er det du har funnet ut at personene var ruset?
Jeg finner nemlig ikke noe som helst om det i artikkelen du linker til, eller på VG generellt for den saks skyld.
Edit: Så at det sto i Dagbladet artikkelen.
Såvidt jeg ser, så står det at blitzerne ble angrepet i døra, og at de forsvarte seg etter det. Og når folk roper Sieg heil, så er det å be om bråk, uansett hvor mye du vil legge dette over på ytringsfrihet. Man kan nesten ikke forvente annet, det er nesten det samme som om du skulle gått bort til en svart person og sagt at han vær en "jævla neger" for å statere et drøyt eksempel. Det provoserer, og da går man inn for å lage bråk. Og iogmed at de angrep først, så lurer jeg på hvordan du kan dra frem at de yppet til bråk, og legge dette over på ytringsfrihet, uten å påpeke at de stakk ned 16 åringen først?

Og hva har din mening om ulovlige rusmidler noe som helst med denne saken å gjøre?
Sist endret av Juliaan; 7. september 2013 kl. 05:34.
Sitat av Juliaan Vis innlegg
Jeg bare lurer, hvor er det du har funnet ut at personene var ruset?
Jeg finner nemlig ikke noe som helst om det i artikkelen du linker til, eller på VG generellt for den saks skyld.
Edit: Så at det sto i Dagbladet artikkelen.
Såvidt jeg ser, så står det at blitzerne ble angrepet i døra, og at de forsvarte seg etter det. Og når folk roper Sieg heil, så er det å be om bråk, uansett hvor mye du vil legge dette over på ytringsfrihet. Man kan nesten ikke forvente annet, det er nesten det samme som om du skulle gått bort til en svart person og sagt at han vær en "jævla neger" for å statere et drøyt eksempel. Det provoserer, og da går man inn for å lage bråk. Og iogmed at de angrep først, så lurer jeg på hvordan du kan dra frem at de yppet til bråk, og legge dette over på ytringsfrihet, uten å påpeke at de stakk ned 16 åringen først?

Og hva har din mening om ulovlige rusmidler noe som helst med denne saken å gjøre?
Vis hele sitatet...
kilde

Det ble raskt spekulert i om de to personene tilhørte et høyreekstremt miljø, men politiet avviser dette. Mennene skal ha vært ruset, får Dagbladet opplyst.
Vis hele sitatet...
Hvordan jeg kan legge dette over på ytringsfrihet?
Ytringsfrihet er et ord som har stor betydning idag, og selv om jeg ikke støtter det disse to menneskene sa, betyr ikke at blitzerne ikke har sagt seg enig i dette.
Ytringsfrihet betyr at du skal fremme din sak, så lenge det ikke er voldelig mot andre. Ytringsfrihet betyr at Breivik skal få tale sin sak, så lenge han holder det ifra trusler og vold.

Dette har tydeligvis ikke disse forstått at de er for. Og jeg må påpeke igjen at jeg ikke tar disse to røverne i forsvar, jeg bare sier at alle ekstremister er dårlige, samme hvilken side de står på.

Blitzere er for at alle skal ha sin ytringsfrihet, så lenge den støtter deres ideologi.

Her har du et eksempel på at de ikke er så lovlydige og aksepterende som de vil være, håper du beviser meg feil, selv om jeg tviler.

Sitat av Juliaan Vis innlegg
Og hva har din mening om ulovlige rusmidler noe som helst med denne saken å gjøre?
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke min mening, det er vel Norges mening, siden det er ulovlige rusmidler. Ikke jeg som har gjort det ulovlig, Norge som har gjort det ulovlig.

Og ja, jeg vet jeg kommer til å få mye hat for den på forumet her.

Sitat av Juliaan Vis innlegg
Man kan nesten ikke forvente annet, det er nesten det samme som om du skulle gått bort til en svart person og sagt at han vær en "jævla neger" for å statere et drøyt eksempel. Det provoserer, og da går man inn for å lage bråk. Og iogmed at de angrep først, så lurer jeg på hvordan du kan dra frem at de yppet til bråk, og legge dette over på ytringsfrihet, uten å påpeke at de stakk ned 16 åringen først?
Vis hele sitatet...
Nei, det kan ikke sammenlignes. Blitzere har tro på en politikk, en politikk må tåle kritikk. En skal ikke få kritikk for å være mørkhudet.
At de angrep først har jeg aldri nektet på, at de fikk som fortjent har jeg aldri nektet på.
King of Destructions
lilpsych's Avatar
Boot Boys var jo reine nynazister, var jo de eller jon erling jaar elller han som tok live av Benjamin _Hermansen i 2001 hvis jeg ikke husker feill...

Blitzere er som regel bare harmløse (politikere) står vel mest for Anarki osv. Nazismen sto for det motsatte
Sist endret av lilpsych; 7. september 2013 kl. 07:58.
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Det jeg mener med at blitzere ikke er bedre med nynazister er at de er for at alle mennesker skal ha en stemme, bare det er det de tror på.
Vis hele sitatet...
Du er klar over at når nynazistiske grupperinger får gå usjekket skaper de voldelige gategjenger som søker å opprette en type nasjonalistisk selvjustis hvor de banker opp og dreper alle de mener ikke passer inn i deres verdensbilde?
Det vil i prinsippet si at de søker å angripe og, ultimat, drepe folk med feil hudfarge\legning\mening - som vi så i 2011 og i går i tillegg til ett forsøk på mordbrann, flere knivstikkinger og to forsøkte bombeattentater på 90-tallet.

Egentlig er det helt teit å "argumentere" mot en sånn retorikk, nynazister er fuckings nazister hvis mål er å drepe andre mennesker. hvis du ikke forstår det, eller tror at en gjeng hasjrøykende pønkere er "like ille" er du faen meg like fucka selv.
skap deg dine egne meninger istedenfor å tru på alt du leser i avisa.
Sitat av kjerstin Vis innlegg


Du må gjerne komme med noe litt mer konkret om hva som er bra med blitzere. Jeg mener hverken blitzere eller nynazister er bra, siden de begge er ekstremister.
Vis hele sitatet...
Jeg sier ikke at blitzerne er så bra nødvendigvis, bare at de ikke er så dårlige som nynazister. De er begge grupper med sint og forvirra ideologisk ungdom, mens synet til blitzerne er bygget på samhold og toleranse, nynazistenes syn er basert på hat og splittelse. Strake motsetninger som blir ganske teit å sammenligne.

Voldelige er de begge to, men blitzerne er stort sett aggressive mot nazister og rasister. Nynazister er aggressive mot folk fordi de har en annen hudfarge eller kommer fra et annet land. Du må vel se forskjellen på dette

Nazistene veit at de lett kan tirre på seg blitzere, så hvis du er nynazist og hypp på bråk så er det bare å stikke bort dit slik som disse fjolsene tydeligvis hadde bestemt seg for. Hvor rusa? Ganske vil jeg tippe, du går ikke to mann løs på hovedkvarteret til fienden med bare kniv hvis man ikke er jævlig rusa trur jeg. Ikke at nynazister er så jævlig glupe eller taktiske, men de kan da telle.
Sist endret av Bothrops; 7. september 2013 kl. 11:40.
Sitat av HellToPay Vis innlegg
Du er klar over at når nynazistiske grupperinger får gå usjekket skaper de voldelige gategjenger som søker å opprette en type nasjonalistisk selvjustis hvor de banker opp og dreper alle de mener ikke passer inn i deres verdensbilde?
Det vil i prinsippet si at de søker å angripe og, ultimat, drepe folk med feil hudfarge\legning\mening - som vi så i 2011 og i går i tillegg til ett forsøk på mordbrann, flere knivstikkinger og to forsøkte bombeattentater på 90-tallet.

Egentlig er det helt teit å "argumentere" mot en sånn retorikk, nynazister er fuckings nazister hvis mål er å drepe andre mennesker. hvis du ikke forstår det, eller tror at en gjeng hasjrøykende pønkere er "like ille" er du faen meg like fucka selv.
skap deg dine egne meninger istedenfor å tru på alt du leser i avisa.
Vis hele sitatet...
1. De var ikke nynazister
2. Jeg har påpekt at de, holdningsmessig er like ikke som nynazister, KUN på det grunnlaget at hjertesaken deres er ytringsfrihet, men reagerer med vold når noen taler dem imot.

3. "Skap dine egne meninger istedenfor å tru på alt du leser i avisa"
Du vet det er et avisinnlegg vi diskuterer her, og hvordan kan du si jeg mener det samme som avisa? du får fiske lenge etter et svar her, for du trenger ikke komme med et dårlig.
herregud..

hva mener du at de var da? sosialdemokrater?
På lik linje som nynazister er blitzerne en trussel for vår ytringsfrihet og demokrati.
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
På lik linje som nynazister er blitzerne en trussel for vår ytringsfrihet og demokrati.
Vis hele sitatet...
Dvs veldig lite?
Ingen av gruppene har noe som helst makt i det store bildet, hvordan er de en trussel?
Sist endret av Bothrops; 8. september 2013 kl. 20:07.
Sitat av HellToPay Vis innlegg
herregud..

hva mener du at de var da? sosialdemokrater?
Vis hele sitatet...
Foreslår at du leser artiklene på nytt om du fortsatt ikke har fått med deg at guttene ikke var nynazistister. Det var tross alt det første politiet sa om saken.
Jeg trodde nynazister ropte "Sieg Heil" og "Landsvikere" osv jeg da. de bare lata som kanskje, og tok med kniv sånn i tilfelle noen ikke likte det. spesielt at de gjorde det mot en gruppe folk som er anti nazister. Isåfall hva er en nazist egetlig? en som samler blomster?
Sist endret av foxxravin; 8. september 2013 kl. 21:18.
Om du ikke liker Blitzere og har lyst til å provosere de er det jo en perfekt ting å si.
Det er ikke snakk om to ungdommer som ville terge noen andre ungdommer, men to mennesker som utførte nazi-hilsener for så å løpe frem og knivstikke folk. Det er godt mulig at disse personene ikke er tilknyttet til noen nynazistiske miljøer, men dette var en høyreekstrem handling.

Det er også en vond ironi ved å se at så mange predikerer demokrati og yttringsfrihet, for så i samme åndedrag å hevde visse mennesker og politiske holdninger som elementer som burde utryddes.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
"Det ble raskt spekulert i om de to personene tilhørte et høyreekstremt miljø, men politiet avviser dette. Mennene skal ha vært [COLOR="Black"]ruset,[/COLOR] får Dagbladet opplyst."

Case closed?
Sist endret av ArtOfHacking; 8. september 2013 kl. 21:49.
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Foreslår at du leser artiklene på nytt om du fortsatt ikke har fått med deg at guttene ikke var nynazistister. Det var tross alt det første politiet sa om saken.
Vis hele sitatet...
At politiet dementerer overfor mediene at "guttene" ikke var nynazister spiller ingen rolle.
En av knivmennene mistet et identitetskort da de flyktet fra angrepet og vedkommende ble lett knyttet til et høyre-ekstremt miljø gjennom et kjapt søk på internett, noe politiet bekreftet overfor de involverte (som jeg har snakket med i ettertid) på setedet da det skjedde, og hvor de i tillegg opplyste at tiltalen mot knivmennene mest sansyneligvis vil omhandle drapsforsøk og hatkriminalitet.

Nynazister har akkurat begått et politisk motivert drapsforsøk mot et barn.
Case closed.
Sist endret av HellToPay; 9. september 2013 kl. 21:29.
I hvilken nasjonalsosialistisk organisasjon var denne ungdommen registrert?
Skummelt når barn henger ut i grupperinger som driver med terror mot andre voldelige grupperinger... Alle vet det blir krig av slikt...
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Dvs veldig lite?
Ingen av gruppene har noe som helst makt i det store bildet, hvordan er de en trussel?
Vis hele sitatet...
Poenget mitt var vel egentlig at begge grupperingene har tendenser til å ty til vold for å fremme sine budskap istedenfor å bruke ord som andre normale mennesker gjør i det moderne samfunn.
Sitat av ormebol Vis innlegg
I hvilken nasjonalsosialistisk organisasjon var denne ungdommen registrert?
Skummelt når barn henger ut i grupperinger som driver med terror mot andre voldelige grupperinger... Alle vet det blir krig av slikt...
Vis hele sitatet...
vel, først og fremst var ingen av angriperne teknisk sett ungdommer da de begge var i 20-årene, altså voksne.
Og, selv om dette høres uhyre teit ut når jeg leser det selv, de som fant id-kortet har bestemt seg for å holde navnet på vedkommende hemmelig inntil videre, så jeg skal respektere dere ønske.


Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Poenget mitt var vel egentlig at begge grupperingene har tendenser til å ty til vold for å fremme sine budskap istedenfor å bruke ord som andre normale mennesker gjør i det moderne samfunn.
Vis hele sitatet...
øh.. hele verden står mer eller mindre i brann; hvilket moderne samfunn er det du refererer til?
Hvorfor kan du ikke fortelle hvilken organisasjon han er en del av, når du hele tiden påstår at han er med i en?
Hele verden står ikke i brann. Ser f.eks ingen terror eller voldelige demoer i forbindelse med valget, som det moderne Norge gjennomfører i kveld... (Selv om sikkert blitz gjerne ville gått til voldelig angrep på frp sin nazistiske valgvake, om de bare hadde hatt stor nok tropp.)
Sitat av HellToPay Vis innlegg
At politiet dementerer overfor mediene at "guttene" ikke var nynazister spiller ingen rolle.
En av knivmennene mistet et identitetskort da de flyktet fra angrepet og vedkommende ble lett knyttet til et høyre-ekstremt miljø gjennom et kjapt søk på internett, noe politiet bekreftet overfor de involverte (som jeg har snakket med i ettertid) på setedet da det skjedde, og hvor de i tillegg opplyste at tiltalen mot knivmennene mest sansyneligvis vil omhandle drapsforsøk og hatkriminalitet.

Nynazister har akkurat begått et politisk motivert drapsforsøk mot et barn.
Case closed.
Vis hele sitatet...
Vent vent, du prøver å få meg til å fremstå som en idiot siden du vet noe som er umulig for oss andre å vite? Du ber meg tenke litt selv når jeg leser avisa, men stole blindt på en fra freak.no?

Og om du kjenner tiltale og familien, så virker det som om du er ganske inhabil til å diskutere dette.
Sitat av HellToPay Vis innlegg
At politiet dementerer overfor mediene at "guttene" ikke var nynazister spiller ingen rolle.
En av knivmennene mistet et identitetskort da de flyktet fra angrepet og vedkommende ble lett knyttet til et høyre-ekstremt miljø gjennom et kjapt søk på internett, noe politiet bekreftet overfor de involverte (som jeg har snakket med i ettertid) på setedet da det skjedde, og hvor de i tillegg opplyste at tiltalen mot knivmennene mest sansyneligvis vil omhandle drapsforsøk og hatkriminalitet.

Nynazister har akkurat begått et politisk motivert drapsforsøk mot et barn.
Case closed.
Vis hele sitatet...
Så .. du kjenner folka som er involverte ("ofrene")?
Ikke rart du finner det lett å komme med "ikke tro alt du leser"-kortet. Tro det eller ei, men avisene er en grei basis for informasjon når man ikke har inngående kunnskap slik du (tydeligvis?) har.

Må også si meg enig med kjertin at du virker noe biased. Du tente litt for fort på pluggene i det ene svaret ditt.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Jeg sier ikke at blitzerne er så bra nødvendigvis, bare at de ikke er så dårlige som nynazister. De er begge grupper med sint og forvirra ideologisk ungdom, mens synet til blitzerne er bygget på samhold og toleranse, nynazistenes syn er basert på hat og splittelse. Strake motsetninger som blir ganske teit å sammenligne.

Voldelige er de begge to, men blitzerne er stort sett aggressive mot nazister og rasister. Nynazister er aggressive mot folk fordi de har en annen hudfarge eller kommer fra et annet land. Du må vel se forskjellen på dette
Vis hele sitatet...
Toleranse? Bliztere er vel den mest intolerante gruppen av mennesker du finner i Norge. De aksepterer ikke meninger som strider mot deres. Gå på blitz og si at du stemmer FRP - du blir garantert spytta på og forsøkt banka opp. Man skal lete lenge for å finne er mer ubrukelig og samfunnsfiendtlig gruppe idioter.
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Vent vent, du prøver å få meg til å fremstå som en idiot siden du vet noe som er umulig for oss andre å vite? Du ber meg tenke litt selv når jeg leser avisa, men stole blindt på en fra freak.no?

Og om du kjenner tiltale og familien, så virker det som om du er ganske inhabil til å diskutere dette.
Vis hele sitatet...
Haha jeg veit, det var teit. Han er "medlem" av SiAN.
Hvorfor skulle jeg være inhabil til å diskutere noe som helst? dette er internett, for alt dere veit kan jeg være høyesterettsdommer eller knivmannen selv.

Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
Så .. du kjenner folka som er involverte ("ofrene")?
Ikke rart du finner det lett å komme med "ikke tro alt du leser"-kortet. Tro det eller ei, men avisene er en grei basis for informasjon når man ikke har inngående kunnskap slik du (tydeligvis?) har.

Må også si meg enig med kjertin at du virker noe biased. Du tente litt for fort på pluggene i det ene svaret ditt.
Vis hele sitatet...
kjenner og kjenner. jeg har bekjente som beveger seg på tvers av "miljøer" og jeg er nysjerrig av natur. jeg beklager at det framstod på den måten, det var litt dust.

Men by all means er jeg biased. Er ikke alle det? jeg trodde det var litt av ideen bak en sosialdemokratisk velferdsstat, at man er imot nazisme og fascisme?
Og ja, jeg tenner fort når det kommer til temaet fordi -nynazister dreper folk-.
Det er liksom greia deres, å fjerne store deler av samfunnet fra jordens overflate så samfunnet passer inn i deres verdensbilde. dette er befestet på ideologisk nivå. Og jeg vil påstå og mene at det eneste logiske, ved mindre man er en nynazist selv, er å være biased mot nynazisme i all dens former. veldig biased. som i jage dem med fakler og høygafler biased.
Sist endret av HellToPay; 9. september 2013 kl. 22:54.
Demonisere folk med andre meninger, og jage dem med fakkel og høygaffel? Er det ikke slik SiAN tenker om såkalte islamister? Ser du ikke likheten i tankegangen din og slike som dem?

Aldri hørt at "nynazistene" i SiAN har tatt livet av noen, uansett...
Tenker du historisk så har vel de røde tatt livet av en del fler millioner meningsmotstandere, enn hva nazistene noen gang kommer til å klare å toppe?
Sitat av ormebol Vis innlegg
Demonisere folk med andre meninger, og jage dem med fakkel og høygaffel? Er det ikke slik SiAN tenker om såkalte islamister? Ser du ikke likheten i tankegangen din og slike som dem?

Aldri hørt at "nynazistene" i SiAN har tatt livet av noen, uansett...
Tenker du historisk så har vel de røde tatt livet av en del fler millioner meningsmotstandere, enn hva nazistene noen gang kommer til å klare å toppe?
Vis hele sitatet...
Vel, du har hørt at de ihvertfall har forsøkt ganske heftig nå.
Jeg synes det blir en dimensjonsforskjell på å jage noen på flukt og å drepe folk grunnet hudfarge, men det er kanskje bare meg.
Kommunaister er vel uten tvil rabiate massemordere på lik linje med sine høyrevridde meninngsfeller.
Det er ikke, og har aldri vært, et problem i norge at kommunister begår bombeattentater eller knivangrep, så jeg synes ikke det er av relevans for diskusjonen.
Kongen av web'n!
steinolav1's Avatar
Sitat av kjerstin Vis innlegg
1. Blitzere er like ille som nynazister.
Vis hele sitatet...
hva veit du om det? De er langt fra like ille som nynazister!

Sitat av kjerstin Vis innlegg
3. De var rusa, og de knivstakk tilbake så vidt jeg vet
Vis hele sitatet...
Selvforsvar? Hva hadde du gjort hvis en av kompisene dine ble knivstukket?
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Toleranse? Bliztere er vel den mest intolerante gruppen av mennesker du finner i Norge. De aksepterer ikke meninger som strider mot deres. Gå på blitz og si at du stemmer FRP - du blir garantert spytta på og forsøkt banka opp. Man skal lete lenge for å finne er mer ubrukelig og samfunnsfiendtlig gruppe idioter.
Vis hele sitatet...
Hvis du stemmer FRP, hva gjør du på blitz annet enn å provosere? De fleste høyrefolk, ekstreme eller ikke vet da at dette er ytre venstre folk som er veldig lette å tirre på seg. De vet at blitz ikke er noe plass for FRP folk. Tror situasjonen du prater om er ganske urealistisk. Som en afrikaner som møter opp på Boot Boys møte, hva faen gjør han der?
Sist endret av Bothrops; 10. september 2013 kl. 08:21.
Sitat av steinolav1 Vis innlegg
hva veit du om det? De er langt fra like ille som nynazister!

Selvforsvar? Hva hadde du gjort hvis en av kompisene dine ble knivstukket?
Vis hele sitatet...
Hva jeg vet om det? Like mye som du vet at de er langt fra like ille.

Tror du har misforstått selvforsvar, hilsen gammel vaktsoldat på Reitan (som gikk med skarpt ladd våpen.)
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Hva jeg vet om det? Like mye som du vet at de er langt fra like ille.
Vis hele sitatet...
Hvis du mener rasister og antirasister er like ille så er du ganske moralsk forvirret, så enkelt er det.
Sitat av Mith Vis innlegg
Hvis du mener rasister og antirasister er like ille så er du ganske moralsk forvirret, så enkelt er det.
Vis hele sitatet...
http://no.wikipedia.org/wiki/Blitz

Antirasister var vel det peneste ordet jeg har hørt de blitt omkalt som.
Nekter ikke på at de er det, men de er mer enn det.
Sitat av kjerstin Vis innlegg
http://no.wikipedia.org/wiki/Blitz

Antirasister var vel det peneste ordet jeg har hørt de blitt omkalt som.
Nekter ikke på at de er det, men de er mer enn det.
Vis hele sitatet...
Men utifra argumentasjonen din så kan man spørre seg om du syns begge parter har like mye skyld i knivstikkingen fordi han som ble stukket tross alt sto i veien for kniven.
Hva "mer" de er har vel ikke noe å si i denne saken eller er det greit at rasister knivstikker folk som er "mer" enn antirasister?

Det er spesielt dette jeg henger meg opp i.
2. Jeg har påpekt at de, holdningsmessig er like ikke som nynazister, KUN på det grunnlaget at hjertesaken deres er ytringsfrihet, men reagerer med vold når noen taler dem imot.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du mene at det er like ille å hate folk basert på hudfarge, religion eller hvor du er født og det å banke opp en og annen som har nettopp disse holdningene?
Sist endret av Mith; 10. september 2013 kl. 12:26.
Sitat av Mith Vis innlegg
Men utifra argumentasjonen din så kan man spørre seg om du syns begge parter har like mye skyld i knivstikkingen fordi han som ble stukket tross alt sto i veien for kniven.
Hva "mer" de er har vel ikke noe å si i denne saken eller er det greit at rasister knivstikker folk som er "mer" enn antirasister?

Det er spesielt dette jeg henger meg opp i.

Hvordan kan du mene at det er like ille å hate folk basert på hudfarge, religion eller hvor du er født og det å banke opp en og annen som har nettopp disse holdningene?
Vis hele sitatet...
Jeg har vel påpekt tidligere at jeg ikke er fan av nynazister heller. Og jeg er absolutt ikke fan av knivstikking, samme situasjonen.
Back to basic her, de som knivstakk var hverken rasister eller nynazister, selv om TS vil backe saken sin med inside information.
Jeg har forøvrig fått noen KP på det utsagnet, så noen er tydligvis enig.

Hat er vel bedre enn fysisk vold, selv om det ikke var saken her.
Det jeg mener er at begge parter er ekstreme, og ekstremister hater jeg like mye, samme hvilken type ekstremist du er.

TS sa ene mistenkte var medlem av SiAN, og etter det jeg er forstått med er de kritiske til islam. Det gjør de vel ikke til en nynazistisk gruppe?
Jeg er forsåvidt ateist, jeg er kritisk til all religion. Gjør det meg til en superduper-nynazist?
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Hat er vel bedre enn fysisk vold, selv om det ikke var saken her.
Det jeg mener er at begge parter er ekstreme, og ekstremister hater jeg like mye, samme hvilken type ekstremist du er.
Vis hele sitatet...
Her bekrefter du jo at du er moralsk forvirret. Det er nemlig ikke det samme hvilken type "ekstremist" du er. Det er ikke det samme om du ønsker å forsvarer minoritetsgrupper fra vold og det å utføre vold mot minoritetsgrupper. Det er ikke like ille å banke en homohater fordi han hater homofile, som det er å banke en homofil fordi han er født sånn. Den ene "ekstremisten" har tatt et aktivt valg, et moralsk forkastelig valg.
Sist endret av Mith; 10. september 2013 kl. 12:49.
Sitat av Mith Vis innlegg
Hvis du mener rasister og antirasister er like ille så er du ganske moralsk forvirret, så enkelt er det.
Vis hele sitatet...
De skjuler seg bak navnet "antirasister", men er i realiteten lang mer enn kun det. I mine øyne er blitzere absolutt like ille som nynazister.

Blitzere er ekstremt feige. De nøler ikke med å bruke vold eller å angripe 30 mot 1. Anbefaler deg å se disse filmene der du ser blitz og andre venstreradikale angripe 1 person som de påstår slo ned en jente, noe som er løgn.
Jeg var faktisk tilstede, og det eneste denne personen var å ytre sine meninger - noe som ikke ble tatt godt imot av blitzere.

http://www.youtube.com/watch?v=b9Y_8XrPKSc


Her har du en film av når blitzerne stormet julebordet på St hanshaugen med å kaste røykgranater inn å angripe alle som satt der med flaskeslag mot hodet.
Du ser tydlig at de angriper en eldre mann med flere slag mot hodet.
Det kommer en dame som blør massivt fra hodet etter å ha blitt flaska ned av noen blitzere.

http://www.youtube.com/watch?v=yRAL9snkOSA
http://www.youtube.com/watch?v=BoGghEWRhPk


Så det pisset dere klarer å lire av dere om hvor mye bedre blitzere/"antirasister" er får dere dra lenger ut på landet med.