Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 584
Jeg har noen kameraer til både utendørs, men noen innendørs også.

Kunne tenkt meg å kjøpt en ekstra IR lys kilde bare for å prøve.
Vet dere om noen butikker som har dette eller gode nettsider? Helst butikk på Østlandet.
Jeg kjøoer fra Ebay. Men tar jo litt tid da. Husk at du bør ha kamera ned natttsyn da de fleste digitale kameraer har et filter for å stoppe IR.
Akkurat bestilt 48 dioder ir fra ebay, både i hus og bare dioder løst..
Noen andre som har testet disse.

Har 2 stk dlink 8620
Sitat av gekko4u Vis innlegg
Akkurat bestilt 48 dioder ir fra ebay, både i hus og bare dioder løst..
Noen andre som har testet disse.

Har 2 stk dlink 8620
Vis hele sitatet...
Du må nesten oppgi hvilke dioder. IR er jo i praksis vanlig lys som ikke er synlig med våre øyne, om du har kjøp svake dioder vil du få svakt lys på nattbildene.
Også må du passe på at du ikke har IR filter på kameraene, det kan du fort sjekke ved å filme dioden når du trykker på knappene på en fjernkontroll. Da skal du kunne se dioden blinke.

Men har ikke de kameraene farge nattsyn innebygget?

https://youtu.be/S34eGFG3LhQ?t=20

Både Spyshop og Elkjøp har pleid å selge IR lyskastere for overvåkingskamera, så det er bare å google etter norske butikker som selger det.
Sist endret av random105675; 2. mars 2023 kl. 13:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.