Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 13822
http://www.diskusjon.no/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=520550

Hei eg er ein fyr på 23 år og eg har alltid hatt lyst til se meir av norge.
eg bor i sandnes,rogaland.og har bare sett mye av sør norge.(kristiansand,oslo...) og vil se hvordan det er oppe i nord norge.
eg vil ta toget ifra sandnes til oslo å ta turen oppover i nord.
eg hadde tenkt til å reise alene men vis eg hadde fått med meg noen andre,da hadde turen ikke blitt så kjedelig . vis det hadde våre noen gjevn aldrene som har lyst å være med så hadde det blitt kjekt, men eg skal ikke være kresen.
eg tenker å reise en gang i juni-august månedene(2013).tenker hele turen blir på ca 2uker.men kan diskuteres-planlegges videre på

eg tenkte meg først å fremst å ta toget så høgt opp i nord som det gikk, så bodø. får se om det blir ein tur høyere opp i nord en det

det hadde blitt kult vis vi ble en liten gjeng som reiste isammen

så vis noen er intressert ta gjerne kontakt

http://www.diskusjon.no/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=520553
Til info:
Hva faen skal du gjøre i Narvik?
Når du først er i Narvik så hopper du bare på buss videre mot Finnmark. Bare vær ops på at vi Finnmarkinger elsker å banke dere søringer.

Men hvis du tenkte at dette skal være en togtrip, så lykke til
Sitat av KaiN Vis innlegg
Til info:
Hva faen skal du gjøre i Narvik?
Bare vær ops på at vi Finnmarkinger elsker å banke dere søringer.

Men hvis du tenkte at dette skal være en togtrip, så lykke til
Vis hele sitatet...
Det er derfor vi søringer elsker dere finnmarkinger så inderlig.
Jeg reiste i oktober mesteparten av Norge og litt ekstra på togtur anbefales. Jeg dro fra Bergen-Oslo så Oslo-Gøteborg. Så Gøteborg-Oslo så Oslo-Trondheim. Så Trondheim-Bodø. For så å dra Bodø-Trondheim. Trondheim-Oslo så Oslo Kirstiansand. Så Kristiansand-Åndalsnes. Dro så og si non stop Bodø-Kristiansand. var 24.5 timer i tog. Moro. Nesten så jeg lurer på samme eksperiment i år. Ja er hekta på tog. Så jeg anbefaler deg absolutt en sånn tur for å se Norge ja.
Sist endret av creavator; 30. april 2013 kl. 01:06. Grunn: stavefeil
Bodø er absolutt å anbefale. Skulle gjerne vært med dere, men med både masse jobbing i sommer, og konstant reising på den strekningen de siste 10 år, så får det bli med tankene
Er det nordlendinger der?

I såfall, neitakk
Haha, men Norge går jo mye lenger enn hva kartet ditt tilsier. Faktisk så er det en grunn for at Bodø er Norges millitær hovedflyplass. Fordi geografisk sett så ligger det MIDT i Norge. Altså du er kun halvveis i Norge. Vl ha valgt et Anna alternativ...
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Si fra om du kommer til Harstad, kan sikkert vise deg litt rundt. Plasser jeg anbefaler å besøke er Å i Lofoten, Nyksund i Vesterålen, Gullesfjorden i Kvæfjord, Andenes ++. Er bare å søke etter nevnte plasser i google maps.


Edit# Når jeg mener at jeg anbefaler disse plassene er det pga. flott natur.
Sist endret av Lovegame; 30. april 2013 kl. 01:22.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av bjarkem Vis innlegg
Haha, men Norge går jo mye lenger enn hva kartet ditt tilsier. Faktisk så er det en grunn for at Bodø er Norges millitær hovedflyplass. Fordi geografisk sett så ligger det MIDT i Norge. Altså du er kun halvveis i Norge. Vl ha valgt et Anna alternativ...
Vis hele sitatet...
Bodø ligger IKKE geografisk midt i Norge, det punktet ligger i Steinkjer kommune i Nord-Trøndelag.
Sitat av KaiN Vis innlegg
Bare vær ops på at vi Finnmarkinger elsker å banke dere søringer.
Vis hele sitatet...
Takk for denne fantastisk nyttige informasjonen! Om jeg noen gang reiser opp dit skal jeg prøve å holde utkikk etter søppeltryner som er ute etter å denge meg med skuterbeltet sitt og ellers har problemer med å oppføre seg som normale folk.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Stopp i Lofoten du. Harstad maks. Finnmark har bare mygg å sama.
Hvis du kaller Oslo for Sør-Norge er alt over Trondheim Nord-Norge. Hilsen Østlandet.
Sist endret av Xernox; 19. juli 2013 kl. 01:37.
Kan anbefale Lofoten! Ellers kan jeg anbefale helt vest og nord på Senja hvis du drar deg så langt. Hadde jeg bare hvert hjemme kunne du fått overnatte hos meg en natt også.
Sist endret av oPRE; 19. juli 2013 kl. 01:56.
Sitat av Knask Vis innlegg
Takk for denne fantastisk nyttige informasjonen! Om jeg noen gang reiser opp dit skal jeg prøve å holde utkikk etter søppeltryner som er ute etter å denge meg med skuterbeltet sitt og ellers har problemer med å oppføre seg som normale folk.
Vis hele sitatet...
Du må ikkje ta denne "Alta"-karen seriøst, de fleste finnmarkinger er hyggelige å snill. Men du har enkelte "lokale helter" som ødelegger for resten av gjengen. Men disse finnes vel overalt i landet.
Sitat av oPRE Vis innlegg
Kan anbefale Lofoten! Ellers kan jeg anbefale helt vest og nord på Senja hvis du drar deg så langt.
Vis hele sitatet...
Støtter dette forslaget!Har reist rundt i hele Norge å favoritt stedet i Nord Norge er uten tvil Lofoten og Senja.Er rart det ikke er flere turister på Senja,naturen der er rå.
Sist endret av JayHova; 19. juli 2013 kl. 02:16.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Hvis du kaller Oslo for Sør-Norge er alt over Trondheim Nord-Norge. Hilsen Østlandet.
Vis hele sitatet...
Ikke så langt fra sannheten det, det er vel under 30 mil kjøring fra Trondheim til du er i Nordland. Kortere i luftlinje.

Ta en titt på dette kartet og se hvor Oslo ligger. Det er forskjell på Sørlandet og Sør-Norge. Oslo er definitivt i sør.

http://www.tema.no/images/kart_norge.png
Sist endret av KultNick; 19. juli 2013 kl. 16:58.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Er rart det ikke er flere turister på Senja,naturen der er rå.
Vis hele sitatet...
Er da masse turister fra mange land her.

(Driver for tiden med å sykle Senja rundt)
Høres moro ut!

http://vimeo.com/56521542

Senja ser ut til å være en plass man også burde besøke!
Hva er så fantastisk med Lofoten ?
Kom innom Bodø å ta deg en øl, spanderer jeg. Så får vi samla noen freaks her også så blir det en ny storytime with Mozzie and Hutch!
Sitat av Chaviz Vis innlegg
Hva er så fantastisk med Lofoten ?
Vis hele sitatet...
Et kjapt bildesøk på google burde forklare saken.
Lofoten må vel være det peneste stedet i Norge, eneste som er irriterdene er ingrodde særinge å folk som er mer stolte av hjemmstedet sitt enn noen annen Nordmann..
Sitat av Knask Vis innlegg
Et kjapt bildesøk på google burde forklare saken.
Vis hele sitatet...
Jeg er fullt klar over hvordan det ser ut i Lofoten i og med at jeg er Lofot-væring.

Men har liksom aldri forstått all spetakkelet rundt naturen her.
Sitat av KultNick Vis innlegg
Ikke så langt fra sannheten det, det er vel under 30 mil kjøring fra Trondheim til du er i Nordland. Kortere i luftlinje.

Ta en titt på dette kartet og se hvor Oslo ligger. Det er forskjell på Sørlandet og Sør-Norge. Oslo er definitivt i sør.

http://www.tema.no/images/kart_norge.png
Vis hele sitatet...
Oslo/Akershus er ikke Sør, det er Øst. Hvis du skal være så spesifikk så er vel Kirkenes mer øst.
Sist endret av Xernox; 20. juli 2013 kl. 05:24.
Sitat av Chaviz Vis innlegg
Jeg er fullt klar over hvordan det ser ut i Lofoten i og med at jeg er Lofot-væring.

Men har liksom aldri forstått all spetakkelet rundt naturen her.
Vis hele sitatet...
Hehe, nå irriterte det meg litt at jeg fjernet siste delen av innlegget mitt: - om du ikke bor der og allerede er møkklei av dette stedet.

De alpine fjelltindene, fjordene, trange sund med sandbunn som lyser opp i solskinnet osv.
Nei, dette stedet er virkelig vakkert!
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Xernox Vis innlegg
Hvis du kaller Oslo for Sør-Norge er alt over Trondheim Nord-Norge. Hilsen Østlandet.
Vis hele sitatet...
Sitat av Xernox Vis innlegg
Oslo/Akershus er ikke Sør, det er Øst. Hvis du skal være så spesifikk så er vel Kirkenes mer øst.
Vis hele sitatet...
Påstår du at Oslo ikke ligger i Sør-Norge tror jeg du må tilbake på (barne)skolebenken igjen: http://no.wikipedia.org/wiki/Sør-Norge
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Påstår du at Oslo ikke ligger i Sør-Norge tror jeg du må tilbake på (barne)skolebenken igjen: http://no.wikipedia.org/wiki/Sør-Norge
Vis hele sitatet...
Dette er en sykdom som sprer seg, folk blandet "sør-norge" med "sørlandet" som er to forskjellige ting, hvor den første inkluderer ting som Oslo og Akershus, mens sørlandet er avgrenset til agder-fylkene,
Trådstarter, er du i gang med turen?
Jeg tenkte å starte på en lignende tur i dag og har igrunnen fått lyst til å reise opp og personlig fortelle nordlendingene at det er lov til å ta av seg scooterklærne nå som det er sommer, vi vil jo ikke invitere lysksoppen på festmåltid sånn helt uten videre.

Er bare å sende meg en PM eller svare i denne tråden om du blir med på en pils eller noe.
Om dere skal forbi nord gudbrandsdalen så send en PM da
Hvor da i Gudbrandsdalen?
Sitat av bjarkem Vis innlegg
Haha, men Norge går jo mye lenger enn hva kartet ditt tilsier. Faktisk så er det en grunn for at Bodø er Norges millitær hovedflyplass. Fordi geografisk sett så ligger det MIDT i Norge. Altså du er kun halvveis i Norge. Vl ha valgt et Anna alternativ...
Vis hele sitatet...
Det er vel derfor Ørlandet blir den nye hovedflybasen? tror det er litt sprekker i det du sier her
Sitat av Knask Vis innlegg
Hvor da i Gudbrandsdalen?
Vis hele sitatet...
Om du skal ta tog blir det nermeste otta stasjon.
Kom til Sortland

Liten plass
Sitat av KaiN Vis innlegg
Til info:
Hva faen skal du gjøre i Narvik?
Når du først er i Narvik så hopper du bare på buss videre mot Finnmark. Bare vær ops på at vi Finnmarkinger elsker å banke dere søringer.

Men hvis du tenkte at dette skal være en togtrip, så lykke til
Vis hele sitatet...
Vet denne er gammel som fandens oldemor men kan du forklare meg (om du skulle lese denne tråden engang til) hvorfor i faen du på død og liv er nødt til å fremstille alle nord for trondheim som hjernedøde stereotyper henta rett ut av tjukkeste janteland?

Vi skjønner at du har ett veldig stort markeringsbehov men du blir gang på gang skutt ned og folk skjønner at du faker.

Bare drit i å drite deg selv og resten av landsdelen ut, k?
Sitat av ztaale Vis innlegg
Vet denne er gammel som fandens oldemor men kan du forklare meg (om du skulle lese denne tråden engang til) hvorfor i faen du på død og liv er nødt til å fremstille alle nord for trondheim som hjernedøde stereotyper henta rett ut av tjukkeste janteland?

Vi skjønner at du har ett veldig stort markeringsbehov men du blir gang på gang skutt ned og folk skjønner at du faker.

Bare drit i å drite deg selv og resten av landsdelen ut, k?
Vis hele sitatet...
Det var mer sarkastisk ment. har nok framstilt alt fra Trondheim ja, men er blitt mer naiv blant Norske folk siden tidligere innlegg. har ingen markeringsbehov for Finnmark eller andre fylker i nord. har før vært ganske nazi mot alle sub-kulturer i det norske land før jeg lærte og forstå andres behov.

Med andre ord, jeg lærte at jeg er like jævlig som alle andre, om ikke værre...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei trådstarteren her.siden det enda er folk som ser på denne tråden så får eg vel gi ein liten oppdatering for dem som er nysjerrige om turen.eg fikk ikke noen svar ifra noen som ville være med før det var for seint.eg reise opp alene.
det var kjekt å se hvordan det var i resten av norge.naturen,menneskene og dialektene osv.alt gikk fint.hele turen tok cirka 1 uke.da eg var i bodø så tok eg ein ferge tur til lofoten så eg fikk se det også.her er et av bildene eg tok på ferge turen

http://i1333.photobucket.com/albums/w629/dantax89/bodoslashfergetillofoten_zpsdb70942c.jpg
eg må bare si det er et flott land vi lever i

tips planlegg turen slik du ikke ender opp med å bruke for mye penger.det er dyrt å reise i norge.eg endte opp med å bruke så mye penger at eg angrer litt nå at ikke planla turen bedere

hvor og hvordan eg reiste for dem som vil vite det.
eg tok kystbussen fra stavanger til bergen.så tok eg toget til oslo.så tok eg toget til bodø.så tok eg flyet til kirkenes.så tok eg flyet hjem igjen til sola