Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 6489
Hvordan betale regninger kontant ?
Før du svarer, i posten eller butikk fungerer ikke, afiliale fungerer heller ikke.

Det eneste alternativet jeg vet om er Western Union, noe annet ?
Første som slår meg er å teame opp med en kompis, han betaler de for deg i nettbanken sin og du betaler han kontant som han kan sette inn på konto
New generation
colakork's Avatar
En clean venn er en god venn
Bank i Butikk. Meny hos meg har det. Du går bare i kassa og tar ut/setter inn penger. Regner med at en også kan betale regninger der, men har ikke testet. Men du, er det ikke veldig høyt gebyr for å betale regninger kontant?
Trådstarter
34 2
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Bank i Butikk. Meny hos meg har det. Du går bare i kassa og tar ut/setter inn penger. Regner med at en også kan betale regninger der, men har ikke testet. Men du, er det ikke veldig høyt gebyr for å betale regninger kontant?
Vis hele sitatet...
Du kan ikke betale regninger gjennom bank i butikk.
Sitat av gadsila Vis innlegg
Du kan ikke betale regninger gjennom bank i butikk.
Vis hele sitatet...
Ta med giro så skal det ordne seg. Nå vet ikke jeg hvilken bank du har, så det har jo også litt å si. Jeg jobbet selv i post-i-butikk med banktjenester som for eksempel betaling av regninger.
Husker ikke helt hva gebyret ligger på nå, det pleier å øke litt for hvert år også.
Trådstarter
34 2
Sitat av livermorium Vis innlegg
Ta med giro så skal det ordne seg. Nå vet ikke jeg hvilken bank du har, så det har jo også litt å si. Jeg jobbet selv i post-i-butikk med banktjenester som for eksempel betaling av regninger.
Husker ikke helt hva gebyret ligger på nå, det pleier å øke litt for hvert år også.
Vis hele sitatet...
Som nevnt utenfor så fungerer det ikke lenger.
"Øko-Terrorist"
Sitat av gadsila Vis innlegg
Som nevnt utenfor så fungerer det ikke lenger.
Vis hele sitatet...
Jeg sto så sent som i forrige uke i kø bak ei som betalte en regning kontant på Meny.
Sitat av gadsila Vis innlegg
Som nevnt utenfor så fungerer det ikke lenger.
Vis hele sitatet...
Du har rett, det ser ut til at tjenester som giro inn- og utbetalinger er utgått.
https://www.posten.no/tjenester-pa-posten
Ser nå at Meny avviklet dette i september i fjor. Synd.
Tragisk at eldre folk ikke kan gjøre det på den gamle måten lenger, dog telegiro fungerer fortsatt.
Synes synd på mange eldre som ikke klarer å lære seg bankID osv. Mange er ikke like teknisk anlagt.
Klarer man ikke oppgaver som resten av samfunnet klarer helt fint (hvis man bare vil) så får man få seg verge eller annen støtte som kan gjøre dette for seg.
Trådstarter
34 2
Sitat av BearSleeps Vis innlegg
Tragisk at eldre folk ikke kan gjøre det på den gamle måten lenger, dog telegiro fungerer fortsatt.
Synes synd på mange eldre som ikke klarer å lære seg bankID osv. Mange er ikke like teknisk anlagt.
Vis hele sitatet...
De kan bruke western union.
Gamle folk kan få hjelp av kommunens hjemmetjeneste til å fikse regninger. Jeg antar du er for ung til å kvalifisere for det.
Noen som vet ? Det må finnes en metode.
Sist endret av gadsila; 6. februar 2021 kl. 06:56.
Sitat av gadsila Vis innlegg
Noen som vet ? Det må finnes en metode.
Vis hele sitatet...
Du har jo fått noen svar og du har et eget forslag om å bruk Western Union.
Kommer litt ann på om firmaet du skal betale regningen til har denne muligheten, der kan logge inn på Minside, og betale regningen med visa/master, da kan du kjøpe spendon eller andre visaGavekort med cash og bruke dette
Sitat av randomness Vis innlegg
Kommer litt ann på om firmaet du skal betale regningen til har denne muligheten, der kan logge inn på Minside, og betale regningen med visa/master, da kan du kjøpe spendon eller andre visaGavekort med cash og bruke dette
Vis hele sitatet...
Interessant
Du kan trappe opp på adressen der regningen skal betales. Det er krav om å ta imot norsk valuta innenfor rimelighetens grenser.
Sitat av serverDude Vis innlegg
Du kan trappe opp på adressen der regningen skal betales. Det er krav om å ta imot norsk valuta innenfor rimelighetens grenser.
Vis hele sitatet...
Problemet her er jo at den adressen kan være i andre enden av landet fra der en bor.
Noen extra eller coop butikker samt rema1000 har post i butikk/bank i butikk.
Til alle som foreslår posten og bank i butikk: dropp å poste. Denne avtalen ble avviklet i fjord. Om du går til posten får du ikke gjort det. Om du går til bank i butikk som DNB eller sparebank1 kunde får du kun tatt ut og satt inn kontakter, ingen fakturaløsning lenger der heller. Ser ut som du må valfarte til adressene som nevnt tidligere, eller kanskje bare ta en tur innom banken? Personlig ville jeg gått for nr 2 om dette ikke også er/blir fjernet.

Generelt ser jeg virkelig frem til at vi snart får et kontantløst samfunn slik at folk ikke kan kjøpe nark lenger uten å bytte det i tid eller tjenester. Kommer til å bli mye prostitusjon fremover. Og mye større andel rekruttering av folk som egentlig bare ville ha seg en kicker. Kanskje man skulle tatt inn en kloss eller 2 selv gitt. Greit du blir ikke rik, men du kommer til å bli den nye kongen i gata.
Sitat av serverDude Vis innlegg
Du kan trappe opp på adressen der regningen skal betales. Det er krav om å ta imot norsk valuta innenfor rimelighetens grenser.
Vis hele sitatet...
Noen som har sjekket om dette faktisk fungerer ?