Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  379 49232
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Trådstarter
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Flere enn meg som tror han ble utsatt for vold under pågripelsen? Vanskelig å se på de tilgjengelige bildene, men ansiktet hans så ikke så veldig blodig ut da han gikk ut av båten og overga seg. Derimot ser det veldig blodig ut etter pågripelsen.
Vis hele sitatet...
Nei så grusomt, dem skulle vell gitt han kake og mer for å komme ut.
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Flere enn meg som tror han ble utsatt for vold under pågripelsen? Vanskelig å se på de tilgjengelige bildene, men ansiktet hans så ikke så veldig blodig ut da han gikk ut av båten og overga seg. Derimot ser det veldig blodig ut etter pågripelsen.
Vis hele sitatet...
Bildet fra han var på vei ut av båten er rimelig uklart. Jeg klarer ikke se om det er blod der, eller ikke.

Uansett, han skal visstnok være skutt i halsen. Da kan fort blod komme opp i ansiktet mtp. hvordan stilling han står/ligger i.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Om du først skulle gjennomføre slikt, ville du gjennomført det i noko som liknar uniform, eller ville du gjennomført det ikledd treningstøy som passer inn? For det du prøver å sei er at dei er kompetente nok til å gjennomføre slikt, men så inkompetente at dei begår grunnleggande feil?!
Vis hele sitatet...
Tja, da hadde jeg nok funnet ut hvilke nyanser og farger bakken og eventuelle bygninger har der bomben ville blitt plassert(litt planlegging hadde vært greit), slik at overvåkningskameraer og oppmerksomhet fra sportsinteresserte joggere og tilskuere blir unngått, faktisk så ville jeg gått så grundig til verks at jeg hadde visst akuratt fargen på bakgrunnen slik at vi kunne blitt så å si usynlige som mulig (ikke så vanskelig med den videokvaliteten politiet og mediene får tilgang på)

fant en youtubefilm av stedet bomben gikk av for best mulig oppløsning, så limte jeg på disse craft kara, ble ikke så gærnt da.. du ser sekken til og med blender inn med den SVÆRE pløsete jakka lol

http://i.imgur.com/jhV20W7l.jpg

eksempel på den fantastiske kvaliteten vi blir servert, lurer forresten på hvordan sekken hans plutselig havnet forran jentene som står bak gjerdet :P
http://bildr.no/image/1442584.jpeg


Sitat av slashdot Vis innlegg
Det veit vi ikkje. Å måle suksessrate å førebygge terror er *ekstremt* vanskelig. Korleis veit vi at sikkerhetsopplegget ikkje fikk andre aktører til å skrote sitt opplegg, stilt og rolig, utan å ha vorte oppdaga? Korleis veit vi at det ikkje påverka plasseringa av bombene (som førte til relativt få dødsfall)? Timingen?
Vis hele sitatet...
hmm, med mindre du tenkte på at bomben skulle ta kverken på craft mennene? hvis du tar deg 5 minutter på google vil du se at bomben gikk av bare få meter fra der de sto, og ikke ved gjerdet forran jentene...

Sitat av slashdot Vis innlegg
Nei, men spørsmåla er ikkje realistiske. Det er idiotiske, og det er eit ord for slikt: JAQing off. Det er ikkje forsøk på å stille seriøse spørsmål, det er cut'n'paste i bilder, cherrypicking og mange andre like idiotiske teknikker, som ikkje gir en spesielt plausibel teori.
Vis hele sitatet...

takket være posten din fikk jeg bare enda fler spørsmål, fml

http://www.youtube.com/watch?feature...&v=bjocGidSLJw

kan vel ikke gå helt god for om jeg ser at det er en sekk i yt videon men...
Twitter kontoen til guttungen som gjemte seg i båten:
https://twitter.com/J_tsar
Så gutten skjøt seg selvi munnen før han rolig gikk ut av båten og overga seg?
Han var også den som drepte broren sin tydeligvis.

Noen som vil frata seg skyld, eller?
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Så gutten skjøt seg selvi munnen før han rolig gikk ut av båten og overga seg?
Han var også den som drepte broren sin tydeligvis.

Noen som vil frata seg skyld, eller?
Vis hele sitatet...
Ett tips: VENT OG DU VIL FÅ SVAR

Så skal ekspertene svare på de patetiske konspirasjonsteoriene deres, som de også gjorde etter 11/9
Sitat av Kgrow Vis innlegg
de samme fjåsemiklene som trodde jorda var rund engang i tiden?
Vis hele sitatet...
Sikker på at du ikke mener flat? Jorden er jo rund.

On-topic, godt de er tatt nå.
Sitat av brgz Vis innlegg
Ett tips: VENT OG DU VIL FÅ SVAR

Så skal ekspertene svare på de patetiske konspirasjonsteoriene deres, som de også gjorde etter 11/9
Vis hele sitatet...
Angående 9/11, og dette er ikke engang en konspirasjosteori, så ble det aldri fremstilt sterke bevis på at Osama Bin Laden faktisk sto bak angrepet. Merkelig at de så inderlig ville drepe han.

Det er rimelig patetisk å tro han skjøt seg selv i munnen før han gikk ut av båten og overga seg.

Sitat av SimenGaming Vis innlegg
Sikker på at du ikke mener flat? Jorden er jo rund.

On-topic, godt de er tatt nå.
Vis hele sitatet...
Han prøver å si at de som trodde det riktige var de som ble latterliggjort.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Jeg synes det er usannsynlig at han skyter seg selv i halsen(wtf, hvorfor sikte pistolen nedover og ikke oppover? Har han ikke sett film?) for så å klatre ut av båten for å overgi seg, hvis planen deres var å "drepe flest mulig". Og hvorfor skyte seg selv en gang, men ikke en gang til for å finishe jobben?
Når jeg ser retningen denne tråden plutselig har tatt føler jeg at tråden jeg laget tidliggere plutselig ble veldig relevant igjen. "Våkn opp, se verden for hva den er!"

Jeg vil spesielt bemerke innlegget mitt senere i tråden (for de av dere som ikke ser det egentlige poenget i tråden):
http://freak.no/forum/showpost.php?p...6&postcount=43

Sitat av Quakecry Vis innlegg
Nei så grusomt, dem skulle vell gitt han kake og mer for å komme ut.
Vis hele sitatet...
Han er ikke dømt kriminell per dags dato, i tillegg er han et menneske som alle oss andre. Myndighetene skal ikke yte mer vold enn nødvendig, spesielt ikke mot mennesker som ikke enda er dømt av rettsvesenet.
Jeg vil bare si at det er viktig å huske på at politiet vet mer enn oss, og det har de aldri prøvd å skjule. Det eneste positive med konspirasjonene fra 9/11 var at myndighetene faktisk ga ut flere bevis. Politiet nå sier at de har bilder hvor de to brødrene reagerer "feil" på eksplosjonen, og hvis dere med teorier kjører hardt på, så får kanskje almenheten se bildene en dag.
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Jeg vil bare si at det er viktig å huske på at politiet vet mer enn oss, og det har de aldri prøvd å skjule. Det eneste positive med konspirasjonene fra 9/11 var at myndighetene faktisk ga ut flere bevis. Politiet nå sier at de har bilder hvor de to brødrene reagerer "feil" på eksplosjonen, og hvis dere med teorier kjører hardt på, så får kanskje almenheten se bildene en dag.
Vis hele sitatet...
OK, så det er greit at vi får se folk med avrevne lemmer, folk som holder igjen hovedpulsårer, litervis med blod... og ikke minst selve bombene som går av..

Bevis
Fra Wikipedia, den frie encyklopedi
Et bevis er en bekreftelse på at en påstand er sann.
Vis hele sitatet...
Jeg har fortsatt til gode å se ett godt bevis, og hvis noen på det forumet her, mener at de kan banke i bordet med noe annet enn politilogger som bare høres helt skrudd ut, så pleeeease show me.

tenk bare alle overvåkningskameraene som MÅ ha fanget brødrene forlate stedet uten sekker? har kun sett 1 bilde, og der var det umurlig å se om han hadde sekk eller ei
Sist endret av Kgrow; 22. april 2013 kl. 17:43.
Sitat av Kgrow Vis innlegg
OK, så det er greit at vi får se folk med avrevne lemmer, folk som holder igjen hovedpulsårer, litervis med blod... og ikke minst selve bombene som går av..
Vis hele sitatet...
Vel, hvis du ikke tåler å se eller høre om slikt, er vel ikke dette saken for deg?
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Vel, hvis du ikke tåler å se eller høre om slikt, er vel ikke dette saken for deg?
Vis hele sitatet...
handler ikke om hva jeg tåler og se, handler om hva allmennheten får se
Sitat av Kgrow Vis innlegg
handler ikke om hva jeg tåler og se, handler om hva allmennheten får se
Vis hele sitatet...
Da skjønner jeg ikke hva du mener. Blodige bilder og avrevne føtter har jeg vel sett i media? Det jeg snakker om er at politiet fikk snerten av de mistenkte, fordi de reagerte feil på eksplosjonen. Nevnte aldri noe om at politiet skulle gi ut blodige bilder/bevis?
fyfaen, er du så jævla blind at du ikke skjønner hva jeg vil fram til? VIS MEG ETT JÆVLA BEVIS PÅ AT DET VAR BRØDRENE
Sitat av Kgrow Vis innlegg
fyfaen, er du så jævla blind at du ikke skjønner hva jeg vil fram til? VIS MEG ETT JÆVLA BEVIS PÅ AT DET VAR BRØDRENE
Vis hele sitatet...
haha, det er jo akkurat det jeg sier. Jeg har ingen bevis, men politiet har mer enn de vil gi ut. Derfor har de sagt at de har bilder av brødrene akkurat når bomba går av, men ser ingen grunn til å vise det
Sitat av Kgrow Vis innlegg
fyfaen, er du så jævla blind at du ikke skjønner hva jeg vil fram til? VIS MEG ETT JÆVLA BEVIS PÅ AT DET VAR BRØDRENE
Vis hele sitatet...
Rolig nå, ingen grunn til å hisse seg opp

Så vidt jeg vet har det aldri vært vanlig å pøse på med bevis fra politiets side før en ev. rettsak, og så vidt jeg vet så jobber ikke kjerstin i politiet.
Bevis får man i en rettsak, ikke fra kverulanter på internet.
Forresten, ikke engang politiet har sagt at brødrene var skyldige! Derfor de fortsatt er mistenkte
så flaks at lillebroren kjørte over og drepte storebroren MENS politiet holdt broren nede, samtidig som lillebroren lå å gjemte seg flere timer i en båt før han overga seg, for SÅ å skyte seg selv i halsen
Sitat av Kgrow Vis innlegg
så flaks at lillebroren kjørte over og drepte storebroren MENS politiet holdt broren nede, samtidig som lillebroren lå å gjemte seg flere timer i en båt før han overga seg, for SÅ å skyte seg selv i halsen
Vis hele sitatet...
Hvis politiet har ville sett begge død, tror du ikke begge hadde vært dø nå?
Sitat av Kgrow Vis innlegg
fyfaen, er du så jævla blind at du ikke skjønner hva jeg vil fram til? VIS MEG ETT JÆVLA BEVIS PÅ AT DET VAR BRØDRENE
Vis hele sitatet...
Slapp av mann, tror du virkelig at folk kommer til å ta deg bittelitt seriøst når du oppfører deg slik?

Det er du som har en sak å motbevise, jeg har enda tilgode å se bare den minste ting som kan tyde på at det ikke var brødrene som bombet.
Sitat av Kgrow Vis innlegg
fyfaen, er du så jævla blind at du ikke skjønner hva jeg vil fram til? VIS MEG ETT JÆVLA BEVIS PÅ AT DET VAR BRØDRENE
Vis hele sitatet...
Har du stått opp på feil fot idag?
Hvorfor så mye kverulering og spekulering i om han er skyldig eller ikke? Det er alt for tidlig å kunne kreve beviser per dags dato - og dermed er de kun å anse som misstenkte. Det vil etterhvert bli en rettsak av dette, og i denne vil ulike beviser måtte legges frem. Man kan da diskutere hvor vidt man mener rettsaken var gyldig eller ikke.
Når det gjelder beviser, uttalelser fra myndigheter og troverdighet så har en film som er veldig interessant: Zeitgeist: the movie.


Tar for seg de viktigste hendelsen i verden/vår leve tid og hvordan vi får inn alle usannheter inn med teskje gjennom media etc.....

dog det er mye verre i andre land enn i norge, da vi gjerne er nøytrale



finner den på youtube btw
Sist endret av ajniN; 22. april 2013 kl. 20:26.
Vet ikke om det er blitt postet før, men her er twitter-feeden til han yngste "bomberen": https://twitter.com/J_tsar
Sitat av Kgrow Vis innlegg
så flaks at lillebroren kjørte over og drepte storebroren MENS politiet holdt broren nede, samtidig som lillebroren lå å gjemte seg flere timer i en båt før han overga seg, for SÅ å skyte seg selv i halsen
Vis hele sitatet...

Bildet av Tamerlan idet han overgir seg tyder på at han er høyst levende på det tidspunktet.

http://www.kavkazcenter.com/eng/cont...21/17675.shtml

Endel ubesvarte spørsmål virker det som, ja. Etter hvert som tiden går kommer det frem at flere grupperinger og stater har sine interesser i hvordan saken fremstilles. Det spilles ned at Russland advarte USA mot den eldste broren. I sikkerhetsorganisasjonene i USA finnes folk som gjerne vil opprettholde det gamle fiendebildet. Og bak nevnte artikkel står anti-russiske kaukasere som prøver å distansere seg fra brødrene osv.

Fargerike Pepe Escobar gir en lesverdig gjennomgang på AsiaTimes:

http://www.atimes.com/atimes/World/WOR-01-220413.html
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Jeg vil bare si at det er viktig å huske på at politiet vet mer enn oss, og det har de aldri prøvd å skjule. Det eneste positive med konspirasjonene fra 9/11 var at myndighetene faktisk ga ut flere bevis. Politiet nå sier at de har bilder hvor de to brødrene reagerer "feil" på eksplosjonen, og hvis dere med teorier kjører hardt på, så får kanskje almenheten se bildene en dag.
Vis hele sitatet...
Myndighetene ga ut hvilke bevis?
Al Qaida tilbød seg ved flere anledninger å utlevere dem Osama.
De krevde dog sterke bevis.
Sitter du på dem?

Det er ikke bare snakk om at politiet vet mer enn oss. Mediene viser bl.a ikke bilder av de amerikanske gutta i uniformer som vandrer rundt på plassen der med sekker alle mann. Han ene løper vekk derfra uten sekk etter eksplosjonen f.eks.
Obama og vennene hans vet godt hvilke rykter som florerer på nett.
Hvorfor ikke motbevise det vi tror når det så enkelt kan gjøres?

Amerikanerne har aldri hatt problemer med å drepe sivile. De har aldri hatt problemer med å bryte sine egne regler og de har absolutt ingen problemer med å lyve for omverdenen.

Det er interessant hvordan Obama gråter over disse livene når han selv er med på å drepe barn og kvinner i andre land.
Hadde disse "kriminelle" tsjetsjenerne" befunnet seg i et annet land ville de fått en drone over seg. De sivile livene som ville gått tapt med dem ville blitt rettferdiggjort.
Lurer på hva utfallet ville blitt om de kjørte den samme strategien i sitt eget land.

Som en eks løytnant på youtube sier er at mediene prøver å holde fokuset vårt på en ting, men dens andre tingen (sannheten) er rett foran øynene våre. Fyren virker intelligent og filmen som sagt, finnes på nett.
Sitat av Kgrow Vis innlegg
fyfaen, er du så jævla blind at du ikke skjønner hva jeg vil fram til? VIS MEG ETT JÆVLA BEVIS PÅ AT DET VAR BRØDRENE
Vis hele sitatet...
Politiet vil selvsagt ikke offentliggjøre bevis før rettssaken er i gang. Dette er helt standard prosedyre, siden offentliggjøring av bevis kan ha store negative konsekvenser for etterforskningen.

Men det er klart, når brødrene tar til skytevåpen og kaster bomber etter politiet så er det vel ikke så mye å lure på om de er skyldige eller ikke.

Sitat av Kgrow Vis innlegg
så flaks at lillebroren kjørte over og drepte storebroren MENS politiet holdt broren nede, samtidig som lillebroren lå å gjemte seg flere timer i en båt før han overga seg, for SÅ å skyte seg selv i halsen
Vis hele sitatet...
Fint lite av dette er bekreftet informasjon. Det politiet har bekreftet, så langt jeg vet, er at den yngste broren forsøkte å kjøre over politimenn i et forsøk på å komme seg unna, men traff den eldste broren som ble trukket under bilen. Den eldste broren hadde også skuddskader, og døde av alle skadene på sykehuset. De har også bekreftet at den yngste broren ble funnet i en båt, skadet og svært utmattet, og at han får behandling på sykehuset blant annet for et skuddsår i halsen som de undersøker om er selvpåført.

Sitat av olafus Vis innlegg
Bildet av Tamerlan idet han overgir seg tyder på at han er høyst levende på det tidspunktet.

http://www.kavkazcenter.com/eng/cont...21/17675.shtml
Vis hele sitatet...
Bildet artikkelen hevder å være av Tamerlan Tsarnaev som blir arrestert er slett ikke av ham, med av en annen som ikke er mistenkt. Du kan se bildet blant annet i en bildeserie i Slate, med underteksten: "Police officers keep a man, who is not a suspect, on the ground in Watertown, Mass. following the shooting of a police officer at MIT. The officer was shot to death on Thursday night at the school's Cambridge campus." Bildet har også vært i norske nettaviser. Dette er altså bare vill fantasi fra artikkelforfatteren, fremstilt som fakta.
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Myndighetene ga ut hvilke bevis?
Al Qaida tilbød seg ved flere anledninger å utlevere dem Osama.
De krevde dog sterke bevis.
Sitter du på dem?

Det er ikke bare snakk om at politiet vet mer enn oss. Mediene viser bl.a ikke bilder av de amerikanske gutta i uniformer som vandrer rundt på plassen der med sekker alle mann. Han ene løper vekk derfra uten sekk etter eksplosjonen f.eks.
Obama og vennene hans vet godt hvilke rykter som florerer på nett.
Hvorfor ikke motbevise det vi tror når det så enkelt kan gjøres?

Amerikanerne har aldri hatt problemer med å drepe sivile. De har aldri hatt problemer med å bryte sine egne regler og de har absolutt ingen problemer med å lyve for omverdenen.

Det er interessant hvordan Obama gråter over disse livene når han selv er med på å drepe barn og kvinner i andre land.
Hadde disse "kriminelle" tsjetsjenerne" befunnet seg i et annet land ville de fått en drone over seg. De sivile livene som ville gått tapt med dem ville blitt rettferdiggjort.
Lurer på hva utfallet ville blitt om de kjørte den samme strategien i sitt eget land.

Som en eks løytnant på youtube sier er at mediene prøver å holde fokuset vårt på en ting, men dens andre tingen (sannheten) er rett foran øynene våre. Fyren virker intelligent og filmen som sagt, finnes på nett.
Vis hele sitatet...
"haha, det er jo akkurat det jeg sier. Jeg har ingen bevis, men politiet har mer enn de vil gi ut. Derfor har de sagt at de har bilder av brødrene akkurat når bomba går av, men ser ingen grunn til å vise det"

Siterer meg selv og her, fordi du spør om jeg sitter på bevis. Nei, det gjør jeg ikke. Men du skal få et enkelt spørsmål av meg. Hvorfor skal USA utføre dette angrepet? hva tjener de på det? USA har både 9/11 og space race, der de KAN ha forfalsket noe, men i de konspirasjonsteoriene er det snakk om at USA vinner noe på å utføre handlingen for så å skylde på andre.
Denne jeg tenkte på:
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Jeg vil bare si at det er viktig å huske på at politiet vet mer enn oss, og det har de aldri prøvd å skjule. Det eneste positive med konspirasjonene fra 9/11 var at myndighetene faktisk ga ut flere bevis. Politiet nå sier at de har bilder hvor de to brødrene reagerer "feil" på eksplosjonen, og hvis dere med teorier kjører hardt på, så får kanskje almenheten se bildene en dag.
Vis hele sitatet...
Hvilke bevis?


Sitat av kjerstin Vis innlegg
"haha, det er jo akkurat det jeg sier. Jeg har ingen bevis, men politiet har mer enn de vil gi ut. Derfor har de sagt at de har bilder av brødrene akkurat når bomba går av, men ser ingen grunn til å vise det"

Siterer meg selv og her, fordi du spør om jeg sitter på bevis. Nei, det gjør jeg ikke. Men du skal få et enkelt spørsmål av meg. Hvorfor skal USA utføre dette angrepet? hva tjener de på det? USA har både 9/11 og space race, der de KAN ha forfalsket noe, men i de konspirasjonsteoriene er det snakk om at USA vinner noe på å utføre handlingen for så å skylde på andre.
Vis hele sitatet...
Tror du ikke folk spurte seg selv de samme spørsmålene 9/11?
Hva har de å tjene på å styrte fly inn i sine egne konstruksjoner?

Som tidligere nevnt i en post sier han her noe ang. hva de har å vinne på det: http://www.youtube.com/watch?v=yWUB4MCLsHg
Sist endret av Baaaamse; 22. april 2013 kl. 22:59.
De ga ut flere klipp fra flyene som gikk inn i WTC og det i pentagon. Ingen av de fikk almenheten se i begynnelsen
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Denne jeg tenkte på:
Som tidligere nevnt i en post sier han her noe ang. hva de har å vinne på det: http://www.youtube.com/watch?v=yWUB4MCLsHg
Vis hele sitatet...
Les punkt 3 her. Selv om den ligger under Vitenskap og forskning, er det høyst relevant for alle diskusjoner.
Man ser jo tydelig at han de arresterte i live er Tamerlan.

http://www.infowars.com/tsarnaev-aun...o-is-tamerlan/
http://www.youtube.com/watch?v=-nIEfEN1jVA
Sist endret av Heisenberg1; 22. april 2013 kl. 23:24.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Les punkt 3 her. Selv om den ligger under Vitenskap og forskning, er det høyst relevant for alle diskusjoner.
Vis hele sitatet...
Skjønner absolutt, men fremla ikke youtube-klippet som et bevis på noen som helst måte.

Sitat av kjerstin Vis innlegg
De ga ut flere klipp fra flyene som gikk inn i WTC og det i pentagon. Ingen av de fikk almenheten se i begynnelsen
Vis hele sitatet...
Det siste av de to flyene som kræsjet i WTC fikk man jo se live om jeg ikke husker feil.
Sitat av Kramer Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Greit nok å tro på en konspirasjon, men Alex Jones, virkelig? ber deg ta en titt på resten av det han har kommet med, så får du se at han er skeptisk til alt, noe som er en bra ting, helt til du skal finne på ting for å piffe opp saken din
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Greit nok å tro på en konspirasjon, men Alex Jones, virkelig? ber deg ta en titt på resten av det han har kommet med, så får du se at han er skeptisk til alt, noe som er en bra ting, helt til du skal finne på ting for å piffe opp saken din
Vis hele sitatet...
Jeg blåser i hva Alex Jones mener, men se på videoene han har linket til.
Her er det HD:
http://www.youtube.com/watch?feature...v=kcNAsCynBnU#!
http://www.thetimes.co.uk/tto/multim...01_406153b.jpg
Sist endret av Heisenberg1; 22. april 2013 kl. 23:30.
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Det siste av de to flyene som kræsjet i WTC fikk man jo se live om jeg ikke husker feil.
Vis hele sitatet...
Der har du helt riktig, men om du leter litt finner du også flere klipp fra andre kameraer, fordi det var så stort press på å gjenoppta etterforskningen. Også at det flyet som kræsjet i pentagon ikke ble sluppet før lenge etter saken var "ferdig"
NATO sprenger jevnlig i østlige land- men får ingen publisitet så ingen bryr seg
Noen sprenger i et vestlig land- ALLE bryr seg pga vestlig media og publisitet

Hvis vi hadde hatt like mye sympati for østlige land som vi har for vestlige land hadde vi kanskje fått noen fremskritt
Sitat av FAIL Vis innlegg
NATO sprenger jevnlig i østlige land- men får ingen publisitet så ingen bryr seg
Noen sprenger i et vestlig land- ALLE bryr seg pga vestlig media og publisitet

Hvis vi hadde hatt like mye sympati for østlige land som vi har for vestlige land hadde vi kanskje fått noen fremskritt
Vis hele sitatet...
Det ligger i menneskets natur å ha sympati med folk veldig langt vekke, med andre kulturer, som vi ikke har noe forhold til. For å sette det på spissen. Hvorfor gråter du over døde familiemedlemmer mens det samme dag dør hundrevis av unger i sult?

Selvfølgelig dekker media det som står oss nærmest. Det er det vi interesserer oss for, og dermed det som selger.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Det ligger i menneskets natur å ha sympati med folk veldig langt vekke, med andre kulturer, som vi ikke har noe forhold til. For å sette det på spissen. Hvorfor gråter du over døde familiemedlemmer mens det samme dag dør hundrevis av unger i sult?

Selvfølgelig dekker media det som står oss nærmest. Det er det vi interesserer oss for, og dermed det som selger.
Vis hele sitatet...
Hovedproblemet er vel ikke det at vi sørger mindre over tapte liv som ikke angår oss noe særlig kontra tapte liv som angår oss mer, men det faktum at problemene og urettferdigheten blir feid under teppet i samme slengen.

Man må klare å skille mellom følelser og sunn fornuft.
Folk har en tendens til å rettferdiggjøre ting i sine egne hoder til de grader nå til dags.

Tre menneskeliv går tapt i Boston og hele den vestlige verden gråter, samtidig som de samme menneske unnskylder de sivile tapene i kriger de selv er en del av ved å si at "sånt skjer i krig", uten å vise noe som helst form for misnøye med det.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Det ligger i menneskets natur å ha sympati med folk veldig langt vekke, med andre kulturer, som vi ikke har noe forhold til. For å sette det på spissen. Hvorfor gråter du over døde familiemedlemmer mens det samme dag dør hundrevis av unger i sult?

Selvfølgelig dekker media det som står oss nærmest. Det er det vi interesserer oss for, og dermed det som selger.
Vis hele sitatet...
Kunne jeg fått en kilde på at dette ligger i menneskets natur? eller i alle fall en referanse til en noen med legitimitet som påstår dette? Det er ganske motstridende at du sier det "ligger i menneskets natur å sympatisere med folk langt vekke", og i neste setning bruke døde familiemedlemmer, altså noe av det nærmeste jeg har, for å konstantere det du sier- når det faktisk er to forskjellige ting.

Videre så har jeg hatt relasjoner til familien min, iforhold til noen i USA eller Afghanistan f.eks - selvfølgelig gråter jeg over døde familiemedlemmer når jeg har et forhold til dem, istedenfor en gutt på gaten som jeg har distansert meg for, hvis jeg skulle grått over alle som døde av urett i verden hadde jeg ikke hatt tid til mye annet!

Uannsett så var poenget mitt at jeg syns det er rart at det selger så mye i media- Tror det har noe med vestens instilling, at det er "vesten og resten" der vi tar og distanserer oss fra resten av verden- vi er vant med terror i u-land, østlige land, 3.world countries, e det derfor vi aksepterer det? fordi det er sånn det er det borte/nede? Nå falt jeg helt utenfor tema, men blir så irritert hver gang noe skjer i vesten å det blir blåst så jævlig opp!

Relativt men off topic:
Orkanen som feide over USA, drepte mange og gjorde enorme skader, feide også over Latin-Amerika. Men vi hørte ikke så mye om Latin-Amerika før historiene til USA var "gått av mote"..
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Folk har en tendens til å rettferdiggjøre ting i sine egne hoder til de grader nå til dags.
Vis hele sitatet...
Dette er da ikke noe nytt? Dette har vel mennesker gjort "ganske" lenge.

Tre menneskeliv går tapt i Boston og hele den vestlige verden gråter, samtidig som de samme menneske unnskylder de sivile tapene i kriger de selv er en del av ved å si at "sånt skjer i krig", uten å vise noe som helst form for misnøye med det.
Vis hele sitatet...
Jeg kan med en gang si, jeg bryr meg fint lite om hva som skjedde i Boston. Det var sikkert trist for de pårørende, bla bla. Det påvirker ikke meg på noen som helt måte, og jeg bryr meg rett og slett ikke, og jeg tror en del andre fra "vesten" føler akkurat det samme. På samme måte som hva enn som skjer i Midtøsten.

Edit: Jeg bryr meg selvfølgelig, bare ikke på den måten du sikter til. Jeg hadde jo helst sett at dette ikke hadde skjedd, men det gjør meg ingenting emosjonelt.
Sist endret av Sinken; 23. april 2013 kl. 00:27.
bare jeg som ikke syns det er galt å syns det i boston er leit? jeg mener, utøya var sikkert helt uinteressant for andre land, men det betydde mye for norge at andre viste at de delte sorgen?
Sitat av kjerstin Vis innlegg
bare jeg som ikke syns det er galt å syns det i boston er leit? jeg mener, utøya var sikkert helt uinteressant for andre land, men det betydde mye for norge at andre viste at de delte sorgen?
Vis hele sitatet...
For Norge som land? Eller for Nordmenn? Eller for de pårørende.
Kanskje de sistnevnte, eller tviler jeg, og for å være ærlig så tror ikke jeg at folk i andre land brydde nok seg ikke nevnevneverdig om Utøya, men hva vet jeg.
kjerstin: vis meg NOE som tyder på at ett fly traff pentagon, bortsett fra den motoren de stjelte fra ett filmsett som lå ute på plenen der.. pentagon må være en av de mest overvåka bygningene i hele usa, og ikke minst alle kameraene fra bensinstasjoner, veier, bygninger osv.
det finnes 1 video, og det er 3frames klipp av noe som ser ut som en rakett... og hvis du sjekker HØLET på pentagon, er det ingenting som tilsier att ett passasjerfly traff bygningen

og btw, så var det 10 billioner dollar elns som aldri kom til rette fordi papirene og datan lå akuratt i den delen av pentagon som ble sprengt...
Sist endret av Kgrow; 23. april 2013 kl. 00:35.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Dette er da ikke noe nytt? Dette har vel mennesker gjort "ganske" lenge.
Vis hele sitatet...
Det har du forsåvidt rett i!


Sitat av Sinken Vis innlegg
Jeg kan med en gang si, jeg bryr meg fint lite om hva som skjedde i Boston. Det var sikkert trist for de pårørende, bla bla. Det påvirker ikke meg på noen som helt måte, og jeg bryr meg rett og slett ikke, og jeg tror en del andre fra "vesten" føler akkurat det samme. På samme måte som hva enn som skjer i Midtøsten.
Vis hele sitatet...
Sitat av Sinken Vis innlegg
Selvfølgelig dekker media det som står oss nærmest. Det er det vi interesserer oss for, og dermed det som selger.
Vis hele sitatet...
Jeg skal ikke nekte for at du bryr deg, men disse to avsnittene er veldig motsigende.
Vi bryr oss ikke noe særlig om det. Ikke noe mer enn vi bryr oss om hva som skjer i midtøsten, men det står oss nærmest, det er det vi interesserer oss for, og det er det som selger.
Sist endret av Baaaamse; 23. april 2013 kl. 00:36.
Sitat av Sinken Vis innlegg
For Norge som land? Eller for Nordmenn? Eller for de pårørende.
Kanskje de sistnevnte, eller tviler jeg, og for å være ærlig så tror ikke jeg at folk i andre land brydde nok seg ikke nevnevneverdig om Utøya, men hva vet jeg.
Vis hele sitatet...
for nordmenn, norge OG pårørende mener jeg. Syns det var kjekt at de største nyhetskanalene i verden fulgte med. kan være bare min mening, men allikevel. syns det var fett at folk over hele verden fikk ei mening om at Breivik ikke får ei giftsprøyte eller hengt, som han ville blitt de fleste steder.
Sitat av Kgrow Vis innlegg
kjerstin: vis meg NOE som tyder på at ett fly traff pentagon, bortsett fra den motoren de stjelte fra ett filmsett som lå ute på plenen der.. pentagon må være en av de mest overvåka bygningene i hele usa, og ikke minst alle kameraene fra bensinstasjoner, veier, bygninger osv.
det finnes 1 video, og det er 3frames klipp av noe som ser ut som en rakett... og hvis du sjekker HØLET på pentagon, er det ingenting som tilsier att ett passasjerfly traff bygningen
Vis hele sitatet...
Jeg regner med du sitter på kompetansen til å avgjøre hvorvidt et fly kræsjet der eller ikke? Selv om noe er uforklarlig for deg, så betyr ikke det at det ikke skjedde. Du klager på at folk skal bevise dit og dat, men du backer ikke akkurat uttalsene dine opp med noe som helst selv.
Du har hverken bevis som sier at et fly ikke kræsjet der, du har hverken kompetansen til å avgjøre det eller troverdigheten til det.

Har du noen relevant utdanning eller kunnskaper om flykræsj, spesielt inn i store bygninger?
Sist endret av dinosauren; 23. april 2013 kl. 00:39.