Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  258 31856
burde vært möderatör
Men i magiske Norge er det ingen konsekvenser for sigøynere. Skulle ønske nordmenn hadde like mye baller som resten av verden. Sigøynere er jo blitt kjeppjaga i en rekke andre land. Det høres festlig ut :'D

Samhold, frihet og selvstendighet er forresten ikke noe som er unikt for sigøyner-kulturen*. Ei heller uavhengighet fra stor-samfunnet. Hvem som helst kan stikke til skogs og leve for seg selv i det fri hvis man virkelig ønsker å leve som et dyr. Det som er unikt med sigøyner-kulturen er at de alle ønsker å leve som dyr, og nettopp derfor er de et problem for resten av verden...

At de har vært et stoltere folk før i tiden tviler jeg derimot ikke på. Kul musikk har de også. Det er bare synd at de har endt opp som det de er idag, både for vår og deres egen del.
Sist endret av pappabetaler; 29. april 2013 kl. 22:10.
Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
Ok, du er helt klart for tiggere. Jeg er meget nysjgerrig på hvordan du vil løse økonomisk de hundre tusener som kommer til å komme for å gi de mat, hus o.l. Flere bomstasjoner?
Vis hele sitatet...
sjekk ut disse http://www.youtube.com/watch?v=LGDj0B5WQaA http://www.youtube.com/watch?v=YNOlt4fG7Pg
Pappabetaler: Ikke den dag i dag, nei. Før, derimot, ble romfolk tatt fra sitt norske statsborgerskap og utsatt for lovens§ 3-3, den såkalte sigøynerparagrafen. De ble altså nektet å ta seg tilbake til Norge. Noe som førte dem rett i armene på Hitler og de tyske nazizter. Porajmos var romfolkets holocaust. Sannsynligvis døde rundt en halv million romer. De var på denne tiden stigmatisert som uønsket og mindreverdig av norske myndigheter. Vi likte dem ikke da, og vi liker dem heller ikke nå. Selv har jeg litt blandede følelser angående dette. Man har forsøkt å integrere dem i det norske samfunnet i årevis uten at dette har ført til noe positivt. De vil ikke leve som oss. Å få romfolket til å bli bofaste, skaffe seg jobb på kontor og hele den pakken er totalt uaktuelt. Jeg ville aldri kastet bort hverken tid eller penger på det. Men å kaste dem på hodet og ræva ut uten å prøve en annen metode er jeg litt skeptisk til. Hva med å møte dem litt på halvveien? Hvis det var mulig å sette dem til å gjøre noe de faktisk har talent for? Noe som gjør at de fremdeles har mulighet til å leve som et omreisende folk (samtidig som de gjør nytte for seg). Noe burde i alle fall gjøres. At de lever i søppel og avføring er lite apetittelig. Ei heller at de spiser rotter, ender, duer og hunder.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Pappabetaler: Ikke den dag i dag, nei. Før, derimot, ble romfolk tatt fra sitt norske statsborgerskap og utsatt for lovens§ 3-3, den såkalte sigøynerparagrafen. De ble altså nektet å ta seg tilbake til Norge. Noe som førte dem rett i armene på Hitler og de tyske nazizter. Porajmos var romfolkets holocaust. Sannsynligvis døde rundt en halv million romer. De var på denne tiden stigmatisert som uønsket og mindreverdig av norske myndigheter. Vi likte dem ikke da, og vi liker dem heller ikke nå. Selv har jeg litt blandede følelser angående dette. Man har forsøkt å integrere dem i det norske samfunnet i årevis uten at dette har ført til noe positivt. De vil ikke leve som oss. Å få romfolket til å bli bofaste, skaffe seg jobb på kontor og hele den pakken er totalt uaktuelt. Jeg ville aldri kastet bort hverken tid eller penger på det. Men å kaste dem på hodet og ræva ut uten å prøve en annen metode er jeg litt skeptisk til. Hva med å møte dem litt på halvveien? Hvis det var mulig å sette dem til å gjøre noe de faktisk har talent for? Noe som gjør at de fremdeles har mulighet til å leve som et omreisende folk (samtidig som de gjør nytte for seg). Noe burde i alle fall gjøres. At de lever i søppel og avføring er lite apetittelig. Ei heller at de spiser rotter, ender, duer og hunder.
Vis hele sitatet...
Hva kan gjøres? Vi kan godt møte dem på halvveien for min del, men hvordan? Vi kan sette opp utedoer rundt om kring, men tror du de vil bruke dem? Mat er en annen ting, de må nesten ha en slags jobb som ikke er tigging eller stjeling.

Jeg skjønner meg ikke på dem, det er da nok av folk som haiker av gårde til ukjente plasser uten og tigge og drite i parker osv.
Vel, jeg vet ikke hvordan statusen er i dag. Men før i tiden var de i alle fall flinke med musikk, dans, metallhåndverk, gullsmedverk, treskjæring, hester og ikke minst å temme bjørner. Hvis de kunne modernisert talentene sine et par hakk ville det vært mulig å f.eks opptre eller tilby tjenester mot en billig penge. Slik at de da kunne ha akkurat nok til å være selvforsynte. Et par utedoer i området de vil slå seg ned er ikke å forakte, nei. Hvis en slik ordning skulle blitt innført ville jeg likevel satt mange krav til dem. Selvfølgelig er det ganske gode sjanser på at dette aldri ville fungert men det er bedre å prøve på noe helt nytt enn å prøve akkurat det samme år etter år selv om vi vet at det ikke nytter. De passer ikke inn i vår kultur. Kanskje det å la dem ha sin egen ville vært noe de satt nok pris på til å gjøre et reelt forsøk? Kanskje vi integrerer dem på feil måte, kanskje ikke. Noe drastisk bør i alle fall prøves ut ganske fort så man får et endelig svar på hva som bør gjøres med situasjonen. Nå har det gått såppas lang tid uten at det er kommet en konklusjon.
Av forferdelig erfaring angående tiggere i andre land har jeg sluttet å gi PENGER til tiggere... Om det er noen jeg føler faktisk tigger av grunn til å overleve spør jeg gjerne om de ønsker en kopp kafe, noe å spise eller lignende...
Grunnen til at jeg ikke gir penger er av denne erfaringen:
Vi var i Bosnia and Herzegovina for noen år siden, Ja det er et annet land jeg vet.
Da vi vandret rundt i Mostar så vi noe som skremt hele reisegruppen noe ekstremt... I Mostar og trolig andre steder i verden er det et tigger miljø der hele familer og store grupper går på gatene i fillete kleder, tigger i 8 timer og drar hjem i store svarte, rikmans biler....
Så det som skremte meg vest var da at vi så et barn som del av denne gruppen, drev å ga seg selv arr, han satt med en fil og filte seg rundt håndledde... Dette syntes vi var virkelig sterkt, men vi hadde fått god beskjed om at man IKKE skulle gi penger til tiggere, ettersom det også ofte ga penger videre til opposisjonsgrupper osv.
Etter litt vandring kom vi tilbake til hvor vi så gutten, da vi la merke til han vandret han med to personer (en mann og en dame, trolig hans foreldre) som ga han et rufs på hodet som i "god jobb sønn". Alt dette har fått meg til å tenke hvor organisert tigging faktisk er...
Tigging er faktisk utrolig inntektsbringende og jeg vil absolutt ikke støtte til en kultur som det jeg har sett. Derfor tilbyr jeg mat og drikke, ikke penger!
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av ingis95 Vis innlegg
Av forferdelig erfaring angående tiggere i andre land har jeg sluttet å gi PENGER til tiggere... Om det er noen jeg føler faktisk tigger av grunn til å overleve spør jeg gjerne om de ønsker en kopp kafe, noe å spise eller lignende...
Grunnen til at jeg ikke gir penger er av denne erfaringen:
Vi var i Bosnia and Herzegovina for noen år siden, Ja det er et annet land jeg vet.
Da vi vandret rundt i Mostar så vi noe som skremt hele reisegruppen noe ekstremt... I Mostar og trolig andre steder i verden er det et tigger miljø der hele familer og store grupper går på gatene i fillete kleder, tigger i 8 timer og drar hjem i store svarte, rikmans biler....
Så det som skremte meg vest var da at vi så et barn som del av denne gruppen, drev å ga seg selv arr, han satt med en fil og filte seg rundt håndledde... Dette syntes vi var virkelig sterkt, men vi hadde fått god beskjed om at man IKKE skulle gi penger til tiggere, ettersom det også ofte ga penger videre til opposisjonsgrupper osv.
Etter litt vandring kom vi tilbake til hvor vi så gutten, da vi la merke til han vandret han med to personer (en mann og en dame, trolig hans foreldre) som ga han et rufs på hodet som i "god jobb sønn". Alt dette har fått meg til å tenke hvor organisert tigging faktisk er...
Tigging er faktisk utrolig inntektsbringende og jeg vil absolutt ikke støtte til en kultur som det jeg har sett. Derfor tilbyr jeg mat og drikke, ikke penger!
Vis hele sitatet...
Desverre har du jo tilfeller hvor en har prøvd å gi mat og mer til dem, men bare fått sinne og mer i retur fra dem..
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Desverre har du jo tilfeller hvor en har prøvd å gi mat og mer til dem, men bare fått sinne og mer i retur fra dem..
Vis hele sitatet...
Sant nok, men noen ganger er det bare folk uten grunn som tigger, ettersom det er såpass inntektsbringende... Sier heller, kom deg opp, slutt å gi opp, du har mat, du har drikke, om du trenger noe mer, arbeid for det!
Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
Folk kommer fra Romania for å tigge? Uten oppholdstillatelse (det er da ikke lov)? Hvorfor kommer de til Norge, og er det kun Norge?

Nå som det er sagt, syns dere det skulle være ulovlig med tigging i Norge? Hvorfor/hvorfor ikke?
Vis hele sitatet...
Folk kommer fra flere land enn Romania. Noen av dem er Rom, som stammer fra slavevirksomhet way back. Norske tatere og rom stammer fra det samme folkeslaget.

De har lov til å være her tre måneder av gangen.

De kommer til Norge fordi de tjener ganske greit med penger her på tigging. Men de tar også veldig gjerne i mot jobber. (De kommer andre steder også)

Det er ikke tilstrekkelige beviser på at det er organisert kriminalitet. Mest sannsynlig, er de bare sammensveisa og lojale mot hverandre.

Hvorfor skal det være ulovlig å tigge? Skal også de norske narkomane bli nektet å tigge? Eller skal alle hvite få tigge, mens rumenere skal bli gjemt bort et sted vi slipper å se dem, fordi det gjør vondt?

Tigger rimer på nigger. Bare nevner det.
http://www.dagsavisen.no/nyemeninger...6/#post_271786
Sitat av Barkebilla Vis innlegg
Folk kommer fra flere land enn Romania. Noen av dem er Rom, som stammer fra slavevirksomhet way back. Norske tatere og rom stammer fra det samme folkeslaget.

De har lov til å være her tre måneder av gangen.

De kommer til Norge fordi de tjener ganske greit med penger her på tigging. Men de tar også veldig gjerne i mot jobber. (De kommer andre steder også)

Det er ikke tilstrekkelige beviser på at det er organisert kriminalitet. Mest sannsynlig, er de bare sammensveisa og lojale mot hverandre.

Hvorfor skal det være ulovlig å tigge? Skal også de norske narkomane bli nektet å tigge? Eller skal alle hvite få tigge, mens rumenere skal bli gjemt bort et sted vi slipper å se dem, fordi det gjør vondt?

Tigger rimer på nigger. Bare nevner det.
http://www.dagsavisen.no/nyemeninger...6/#post_271786
Vis hele sitatet...
de norske som tigger i norge bor her så det kan ikke sammenlignes
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Barkebilla Vis innlegg
Folk kommer fra flere land enn Romania. Noen av dem er Rom, som stammer fra slavevirksomhet way back. Norske tatere og rom stammer fra det samme folkeslaget.

De har lov til å være her tre måneder av gangen.

De kommer til Norge fordi de tjener ganske greit med penger her på tigging. Men de tar også veldig gjerne i mot jobber. (De kommer andre steder også)

Det er ikke tilstrekkelige beviser på at det er organisert kriminalitet. Mest sannsynlig, er de bare sammensveisa og lojale mot hverandre.

Hvorfor skal det være ulovlig å tigge? Skal også de norske narkomane bli nektet å tigge? Eller skal alle hvite få tigge, mens rumenere skal bli gjemt bort et sted vi slipper å se dem, fordi det gjør vondt?

Tigger rimer på nigger. Bare nevner det.
http://www.dagsavisen.no/nyemeninger...6/#post_271786
Vis hele sitatet...
Ja! De hvite narkomane får heller ikke tigge, man har ikke noe i mot en og annen tigger, men når romfolket kommer hit i stor flokk for å tigge burde man gjøre noe med det, det er synd det går utover folk som har fått livet sitt skakkjørt, men vi kan ikke akkurat begynne med rasediskriminering. Kanskje vi skal ha en lov som nekter alle som ikke har norsk statsborgerskap å tigge?

Hva har det å si at tigger og nigger rimer? Det er ikke nødvendigvis noen sammenheng av den grunnen.

Hest rimer på fest. Bare nevner det.
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Men i magiske Norge er det ingen konsekvenser for sigøynere. Skulle ønske nordmenn hadde like mye baller som resten av verden. Sigøynere er jo blitt kjeppjaga i en rekke andre land. Det høres festlig ut :'D

Samhold, frihet og selvstendighet er forresten ikke noe som er unikt for sigøyner-kulturen*. Ei heller uavhengighet fra stor-samfunnet. Hvem som helst kan stikke til skogs og leve for seg selv i det fri hvis man virkelig ønsker å leve som et dyr. Det som er unikt med sigøyner-kulturen er at de alle ønsker å leve som dyr, og nettopp derfor er de et problem for resten av verden...

At de har vært et stoltere folk før i tiden tviler jeg derimot ikke på. Kul musikk har de også. Det er bare synd at de har endt opp som det de er idag, både for vår og deres egen del.
Vis hele sitatet...
.. for ikke å snakke om at når de kampet på Sognsvann.. med milevis av skau i alle retninger.. så gadd ikke en fanden en av dem å grave seg et eneste forbanna høl å drite i.

Fanden heller, det hadde tatt 5 minutter å sørge for at de ikke dreit ned et av våre peneste turområder. Norske 12-åringer skjønner at man graver seg en latrine når man camper et sted.. det skjønner nok sigøynerene også. De gir bare fullstendig fanden. Det hadde også kanskje tatt 10 minutter å daglig samle sammen plastikken og resten av søplet de sprer om seg med... så uansett hvor hardt jeg ønsker å tro at det må være positive sider ved kulturen deres, de utviser iallefall null respekt ovenfor oss.
Sist endret av DumDiDum; 30. april 2013 kl. 11:06.
Tiggere er plagsomt, særlig når de kommer helt opp i ansiktet og rister på kaffekoppen med småmynter. Jeg har begynt med en ny vri. Før jeg går til et område med mange tiggere, kjøper jeg meg en kaffe. Når de presser kaffekoppen sin opp i trynet mitt, heller jeg over halvparten av kaffe. Er jeg ikke grei?
Sitat av prenix Vis innlegg
Tiggere er plagsomt, særlig når de kommer helt opp i ansiktet og rister på kaffekoppen med småmynter. Jeg har begynt med en ny vri. Før jeg går til et område med mange tiggere, kjøper jeg meg en kaffe. Når de presser kaffekoppen sin opp i trynet mitt, heller jeg over halvparten av kaffe. Er jeg ikke grei?
Vis hele sitatet...
.. med kaffeprisene i Norge, ja faktisk.
hvorfor kan ikke det sammenlignes? Tigging er tigging?

Sitat av Choobe Vis innlegg

Hva har det å si at tigger og nigger rimer? Det er ikke nødvendigvis noen sammenheng av den grunnen.

Hest rimer på fest. Bare nevner det.
Vis hele sitatet...
Les kommentaren i linken ...
Sitat av Barkebilla Vis innlegg
Folk kommer fra flere land enn Romania. Noen av dem er Rom, som stammer fra slavevirksomhet way back. Norske tatere og rom stammer fra det samme folkeslaget.

De har lov til å være her tre måneder av gangen.

De kommer til Norge fordi de tjener ganske greit med penger her på tigging. Men de tar også veldig gjerne i mot jobber. (De kommer andre steder også)

Det er ikke tilstrekkelige beviser på at det er organisert kriminalitet. Mest sannsynlig, er de bare sammensveisa og lojale mot hverandre.

Hvorfor skal det være ulovlig å tigge? Skal også de norske narkomane bli nektet å tigge? Eller skal alle hvite få tigge, mens rumenere skal bli gjemt bort et sted vi slipper å se dem, fordi det gjør vondt?

Tigger rimer på nigger. Bare nevner det.
http://www.dagsavisen.no/nyemeninger...6/#post_271786
Vis hele sitatet...
Bare nevner at jeg ikke finner noe som rimer på gadjo som sigøynerne kaller oss urene.
Anbefaler alle i tvil å tå en titt på denne: http://www.antibloggeren.com/2013/04...rominvasjonen/
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Ja har sett det slående poenget der i hylekoret på nettavisene også. En er ikke en hykler om en synes synd på disse menneskene og mener den norske stat bør behandle dem bedre, men ikke selv vil ha de inn i eget hjem. Da er du også en hykler hvis du klager på dårlige veier i Norge, uten å fikse et par veier selv.
En hadde derimot vært en hykler hvis en hadde sagt at privatpersoner bør huse dem, mens det er uaktuelt å gjøre det selv. Men det er det vel ingen som har sagt.
Vis hele sitatet...
Den norske stat har kun ansvar for egne borgere, ikke alt mulig søppel og pakk som renner inn over våre grenser.
Og å sammenligne sigøynere og veier er helt patetisk.
Sitat av edzaster Vis innlegg
Anbefaler alle i tvil å tå en titt på denne: http://www.antibloggeren.com/2013/04...rominvasjonen/
Vis hele sitatet...
Den bloggen der mener vi bør behandle romfolk bedre enn hardtarbeidende mennesker som faktisk jobber for pengene. Kunne ikke vært mer uenig. Da stikker jeg faen ta meg på gata selv for å bli forskjellsbehandla.
Sist endret av Mr.NicePrice; 30. april 2013 kl. 14:01.
Sitat av edzaster Vis innlegg
Anbefaler alle i tvil å tå en titt på denne: http://www.antibloggeren.com/2013/04...rominvasjonen/
Vis hele sitatet...
Jeg anbefaler alle å stå over den. Den bloggen er ikke verdt å bruke tid på. Den gjentar også løgnen om at tiggere kun sitter med 20-50 kr om dagen.

"Et medlem av romfolket fortalte i helgen om tiggemulighetene i Oslo på riksdekkende rumensk TV. - Det er masse penger her, sier tiggeren."

Tiggeren sier altså at det er masse penger her, noe som står i sterk kontrast av hva andre hevder. Her er det flere som har tjent godt på tigging:

"I drøye to timer satt jeg på Torgallmenningen og tigget penger. 363,50 kroner og en burger ble resultatet."

"Jeg tjente 20.000 på ti dagers tigging" (i Alta).

På fem måneder i 2012, så ble det sendt 42,3 millioner kroner til Romania via vekslingskontorer.

Det er ikke rart at de kommer hit til Norge for å tigge. Dersom de hadde hatt det så fælt her (slik som hun som klagde på at de aldri hadde fått så dårlig behandling som i Norge), så hadde de nok ikke kommet tilbake. Nei, her har mange svært gode inntekter sammenlignet med hva de hadde i hjemlandet sitt. I Romania er det forresten ikke lov å tigge, så der tar flertallet av sigøynerne barna sine ut av skolen slik at de kan reise til andre land for å "arbeide".
Sist endret av caperno; 30. april 2013 kl. 14:06.
Jeg syns hele det tiggeforbudet er forkastlig. Bedre å melde seg ut av EØS (Schengen avtalen hvertfall) og nekte disse menneskene inngang til det Norske Riket før de kommer inn i landet hvis det er så jævlig fælt å ha dem her for politikerne...
burde vært möderatör
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Pappabetaler: Ikke den dag i dag, nei. Før, derimot, ble romfolk tatt fra sitt norske statsborgerskap og utsatt for lovens§ 3-3, den såkalte sigøynerparagrafen. De ble altså nektet å ta seg tilbake til Norge. Noe som førte dem rett i armene på Hitler og de tyske nazizter. Porajmos var romfolkets holocaust. Sannsynligvis døde rundt en halv million romer. De var på denne tiden stigmatisert som uønsket og mindreverdig av norske myndigheter. Vi likte dem ikke da, og vi liker dem heller ikke nå.
Vis hele sitatet...
Good riddance. Det er en grunn til at de er hatet over hele verden. De er et folk bestående av skitne og respektløse outsiders som ikke bidrar til samfunnet de snylter på what-so-ever. Sigøynerparagrafen bør bli gjeninnført :>

Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Selv har jeg litt blandede følelser angående dette. Man har forsøkt å integrere dem i det norske samfunnet i årevis uten at dette har ført til noe positivt. De vil ikke leve som oss. Å få romfolket til å bli bofaste, skaffe seg jobb på kontor og hele den pakken er totalt uaktuelt. Jeg ville aldri kastet bort hverken tid eller penger på det. Men å kaste dem på hodet og ræva ut uten å prøve en annen metode er jeg litt skeptisk til. Hva med å møte dem litt på halvveien? Hvis det var mulig å sette dem til å gjøre noe de faktisk har talent for? Noe som gjør at de fremdeles har mulighet til å leve som et omreisende folk (samtidig som de gjør nytte for seg). Noe burde i alle fall gjøres. At de lever i søppel og avføring er lite apetittelig. Ei heller at de spiser rotter, ender, duer og hunder.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal vi da fortsette å ønske dem velkommen? Ettersom romfolket ikke har noe ønske om å bo her eller bli en del av det norske samfunnet, men bare er her for å stjele, tigge og drite ned naturen vår ser jeg virkelig ikke poenget i å forsøke å "møte dem på halvveien". I Spania lever de i sigøynercamper som har mer til felles med afrikansk slum enn moderne europeiske land. De tvinger barna sine til å rane folk fra de lærer seg å gå, og de selger døtrene sine med en gang de blir "fruktbare". Utenfor Madrid bor det ca. 500 barn i en slik slum. Bare 150 av dem går på skole. Jeg så en dokumentar hvor en sigøynerfar fortalte om hvordan han solgte datteren sin for 800 euro for noen år tilbake, og hvordan verdien på en datter stiger eksepsjonelt hvis hun er en talentfull tyv - eller jomfru...

Tror du disse sigøynerne som kommer til Norge har kunnskap om bjørnetemming, metallhåndverk eller treskjæring? Jeg tviler. Disse folka er tyver og kjeltringer - det er en del av kulturen deres. De forstår ikke hva som er galt i å stjele fra folk utenfor deres egen gruppe. I beste fall kan de kanskje prestere å temme en bjørn hvis de stikker metallringer med lenker gjennom labbene og snuta på den, men personlig er jeg imot dyreplaging.

Som sagt, sigøynerparagrafen bør bli gjeninnført. Vi kunne sikkert sluppet unna med det også. Det eneste positive med sigøynere er at nesten ingen bryr seg om dem
Sist endret av pappabetaler; 30. april 2013 kl. 14:55.
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Good riddance. Det er en grunn til at de er hatet over hele verden. De er et folk bestående av skitne og respektløse outsiders som ikke bidrar til samfunnet de snylter på what-so-ever. Sigøynerparagrafen bør bli gjeninnført :>


Hvorfor skal vi da fortsette å ønske dem velkommen? Ettersom romfolket ikke har noe ønske om å bo her eller bli en del av det norske samfunnet, men bare er her for å stjele, tigge og drite ned naturen vår ser jeg virkelig ikke poenget i å forsøke å "møte dem på halvveien". I Spania lever de i sigøynercamper som har mer til felles med afrikansk slum enn moderne europeiske land. De tvinger barna sine til å rane folk fra de lærer seg å gå, og de selger døtrene sine med en gang de blir "fruktbare". Utenfor Madrid bor det ca. 500 barn i en slik slum. Bare 150 av dem går på skole. Jeg så en dokumentar hvor en sigøynerfar fortalte om hvordan han solgte datteren sin for 800 euro for noen år tilbake, og hvordan verdien på en datter stiger eksepsjonelt hvis hun er en talentfull tyv - eller jomfru...

Tror du disse sigøynerne som kommer til Norge har kunnskap om bjørnetemming, metallhåndverk eller treskjæring? Jeg tviler. Disse folka er tyver og kjeltringer - det er en del av kulturen deres. De forstår ikke hva som er galt i å stjele fra folk utenfor deres egen gruppe. I beste fall kan de kanskje prestere å temme en bjørn hvis de stikker metallringer med lenker gjennom labbene og snuta på den, men personlig er jeg imot dyreplaging.

Som sagt, sigøynerparagrafen bør bli gjeninnført. Vi kunne sikkert sluppet unna med det også. Det eneste positive med sigøynere er at nesten ingen bryr seg om dem
Vis hele sitatet...
Hehehe, du er ikke mye glad i sigøynerne hvertfall! Henger du med å finne en camp og pisse og drite på teltene dems?

Ops, det klarer de helt fint selv
Sist endret av Mr.NicePrice; 30. april 2013 kl. 14:57.
Sitat av Mith Vis innlegg
Det er virkelig synd på deg som må sjå på andre folk både fryse og sulte. Hvorfor spiser de ikke kake?
Vis hele sitatet...
Nå er jo ikke akuratt rumenere/romfolk/sigøynere de mest arbeidssomme folka heller da.

De er ikke akuratt høflige heller. Får selv slengt skjellsord etter meg dersom jeg ikke hiver penger i koppen deres. Tobakk har de i allefall råd til.
Sitat av prenix Vis innlegg
Tiggere er plagsomt, særlig når de kommer helt opp i ansiktet og rister på kaffekoppen med småmynter.
Vis hele sitatet...
Så vi skal gjøre noe ulovlig fordi det plager oss?

Kjære godtfolk. I andre tråder har jeg lest innlegg fra dere hvor dere ønsker å rømme landet og leve som nomader. Hvor dere oppfordrer til å gjøre noe ulovlig. Fuck tha police und zu weiter. Men med en gang vi, -oss liberale freaks - ser noe ubehagelig som nomader med annen hudfarge, blir vi fascister ?!
Sitat av CartmanLand Vis innlegg
Den norske stat har kun ansvar for egne borgere, ikke alt mulig søppel og pakk som renner inn over våre grenser.
Vis hele sitatet...
Samme hva staten har ansvar for eller ikke, kan en fint ha meninger om hvordan sigøynere, eller hvem som helst, bør behandles av offentlige myndigheter. Og det uten å selv ha noen i sitt eget hjem eller å være en hykler.

Sitat av CartmanLand Vis innlegg
Og å sammenligne sigøynere og veier er helt patetisk.
Vis hele sitatet...
Det var ikke akkurat en sammenligning av sigøynere og veier. Det var for å vise til din uriktige og latterlige bruk av ordet hykler, i et desperat forsøk på å en (not so much) glup hersketeknikk.
burde vært möderatör
Sitat av Barkebilla Vis innlegg
Så vi skal gjøre noe ulovlig fordi det plager oss?

Kjære godtfolk. I andre tråder har jeg lest innlegg fra dere hvor dere ønsker å rømme landet og leve som nomader. Hvor dere oppfordrer til å gjøre noe ulovlig. Fuck tha police und zu weiter. Men med en gang vi, -oss liberale freaks - ser noe ubehagelig som nomader med annen hudfarge, blir vi fascister ?!
Vis hele sitatet...
Tigging kan godt forbli lovlig for min del, herregud det får da være grenser. Jeg vil bare se sigøynere utryddet eller fjernet fra landet

Hvorfor?
- De stjeler og raner folk
- De selger døtrene sine
- De driver med innavl
- De tvinger barna sine til å stjele eller tigge fra de kan gå oppreist
- De spiser hunder(!)
- De driter og forsøpler i både fri natur og offentlige parker
- De lyver så det renner av dem
- De "temmer" bjørner med grusomme metoder (ikke i Norge da)
- De sender sjeldent barna sine på skole
- De lukter ofte svært vondt

Fatter ikke at folk fortsatt kan føle sympati for dette avskummet.
Sist endret av pappabetaler; 30. april 2013 kl. 15:19.
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Samme hva staten har ansvar for eller ikke, kan en fint ha meninger om hvordan sigøynere, eller hvem som helst, bør behandles av offentlige myndigheter. Og det uten å selv ha noen i sitt eget hjem eller å være en hykler.



Det var ikke akkurat en sammenligning av sigøynere og veier. Det var for å vise til din uriktige og latterlige bruk av ordet hykler, i et desperat forsøk på å en (not so much) glup hersketeknikk.
Vis hele sitatet...
Det er andre enn deg som får stor belastning med disse tilreisende sigøynere, nemlig Oslos uteliggende narkomane.
De blir rundjult, ranet og jaget fra sine overnattingssteder.

De blir også jaget fra sine faste utsalgssteder for =Oslo.
http://www.aftenposten.no/meninger/D...a-7122460.html

Det gjør vel deg til en hykler, gjør det ikke?
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Tigging kan godt forbli lovlig for min del, herregud det får da være grenser. Jeg vil bare se sigøynere utryddet eller fjernet fra landet
Vis hele sitatet...

Så grensa går ved å gjøre tigging ulovlig, men innefor den grensa er likevel henrettelse av mennesker.

Jawol mein Führer.
burde vært möderatör
Er ingenting galt i å tigge. Det er derimot veldig mye galt i å være sigøyner. Kulturen deres er corrupted. Det beste ville vært å jage vekk eller ta livet av alle voksne sigøynere, og la siviliserte familier adoptere barna deres. Hvis flere nasjoner hadde gjort dette samlet kunne vi kanskje utryddet sigøynerkulturen en gang for alle :'D

Dette er dessverre ikke realistisk i dag. Kanskje en vakker dag i fremtiden...
Sist endret av pappabetaler; 30. april 2013 kl. 15:46.
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Er ingenting galt i å tigge. Det er derimot veldig mye galt i å være sigøyner. Kulturen deres er corrupted. Det beste ville vært å jage vekk eller ta livet av alle voksne sigøynere, og la siviliserte familier adoptere barna deres. Hvis flere nasjoner hadde gjort dette samlet kunne vi kanskje utryddet sigøynerkulturen en gang for alle :'D

Dette er dessverre ikke realistisk i dag. Kanskje en vakker dag i fremtiden...
Vis hele sitatet...
Kanskje ikke i fremtiden, men i fortiden har det jo vært gjort en innsats. Både massedrap (minst 500 000 personer under andre verdenskrig), tvangssterilisering, lobotomering, tvangsplassering av barna på institusjon og diverse annet vært forsøkt de siste hundre årene.

Og vi har ikke noe mindre problem nå enn vi hadde for hundre år siden likevel.
Vi trenger ikke drepe dem. Vi trenger bare å passe godt på tinga våres og ikke gi penger til -noen- som tigger.
burde vært möderatör
Taurean, å ignorere dem fullstendig er dessverre ikke et alternativ. Det vil alltid eksistere dumsnille kjøtthuer som ikke forstår at de blir utnyttet. I Norge har vi dessuten svært mange av dem.

Susanna, jeg fatter ikke hva som er så galt med å fjerne voksne mennesker som selger barna sine, bruker dem som slaver, tvinger dem inn i kriminelle miljøer, holder dem fanget i kjellere Fritzl-style og ikke minst spiser hunder! Det ville faktisk vært for sigøynerbarns beste hvis deres foreldre ble utslettet...

eller jo. Det er jo snakk om drap. Men hey. "The greater good!"
Sist endret av pappabetaler; 30. april 2013 kl. 15:57.
Hvis dette er organisert kriminalitet vil bakmennene ha pengene Uansett det som vil skje da er at om tiggerne ikke klarer å betale for seg vil bli nødt til å skaffe det på andre måter. Da håper jeg virkelig Oslo folket har gode bolter på dørene sine mtp innbrudd.

Når det er sagt så har jeg veldig lite til overs for folk som drar på fest med 2-3 øl og satser på at resten ordner seg, eller de som alltid er ute av taxien for å unngå å betale. Dermed har jeg nesten automatisk også noe i mot et folkeslag som baserer seg på andre. Jeg nekter bare faen å tro at de ikke har mulighet til å få ta et bad, funnet seg noen ikke-slitte klær på Fretex og ordnet seg jobb og bidrat til samfunnet som så utrolig mange andre har klart før dem.
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Det er andre enn deg som får stor belastning med disse tilreisende sigøynere, nemlig Oslos uteliggende narkomane.
De blir rundjult, ranet og jaget fra sine overnattingssteder.

De blir også jaget fra sine faste utsalgssteder for =Oslo.
http://www.aftenposten.no/meninger/D...a-7122460.html

Det gjør vel deg til en hykler, gjør det ikke?
Vis hele sitatet...
At hvis en mener offentlige myndigheter bør behandle sigøynere bedre, da er man en hykler pga sigøynere plager narkomane? Eh nei. Dere må lære dere et nytt ord å bruke, som dere skjønner betydningen av.

http://da.wikipedia.org/wiki/Hykleri
Sitat av edzaster Vis innlegg
Anbefaler alle i tvil å tå en titt på denne: http://www.antibloggeren.com/2013/04...rominvasjonen/
Vis hele sitatet...
Fy faen, for en tåpelig blogg...

Får makk i magan av slike mennesker
Sitat av Don Veto Vis innlegg
At hvis en mener offentlige myndigheter bør behandle sigøynere bedre, da er man en hykler pga sigøynere plager narkomane? Eh nei. Dere må lære dere et nytt ord å bruke, som dere skjønner betydningen av.

http://da.wikipedia.org/wiki/Hykleri
Vis hele sitatet...
Du syns noen andre enn deg selv skal ta jobben med å tilrettelegge for tilreisende utlendinger som fortrenger andre enn deg selv, som tar levebrødet fra noen andre enn deg selv og driter i et blomsterbed som ikke er ditt.

Vi får kalle deg noe annet da.
burde vært möderatör
Hva med dumsnill og naiv nordmann uten evne til å innse at et helt folkeslag puler landet hans bakfra?
For å si det rett ut. Romenere og alt dem tar med seg blir en ekstra belastning for Norge og samfunnet øvrig. Der hvor det er tigging følger det også med tyverie og annet krimminalitet. De bryter seg inn i hus og klager når de blir kastet ut. De søppler til parker og andre offentlige steder. Mange av tiggerne har også en aggresiv adferd og kan tildels virke skummelt ovenfor publikum. Dessuten er veldig mange av dem straffedømte og de kommer med en innstilling som ikke hører hjemme noen steder. Man kan ikke forvente å bare reise til et land hvor landet og de som bor der skal ta seg av deg. Og til gjengjeld så skal ikke du gi noe tilbake. Selv om de fikk sen sjanse til å jobbe så går det ikke bra. Fordi de rett og slett ikke vil. Se på de som selger "Folk Er Folk". De selger disse bladene sine i tilleg som at de stjeler ifra butikker og mennesker. De har ikke tatt seg tid til å lære språket og de ønsker det ikke heller.

Få dem ut, rett og slett... Ikke vårt problem!
Det er spennende å observere at en så stor mengde av halvmenneskelig, degenerert gen-søppel finner sammen i et fellesskap. Jeg tenker selvfølgelig på 99% av deltakerene i denne tråden.
burde vært möderatör
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det er spennende å observere at en så stor mengde av halvmenneskelig, degenerert gen-søppel finner sammen i et fellesskap. Jeg tenker selvfølgelig på 99% av deltakerene i denne tråden.
Vis hele sitatet...
Søtt. Jeg håper du blir omringet av en skogbrann i sommer. Lettlurte idioter som deg er årsaken til at vi har blitt invadert av dette avskummet in the first place. Vel, jeg går utifra at du har gitt dem penger eller mat. Correct me if I'm wrong :3

Du er uansett avskum som tar deres side. Brenn.
Sist endret av pappabetaler; 30. april 2013 kl. 16:22.
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Søtt. Jeg håper du blir omringet av en skogbrann i sommer. Lettlurte idioter som deg er årsaken til at vi har blitt invadert av dette avskummet in the first place. Vel, jeg går utifra at du har gitt dem penger eller mat. Correct me if I'm wrong :3
Vis hele sitatet...
Jeg har til og med drevet med både ulovlig skjuling og transport av asylsøkere og bidratt til at flere havnet i kirkeasyl med senere amnesti og statsborgerskap.
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Søtt. Jeg håper du blir omringet av en skogbrann i sommer. Lettlurte idioter som deg er årsaken til at vi har blitt invadert av dette avskummet in the first place. Vel, jeg går utifra at du har gitt dem penger eller mat. Correct me if I'm wrong :3

Du er uansett avskum som tar deres side. Brenn.
Vis hele sitatet...
Er jo en synd om Norge ikke lenger kan leve i sin egen lille boble og ignorere problemene ute i resten av verden. Om vi bare ikke har de utenfor vår egen dør så gjør det ikke noe om folk har det forferdelig. Og gud forby om man faktisk prøver å hjelpe noen; for hvordan skal vi klare å ha det så mye bedre enn resten av verden om vi bruker penger og ressurser på å hjelpe folk med store problemer?
burde vært möderatör
Jeg har ingenting imot innvandring eller asylsøkere generelt, ei heller å gi penger til folk med et håp om en fremtid. Spar meg for sarkasmen deres. Jeg hater sigøynere ikke pga. fremmedfrykt eller fordi de har lysebrun hud, men pga. de snylter på oss, behandler verden som deres private sandkasse og utnytter barna sine på det groveste.

Idioter.
Sist endret av pappabetaler; 30. april 2013 kl. 16:39.
kjedelig streiting
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg har til og med drevet med både ulovlig skjuling og transport av asylsøkere og bidratt til at flere havnet i kirkeasyl med senere amnesti og statsborgerskap.
Vis hele sitatet...
Uten å vite noe om grunnen til at du skjulte dem er ikke det generelt noe å skryte av.. Hadde de asvlag på søknaden er det en grunn til det. Men ja det er jo en del som tjener godt med penger på ulovlige asylsøkere , og som sikkert vil takke deg. Selv om det er kjipt at folk har det slik som mange fra fattige plasser hjelper det lite at vi bare tar dem imot og gir dem penger. Disse folka må selv bidra til å endre hjemlanda og sin egen kultur selv om det vil skape en del lidelse. Når det gjelder sigøynere må de også gjøre det samme da verden vil knekke sammen om en stor del skal gå rundt å snylte på andre.
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Jeg har ingenting imot innvandring eller asylsøkere generelt, ei heller å gi penger til folk med et håp om en fremtid. Spar meg for sarkasmen deres. Jeg hater sigøynere ikke pga. fremmedfrykt eller fordi de har lysebrun hud, men pga. de snylter på oss, behandler verden som deres private sandkasse og utnytter barna sine på det groveste.

Idioter.
Vis hele sitatet...
og det der lyser av fordommer. Har du noen ganger prøvd å tenke på hvorfor de er i en slik situasjon hvor de på snylte på andre for å overleve? Og hva med å heller fokusere på å løse problemet i stede for å bare flytte problemet over på noen andre? Jeg tror virkelig ikke disse folkene som driver å snylter på oss har det veldig bra - og i mine øyne er det vår plikt å prøve å hjelpe de. Man må bare finne ut hvordan.

Å bare gi de masse penger er nok ikke en direkte løsning på problemet - men det er ikke å hive dem ut av landet heller.

Sitat av legalize_it Vis innlegg
Uten å vite noe om grunnen til at du skjulte dem er ikke det generelt noe å skryte av.. Hadde de asvlag på søknaden er det en grunn til det. Men ja det er jo en del som tjener godt med penger på ulovlige asylsøkere , og som sikkert vil takke deg. Selv om det er kjipt at folk har det slik som mange fra fattige plasser hjelper det lite at vi bare tar dem imot og gir dem penger. Disse folka må selv bidra til å endre hjemlanda og sin egen kultur selv om det vil skape en del lidelse. Når det gjelder sigøynere må de også gjøre det samme da verden vil knekke sammen om en stor del skal gå rundt å snylte på andre.
Vis hele sitatet...
Vi ser jo gang på gang hvor lite human innvandringspolitikken vår er, og hvor lite fokus det er på enkeltindivider. Det er gang på gang at folk som "folk flest" ville syntes at hadde vært greit om fikk oppholde seg her blir kastet ut. Det er bare ikke alle som har gode nok kontakter til å skape store overskrifter i VG slik at de får mange sympatisører.
Sist endret av etse; 30. april 2013 kl. 16:46.
burde vært möderatör
Sitat av etse Vis innlegg
og det der lyser av fordommer. Har du noen ganger prøvd å tenke på hvorfor de er i en slik situasjon hvor de på snylte på andre for å overleve? Og hva med å heller fokusere på å løse problemet i stede for å bare flytte problemet over på noen andre? Jeg tror virkelig ikke disse folkene som driver å snylter på oss har det veldig bra - og i mine øyne er det vår plikt å prøve å hjelpe de. Man må bare finne ut hvordan.

Å bare gi de masse penger er nok ikke en direkte løsning på problemet - men det er ikke å hive dem ut av landet heller.
Vis hele sitatet...
De må snylte på andre for å overleve pga. de ikke ønsker å arbeide selv! De vet at hvis de spiller på følelsene til rike, naive nordmenn, eller enkelt og greit stjeler fra oss, kan de tjene tusenvis av kroner daglig på å gjøre nesten ingenting. Hvis en sigøyner får seg hus eller fast jobb blir han ansett som en outsider og en forræder. Den eneste måten å løse dette problemet er å fjerne kulturen deres. Å "fikse" dem lar seg ikke gjøre, det har blitt forsøkt før.
Sist endret av pappabetaler; 30. april 2013 kl. 16:48.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Uten å vite noe om grunnen til at du skjulte dem er ikke det generelt noe å skryte av..
Vis hele sitatet...
Jeg prøvde ikke å skryte men bare å provosere. Tråden er full av folk som synes det gøy å skrive at sigøynere burde utryddes så jeg tenkte at de kanskje lot seg provosere av dette. Jeg er ganske barnslig, egentlig.
Sitat av etse Vis innlegg
og det der lyser av fordommer. Har du noen ganger prøvd å tenke på hvorfor de er i en slik situasjon hvor de på snylte på andre for å overleve? Og hva med å heller fokusere på å løse problemet i stede for å bare flytte problemet over på noen andre? Jeg tror virkelig ikke disse folkene som driver å snylter på oss har det veldig bra - og i mine øyne er det vår plikt å prøve å hjelpe de. Man må bare finne ut hvordan.

Å bare gi de masse penger er nok ikke en direkte løsning på problemet - men det er ikke å hive dem ut av landet heller.


Vi ser jo gang på gang hvor lite human innvandringspolitikken vår er, og hvor lite fokus det er på enkeltindivider. Det er gang på gang at folk som "folk flest" ville syntes at hadde vært greit om fikk oppholde seg her blir kastet ut. Det er bare ikke alle som har gode nok kontakter til å skape store overskrifter i VG slik at de får mange sympatisører.
Vis hele sitatet...
Nå er det vel akkurat det som det reageres på.
Nemlig rumenske og bulgarske sosiale problemer som lempes på oss.