Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2746
Har du kids? Det har jeg, så har prøvd å formidle min opplevelse av det. I kjent kloakk stil selvfølgelig. Hadde satt pris på ris og ros folkens

Tekst i beskrivelsen på soundcloud.

https://soundcloud.com/kloakk/kloakk-yrja
En nydelig låt, og første fjerdedelen av låta var helt konge.
Spytter
Kloakk's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mr Trampnoise Vis innlegg
En nydelig låt, og første fjerdedelen av låta var helt konge.
Vis hele sitatet...
Mange takk, setter enormt pris på tilbakemelding, spesielt når de er positive
Fett!!! goosebumps å full pakke.
Har allerede sendt link til søskenbarnet mitt, alenepappa med 3 små jenter.
Respect til alle dere foreldre!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Nå må jeg virkelig presisere at dette ikke er min stil:

Produksjonsmessig har jeg lite å si, det er gjennomført, men det jeg henger meg opp i er flow'en: Den er særdeles elementær og følger bare den samme kjedelige takta hele tiden, nesten så tregt at det høres ut som ting leses opp fra que-cards.

Igjen, det er kanskje meningen og noe jeg ikke skjønner/liker.
Spytter
Kloakk's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Nå må jeg virkelig presisere at dette ikke er min stil:

Produksjonsmessig har jeg lite å si, det er gjennomført, men det jeg henger meg opp i er flow'en: Den er særdeles elementær og følger bare den samme kjedelige takta hele tiden, nesten så tregt at det høres ut som ting leses opp fra que-cards.

Igjen, det er kanskje meningen og noe jeg ikke skjønner/liker.
Vis hele sitatet...
Flowen er kjempekjedelig, låta er tekstdreven og jeg har prøvd å legge vekt på at den enkelt, og så tidlig som mulig, skal kunne oppfattes av dattera mi.

Jeg er heller ingen sanger, så det blir lett monotont når flowen går litt sakte desverre Det er jo noe jeg har jobbet med, men ikke lagt nok tid, penger eller energi i.

Mulig jeg har sagt det før, men mitt rap prosjekt var og blir aldri om å bli kjent eller rik, jeg har for mye angst til å i det hele tatt stå på en scene

Musikken min gjør seg kanskje best om man ser det i kontekst med at det var en måte for meg å sortere tanker og følelser på, og glei over i en form for "dagbok" til de som sitter igjen når jeg en dag forlater dette livet. Altså om noen som sto meg nær ville dykke lengre inn i hvem jeg var.

Jeg forsvarer meg ikke her altså, og jeg er veldig takknemlig for all konstruktiv tilbakemelding, men her er vi rett å slett enig og jeg har vel forstått og forsonet meg med mine begrensninger

Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Fett!!! goosebumps å full pakke.
Har allerede sendt link til søskenbarnet mitt, alenepappa med 3 små jenter.
Respect til alle dere foreldre!
Vis hele sitatet...
Mange takk for gode ord, det gir meg alltid en stor glede å vite at noen får noe ut av låtene mine
Sist endret av Kloakk; 10. desember 2020 kl. 18:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg er ikke enig med Dodecha i at låta er monoton, for her oppfatter jeg det som at det er teksten i låta som er hovedpoenget, og teksten har god rytme og er godt hørbar.

Første del av låta hvor du mikser inn barnestemmen er genuint interessant. Det minner meg litt om denne låta:
https://www.youtube.com/watch?v=3Mwsjr7b1-Q

Hvis du lager en ny låt som bare består av miksing og eksperimentering med den barnestemmen, så kan du få fram noe veldig unikt.

Hvilken type mikrofon har du brukt til å ta opp barnestemmen? For jeg syntes den har veldig fin klang. Men du har kanskje lagt på reverb i etterkant?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Spytter
Kloakk's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mr Trampnoise Vis innlegg
Jeg er ikke enig med Dodecha i at låta er monoton, for her oppfatter jeg det som at det er teksten i låta som er hovedpoenget, og teksten har god rytme og er godt hørbar.

Første del av låta hvor du mikser inn barnestemmen er genuint interessant. Det minner meg litt om denne låta:
https://www.youtube.com/watch?v=3Mwsjr7b1-Q

Hvis du lager en ny låt som bare består av miksing og eksperimentering med den barnestemmen, så kan du få fram noe veldig unikt.

Hvilken type mikrofon har du brukt til å ta opp barnestemmen? For jeg syntes den har veldig fin klang. Men du har kanskje lagt på reverb i etterkant?
Vis hele sitatet...
Hei, og beklager så mye, jeg har ikke fått med meg at du har skrevet i denne tråden før nå

Jeg pleier jo følge opp trådene mine nøye, men når de forsvinner fra forsiden regner jeg med de som har noe å si har sagt sitt.

Og jeg er veldig takknemlig for ditt innspill i tråden og til låta. Er jeg ærlig, som jeg prøver å være, både i musikken og ellers, så er ikke dette den låta jeg ville brukt som referanse verken til flow eller teknikk i forhold til flerstavelsesrim og hva jeg kan prestere, men det er en låt som satt langt inne og jeg har brukt lang tid på å dele den.

Og du har helt rett, i denne låta er det teksten og stemning som skulle få sitte i førersetet, jeg vil så gjerne formidle følelsen av hvor mye min førstefødte betyr for meg og ikke minst hvor skremmende det kan være å elske noen høyere enn livet selv.

Stemmen i introen er, faktisk, meg og min datter, jeg filmet henne når jeg ga ho fart på en huske. Det er filmet med min mobil som ikke er noe mer fancy enn en Huawei mate 10 pro. Jeg gjorde videoen om til lydfil og la den inn i cubase og la på en delay og et reverb ja, så du har rett der også

Jeg er i alle fall veldig takknemlig for tilbakemeldinger, både din og dodecha sin, da det gir et bredere spekter av hva folk finner i musikken jeg gjør.

Og det er ikke til å koste under teppe at det gleder meg når noen får en tilnærmet opplevelse av hva jeg selv får, ikke fordi jeg vil ha ros og gode ord, men kanskje fordi da føler jeg at jeg har klart å formidle mine følelser, som jeg forstår stikker dypere for meg, det er tross alt mitt barn og mine ord, men at det finnes mennesker der ute som kan tilnærme seg det jeg prøver å formidle.

Ville vel egentlig bare si takk for å ta deg tiden til å dele dine tanker rundt låta
Sist endret av Kloakk; 18. desember 2020 kl. 01:48.
Jeg er heller ikke noe rap menneske, men her er mine two cents.

Fin intro som har potensiale, men sangen blir fort litt kjedelig.

Det er greit at teksten er kjernen i sangen, og det er nok derfor jeg heller ikke er sånn kjempebegeistret for rap.

Hva syns datra di om den?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Mr Trampnoise Vis innlegg
Jeg er ikke enig med Dodecha i at låta er monoton, for her oppfatter jeg det som at det er teksten i låta som er hovedpoenget, og teksten har god rytme og er godt hørbar.
Vis hele sitatet...
Jeg så ikke låta var monoton, tvert om så jeg at miksen og produksjonen er veldig bra.

Jeg sa flowen var treg og den samme i hele sangen, altså at den ikke endrer takt. For meg høres det ut som man tvinger ordene til å komme sakte ut, og det høres unaturlig ut.

Men, igjen, det her er ikke det jeg hører på til vanlig, av hiphop hører jeg på ting som RTJ, MF Doom, El-P, Aesop rock.
Spytter
Kloakk's Avatar
Trådstarter
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Jeg er heller ikke noe rap menneske, men her er mine two cents.

Fin intro som har potensiale, men sangen blir fort litt kjedelig.

Det er greit at teksten er kjernen i sangen, og det er nok derfor jeg heller ikke er sånn kjempebegeistret for rap.

Hva syns datra di om den?
Vis hele sitatet...
Mange takk for feedback Og ja den litt kjedelig, både flow og tekst, men som jeg skrev ville jeg gjerne at den skulle være litt enkel så dattera mi skulle få noe ut av den tidligst mulig.

Og akkurat nå bryr ho seg i bakhodet, men det er greit, ho blir 3 i februar
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jeg så ikke låta var monoton, tvert om så jeg at miksen og produksjonen er veldig bra.

Jeg sa flowen var treg og den samme i hele sangen, altså at den ikke endrer takt. For meg høres det ut som man tvinger ordene til å komme sakte ut, og det høres unaturlig ut.

Men, igjen, det her er ikke det jeg hører på til vanlig, av hiphop hører jeg på ting som RTJ, MF Doom, El-P, Aesop rock.
Vis hele sitatet...
Ikke at det var meg du svarte, men vil si at du har et godt øre, for "slowflow" er laaangt fra hvor jeg er komfortabel og syns selv det er litt klein
Sist endret av Kloakk; 19. desember 2020 kl. 17:48.
Dønn ærlig mening: Jeg syns dette var kult, ikke noe revolusjonerende og veldig enig med dodecha når det kommer til flowen. Utenom det tenker jeg at dette er en låt som dattera di kan være stolt over at pappa har laga.
Spytter
Kloakk's Avatar
Trådstarter
Sitat av skrpappa Vis innlegg
Dønn ærlig mening: Jeg syns dette var kult, ikke noe revolusjonerende og veldig enig med dodecha når det kommer til flowen. Utenom det tenker jeg at dette er en låt som dattera di kan være stolt over at pappa har laga.
Vis hele sitatet...
Det var vel egentlig det jeg gikk for. Kjedelig, men lett å oppfatte teksten med et håp om at datteren min en dag kan få et lite glimt av hvordan det var for meg når ho først kom til verden.

Mange takk for feedback