Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1372692
Sitat av Destroyer Vis innlegg
Hvis du sammenligner mennesker med drops så har du et problem.

Det kan være den hviteste mann fra Kautokeino som ikke fikk ha reinen sin der han ville som har sprengt av den bomba.
Vis hele sitatet...
Hva var galt med min sammenligning?
Vi bomber militære mål i Libya og Afghanistan, dette er et angrep på uskyldige sivile mennesker.
SkyNews melder om at skytemannen snakket flytende norsk
Det er sabla rart at en hvit fyr, sannsynligvis en nordmann, skulle åpne ild mot en folkemengde bestående av en solid dose unger. Hva for en galning er det snakk om her?
Som jeg ser dette er det en ni trist dag for norge og det er på tide å åpne øya! Måtte de(m)/disse menneskene bli tatt og stillt for retten. Dette er ingen mennesker verdig!
Før / etter bilde:

http://s3.amazonaws.com/twitpic/photos/large/352875550.jpg?AWSAccessKeyId=AKIAJF3XCCKACR3QDMOA&Expires=1311358248&Signature=KptJxJ6CO1KGP6qZK0Z8UeUM6eQ%3D
Kunstgjødsel ja... Hmmm
Hvorfor er Oslo politisamband "stengt"? Husker det var slikt for ikke så veldig lenge siden også.

Noen som har nyere link?
Sitat av Oneblo Vis innlegg
Hvorfor er Oslo politisamband "stengt"? Husker det var slikt for ikke så veldig lenge siden også.

Noen som har nyere link?
Vis hele sitatet...
Det er kryptert. Kan ikke lyttes til lenger.
føler dette kommer til å gå ut over uskyldige pyroteknikkere ...
Sitat av the_dj Vis innlegg
føler dette kommer til å gå ut over uskyldige pyroteknikkere ...
Vis hele sitatet...
Bra du har fokus på de rette tingene.
din røver
Zeco's Avatar
Oppfordrer alle til å tenke seg om to ganger før de spekulerer i hvem som står bak. Tiden vil vise hvem de er. Å spre fremmedfrykt og hat vil ikke bidra til å forbedre situasjonen, det bidrar kun til å la terroren får virke som den skal: å spre frykt. Ta dere av kjente og kjære, og la Norges sikkerhetsnettverk gjøre jobben sin. Sammen er vi sterke
Sitat av robz1 Vis innlegg
Ser logikken i det du sier. Selv om å si at Norge egentlig har "fortjent" dette er vel å ta litt i? (vet at jeg sikkert provoka kommentaren litt med tanke på at det jeg spekulerte i selv var en smule ignorant). Men si meg en ting, du er ikke tilfeldigvis muslim?? /trollface.

Ikke at det er tiden for å spøke nå, så varme tanker til alle pårørte.
Vis hele sitatet...
Er verken religiøs eller innvandrer og er vel akkurat passe rasistisk, så jeg har ikke noen sånne grunner til å si det. Jeg er jo enig i at det er forferdelig at uskyldige blir drept i Oslo, men jeg synes også det er ganske trangsynt at så godt som hele Norge sier de er uskyldige offere når Norge har okkupert og bombet land i Midtøsten i årevis.

Jeg håper ikke at noen er overrasket over at dette skjedde, for Norge har vært et terrormål i årevis. Det jeg er overrasket over er at det tok såpass lang tid før noe skjedde og at ikke flere har blitt drept.

Hvis det er f.eks. Libya som står bak dette, så kan du jo forestille deg hva de mener om Norge etter over 500 bomber når man ser hvordan folk reagerer på bare én.

Edit: Hvis det er f.eks. Libya som står bak dette angrepet, så vil vel maktsenteret i Norge der alle avgjørelser tas gå som et "legitimt/militært mål".
Sist endret av drittunge; 22. juli 2011 kl. 20:03.
Sitat av the_dj Vis innlegg
føler dette kommer til å gå ut over uskyldige pyroteknikkere ...
Vis hele sitatet...
langt ifra!
er du en pyroteknikker, er du seriøs, og vet hva du holder på med
vil ikke kalle noen som lage sånna bomber, for å bruke det på slikt, en pyroteknikker. det vil jeg kalle en terrorist.
Glad jeg ikke er muslim i Oslo i dag vertfall, tipper di får mye pes akkurat nå.
Hvorfor antar alle at det er en muslim?
Pyroteknikere: kan en bombe laget av ugress salt (saltpeter) lage slike store ødeleggelser? ev ja hvor mange kg snakker vi om?
Sitat av lygra Vis innlegg
Pyroteknikere: kan en bombe laget av ugress salt (saltpeter) lage slike store ødeleggelser? ev ja hvor mange kg snakker vi om?
Vis hele sitatet...
Hvorfor vil du vite det? Hvorfor tror du at det er saltpeter?
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av nikons Vis innlegg
Hvorfor antar alle at det er en muslim?
Vis hele sitatet...
Fordi det er det media har oppdratt oss til. Og de fleste Ola Nordmenn fobinder terrorting med muslimer, litt som pølse i lumpe for Ola Nordmann
Sitat av nikons Vis innlegg
Hvorfor antar alle at det er en muslim?
Vis hele sitatet...
Fordi bomber kobles ofte sammen med terrorister, og terrorister kobles ofte sammen med muslimer, siden de fleste "kjente" terrorister er muslimer
På Utøya skal visst gjerningsmannen vært nordisk, 190 høy og blondt hår..
Sitat av nikons Vis innlegg
Hvorfor vil du vite det? Hvorfor tror du at det er saltpeter?
Vis hele sitatet...
Fordi det er nevnt i tidligere innlegg. Tror ikke, jeg spørr
Sitat fra facebook:

‎"Foreløpig er det ingen som vet noe om hvem som står bak terrorangrepet, men på Al-Qaidas forum Al-Shmukh, skriver brukeren Amir Gharozny følgende:

- Dette er en advarsel til den norske statsministeren. Dere har kun kort tid på dere til å forlate Afghanistan, en grav for deres soldater. Ellers vil blodet renne i deres gater, skriver han."

Noen som kan bekrefte?
Sitat av Zanussi Vis innlegg
alle muslimer er ikke terrorister, MEN alle terrorister er muslimer!
Vis hele sitatet...
Så IRA er muslimer? baskiske seperatister? alle former for anarkistisk terrorisme?
Sitat av Zanussi Vis innlegg
alle muslimer er ikke terrorister, MEN alle terrorister er muslimer!
Vis hele sitatet...
Du viser bare hvor dum du er. Hva med tsjetsjeniske angrep på russland? Irske protestanter og katolikker?
Sitat av rofnboy Vis innlegg
På Utøya skal visst gjerningsmannen vært nordisk, 190 høy og blondt hår..
Vis hele sitatet...
Og rykter sier han er fransk
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av freakyy Vis innlegg
langt ifra!
er du en pyroteknikker, er du seriøs, og vet hva du holder på med
vil ikke kalle noen som lage sånna bomber, for å bruke det på slikt, en pyroteknikker. det vil jeg kalle en terrorist.
Vis hele sitatet...
Nå skal det sies at flere brukerne her inne er i tilstand til å lage en tilsvarende bombe, uten å være terrorister. Dette går riktig nok ikke innenfor pyroteknikk, men ligger oppskrifter på nettet for å lage slikt sprengstoff og detonatorer for å kunne sette av dette.
Det er bare noen få typer sprengstoff som pleier å bli brukt i slike aksjoner, som flere av brukerne her inne har laget og sprengt før (i mindre mengder selvfølgelig, men skal ikke mye for å skalere dette opp) spesielt når du får kjøpt alle ingrediensene lett her i Norge.
Sitat av nikons Vis innlegg
Du viser bare hvor dum du er. Hva med tsjetsjeniske angrep på russland? Irske protestanter og katolikker?
Vis hele sitatet...

ikke at jeg er enig i at alle terrorister er muslimer, men tsjetsjenere er stort sett muslimer.
Sist endret av aleksstaner; 22. juli 2011 kl. 20:08.
Sitat av Thoryllo Vis innlegg
Nå skal det sies at flere brukerne her inne er i tilstand til å lage en tilsvarende bombe, uten å være terrorister. Dette går riktig nok ikke innenfor pyroteknikk, men ligger oppskrifter på nettet for å lage slikt sprengstoff og detonatorer for å kunne sette av dette.
Det er bare noen få typer sprengstoff som pleier å bli brukt i slike aksjoner, som flere av brukerne her inne har laget og sprengt før (i mindre mengder selvfølgelig, men skal ikke mye for å skalere dette opp) spesielt når du får kjøpt alle ingrediensene lett her i Norge.
Vis hele sitatet...
Den tid er nok over.
Enorme ødeleggelser:

http://oi51.tinypic.com/20gft4o.jpg
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
Sitat av Babble Vis innlegg
Og rykter sier han er fransk
Vis hele sitatet...
det var falsk ikke fransk, morra til en hadde missforstått :S
Sitat av UENorge Vis innlegg
Enorme ødeleggelser:
Vis hele sitatet...

Hadde vært fint om du hadde satt en thumbnail i stedet med link til bildet
Reinert med beine !
griped's Avatar
Sitat av lygra Vis innlegg
Pyroteknikere: kan en bombe laget av ugress salt (saltpeter) lage slike store ødeleggelser? ev ja hvor mange kg snakker vi om?
Vis hele sitatet...
Går ut ifra at det er salpeter i form av ammoniumnitrat. Lett tilgjengelig for alle i storsekker på 600kg fra felleskjøpet. Dette er nok sprengstoffet som er blitt brukt og er mest sannsynlig veldig enkelt blitt forbedret med å "fuele" det med litt diesel. Å stelle i stand og fyre av ei slik bombe i oslo er helt fantastisk enkelt og vil ikke koste mer enn noen få tusenlapper.
Sitat av Thoryllo Vis innlegg
Nå skal det sies at flere brukerne her inne er i tilstand til å lage en tilsvarende bombe, uten å være terrorister. Dette går riktig nok ikke innenfor pyroteknikk, men ligger oppskrifter på nettet for å lage slikt sprengstoff og detonatorer for å kunne sette av dette.
Det er bare noen få typer sprengstoff som pleier å bli brukt i slike aksjoner, som flere av brukerne her inne har laget og sprengt før (i mindre mengder selvfølgelig, men skal ikke mye for å skalere dette opp) spesielt når du får kjøpt alle ingrediensene lett her i Norge.
Vis hele sitatet...
Ja, det smarteste dere kan gjøre er å begynne å snakke om pyroteknikk og hvordan folk her inne kan lage slike bomber, når vi har fått det bekreftet gang på gang i det siste at politi og media er på dette forumet.

Vi trenger ikke flere spekulasjoner!
Sist endret av Nerdefruen; 22. juli 2011 kl. 20:10.
Sitat av nikons Vis innlegg
Du viser bare hvor dum du er. Hva med tsjetsjeniske angrep på russland? Irske protestanter og katolikker?
Vis hele sitatet...
Over halvparten av alle tsjetsjenere er muslimer.
Sitat av grandiz Vis innlegg
Akkurat det jeg mener. Norge gjør faen ikke en dritt, enten fordi det er umoralsk, i strid med grunnloven, regler som strider med regler andre land har, fordi folk blir hengt når dem ankommer hjemlandet, politisk ukorrekt, fordi det er fascistisk eller rasistisk, prinsipper og dritt og møkk.

Bare vent, hvis disse gjerningspersonene blir tatt i live, så soner dem her. Man kan jo faen ikke sende dem hjem pga regler, moral og annet dritt. Hadde jeg ledet landet, skulle dem ha blitt pint ihjæl resten av sitt liv, ute offentlig, i kongeriket Norge, i hovedstaden Oslo. Dem skulle fått rottedritt til lønsj, og kloakken som drikke. Skarpe nåler skulle vært skrapa nedover øyeeplet og på kukkhuet. Helt til dem dør.


Så får folk si at jeg er like ille som terroristene, med en slik tankegang. Piss meg isåfall i øret, godtroende jævla sopphuer!
Vis hele sitatet...
Dritfett å få se straffa du ville gitt deg selv for å kjøre for fort.
Homo Luminous
wavezor's Avatar
539 uregistrerte, satan i helvette.
Sitat av grandiz Vis innlegg
Over halvparten av alle tsjetsjenere er muslimer.
Vis hele sitatet...
Point taken. Men poenget var at ikke alle terrorister er muslimer.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av grandiz Vis innlegg
Over halvparten av alle tsjetsjenere er muslimer.
Vis hele sitatet...
Men i motsetning til t.d. al Qaeda er det i liten grad religiøs argumentasjon bak angrepa. Det er frigjeringskrig, og retta mot okkupanten av heimlandet.
Sitat av taeerom Vis innlegg
Så IRA er muslimer? baskiske seperatister? alle former for anarkistisk terrorisme?
Vis hele sitatet...
Ingen av disse har noensinne kjørt terrorangrep utenfor kjerneterritoriene sine.

Muslimske grupperinger er den eneste eksterne trusselen Norge har. Er dem eller lokale gærninger som står bak.
Veldig viktig og ikke la frykten ta overhånd sier Statsminister Stoltenberg... Selv har han gått og gjemt seg.
fra vg.no

Simen Brænden Mortensen beskriver det som trolig er gjerningsmannen slik:

- Han hadde norsk utseende og snakket vanlig østlandsdialekt. Jeg er ikke så god til å anslå alderen på folk, men antar at han var i 30- eller 40-årene.
Sitat av Thoryllo Vis innlegg
Nå skal det sies at flere brukerne her inne er i tilstand til å lage en tilsvarende bombe, uten å være terrorister. Dette går riktig nok ikke innenfor pyroteknikk, men ligger oppskrifter på nettet for å lage slikt sprengstoff og detonatorer for å kunne sette av dette.
Det er bare noen få typer sprengstoff som pleier å bli brukt i slike aksjoner, som flere av brukerne her inne har laget og sprengt før (i mindre mengder selvfølgelig, men skal ikke mye for å skalere dette opp) spesielt når du får kjøpt alle ingrediensene lett her i Norge.
Vis hele sitatet...
ja, vet de kan lage det, menta bare at en seriøs pyroteknikker ikke bruke sånt til å ødelegge sånn som har hendt i dag
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Uregistererte? På Utøya? eller Her??
Vis hele sitatet...
som leser tråden
Norsk mann, lys i huden, snakker flytende norsk med østlandsdialekt. Dette lukter politisk terror lang vei, ikke religiøs.
Gjerningsmannen skal ha sagt at det er to celler til i Norge som ikke har slått til ennå.
Vis hele sitatet...
http://www.ringeriksporten.no/lokala...a-utoya-i-hole
"En 32 år gammel gjerningsmann er bekreftet pågrepet. SISTE: Det skal vissnok være en gjerningsmann til i "Skolestua"" --- http://www.ringeriksporten.no/lokala...a-utoya-i-hole
30 er drept
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.