Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 754
Finnes det? Ser flere apper som hevder de er gratis, men det er bare frem til de skal gjøre noe

Jeg snakker om disk-til-disk-kloning under windows.
Driveimage XML ville bare kopiere fra partisjon til partisjon, EaseUS krever betaling, etter å ha prøvd 3-4 uten hell gikk jeg lei.

Er det like greit å bare sette opp Clonezilla? Jeg mener å huske at dette var helt uproblematisk sist jeg gjorde det, men det er noen år siden nå...
Hvis clonezilla funka forrige gang, hvorfor skulle det feile nå?
Clonezilla kjører ikke under windows. Husker ikke hva jeg brukte sist.

Er litt lei av å formatere bootbare minnepinner. Hver gang må jeg lese diverse guider, laste ned program som ikke oppfører seg som guiden tilsier osv. Trodde slikt var litt 2010-ish, men nå lurer jeg på om jeg kan ha drømt det.
Macrium Reflect funker fint. De har en gratisversjon jeg har brukt flere ganger.
Får ikke lastet ned den, har lagt inn epost men får ikke mail av de.

Huh, må være en feil hos proton. Fungerte med en annen konto, skal prøve den nå. Takk for tipset.
Sist endret av Fulmen; 28. januar 2023 kl. 21:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bruk windows sott eget verktøy for å lage bootbar usb og ta backup til sky eller ekstern disk med det innebygde verktøyet?
Lag deg en Ventoy minnepenn.. Da kan du putte så mange .iso filer du vil på den minnepennen som du får plass til, og når du booter fra den så bare velger du fra en liste hvilken .iso du vil benytte..
Hmmm, ikke dumt triks. Skal se på det.