Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 8226
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Heisann!

Er det noen der ute som tilfeldigvis har, eller vet hvor jeg finner, notene til Måneskinnsonaten 3. sats? Har lett en del, men klarer ikke finne annet enn 1. sats.. Engelske navnet er Moonlight Sonata, og den er skrevet av Beethoven..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen måtte jo ta seg tid til å svare deg

del 1
del 2
del 3

edit: fiksa litt på svaret
Sist endret av systemerror; 20. juli 2005 kl. 11:54.
Den tredje satsen er ganske heavy, men den er vannvittig bra..
Tøft gjort å lære seg den

Spillt lenge?

Edit: www.pianosheets.org (Veldig god side. Foreløpig litt trøbbel med trackern)
Sist endret av toughingen; 20. juli 2005 kl. 13:01.
Aaaah husker den fra resident evil, eller er jeg på villspor?
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Stemmer det StaiN, den du skal finne og spille på pianoet i den bar/salongen..
Helt rått!
haha ja den ja helt villt med resident evil =D
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Trådstarter
Tusen takk Spiller ikke selv, men en kamerat av meg er ganske rå på piano, og hadde lyst til å lære seg tredjesatsen.. Men han hadde ikke notene, så jeg tenkte jeg skulle spore dem opp for han ved hjelp fra freakforumet Nok en gang, tusen takk
Sonaten er veldig enkel når du får inn rytmen, men er veldig vakker og høres avansert ut.
Om kompissen din er veldig god på piano, så anbefaler jeg Chopin. Han burde prøve seg på Regndråpe-preludiet. Det er genialt
Ingen som kunne gitt meg et hint hvor jeg kunne fått den i mp3 format? så jeg kunne hørt hvordan den høres ut, siden dere sier den er så bra
HER er den.

v0mit
Kalakov: Du kan ikke mene at tredjesatsen er enkel?

De notene der var forresten ikke særlig pene. Du finner en bedre utgave på sheetmusicarchive.net.

Likte ikke innspillingen heller. ;-) Hvis du vil høre en ganske vill versjon av tredjesatsen, sjekk ut Glenn Goulds innspilling.
Sist endret av Pladask XP; 23. juli 2005 kl. 01:13.
Sitat av Pladask XP
Kalakov: Du kan ikke mene at tredjesatsen er enkel?

De notene der var forresten ikke særlig pene. Du finner en bedre utgave på sheetmusicarchive.net.

Likte ikke innspillingen heller. ;-) Hvis du vil høre en ganske vill versjon av tredjesatsen, sjekk ut Glenn Goulds innspilling.
Vis hele sitatet...
Jeg syns ikke den er vanskelig. I alle fall ikke i forhold til Chopin
Kommer an på hva av Chopin, da. Regndråpepreludiet som du nevnte, f.eks., blir jo blåbær i forhold.
Har som mål å lære meg alle satsene i Sonate Op 27 (Måneskinnsonaten) nå.. Det er et fantastisk flott stykke mesterverk.. Tror ikke tredje sats er SÅÅÅ vanskelig utførelsesmessig.. Det er bare et langt stykke med mange noter å lære.. Har lært meg første delen allerede