Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 6699
Har nettopp fått en Apple tv 3 generasjon som jeg ville prøve å ta i bruk. Merket raskt at vanlig hdmi inngang ikke passet i den, da det så ut som det var en mini hdmi inngang. Har en sånn adapter med mini og mikro, så koblet den på hdmi kabelen min og prøvde på nytt å sette den i Apple TV-en. Den mini inngangen var visst litt for liten. Nå skjønner jeg ingenting her. Trenger man en spes hdmi kabel for å kunne koble til Apple tv? Har prøvd å lete og får bare opp at man trenger en vanlig kabel. Wtf? Hadde satt stor pris på om noen kunne hjulpet en fortvilet jente
Om du har fått det du tror du har fått så er det denne.
https://support.apple.com/kb/sp648?locale=en_US

Har 0 tro på at du har denne men uten standard hdmi
Hei!
Pass på at du ikke forveksler en DisplayPort-kabel og HDMI.



Mac Mini hadde i perioden 2009-2010 Mini Displayport. Mac Mini hadde i perioden 2011 til 2014 Thunderboltplug som ser så og si identisk ut som mDP (miniDisplayPort)..

Kilde: Apple selv: https://support.apple.com/no-no/HT201736

Kjøp deg en mDP til fullsize HDMI (burde ikke koste mer enn noen få hundrelapper, f.eks. denne til 120 kr) hvis det er HDMI du ønsker å bruke.. Evt. sjekk om du ikke har kjøpt en skjerm de siste 10 årene som kom med mDP<->noeDuKanBruke

Edit: Som Apple selv skriver: "De (Thunderbolt og miniDisplayPort) har samme form, men bruker forskjellige symboler på kabelen og porten. Denne porten (Thunderbolt) støtter riktignok Mini DisplayPort for videoutgang, så du kan bruke en Mini DisplayPort-kabel for å koble til en Mini DisplayPort-skjerm."
Sist endret av bashfoo; 3. mars 2021 kl. 00:30.