Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 4025
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.

Noen spørsmål til dere mer erfarne.

Sitter på NL auto. Ak47 auto. Amnesia auto. White Widow auto. Big Bud Auto. Jack Herer Auto. Skunk auto. Alt fra kjent vendor.

Hva vil være lurest av meg starte med ? Har telt på 1x1 2m høyt. Har lyst prøve på 3 stk i teltet av samme sort. Lar det seg gjøre? 2 stk i 18l potter med Canna som næring. 1 stk skal forsøkes med Aeros DWC 17l med pumpe. A og B næring. Vekst og blomst..

Lyskilde er en Lumatek Attis 200w. Pluss en HLG v2 100. Skulle det være nødvendig med supplerende lys.

Jeg vil helst få det ned i kjelleren til våren. Oppunder noen paller. Tror jeg skal få rommet stabilt på ca 15 grader. Men hvis ikke lysene klarer gi nok varme i teltet, er det da safe med en 500w liten snerten panelovn i selve teltet? Noe ekstra jeg bør ta hensyn til når det settes i kald kjeller i et gammel hus.. Kullfilter med avtrekk er ikke nok til at lufta sirkulerer? Luft inn?

Reagerer de på fort negativt om jeg planter de nå i vekstfase i et eget rom, før de plasseres i telt og kullfilter. Mtp at klima vil bli noe annet i teltet. Rommet jeg har chili ol klarer jeg holde stabilt på 50-70% luftfuktighet 25c.. Men det vil uansett bli et annet klima når de flyttes over i teltet. Skal uansett forsøke holde høy LF. Luftfuktigheten på rommet der chili står er konstant høy pga hydro dyrking. Må ha en annen måte få opp LF i teltet.

Har jeg en mnd ca på vekst før jeg flytter de ned I kjeller med telt og kullfilter. Kjelleren er for kald før sent april.

Vil være best mulig forberedt. Første gang for min del.

Takk for eventuelle svar.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Aldri prøvd meg på auto inne,kun ute i det fri.3 planter på 1x1 høres litt overkill ut.Ville gått for en plante først og sett ann plassen evt.Misunnelig på den Attisen din
4 autoer går fint i det teltet så lenge lyset dekker arealet helt. Av de mindre auto'ene kunne du fått inn 9stk også, f.eks Sour60.

Har ikke dyrket i kjeller selv så usikker på det med temp. Det er ikke optimalt med svingning fra 26-27c dag/ 15c natt, men tror de vil klare det helt fint. Utendørs har vi jo gjerne 22-23c dag/ 12c natt. Mine White Widow Auto vokste som rakkern ute med 11-12c i hele mai.
Sist endret av veidemann; 17. mars 2021 kl. 20:41.
Anonym bruker
"Rask Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har grodd auto i et 1x1x2 telt selv, og det var ikke plass til mer enn 1. Blader gikk inni alle 4 veggene. Dette var dog i DWC med litt LST de første ukene. Utbytte på 171 gram etter å ha hengt til tørk i 10 dager.
Om du er flink tar du 1 plante noe flere blir fort for mye i et telt på 1x1m. Skal ha plass til potter å kanskje vifter osv. Jeg fikk 2 autos i teltet mitt på 1.5x1.5m men det ble litt trangt på slutten.
Møtte ei dame engang som lot det gro fritt i kjelleren. Cunnilingus ble utfordrende men jeg tok utfordringen så da lærte jeg meg å rappe. /joke

Har du regnet på hvor mye effekt oppsettet vil trekke, med både varme, lys og ventilasjon? Blir det stort nok til at strømselskapet merker at forbruket går opp tror du? Du kan risikere at strømselskapet rapporterer plutselig markant økning i forbruk. Da kan razzia bli resultatet.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Har du regnet på hvor mye effekt oppsettet vil trekke, med både varme, lys og ventilasjon? Blir det stort nok til at strømselskapet merker at forbruket går opp tror du? Du kan risikere at strømselskapet rapporterer plutselig markant økning i forbruk. Da kan razzia bli resultatet.
Vis hele sitatet...
burde gå fint det sånn ca grovt regnet 300w i lys, varmeown 500w, kanalvifte si 100 w der, ofc plusset litt ekstra på da er det ca 1000w, noe jeg tviler på at strømselskapet bryr seg om, vært værre om det var 3-4000w
ikke ett strømselskap i norge som bryr seg om du bruker 5kw med strøm. snakker vi 50kw i økt forbruk så er det noe annet. De er bare glad for å sende deg en jævli strømregning.
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ville begynt direkte i kjeller og satt inn en Infravarmer fra Biltema. Bruker den selv med stor suksess sammen med en Millheat wifi socket. Kjører lysene på 18/6 syklys og når det ikke er overskuddsvarme fra driverene på lampene mine så tar infravarmeren over. Forskjellen er at den varmer de faste objektene og ikke luften. Brukes i mange dyrkehus.

Jeg kjører noen lys som jeg kjøpte fra en kar på Finn og navnet er jo humorøst nok Northern Lights Big Bud. Kan stå inne for at det var sant - budsene er helt vanvittige og lyset gir hele 1440 umol/sek mot 460 umlo/sek på Attis'en din.

Jeg har kjørt samme frø som deg (NL Auto) og holder luftfuktighet på 65-70% med en humidifier. Å bytte klima underveis har jeg prøvd før, men det blir som å sette bremsen på. Når det gjelder strømforbruk og selskaper som er nyskjerrig er det bare å se hva en El-bil bruker. Du vil med ditt oppsett være langt under grensen for hva de ser på i det hele tatt. NL lukter veldig lite før den går i blomst - så kullfilter er neppe nødvendig de første ukene. Spiring bør taes med god varme på badet og Attis'en skrudd på aller minste styrke.
Har sett en eldre tråd her inne at det ble anbefalt å ikke bruke LED lys til dyrking. Men så har jeg sett folk som dyrker urter, salater og tomater og slikt i glassbur på kjøkkenet og de bruker nå LED. Er vi kommet dit nå at LED finnes i korrekt fargetemperatur slik at ingen trenger de gammeldagse lampene som trekker masse strøm? Altså, er LED blitt like bra eller i det minste bra nok?
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
ikke ett strømselskap i norge som bryr seg om du bruker 5kw med strøm. snakker vi 50kw i økt forbruk så er det noe annet. De er bare glad for å sende deg en jævli strømregning.
Vis hele sitatet...
Presterte å bruke ca 5200 kw i januar grunnet hard kulde og ekstremt dårlig isolert hus. Har enda ikke fått noe razzia for å si det sånn. Men en strømregning som kunne minne om et ran fikk jeg hvertfall.
Sitat av Petruz Vis innlegg
Presterte å bruke ca 5200 kw i januar grunnet hard kulde og ekstremt dårlig isolert hus. Har enda ikke fått noe razzia for å si det sånn. Men en strømregning som kunne minne om et ran fikk jeg hvertfall.
Vis hele sitatet...
nå tenker jeg at det går fint at du bruker mye en måned eller 2, værre hvis du bruker det over lengre tid, mange som bruker grovt når det er kaldt ute, dog kunne nok oppjustert kw timene,
Fortsatt ingen som bryr seg folk som jobber i strømselskap har ingen grunn til å anmelde og om noen skulle gidde å sjekke ditt forbruk av nysgjerrighet kan det like gjerne være at du har fått elbil. Sikkert mange som har plutselig høyt forbruk men svært få som har noe med det og gjøre og tilnærmet ingen av dem igjen som leker superhelt mot cannabisdyrking
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Møtte ei dame engang som lot det gro fritt i kjelleren. Cunnilingus ble utfordrende men jeg tok utfordringen så da lærte jeg meg å rappe. /joke

Har du regnet på hvor mye effekt oppsettet vil trekke, med både varme, lys og ventilasjon? Blir det stort nok til at strømselskapet merker at forbruket går opp tror du? Du kan risikere at strømselskapet rapporterer plutselig markant økning i forbruk. Da kan razzia bli resultatet.
Vis hele sitatet...
Jeg har siden brukt samtlige lamper inkl andre lamper siden i fjor sommer. Jeg dyrker hydroponisk av forskjellige planter fra før.

Det er ikke snakk om store økningen opp mot i fjor. Det er ikke rent få hobbydyrkere her til lands med mye større oppsett enn meg. Har ikke hørt om en eneste en som har hatt besøk fordi de liker dyrke lovlige planter.

Det skal nok litt til for at de dukker opp på døra pga økt strømforbruk.

Jeg har uansett satt det på vent. Feier kommer til våren. De kan krevei nspeksjon. Heller nok mer mot at det er en uheldig måte bli oppdaget på

Uansett, takk for tips.
Anonym bruker
"Velkommen Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har siden brukt samtlige lamper inkl andre lamper siden i fjor sommer. Jeg dyrker hydroponisk av forskjellige planter fra før.

Det er ikke snakk om store økningen opp mot i fjor. Det er ikke rent få hobbydyrkere her til lands med mye større oppsett enn meg. Har ikke hørt om en eneste en som har hatt besøk fordi de liker dyrke lovlige planter.

Det skal nok litt til for at de dukker opp på døra pga økt strømforbruk.

Jeg har uansett satt det på vent. Feier kommer til våren. De kan krevei nspeksjon. Heller nok mer mot at det er en uheldig måte bli oppdaget på

Uansett, takk for tips.
Vis hele sitatet...
Jeg tok en råsjans på det da feieren var her og det gikk bra. Han gikk ikke igjennom alle rommene.
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
'Siden sommeren'
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Feieren går kun igjennom romma hvor pipa går. De har dessuten taushetsplikt, med mindre det er fare for at barn utsettes for overgrep gjennom rusa foreldre, vold mot i familien osv.
du kan desutten la vær å åpne døra til dem, eller ringe å si du er borte og tar kontakt senere for feiing og tilsyn. Ringer du å varsler i forkant, slipper du også ekstra feieravgift