Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 985
Kjøpte nettop ny mus. intelli 3.0.. den nye versjonen..

Hver gang jeg løfter musa litt over musematta går den crazy, og hopper rundt på skjermen, noe som er syyykt irriterende for en relativt kresen gamer..

den danser rundt på skjermen selv om jeg holder den opp ned :S
men hvis jeg dunker litt i det, eller blåser hardt inn der med laseren/øyet, fungerer i et par sekunder, så begynner den igjen... har prøvd å rense med q-tips uten hell.
musa er ny.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Høres jo mildt plagsomt ut
Du kan prøve å gå inn på kontrollpanelet og sette ned følsomheten.
Høres ut som en driver feil/firmware feil. Har selv nettop fått min nye mus, Razer DeathAdder. Og der fantes samme problemet når jeg brukte musen på underlag som var veldig mørke, musen var _veldig_ sensitiv når jeg løftet den og den var 0-1 cm over musmatten jeg brukte. Men så lastet jeg ned firmware 1.10 og problemet var fikset. Et annet tips som jeg leste om var at jeg kunne bruke lysere musmatter, det funket ganske bra.

Mitt tips, oppdater drivere/firmware og prøv forskjellige musmatter.
Sitat av !mats
den danser rundt på skjermen selv om jeg holder den opp ned :S
men hvis jeg dunker litt i det, eller blåser hardt inn der med laseren/øyet, fungerer i et par sekunder, så begynner den igjen... har prøvd å rense med q-tips uten hell.
musa er ny.
Vis hele sitatet...
Hvis tipsene over ikke funker så ville jeg ha stukket tilbake til der jeg kjøpte musen og klaget(siden den er ny), optiske muser skal ikke gå berserk når du holder de opp ned.
Bruker en fra 2003 nå, pekeren står helt i ro når jeg holder musen opp ned.
Musematten har endel å si ja, men når pekeren flyr rundt når du holder den opp ned er det noe galt.
!mats's Avatar
Trådstarter
jaa. var det jeg og tenkte...
har prøvd på lysere overflater uten hell.. bruker steelpad 5l nå.. men tror ikke det er det som er problemet. drivere var det første jeg skjekka, det er nok ikke det heller...

er nok noe produksjonsfeil elns.. men liker ikke å sende den vekk.. siden det er lan til helga :/
får nok gå tilbake til den gamle intelli 4.0'en en stund..
!mats's Avatar
Trådstarter
fikk ny idag..
de hadde visst hatt produksjonsfeil på endel av musene.
Forresten, hva er nytt i den "nye versjonen" av intelli 3.0? Disse er vell svarte?
!mats's Avatar
Trådstarter
jupp, så tror jeg den skal være raskere...
de reklamerer og med "improved glide", men jeg merker ikke noen forskjell fra den gamle 3.0 versjonen.