Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 583
Anonym bruker
"Digital Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har hørt rykter både for og i mot.

Er det sant at subutex(ikke suboxone med naltroxone) blokkerer effekten av heroin?


Isåfall hvorfor/hvoror ikke?
Veldig lett av å finne ut det selv..
Anonym bruker
"Digital Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Veldig lett av å finne ut det selv..
Vis hele sitatet...
Kan du isåfall utdybe er du snill?
Anonym bruker
"Digital Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Fordi jeg ser ingen åpenbar grunn til at det skal blokkere når subutex ikke inneholder naltroxone
Ja, det er sant. Buprenorfin blokkerer effekten av andre opioider, enkelt og greit. Den binder seg såpass sterkt til reseptorene at andre opioider sliter med å komme til. Dette gjør at du blir nødt å bruke veldig mye mer for å oppnå noen effekt, så hvis du har planer om å bruke andre ting så er det like greit å holde seg borte fra subutex.

Man skal være veldig forsiktig med å ta subutex om man allerede er avhengig av andre opioider f.eks metadon. Det kan føre til «precipitated withdrawal», på norsk kan man kalle det fremtvunget abstinens. Det er noe av det absolutt værste du kan oppleve, når det skjedde med meg så tilkalte noen ambulansen, jeg trodde at jeg kom til å stryke med..

Nalaxonen i Subuxone er mer symbolsk en noe annet, fint for markedsføringen, den har vell ikke så mye effekt med mindre du skyter den. Den har også veldig kort halveringstid.
Ja.

I doser på mellom 8 og 16mg og oppover avhengig av diverse faktorer.
Sist endret av krystallkongen; 30. januar 2023 kl. 17:06.