Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3681
Yo!

Skal utføre en handel, anonym sådan. Uansett eneste betalingsmetoden er bitcoin, er snakk om litt over 5k.

Er helt blakk på de greiene her, hvordan får jeg satt inn penger på coinbase, og deretter overført 5k til vedkommende?

Bare å lage seg bruker, og sette inn penger? Men blir da pengene i bitcoin jeg overfører til?

Setter pris på all hjelp!
Lag bruker, registrer betalingskort, trykk på "buy crypto" og kjøp i vei.

Trykk på "send crypto" og send i vei til adressen du får av din venn.
Sitat av colakork Vis innlegg
Lag bruker, registrer betalingskort, trykk på "buy crypto" og kjøp i vei.

Trykk på "send crypto" og send i vei til adressen du får av din venn.
Vis hele sitatet...
Kort og greit. Takker!

Når jeg overfører til "vennen" min, så vil jeg tro han får pengene i bitcoin, eller i vanlige kroner?
Enklere metode. Bruk FIRI, norsk krypto-side. Send så over BTC til selgers adresse når du har kjøpt BTC på FIRI.
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Enklere metode. Bruk FIRI, norsk krypto-side. Send så over BTC til selgers adresse når du har kjøpt BTC på FIRI.
Vis hele sitatet...
Skal sjekke!

Er den siden like safe? Har hørt at alle bruker coinbase, og at de er svært enkle å brule for amatører på området her.
FIRI er ratt rimeligere enn coinbase. Få en kamerat til å verve deg på firi så får dere en hundre lapp i bonus begge to

Rimeligere fees ( avgifter) for å sette inn penger
Sist endret av GoSætra; 3. januar 2022 kl. 15:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av GoSætra Vis innlegg
FIRI er ratt rimeligere enn coinbase. Få en kamerat til å verve deg på firi så får dere en hundre lapp i bonus begge to

Rimeligere fees ( avgifter) for å sette inn penger
Vis hele sitatet...
Vil ha den minst kompliserte måten. Om jeg får noen lapper i avgift, så går det bra.
Sist endret av Kebabsaus; 3. januar 2022 kl. 15:36.
Sitat av Kebabsaus Vis innlegg
Vil ha den minst kompliserte måten. Om jeg får noen lapper i avgift, så går det bra.
Vis hele sitatet...
Firi er ganske ukomplisert, men har venta 7 arbeidsdager på å få satt inn penger osv.
Jeg har mest erfaring med coinbase. Er rimelig enkelt. Du kan også Google evt spørsmål du får underveis. Er bare å sette i gang. Lag bruker på coinbase, sett inn penger via visa kortet ditt, kjøp bitcoin og send de til kameraten din.

Dette får du til!
Firi er kjapt å komme igang med da man kan registrere seg med Vipps. Bruker det selv til en liten spareavtale. For trading ville jeg likevel valgt Coinbase.

Med tanke på anonymitet så er det vel best å gå for noe annet. Du er identifisert på begge disse løsningene, og det vil sannsynligvis være en smal sak å spore opp dine ulovlige aktiviteter.
Beste vil jeg si er Binance , men hvis du vil bruke norsk tjeneste så vil jeg anbefale Firi. Men de har litt høye fees , 150kr +- på Ethereum transaksjoner.
Sitat av sprett Vis innlegg
Firi er kjapt å komme igang med da man kan registrere seg med Vipps. Bruker det selv til en liten spareavtale. For trading ville jeg likevel valgt Coinbase.

Med tanke på anonymitet så er det vel best å gå for noe annet. Du er identifisert på begge disse løsningene, og det vil sannsynligvis være en smal sak å spore opp dine ulovlige aktiviteter.
Vis hele sitatet...
Om du vil holde deg anonym kan du veksle BTC i Monero/Arrr på en børs uten KYC, ta de ut og veksle tilbake til BTC på en annen børs uten KYC. Da er det ingen som kan følge transaksjonene dine og knytte de tilbake mot din identitet.