Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 863
Jeg ønsker at «Utforsker» i Windows skal starte i en gitt mappe som jeg definerer selv nå jeg åpner den. Slik det er nå starter den i «Hjem» mappen. Noen som kan hjelpe meg?
Prøv Windows knappen + R for å få opp "run". Skriv deretter shell:startup som åpner en mappe. Kopier den mappen du vil skal åpne seg på oppstart inn der.

Se om det funker. Usikker på om den kun åpner executables eller ikke
Jeg får ikke til og kopiere noe noe inn i der. Går det ann å detaljere det mer? Jeg bukker og takker, kanskje jeg ikke er så drebvet i dette. Vet ikke helt hva executables er heller...
Eneste løsningen jeg kan se er å lage en ny snarvei. Høyreklikk på skrivebordet og velg ny snarvei.
Guide her
Sitat av oggen Vis innlegg
Jeg får ikke til og kopiere noe noe inn i der. Går det ann å detaljere det mer? Jeg bukker og takker, kanskje jeg ikke er så drebvet i dette. Vet ikke helt hva executables er heller...
Vis hele sitatet...
En executable fil er en fil som inneholder et program - som f.eks et spill. Filnavnet slutter på .exe om det er en executable.
Tusen takk for hjelpen. Da lærte jeg flere nye ting om Windows i kveld :-)
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Emilher1 Vis innlegg
Prøv Windows knappen + R for å få opp "run". Skriv deretter shell:startup som åpner en mappe. Kopier den mappen du vil skal åpne seg på oppstart inn der.

Se om det funker. Usikker på om den kun åpner executables eller ikke
Vis hele sitatet...
Dette er for å starte et program når maskinen starter, ikke det OP spør om.

https://www.makeuseof.com/windows-11...efault-folder/
Sitat av robhol Vis innlegg
Dette er for å starte et program når maskinen starter, ikke det OP spør om.

https://www.makeuseof.com/windows-11...efault-folder/
Vis hele sitatet...
Okey ja! Var det jeg var litt usikker på, om den kun fungerte til programmer. Har aldri testa det ut selv. Takk
▼ ... over en måned senere ... ▼
Kanskje ikke akkurat det du er ute etter men jeg synes det er greit å høyreklikke mapper jeg bruker mye og velge "Fest til hurtigtilgang". Da er i hvertfall mappen lett tilgjengelig.