Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 8619
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Bakgrunn

Før denne trippen hadde jeg allerede trippet 3 ganger, 1 gang på 100μg LSD, en på 20mg 4-AcO-DMT, og en på 250μg LSD. Jeg har også litt erfaring med MDMA og så klart hasj og litt forskjellige benzoer. Grunnen til at denne trippen gikk så galt var pga. manglende hjerneceller til å dosere riktig og dårlig setting og humør. Det og det faktum at jeg trippet mye hardere enn jeg trodde jeg kom til å gjøre ledet til det.

Trippen

Rundt midnatt tok jeg en kapsel med 25mg 2C-B. Comeupen var veldig ubehagelig, ble utrolig kvalm og følte meg uvel. Etter rundt en time kjente jeg ingenting, og tenkte det kom til å bli en ganske tam kveld. Jeg slappet av i sengen og ventet en time til, det føltes da som en lav dose MDMA, veldig lite visuals.

Jeg satte meg ned på PCen for å spille CS:GO, og ringte et par venner på discord for å gå inn i et comp game. Det var her de første ordentlige visualsene kom frem. Farger og mønstre ble mye mer definert, og veggene begynte å puste. Tenkte da at jeg peaket, og koste meg sammen med vennene mine. Det jeg merka etter en stund var at jeg sakte men sikkert begynte å trippe hardere og hardere. Etter å ha kost meg på Dust 2 i cirka et kvarter følte jeg at det ble for mye og følte meg ganske dårlig.

Jeg forlot gamet og ene kompisen på discord for å snakke med han som har trippa før, tok her 1mg med xanor for å kille trippen.

Det er her alt går til helvete.

Jeg legger meg ned i senga, og får skikkelig panikk. Jeg tripper hardere og hardere, og sliter med å bruke telefonen ordentlig. Prøver å søke opp hvor lenge det varer og når tripkilleren tar effekt. Hjelper så klart ikke at xanor pleier å ta litt tid å kicke inn for meg.

Jeg blir ordentlig redd og tror jeg kommer til å dø. Trippen tar helt av, og jeg mister kontakt med vennen min. Han prøver å snakke med meg, men jeg er helt forivrra og får ikke med meg hva som skjer. Jeg lukker øynene mine, og jeg får kraftige closed eye visuals. Jeg var overbevist om at jeg reiste gjennom verdensrommet mens jeg døde om og om igjen, at universet var ute etter å ta meg fordi jeg er et dårlig menneske. Jeg åpner øynene mine og greier så vidt å reise meg. Jeg går bort til hylla mi og prøver å finne pakken med xanor, som jeg så vidt greier å åpne. Jeg har ikke mer vann i koppen, og prøver å svelge pillen. Jeg kaster nesten opp, den er helt umulig å svelge. Jeg legger meg ned i senga og prøver å få den til å smelte under tunga mi mens jeg setter meg på r/drugs discord serveren og prøver å finne en med tripsitter rollen som kan hjelpe.

Jeg finner en fyr, og han snakker med meg til xanoren kicker inn. Jeg føler meg rolig og avslappet, og visualsene blir svakere og svakere. Jeg snakker med tripsitteren og takker for tiden hans, og sovner sakte men sikkert.

Ettertanker

Jeg er ikke lenger redd for døden, og har så utrolig mye mer respekt for psykedelika enn jeg hadde før. Dette er det verste jeg noen gang har opplevd, men samtidig den mest øyeåpnende og betydningsfulle opplevelsen jeg har hatt. En skikkelig wake up call om at jeg må ta meg sammen. Jeg vet ikke lenger om noe er virkelig, kanskje jeg ligger i koma et sted og dette er bare noe hjernen min finner på. Faen vet jeg. Prøver å se det på den lyse siden og ikke la det ha for stort inntrykk på livet mitt, men er vanskelig. Tror jeg tar en god pause før jeg våger å trippe igjen.
Sist endret av kamelia; 14. januar 2020 kl. 12:22.
Bare litt kvalme kan ha store effekter på psykedelika. Slik som da jeg hadde spritet teppet, og det luktet desinfeksjonsmiddel i leiligheten. Spiste sopp, og denne lukten ble da ekstremt ubehagelig.

Trippen ble av den ubehagelige typen pga. denne lukten.

Jeg synes absolutt ikke det er noe god ide å kombinere dataspill med psykedelika. Slik høystimuli input som aktiverer dopaminreseptorene er for meg det motsatte av hva psykedelika handler om, untatt cannabis (som jeg vet om), den fungerer flott med høystimuli greier.

Jeg foretrekker som regel minst mulig stimuli på sopp (nå har jeg ikke prøvd 2cb og vet ikke akkurat hvordan dette er), men hvis det er som sopp, så har jeg funnet ut at det fungerer best i et mørkt rom, med minst mulig stimuli. Musikk kan gå greit, men jeg liker nesten bedre å bare høre på enkle lyder.

Med for mye stimuli ser det ut som at det er lettere å bli kvalm.
Sist endret av Hans Høyhet; 14. januar 2020 kl. 19:37.
Mange beskriver 2C-B som en mild og "forgiving" psykedelisk. Generelt tror jeg det stemmer, men jeg har også opplevd at det ikke er noen garantier. Jeg har tatt det tre ganger, med økende dose hver gang. Første gang tok jeg ~20mg og fikk ingen merkbar effekt. Andre gang ~30mg og hadde det supermorro, men følte meg veldig trist og utbrent på nedturen. Tredje gang ville jeg oppleve det samme som kompisene, intense visuals og hele pakka. Da tok jeg ~40mg. Det skulle jeg aldri gjort. Jeg fikk fortsatt ikke merkbare visuals, utenom den samme pustingen som du opplevde. Derimot fikk jeg et tankekjør uten like. Hadde mye å tenke på på den tiden, mye som stresset meg. Alt dette kom rett til fronten og opplevdes som ekstremt intenst. I tillegg fikk jeg kvalmen, som med en gang fører til angst da jeg har en liten fobi mot å kaste opp. På toppen av alt fikk jeg en følelse av et intenst press i på hodet, som om noen fysisk pressa inn hodet mitt fra begge sider. Det endte med at jeg på en måte stengte meg inne i hodet, da jeg bare lokka igjen øynene og fokuserte på å puste rolig. Ble sittende midt blant kompisene med øynene igjen og bare venta på at det skulle roe seg. I mitt hode gav det null mening der å da at jeg kanskje kunne si til han som ikke trippa at jeg ikke hadde det så bra, eller spør om å få legge meg ned. Jeg følte meg bare som en byrde. Til slutt føltes det som om jeg ikke engang var i rommet, men bare hørte på en vennegjeng som spilte og hadde det gøy. Det var en utrolig trist følelse, da det føltes som om jeg ikke lenger hørte til denne gruppen mennesker.

Med tanke på hvor trippa ut du ble, mtp. følelsen av å dø om og om igjen, og med tanke på hvordan venner beskriver til og med mildere doser 2C-B i forhold til mine, så tror jeg at 2C-B ikke virker fullt så bra på meg. Uansett var dette en svært intens opplevelse, og det lærte meg at set og setting også betyr mindset, og at jeg ikke skal drive med psykedeliske stoffer noe mer før jeg har livet litt mer på plass, og litt mindre tanker som kan sette meg på et tankekjør. Man skal virkelig respektere drugs, til og med de som blir omtalt som milde!
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Trådstarter
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Bare litt kvalme kan ha store effekter på psykedelika. Slik som da jeg hadde spritet teppet, og det luktet desinfeksjonsmiddel i leiligheten. Spiste sopp, og denne lukten ble da ekstremt ubehagelig.

Trippen ble av den ubehagelige typen pga. denne lukten.

Jeg synes absolutt ikke det er noe god ide å kombinere dataspill med psykedelika. Slik høystimuli input som aktiverer dopaminreseptorene er for meg det motsatte av hva psykedelika handler om, untatt cannabis (som jeg vet om), den fungerer flott med høystimuli greier.

Jeg foretrekker som regel minst mulig stimuli på sopp (nå har jeg ikke prøvd 2cb og vet ikke akkurat hvordan dette er), men hvis det er som sopp, så har jeg funnet ut at det fungerer best i et mørkt rom, med minst mulig stimuli. Musikk kan gå greit, men jeg liker nesten bedre å bare høre på enkle lyder.

Med for mye stimuli ser det ut som at det er lettere å bli kvalm.
Vis hele sitatet...
Var allerede kvalm fra starten, kanskje jeg burde ha fastet.
Sitat av kamelia Vis innlegg
Var allerede kvalm fra starten, kanskje jeg burde ha fastet.
Vis hele sitatet...
Kvalme på oppturen er svært vanlig ved 2C-B (og psykedelika generelt?). Noen kan ikke ta det uten å kaste opp på oppturen. Ketamin kan også ha samme effekt, men der pleier jeg å ta postafen en liten stund før inntak. Prøvde det samme med 2C-B, men ble fortsatt kvalm... Vennene mine får derimot ingen kvalme.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Trådstarter
Sitat av topdogg Vis innlegg
Kvalme på oppturen er svært vanlig ved 2C-B (og psykedelika generelt?). Noen kan ikke ta det uten å kaste opp på oppturen. Ketamin kan også ha samme effekt, men der pleier jeg å ta postafen en liten stund før inntak. Prøvde det samme med 2C-B, men ble fortsatt kvalm... Vennene mine får derimot ingen kvalme.
Vis hele sitatet...
Ved sopp og LSD får jeg aldri kvalme på oppturen, snålt.
Det jeg husker av 2cb for mange år siden var at blåfargen ble mye mer intens enn andre farger og at det så ut som det var masse statisk elektrisitet på avveie langs vegger og tak. Snodige greier. Bra rapport,
Høres ut som at du har kjørt huet ditt alt for hardt i det siste. Play stupid games, win stupid prizes... når det er sagt så virker det som om du taklet badtrippen på en god måte uten å gå fullstending bananas.

Jeg vet ikke lenger om noe er virkelig, kanskje jeg ligger i koma et sted og dette er bare noe hjernen min finner på. Faen vet jeg. Prøver å se det på den lyse siden og ikke la det ha for stort inntrykk på livet mitt, men er vanskelig. Tror jeg tar en god pause før jeg våger å trippe igjen.
Vis hele sitatet...
Har opplevd noe lignende selv på en alt for heftig salvia+kush combo for mange år sia. Fikk angst for at jeg var blitt grønnsak og trippa balls i en eller annen sykehusseng og at hele livet mitt hadde vært en lang drøm. Den følelsen går over før eller siden. For meg tok det en drøy uke før jeg følte meg normal igjen.
Sist endret av SkurtNilsen; 15. januar 2020 kl. 01:07.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Trådstarter
Sitat av Hjelm1 Vis innlegg
Det jeg husker av 2cb for mange år siden var at blåfargen ble mye mer intens enn andre farger og at det så ut som det var masse statisk elektrisitet på avveie langs vegger og tak. Snodige greier. Bra rapport,
Vis hele sitatet...
blåfargen husker jeg! veggen ble veldig blå
Sitat av kamelia Vis innlegg
Ved sopp og LSD får jeg aldri kvalme på oppturen, snålt.
Vis hele sitatet...
Hvis du har trippet en gang uten å bli kvalm betyr det ikke nødvendigvis at det "aldri" skjer.
Tror ikke jeg ble kvalm første gang på noen av de men det kommer helt ann på situasjonen. Har spydd på begge deler også.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Hvis du har trippet en gang uten å bli kvalm betyr det ikke nødvendigvis at det "aldri" skjer.
Tror ikke jeg ble kvalm første gang på noen av de men det kommer helt ann på situasjonen. Har spydd på begge deler også.
Vis hele sitatet...
Rare saker. MDMA comeupen blir jeg litt kvalm av, og så når det hitter meg får jeg sjukt angst i rundt 15 min før det er ordentlig digg. Bare det og 2C-B comeupen som her helt jævlig. Ketamin comeupen er ganske rar den også, men blir ikke kvalm av den.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
beklager om det er litt off topic, men hvorfor føler du at du trenger å ha xanor liggende for å dempe en en tripp?
synes det er litt skummelt å se at dette er en trend. Det er ikke farlig å "bad trippe" og hvis man er redd for det så synes jeg man kanskje skal tenke seg om litt mer før man tar et psykadelisk stoff. for jeg synes et er ganske viktig å være trygg når man skal på en tripp. Bad trip eller behagelig trip har liksom ikke så mye å si du kan få like mye ut av det uansett. jeg ville aldri hatt benzo liggende for å dempe en psykadelisk tripp for hadde jeg vært så bekymret for det så hadde jeg ikke giddet å tatt det.

Kanskje det er lettere for deg neste gang å bare godta at det kan gå til helvette? og bare være klar for å ri ut stormen istedenfor å ta xanor når du føler det blir for heftig
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Trådstarter
Sitat av Absurd Vis innlegg
beklager om det er litt off topic, men hvorfor føler du at du trenger å ha xanor liggende for å dempe en en tripp?
synes det er litt skummelt å se at dette er en trend. Det er ikke farlig å "bad trippe" og hvis man er redd for det så synes jeg man kanskje skal tenke seg om litt mer før man tar et psykadelisk stoff. for jeg synes et er ganske viktig å være trygg når man skal på en tripp. Bad trip eller behagelig trip har liksom ikke så mye å si du kan få like mye ut av det uansett. jeg ville aldri hatt benzo liggende for å dempe en psykadelisk tripp for hadde jeg vært så bekymret for det så hadde jeg ikke giddet å tatt det.

Kanskje det er lettere for deg neste gang å bare godta at det kan gå til helvette? og bare være klar for å ri ut stormen istedenfor å ta xanor når du føler det blir for heftig
Vis hele sitatet...
Noen ganger må man bare kille en trip.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Det er det jeg ikke skjønner, noen av mine beste tripper er da jeg har vært så redd at jeg ikke viste hva jeg skulle gjøre.. vridd meg rundt på gulvet i nesten gråt for så og gå inn i fosterstilling... det er kanskje jævlig der og da men jeg synes man skal respektere psykedelika og aldri avslutte en tur. Mine værste tripper har lært meg mest.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Trådstarter
Sitat av Absurd Vis innlegg
Det er det jeg ikke skjønner, noen av mine beste tripper er da jeg har vært så redd at jeg ikke viste hva jeg skulle gjøre.. vridd meg rundt på gulvet i nesten gråt for så og gå inn i fosterstilling... det er kanskje jævlig der og da men jeg synes man skal respektere psykedelika og aldri avslutte en tur. Mine værste tripper har lært meg mest.
Vis hele sitatet...
Var pissredd min mor kom til å buste opp døra mi og finne meg sånn som jeg var, hun hadde blitt drittredd. Lurt å ha liggende rundt hvis det kan bli farlig. Uansett er det særdeles vanskelig å tenke logisk når man tripper.
Sist endret av kamelia; 16. januar 2020 kl. 01:35.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
ja jeg ser den, men kanskje det var dumt å bruke psykedelika i en sånn setting da. for meg er det et verktøy og nå som jeg er litt eldre bruker jeg det bare i perfekte settinger som jeg planlegger. Du må huske å være forsiktig og være beredt hvis du skal på ekspedisjon i universet. Ta vare er nok det viktigste <3
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Trådstarter
Sitat av Absurd Vis innlegg
ja jeg ser den, men kanskje det var dumt å bruke psykedelika i en sånn setting da. for meg er det et verktøy og nå som jeg er litt eldre bruker jeg det bare i perfekte settinger som jeg planlegger. Du må huske å være forsiktig og være beredt hvis du skal på ekspedisjon i universet. Ta vare er nok det viktigste <3
Vis hele sitatet...
Som sagt tidligere, jeg var idiot og er fortsatt en idiot
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
2CB har ekkel bodyload og mangler de fleste effektene som gjør psykdelia interessant, annet enn flotte, maleriske visuals, i min erfaring.

Spiste du på tom mage?
Sist endret av meaculpaUIO; 20. januar 2020 kl. 13:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Trådstarter
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
2CB har ekkel bodyload og mangler de fleste effektene som gjør psykdelia interessant, annet enn flotte, maleriske visuals, i min erfaring.

Spiste du på tom mage?
Vis hele sitatet...
Spiste pizza 3-4 timer før inntaket.
Psykedelika mens du skjuler deg på rommet og spiller dataspill. Sukk.
Sitat av Våtfisk Vis innlegg
Psykedelika mens du skjuler deg på rommet og spiller dataspill. Sukk.
Vis hele sitatet...
Er det et problem hvis folk foretrekker å ta sine rusmidler i den settingen? Det funka jo tydeligvis ikke så bra for OP, men er sikkert folk som har det mest moro i sitt eget selskap. Synes det blir unødvendig å rakke ned på sånt, bare fordi du foretrekker noe annet... Sikkert mange som kunne tenkt det samme om å ta psykedelika mens man springer og gjemmer seg langt ut i skogen? Bare for å sette det litt på spissen.
Jeg reagerer også på komboen gutterom, dataspill, psykedelika og benzo ved første møte av ubehag.

Det virker som en underholdnings tilnærming til psykedelika som som regel biter en hardt i ræva før eller siden.

Å stoppe ubehagelige tripper med benzo er heller ikke problemfritt. Psykiateren Stanislav Grof (guidet tusenvis av dyptgående LSD tripper) mente å observere flere dårlige etterefekter om man kjemisk stoppet en tripp og anbefalte å unngå dette.
(man fryser aktiverte underbeviste aktualiteter istedet for å naturlig la dem spille seg ut, dermed har man bringt noe til overflaten ufordøyd og det kan påvirke en på ugunstige måter i hverdagsbevisthet)
Sist endret av Bearass; 20. januar 2020 kl. 18:44.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Å ta psykedelia i små, skitne Oslo-leligheter er ihvertfall oppskrift på angst, frykt og ubehag. For mange.
Som den andre tråden også påminner om. Sneipene. rotet.. gråheten.. fangehullfaktoren.

Vil anbefale folk å komme seg ut av trange grå psykiatriske rom med fluoriserende lys på psykdelika!
og da tenker jeg langt fra bare på banaliteter som klaustrofobi og lyssensitivitet.

Det er en grunn til at de vise sjelene prater om skog, natur, organiske lys og omgivelser.
Det er ikke noe de sier for å maksimere "turinga".
Det er for at handlingen skal ha den karakteren som gjør det verdt å gjøre i det hele tatt.
2CB og syre foran dota på PC'n.. mareritt i mine øyne.
Så langt vekk fra seg selv, det viktige og det naturlige.

Ta det til deg som blir sagt, drit i ego og motstand, bare sluk det helt, så vil du ha mye mer glede av entheogener i fremtiden,
og en sunn respekt, takknemlighet, er handlinger som gjør deg mer moden fra første sekund.
Sist endret av meaculpaUIO; 20. januar 2020 kl. 18:57.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Trådstarter
Sitat av topdogg Vis innlegg
Er det et problem hvis folk foretrekker å ta sine rusmidler i den settingen? Det funka jo tydeligvis ikke så bra for OP, men er sikkert folk som har det mest moro i sitt eget selskap. Synes det blir unødvendig å rakke ned på sånt, bare fordi du foretrekker noe annet... Sikkert mange som kunne tenkt det samme om å ta psykedelika mens man springer og gjemmer seg langt ut i skogen? Bare for å sette det litt på spissen.
Vis hele sitatet...
Har funka bra for meg før, er beste settingen for meg

Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Å ta psykedelia i små, skitne Oslo-leligheter er ihvertfall oppskrift på angst, frykt og ubehag. For mange.
Som den andre tråden også påminner om. Sneipene. rotet.. gråheten.. fangehullfaktoren.

Vil anbefale folk å komme seg ut av trange grå psykiatriske rom med fluoriserende lys på psykdelika!
og da tenker jeg langt fra bare på banaliteter som klaustrofobi og lyssensitivitet.

Det er en grunn til at de vise sjelene prater om skog, natur, organiske lys og omgivelser.
Det er ikke noe de sier for å maksimere "turinga".
Det er for at handlingen skal ha den karakteren som gjør det verdt å gjøre i det hele tatt.
2CB og syre foran dota på PC'n.. mareritt i mine øyne.
Så langt vekk fra seg selv, det viktige og det naturlige.

Ta det til deg som blir sagt, drit i ego og motstand, bare sluk det helt, så vil du ha mye mer glede av entheogener i fremtiden,
og en sunn respekt, takknemlighet, er handlinger som gjør deg mer moden fra første sekund.
Vis hele sitatet...
Pleier å ta det på rommet siden det en en trygg setting jeg er kjent i, hvor jeg får tid til å tenke og bruke ordentlig tid på å fordype meg i meg selv. Det går helt fint an å nyte psykedelika på den måten, kommer helt an på åssen opplevelse man er ute etter.
Sist endret av kamelia; 23. januar 2020 kl. 00:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av kamelia Vis innlegg
Pleier å ta det på rommet siden det en en trygg setting jeg er kjent i, hvor jeg får tid til å tenke og bruke ordentlig tid på å fordype meg i meg selv. Det går helt fint an å nyte psykedelika på den måten, kommer helt an på åssen opplevelse man er ute etter.
Vis hele sitatet...
Det er vel strengt talt ikke en spesielt trygg setting når du bor hjemme hos foreldra dine og risikerer å møte på dem mens du tripper balls.

Jeg er i likhet med deg mest glad i å nyte psykedelika i hjemmet fremfor ute i naturen, gjerne i selskap med et par-tre gode venner og anime på TV-en, VR gaming eller Super Smash Bros. Men i motsetning til deg startet jeg ikke med psykedelika før jeg flyttet hjemmefra. Eller, det er ikke helt sant, men jeg trippa ihvertfall aldri på hard drugs mens mor og far var tilstede. Å bli busta av muttern i å røyke sammen med ei hippiejente som 18-åring var mer enn kleint nok
Sitat av topdogg Vis innlegg
Er det et problem hvis folk foretrekker å ta sine rusmidler i den settingen? Det funka jo tydeligvis ikke så bra for OP, men er sikkert folk som har det mest moro i sitt eget selskap. Synes det blir unødvendig å rakke ned på sånt, bare fordi du foretrekker noe annet... Sikkert mange som kunne tenkt det samme om å ta psykedelika mens man springer og gjemmer seg langt ut i skogen? Bare for å sette det litt på spissen.
Vis hele sitatet...
Du kan gjøre akkurat hva du vil.

Selv klarer jeg ikke å fatte at det å måtte skjule seg i eget hjem liksom skal være et bra premiss for å få noe ut av en psykedelisk erfaring.
Dataspill kan sikkert funke, men det sier litt om hvilken intensjon man går inn i en potensielt livsforandrende situasjon med. Samme gjør å kaste i seg benzo så fort det går skeis når man praktisk talt ba om det.

I skogen, eller andre optimale steder, slipper man i hvert fall å ha et overhengende risikomoment som utgangspunkt.
Kaotisk høystimuli og blått lys som griller øynene dine høres heller ikke så lurt ut, men folk er forskjellige.
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Våtfisk Vis innlegg
Du kan gjøre akkurat hva du vil.

Selv klarer jeg ikke å fatte at det å måtte skjule seg i eget hjem liksom skal være et bra premiss for å få noe ut av en psykedelisk erfaring.
Dataspill kan sikkert funke, men det sier litt om hvilken intensjon man går inn i en potensielt livsforandrende situasjon med. Samme gjør å kaste i seg benzo så fort det går skeis når man praktisk talt ba om det.

I skogen, eller andre optimale steder, slipper man i hvert fall å ha et overhengende risikomoment som utgangspunkt.
Kaotisk høystimuli og blått lys som griller øynene dine høres heller ikke så lurt ut, men folk er forskjellige.
Vis hele sitatet...
Er ikke redd for å rote seg vekk i skogen, spesielt nå på vinteren?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er ikke redd for å rote seg vekk i skogen, spesielt nå på vinteren?
Vis hele sitatet...
Man skal da ikke dra inn i et naturreservat heller, gå i områder man er kjent i. Jeg har aldri klart å gå meg bort uansett psykedelika.
Det er jo heller ikke slik at man orker å gå hele tiden når man er på slikt, det er mye "ooh" og "aah" mens man bare stirrer på trærne, lytter til fuglene.. blir i ett med naturen.
Jeg vill anbefale naturprogram hvis du absolutt må se på en skjerm under en tripp. Å spille fps eller andre voldelige spill, er noe jeg ville holdt meg unna. Sett på meditativ musikk, finn fram det kreative i deg. Settingen du er i spiller en stor rolle for trippen. Når man spiller et spill som går ut på bla. å unngå bli skutt
Så skal det ikke så mye til at dette går ned i underbevisstheten og kommer tilbake igjen.

Jeg selv sliter med å trippe innendørs. Liker bedre en tur i skogen, selv om dette kan være skummlere pga utrygghet. Så er muligheten for å bevege seg og ta inn nye sanseinntrykk der. Og da fult stimmulerende inntrykk til øynene. Lite er så kompleks av variabler som naturen, spessielt satt opp mot vår selvbygde hus med masse ensfargede flater.

Jeg sier ikke jeg har rett, men at dette hjelper ihvertfall meg.
Lykke til med framtidige tripper.
Jeg vet dette kanskje er å banne i kirka, men personlig synes jeg ikke det er fett å trippe i skogen i det hele tatt, i hvert fall ikke på de klassiske psykedelikaene. Gi meg heller et hus med sofa, eventuelt seng og en PC som kan spille musikk any Day fremfor å måtte støte på en eller annen turgåer som ikke gjør ei flue fortred isolert sett, men som i min tilstand skaper nok noia. Dessuten, når jeg tripper liker jeg å ha det chill rundt meg og lukten av bark gir meg ikke den chillefølelsen. Paradoksalt nok vil jeg gjerne teste å trippe ved havet en gang, det tror jeg hadde vært det absolutte for meg, med bading og alt! Fortrinnsvis på kvelden/natta!

Når det kommer til settingen din Kamelia så vil jeg fraråde deg fra å trippe med a mor i huset. Og å drepe en trip som du gjør tar faktisk bort mye av hensikten med tripping, som mange allerede har gjentatt. Min erfaring er at mange man møter IRL har en tendens til ikke ville innse at psykedelika, 2CB inkludert ikke bare skal føre med seg fun and games. Mye av hensikten med psykedelika er å vise deg ditt indre mørke, med den visshet om at det for de aller fleste går bra. Det er en misoppfatning at alt bare skal være blåbær hele tida, og selvom bad trips ikke er noe en skal kødde med, da det for noen kan forårsake traumer og psykiske lidelser i etterkant er det faktisk veldig viktig å understreke at psykedelika ikke bare er lek. Det er når du kombinerer lek og blodig alvor du får de beste tripsa i min bok! Å game tror jeg da ikke skal være noe problem, skal sies at jeg i min snart niårige psykedelikaqariere aldri har testa det ut men på nedturen tror jeg det i alle fall hadde vært gøy å ta en runde Mortal Kombat eller noe i hvert fall en 5-minutters. Har ikke hatt konsoller tilgjengelig når jeg har trippa men men jeg synes absolutt at man skal kunne unne seg litt moro også, etter at du har gått gjennom en opplevelse som tripping tross alt er. Men hva vet jeg, jeg har aldri prøvd å spille mens jeg tripper så kanskje det er noe i det disse ovenfor sier?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Sitat av Våtfisk Vis innlegg
Du kan gjøre akkurat hva du vil.

Selv klarer jeg ikke å fatte at det å måtte skjule seg i eget hjem liksom skal være et bra premiss for å få noe ut av en psykedelisk erfaring.
Dataspill kan sikkert funke, men det sier litt om hvilken intensjon man går inn i en potensielt livsforandrende situasjon med. Samme gjør å kaste i seg benzo så fort det går skeis når man praktisk talt ba om det.

I skogen, eller andre optimale steder, slipper man i hvert fall å ha et overhengende risikomoment som utgangspunkt.
Kaotisk høystimuli og blått lys som griller øynene dine høres heller ikke så lurt ut, men folk er forskjellige.
Vis hele sitatet...
Kloke ord!
Sitat av Våtfisk Vis innlegg
Du kan gjøre akkurat hva du vil.

Selv klarer jeg ikke å fatte at det å måtte skjule seg i eget hjem liksom skal være et bra premiss for å få noe ut av en psykedelisk erfaring.
Dataspill kan sikkert funke, men det sier litt om hvilken intensjon man går inn i en potensielt livsforandrende situasjon med. Samme gjør å kaste i seg benzo så fort det går skeis når man praktisk talt ba om det.

I skogen, eller andre optimale steder, slipper man i hvert fall å ha et overhengende risikomoment som utgangspunkt.
Kaotisk høystimuli og blått lys som griller øynene dine høres heller ikke så lurt ut, men folk er forskjellige.
Vis hele sitatet...
Akkurat, folk er forskjellige. Det som er optimalt for deg er ikke nødvendigvis optimalt for andre. Jeg tror ikke jeg hadde følt meg så trygg midt uti skogen uten et sted i nærheten å trekke meg tilbake til, men har hatt gode erfaringer med f.eks. en hytte på en ganske privat øy, der man kan velge om man vil være inne eller ute. Jeg er forsåvidt enig med deg i forhold til hvordan jeg ville opplevd en trip, og å trippe med utenforstående i samme hus som man ikke ønsker skal oppdage det er jo ikke så lurt, men jeg syntes bare du la det frem på en litt nedlatende måte. Når det er snakk om 2CB kan jeg si at de fleste jeg kjenner synes det er utrolig gøy å ta det i stua med spill på TV-en og god musikk, men liker også å stikke ut og se på naturen. La folk få nyte rusmidler akkurat sånn de selv ønsker sier nå jeg.

Sikkert mange som ville syntes det ser patetisk ut når jeg legger meg halvnaken i senga og snorter ketamin helt alene, men det er helt optimalt for meg så da gjør jeg det sånn. Andre liker å hive i seg både psykedelisk og alt mulig annet og stikke på rave. Det hadde jeg aldri klart, men sukker ikke over deres vaner av den grunn.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det er snakk om å gjøre det hensiktsmessige. For deg som har laget deg et perfekt chilleområde hjemme, du skal ikke reagere på kritikk av "sosialrealismens Oslo-leiligheter". Det er jo åpenlyst at folk som har laget seg et fint rede hjemme, vil kose seg og føle seg trygg i det.
For andre er det å være ute i naturen, vekk fra store menneskemengder, politipatruljer og sammen med de "rette menneskene" akkurat det samme "redet"...

Her er ingen konflikt.. men man kan alltids konstruere en.

Jeg vil si at du ikke er patetisk for å snorte ketamin og legge deg halvnaken i senga.
Det høres helt fint ut! Gjort det sjæl..

Men det er noen leiligheter som minner mer om psykiatriske fangehull, eller noe tematisk fra Silent Hill. Det er lidelsen i veggene på disse stedene, jeg personlig vil fraråde folk vekk fra. Og ja, trådene på freak viser at det er et lite behov for det
Sist endret av meaculpaUIO; 26. januar 2020 kl. 18:05.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Det er snakk om å gjøre det hensiktsmessige. For deg som har laget deg et perfekt chilleområde hjemme, du skal ikke reagere på kritikk av "sosialrealismens Oslo-leiligheter". Det er jo åpenlyst at folk som har laget seg et fint rede hjemme, vil kose seg og føle seg trygg i det.
For andre er det å være ute i naturen, vekk fra store menneskemengder, politipatruljer og sammen med de "rette menneskene" akkurat det samme "redet"...

Her er ingen konflikt.. men man kan alltids konstruere en.

Jeg vil si at du ikke er patetisk for å snorte ketamin og legge deg halvnaken i senga.
Det høres helt fint ut! Gjort det sjæl..

Men det er noen leiligheter som minner mer om psykiatriske fangehull, eller noe tematisk fra Silent Hill. Det er lidelsen i veggene på disse stedene, jeg personlig vil fraråde folk vekk fra. Og ja, trådene på freak viser at det er et lite behov for det
Vis hele sitatet...
Høres ut som vi er ganske enige her. Hadde aldri ruset meg på noe som helst i en ekkel trang leilighet, med mindre det var et sted jeg trivdes i og følte meg komfortabelt i. Skal ikke skape noen konflikt ut av ingenting, ville bare utdype akkurat hva det var jeg påpekte.