Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 2396
Vet ikke om dette er blitt tatt opp tidligere men..
Hva om noen setter opp en DC-hub for nff brukere, kan dette la seg gjøre?

Hadde vært litt fett
Det har blitt tatt opp flere ganger. Og jeg tror ikke det har vært noen suksess noen av gangene. Hadde vært litt tøft ja, hvis mange nok kunne brukt den.
Det har blitt prøvd flere ganger, bl.a. lagde jeg en DC hub engang. Men det ble aldri noen stor hit.
Husker Jocke jobbet med saken, hvis noen husker den tråden
Men, seriøst tror jeg dette kunne vært en god idé, spesielt for f.eks. meg som ikke kan sette opp server eller ftp, og har litt å dele på.
Hadde hengt der jeg. Bare dere ikke hadde satt sharen så veldig høyt Har kun en 13GB harddisk hvor jeg kan kanskje dele 5 av dem. Jeg tror en nFF hub hadde vært en stor hit jeg.
eg kan godt henge der...
unofficial NFF HUB @ fucktheworld.no-ip.org


!!
Sist endret av propel; 27. april 2003 kl. 02:45.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
hvis noen setter opp en stabil service med fastip, som garantert ikke går ned (ikke noe crappy dsl-linje), så kan jeg mekke en dc.freakforum.nu forward

propel: it ain't official nFF until I say so
er jo ikke no real official nFF hub dah...bare en form for nooby-temprery-newby-amatør sak... Driver bare å leker meg litt.
spm. blir all trafikken som folk deler seg immellom gått igjennom dsl'1 min?? Med tanke på at telehoe boxsen min er litt treig.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
nei, all trafikk er p2p.
den eneste trafikken serveren tar seg av er ting som chat og lagring av fil-listen til hver enkelt bruker slik at man kan gjennomføre søk
dvs liten trafikk
hmm...vell hvis det er greit med deg så smokker jeg opp en hub. Skal stå at de t ikke er en offisial nff hub på velkomst texten.
50 brukere/siden jeg er så utroli upopulær

og jo...har smokka inn et par scripts...som jeg ikke vet helt hva gjør men shitt au...finns jo bare en måte å lære på
finnes det foresten en form for bot som kan være der hele tiden?
original reprint
xaff's Avatar
Jeg hadde en gang i tiden en slik ting, slo vel litt ann, hadde på det meste rundt 20-30 stk der.

nso: Etterhvert får jeg tak en box å slenge opp linux på, og da kan jeg godt sette opp noe slikt.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
jau, mulig jeg kan ta å sette opp en selv.. må høre litt med folka her først er ikke uberhypp på å ha den, men man får sjå
Det hadde vært drit digg!

JEg kan bli med på å share mye har over 30 gig share med filmer programmer og spill!
Fin hub "propel" Men hadde du slippi folk inn så hadde det sikkert vært bedre.

Hyggelig melding eller hva:

Private message from IPBot: <IPBot> Sorry, connections from your IP number is not allowed here. If your ISP is 'Some ISP' and you still get this message, please contact ICQ# xxxxx.
*** Disconnected

Serlig da jeg aldri har vært på huben din før. Og har garantert ingen share som er "forbudt" etter de fleste hub regler.
sorry...lekte meg litt med en ip-bot..skal fjerne den nå
original reprint
xaff's Avatar
Opprinnelig postet av zipper
Det hadde vært drit digg!

JEg kan bli med på å share mye har over 30 gig share med filmer programmer og spill!
Vis hele sitatet...
Akkurat nå er min share på 133.9 GB, og det er før jeg har sortert downloaddisken på 80 GB som nesten er full.

(Ikke tro at du er noe )
Opprinnelig postet av propel
unofficial NFF HUB @ fucktheworld.no-ip.org
Vis hele sitatet...
Får: *** Connecting to fucktheworld.no-ip.org...
*** Connection timeout

Er den nede, eller er det bare slik at min ikke vill?

Hvis det er slik at bare min som ikke vil, hva skal jeg da gjøre?
er oppe nå..måtte bare spille lit bf1942
Opprinnelig postet av propel
er oppe nå..måtte bare spille lit bf1942
Vis hele sitatet...
Jeg tror at en nFF-hub (selv en "unofficial") bør være oppe hele tiden. Samme faan. Men, jeg tror ikke det krever så mye av båndbredden din at det gjør noen forskjell under bf1942?
Yay!!!!11
En nFF hub som er oppe ov og til!!!!11
mulig du har rett.....men den er oppe hvertfall nå.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hehe.. Virker litt useriøst at den må ned når admin skal game ja
Kan hende den hadde blitt en hit da.. men, sjangsene er vel store for at den ikke hadde blitt det.. ikke vet jeg

sharen min er på 165 GB, så ikke tro at du er noe Xaff
Ameneon's Avatar
Trådstarter
Går det ikke ann at noen med stabil linux box kan hoste? skal vell gå fint?
original reprint
xaff's Avatar
Geddi: Jeg har somsagt 70 GB usortert stæsj. d-:
(Aka In your face, luzer!!!111 d-

Og nei, en DC hub krever ikke mye båndbredde. Klarer seg med en 512/512 linje med mindre du skal ha mangemange brukere.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
krever litt cpu, faktisk
Får: *** Connecting to fucktheworld.no-ip.org...
*** Connection timeout

Er den nede, eller er det bare slik at min ikke vill?

Hvis det er slik at bare min som ikke vil, hva skal jeg da gjøre?
Vis hele sitatet...
er oppe nå..måtte bare spille lit bf1942
Vis hele sitatet...
hoho..
Propell: Kanskje share limiten på 20 Mb er "litt" lav. Rekner med at det er 20Gb den skal vere.
Kan sette opp en på FreeBSD serveren min, men det blir som nso sier på en crappy dls linje på 834(?)/384
Opprinnelig postet av tore-
Kan sette opp en på FreeBSD serveren min, men det blir som nso sier på en crappy dls linje på 834(?)/384
Vis hele sitatet...

det gjelder vel bare passive mode users?
jeg er usikker, men:
er det ikke slik at passive mode users sender all data via servern?
og active mode users sender direkte?
Opprinnelig postet av Geddi
Kan hende den hadde blitt en hit da.. men, sjangsene er vel store for at den ikke hadde blitt det.. ikke vet jeg

sharen min er på 165 GB, så ikke tro at du er noe Xaff
Vis hele sitatet...
OOOOOH!!!! Sikkli badass... sittermed masse driit jeg å 193,75GB share nå.

so what om det ikke er seriøst...har jeg noen gang vert det????
jeg har 280gb shared
I like turtles
Skyfex's Avatar
det gjelder vel bare passive mode users?
jeg er usikker, men:
er det ikke slik at passive mode users sender all data via servern?
og active mode users sender direkte?
Vis hele sitatet...
i passive mode blir ikke porten åpnet.. vanligvis når du downloader, så kobler den du downloader fra til deg og uploader. Og motsatt når du uploader. Men når du har passive mode kobler du til den andre uansett. Derfor kan ikke to passive mode brukere koble til hverandre. Ihvertfall slik jeg har forstått det.

En offisiel nFF hub hadde vært digg Slipper vi alt dette ftp tullet
Ville dette da blitt en public hub eller bare for nFF's medlemmer ?
ikke spørr mei
<Guardian> You are being kicked for sharing files that are either forbidden in this hub or of no use to anyone.

Please use the time of your ban to correct this problem.

Make sure you don't share Windows and Program Files directories as well as installed program directories.

Altså, jeg shara DFTP mappa mi
Men uansett så synes jeg at detta virker som en jævlig god ide! Har 80 GB å share, og hvis man virkelig fikk slengt opp denne hubben og ikke slengt den NED igjen når admin "spiller bf" (hihi ) så hadde det vært supert! Da kunne kanskje freakforum slengt det som hyhet på hovedsida, og da hadde det blitt mange som hadde kommet dit og! Altså, fixe på kickene, kanskje rename botene til noe annet en "busemannen" haha og ha den oppe selv når man skal spille tøffe spill? Dette virker genialt..
greit...en linje med dritt til å jeg skrur av dc-hub1. gidder ikke høre på all sytinga til alle som bare vil ha men ikke gji!!
Hvis folk skal bruke DC framfor ftp må folk lære seg i åpne porter. Det var problemet forrige gang, folk klarte ikke å få passive mode til å fungere.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Opprinnelig postet av propel
greit...en linje med dritt til å jeg skrur av dc-hub1. gidder ikke høre på all sytinga til alle som bare vil ha men ikke gji!!
Vis hele sitatet...
Vær så snill, skriv 'en istedet for 1. Sinnsykt irriterende. Og når du drifter/kjører en tjeneste, må du forvente å få klager, sånn er det for oss som feks er Crew på nFF også. Ikke minst for nso.

Bare som et eksempel.
uff...livet er hardt ass..lol..men nå er den oppe å går hvertfall.
uuh..høres spennende..nFF HUB.
de fleste av peer-to-peer progrs og lignende har en tendens til å klikke.nå hvis jeg snart bare gidder å si takk og farvell til den skrøpelige win98-innstallasjoen min og innstalere 2k så er jeg med.

åpne porter..ja gjerne,men..??how?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
hvis man skal sette opp en slik service så bør det vel gjøres av noen som har peiling på hva dem gjør.
er ikke mye kunnskapene som skal till, men er da en ting eller to og sette seg inn i
greit...da gidder jeg ikke mer...