Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 5501
Har en kompiss som tar amf nå og da.. som vanelig hver dag sjekker jeg alle aviser rundt om kring og fant en sak i en avis som heter Mørenytt, vi bor ca 1time og 30 min der ifra. I avisen sier de at det er ca 20% rottegift i amfen rundt om kring i bygdene, får litt panikk om han skal ha i seg rottegift, tror dere dette er propaganda? eller skal jeg be han holde seg unna en stund? han skal få lov og ruse slik han vil men vil isåfall gi han heads up.

Edit: ser ut til at mørenytt har tatt ned saken men fant den på NRK sine sider:


http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/m...sdal/1.7954118
Sist endret av Tombøtte; 19. januar 2012 kl. 16:12.
Jeg tar rottegift daglig. Kalles også marevan
så da er det ikke farlig da? propaganda hele greiene?

Sitat av missjones Vis innlegg
Jeg tar rottegift daglig. Kalles også marevan
Vis hele sitatet...
Kommer jo ann på hvor mye det er. Faren er jo at man kan få for høy INR. Jeg går på det, pga blodpropp. Slik at blodet tynner seg ut. Men det finnes jo grenser for hvor høyt det skal være. Faren er ved at det er for høyt, kan man få blødninger, og blø ihjel.

Men hvorfor ikke bare la være å ta amfetamin, er jo ikke akuratt mye bedre enn rottegift...
Sitat av missjones Vis innlegg
Kommer jo ann på hvor mye det er. Faren er jo at man kan få for høy INR. Jeg går på det, pga blodpropp. Slik at blodet tynner seg ut. Men det finnes jo grenser for hvor høyt det skal være. Faren er ved at det er for høyt, kan man få blødninger, og blø ihjel.

Men hvorfor ikke bare la være å ta amfetamin, er jo ikke akuratt mye bedre enn rottegift...
Vis hele sitatet...
Heh... Det er ganske mange stoffer som finnes i rottegift - og de vitamin K-inhibitorene (som Warfarin/Marevan) som brukes er nok neppe av farmasøytisk kvalitet når de benyttes til rottegift.

Alt i alt så er det vel absolutt ingen ufarligheter med å ta et tildels ukjent stoff ispedd av en som absolutt ikke tenker på din velferd. Samtidig så er det vel ikke akkurat helsefremmende å ta amfetamin heller.

De fleste historier om rottegift er vel en fjær som ble til mange høns, men det er absolutt hold i at det finnes de som kutter dopet med tvilsomme substitutter. Så skal man først kjøpe, så får man i allefall gjøre det av noen man tror er til å stole på.

Rottegift eller marevan, ufarlig er ingen av delene.
Ei rotte har kansje like mye blod i hele seg som ett menneske har i hånden.. så skal litt andre doser til! Hvem har ikke hørt om speeden som kicker og spenner når den snortes, men ikke samme effekt når den skytes.. rottegift is the shit har diverse dumme dealere funnet ut av
Speed er noe dritt, noe av det verste et menneske kan putte i seg!
Jeg har vært 1 år nykter fra både fart og fyrings, aldri mere, blir så sprø av det!
Merker fort om det er rottegift i amfetaminen om han tar den nasalt. Det hender folk blander det i, skjeldent, men det hender.
er nok onkel Blå som er ute med skremselspropaganda Men uansett er amf noe herk som det ikke finnes noen grunn til å ta. Skal man skeie litt ut kan man heller ta en et par whiskey og linjer pepsi
I artikkelen intervjuer de vel en 'informant', informasjonen kommer jo fra en narkoman, ikke politiet(?)
Sitat av OttoSonetto Vis innlegg
er nok onkel Blå som er ute med skremselspropaganda Men uansett er amf noe herk som det ikke finnes noen grunn til å ta. Skal man skeie litt ut kan man heller ta en et par whiskey og linjer pepsi
Vis hele sitatet...
Bare rette på sitaten din der. Er ikke onkel som er ute etter skremmingspropeganda (jo litt) men ført og fremst vet media alt forlite og stoff og onkel har bare medie kunskap om det. Så det er onkel som fyrer opp media og alle vet at media er glade og fyre opp for og få gode artikler.

Mest rykter og propoganda det med rotte gift. Mer vanlig er små dealere som blandet med vaske pulver. Noe som kan gå veldig utover de som Skyter dritten.

Beklaget evt skrive feil. Sitter på iPhone og et par glass rød vin før mye
Sitat av hideout Vis innlegg
Merker fort om det er rottegift i amfetaminen om han tar den nasalt. Det hender folk blander det i, skjeldent, men det hender.
Vis hele sitatet...
Lyst å utdype litt? Hvordan merker man at det er rottegift når man tar det nasalt?
Sitat av IPhew Vis innlegg
Speed er noe dritt, noe av det verste et menneske kan putte i seg!
Jeg har vært 1 år nykter fra både fart og fyrings, aldri mere, blir så sprø av det!
Vis hele sitatet...
herlig!! kunne ikke vært mer enig
Sist endret av spaceboy81; 21. januar 2012 kl. 14:40.
▼ ... flere år senere ... ▼
Here we go again...

Det var torsdag denne uka at hun ble varslet av brukere i Grimstad. De følte seg fryktelig dårlige etter å ha inntatt amfetamin. De fortalte om økt tørste, tørrhet i huden og kjente seg uvel.

– Vi har ennå ikke gjort analyser, så vi kan ikke være skråsikre. Men symptomene tyder på at dette er rottegift. Da må vi slå alarm, sier Nordby Bergland.

https://www.nrk.no/sorlandet/advarer...min-1.15859664
Anonym bruker
"Øm Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lurer på hvorfor profitthungrige dealer, i tillegg til å være profitthungrige også driter i om de skader folk. Sykt. Har kjørt acetonrens noen ganger og hva som ligger igjen i kaffefilteret av støv og dritt på toppen av speeden er nesten ikke til å tro. For å nyansere litt så er ikke amfetamin et drittstoff. Det er folka som cutter som omgjør en i utgangspunktet kul substans til dritt.
Sitat av Montezuma Vis innlegg
Here we go again...

Det var torsdag denne uka at hun ble varslet av brukere i Grimstad. De følte seg fryktelig dårlige etter å ha inntatt amfetamin. De fortalte om økt tørste, tørrhet i huden og kjente seg uvel.

– Vi har ennå ikke gjort analyser, så vi kan ikke være skråsikre. Men symptomene tyder på at dette er rottegift. Da må vi slå alarm, sier Nordby Bergland.

https://www.nrk.no/sorlandet/advarer...min-1.15859664
Vis hele sitatet...
Økt tørste og tørrhet i munnen på amfetamin!? Say no more, analyser trengs ikke - det må være rottegift.
Anonym bruker
"Øm Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av AutismusMaximus Vis innlegg
Økt tørste og tørrhet i munnen på amfetamin!? Say no more, analyser trengs ikke - det må være rottegift.
Vis hele sitatet...
Interessant, hvorfor må det være rottegift?
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er jo ikke nødvendigvis farlig å innta rottegift da som missjones nevner i 2012. det finnes medisin som legit er medisin for mennesker men som også brukes som rottegift, men regner med at overskriften ikke hadde generert like mange klikk om dem hadde skrevet "Advarer mot amfetamin utblandet med blodfortynnende antikoagulerende legemiddel.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Interessant, hvorfor må det være rottegift?
Vis hele sitatet...
Var sarkasmen ikke åpenbar? Her er det skremselspropaganda på gang som vanlig.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Interessant, hvorfor må det være rottegift?
Vis hele sitatet...
Den rottegiften jeg har vert borti har den egenskapen at rottene blir veldig tørst og trekker ut av huset for å finne vann, så dør de der istedenfor inne i veggene på huset. Skyt meg om jeg tar feil
Anonym bruker
"Øm Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av AutismusMaximus Vis innlegg
Var sarkasmen ikke åpenbar? Her er det skremselspropaganda på gang som vanlig.
Vis hele sitatet...
Nei, ikke for meg. Har en egen evne til å ta alt alvorlig

Vet bare at muse/rottegift som inneholder stryknin gjør at gnagerne blir tørste og trekker ut og mot vannkilder. Munntørrhet og tørste kan være et symptom på strykninforgifting.
Anonym bruker
"Øm Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av utepaanordnes Vis innlegg
Den rottegiften jeg har vert borti har den egenskapen at rottene blir veldig tørst og trekker ut av huset for å finne vann, så dør de der istedenfor inne i veggene på huset. Skyt meg om jeg tar feil
Vis hele sitatet...
Ja, akkurat det jeg mente. Så ikke din post mens jeg skrev min. Du har rett - du skal henges
Artikkel fra Tv2 også: https://www.tv2.no/nyheter/14586658/


Virker ikke som det er analysert men flere som har oppsøkt feltsykepleieren etter å ha tatt det.
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
ekstremt uansvarlig å gå ut med slike overskrifter, det er vel ikke en heksekunst å teste stoffet før man lager artikler på det?
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Syns det er bra de advarer. Det blandes jævlig mye dritt inn i amf og cola særlig amfen og jeg snorter ikke sånn dritt lenger om jeg så skulle fått betalt for det
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
ekstremt uansvarlig å gå ut med slike overskrifter, det er vel ikke en heksekunst å teste stoffet før man lager artikler på det?
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det uansvarlig? Er vel åpenbart noeg alt når flere personer oppsøker feltsykepleieren med like plager etter å ha tatt amf.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
ekstremt uansvarlig å gå ut med slike overskrifter, det er vel ikke en heksekunst å teste stoffet før man lager artikler på det?
Vis hele sitatet...
Har du opplevd et rusmiljø noen gang? Ikke noen der som gidder å bestille test kit fra utlandet for flere hundre for HVER nye type de får kjøpt. Beste fall noen som skal selge kokain som kjøper purity test for å skryte før de bøffer det ut Hadde man kunne sendt de til feks Oslo for gratis analyse hadde nok mange flere gjort det.
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Har du opplevd et rusmiljø noen gang? Ikke noen der som gidder å bestille test kit fra utlandet for flere hundre for HVER nye type de får kjøpt. Beste fall noen som skal selge kokain som kjøper purity test for å skryte før de bøffer det ut Hadde man kunne sendt de til feks Oslo for gratis analyse hadde nok mange flere gjort det.
Vis hele sitatet...
Testkit fåes kjøpt innenlands også.
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Har du opplevd et rusmiljø noen gang? Ikke noen der som gidder å bestille test kit fra utlandet for flere hundre for HVER nye type de får kjøpt. Beste fall noen som skal selge kokain som kjøper purity test for å skryte før de bøffer det ut Hadde man kunne sendt de til feks Oslo for gratis analyse hadde nok mange flere gjort det.
Vis hele sitatet...
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Testkit fåes kjøpt innenlands også.
Vis hele sitatet...
Han som skrev. Mente ikke dem som kjøpte speeden. Men DEM som LAGET artikkelen om amfetaminen.
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Testkit fåes kjøpt innenlands også.
Vis hele sitatet...
Tenkte i grunn på brukere når jeg påstod ingen gidder og teste for hver gang. Man kjøper gjerne speeden den dagen man skal ta det eller rett før og da rekker man ikke vente et par uker på testkit.
Hvor da? Ja på shang ri la men ikke alle bor i oslo

Edith ser at argumentet om å vente gjelder litt om man må sende det i posten men det ville allikevel åpnet muligheten for de som heller bruker pengene på en halving isteden
Sist endret av Bluesky_; 18. februar 2022 kl. 20:42.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så er en stor gruppe av kundene til den mest bøffa amfen også de fattigste som må stjele dopapir og tannkrem og selge seksuelle tjenester for å få råd til dopet sitt, så et testkit er ikke noe alle har råd til å bruke penger på. Kjøper de et så blir det mest sannsynlig stuka bort innen en uke eller to... Også er det heller ikke alle som bryr seg om å sjekke når alt i huet dems skriker påfyll av pepper.. Da tenker man ikke rasjonelt og driter i den rottegifta. Det er dette de mest kyniske dealerne som blander ut utnytter seg av nettopp de svakeste som ikke har noe valg..
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tannkrem var jævlig dårlig eksempel når vi snakker om amf avhengige så det nå haha.. Poenget var at de har ikke råd til å bruke penger på ting som testkit nødvendigvis fordi alle penga går til dop og overlevelse, og for mange er det ikke bare å spare..
Hva slags info får man frem ved å bruke testkit på for eksempel amfetamin?
Er det kun for å sjekke om det er amf eller ikke amf, eller vil også kunne si noe om renhet?
Å lage en test som gir svar på hva det er blandet ut med er vel ikke realistisk heller siden
det kan være bøffa ut med alt mulig rart.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Hva slags info får man frem ved å bruke testkit på for eksempel amfetamin?
Er det kun for å sjekke om det er amf eller ikke amf, eller vil også kunne si noe om renhet?
Å lage en test som gir svar på hva det er blandet ut med er vel ikke realistisk heller siden
det kan være bøffa ut med alt mulig rart.
Vis hele sitatet...
Godt poeng du kommer med her. Man får jo faktisk ikke vite annet enn om det ER amf i pulveret. Som det jo sikkert er. Så lab analyse er det eneste trygge

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
ekstremt uansvarlig å gå ut med slike overskrifter, det er vel ikke en heksekunst å teste stoffet før man lager artikler på det?
Vis hele sitatet...
Hvordan ville du gjort det da?
Sist endret av Bluesky_; 18. februar 2022 kl. 21:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Man får jo faktisk ikke vite annet enn om det ER amf i pulveret.
Vis hele sitatet...
Det er det jeg også har tenkt.

Speed/ikke speed kan man jo som regel slå fast selv ved hjelp av lukt.
Ren amfetamin har vel egentlig ikke en tydelig lukt, men det er såpass sjelden vare at jeg stort styrer unna ting som
ikke lukter med mindre jeg handler av noen jeg stoler på.

Så når et testkit ikke kan gi svar på renhet eller tilsetningsstoffer ser jeg ikke helt nytten.
I tillegg bruker jeg det som regel forter en man sier testkit.
Sitat av IPhew Vis innlegg
Speed er noe dritt, noe av det verste et menneske kan putte i seg!
Jeg har vært 1 år nykter fra både fart og fyrings, aldri mere, blir så sprø av det!
Vis hele sitatet...

Er vel en kjent sak at det å kombinere fart og fyrings ikke nødvendigvis går hånd i hånd med å skulle oppnå en mindre "sprø" tilværelse i gjerningsøyeblikket, da det gjerne resulterer i både paranoia og vrangforestillinger. Og da spesielt etter å ha neglisjert et par netter med søvn i forkant. (snakker av erfaring&#128584

Skulle også kunne tørre å påstå at det finnes en ganske tykk smørbrødliste med verre ting å "putte i seg" enn speed, uten at jeg skal gå noe spesielt dypere inn på det. Spørs vel hva du legger i "bra" og "ille".

Jeg er definitivt ikke den første som hevder det at fremgangsmåte, mål og moderasjon er viktig ift det å ruse seg generelt, hva enn det er man skulle velge å ruse seg på.

Selv har jeg, i skrivende stund, brukt ettermiddagen/kvelden på å rolig drikke en sekser med øl kombinert med to små droppere a; kanskje 0.25g pepper til sammen. Slapper av, leser forum og informasjonsposter, mens jeg lytter til musikk med ro i både kropp, sjel og tanker. Ikke det verste jeg har putta i meg, i hvertfall!

Når det er sagt, så synes jeg det er det veldig fint at du har klart å holde deg nykter dersom det har økt livskvaliteten din, noe jeg går ut ifra ettersom du blir sprø av fart og fyrings
Speedere er ikke nødvendigvis de smarteste, spesielt ikke når de ruser seg. Jeg hørte om "speed med rottegift" allerede for 30 år siden, og har alltid tolket det som en metafor for "kuttet med noe muffens". Men alfakloralose har bedøvende egenskaper og har inntil nylig vært brukt som rottegift, mulig de to gir noen interessante synergieffekter?
Anonym bruker
"Øm Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Speedere er ikke nødvendigvis de smarteste, spesielt ikke når de ruser seg. Jeg hørte om "speed med rottegift" allerede for 30 år siden, og har alltid tolket det som en metafor for "kuttet med noe muffens". Men alfakloralose har bedøvende egenskaper og har inntil nylig vært brukt som rottegift, mulig de to gir noen interessante synergieffekter?
Vis hele sitatet...
Å blande ut speed eller annet med alfakloralose, stryknin eller annen gift er svært uvanlig og like ondskapsfullt. Når/hvis det i det hele tatt forekommer dreier det seg om målrettede lokale konflikter. Frykt ødelegger som kjent markedet og er av ingens interesse. Druesukker og koffein er det mest vanlige å cutte og ødelegge speeden med, i tillegg til produksjonsrester. Forekommer det partier folk blir dårlige av er det helt riktig å informere slik som i tilfellet i Grimstad.
Jeg tror du misforstår litt. Alfakloralose er strengt tatt ikke en gift men et narkosemiddel, så det er mulig at kombinasjonen kan gi en ekstra rus (ref speedball). Da jeg hørte om dette første gang var det fra noen som sa det var beste rusen de hadde opplevd. Men det kan jo være tilfeldig.