Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1859
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Heisann.

Tenkte jeg skulle lage meg noen sporlys og i den anledning kunne et mindre kvanta barium- eller strontiumnitrat komme godt med. 250-500 gram skulle være passelig, da det skulle rekke til sporlys i all fremtid for min del, pluss litt eksperimentering med andre komposisjoner.

Er det noen som er villige til å selge meg noen gram?
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Trådstarter
Bringer denne til topps igjen. Ingen som har noen gram til overs?
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
mener du 250-500g? Blir en stund til jeg skal bestille fra Keten, men får se hva jeg bestiller inn. Frakten blir bare på 300kr mener jeg, hvis du slipper fortollingen
Jeg regner med at det er sporlys av riflekuler du skal lage?
Har du en fremgangsmåte på hvordan, en nettside?
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Trådstarter
Tenkte jeg skulle lage til .38 special i førsteomgang. Lavt trykk og en kule med litt størrelse å jobbe med. Fremgangsmåten har jeg kun tenkt meg frem til.
Den består i enten:
a) Bore hull bak og fylle med komposisjon. Enten presse eller binde med NC-lakk.
b) Kjøpe kuler som fra før er hule bak og fylle med komposisjon bundet med NC-lakk.

Dersom det er vellykket kan det jo hende jeg prøver med i noen andre kalibere også. Men det mest aktuelle pr nå er .38, som nevnt pga det lave trykket. Om jeg skulle føle meg veldig rik en dag (noe det ikke er noen overhengende sannsynlighet for), kan det hende jeg bygger meg verktøy for formålet. Har et design i hodet.
Virker som et spennende prosjekt, skal lese litt rundt dette.
Har selv noen sporlys liggende, som har orange maling på tuppen. Regner med at dette er for å kjenne dem igjen.

Fant til slutt denne linken her: http://members.shaw.ca/gryphon223/PF...ml#Tracers%20I
▼ ... noen uker senere ... ▼
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Nå vet du dette fra før, men jeg sender deg noe i posten
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Trådstarter
Woho, tusen takk Da kan denne tråden få dø ut.
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Sitat av Nygaard Vis innlegg
Woho, tusen takk Da kan denne tråden få dø ut.
Vis hele sitatet...
Vil først vite hvor mye du får.(250-500g?)
Du må huske å oppdater når du tester det
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Ca 40g Bariumnitrat og noe av det samme med Strontiumnitrat, ikke så mye, men det rekker da til noe Blir helt sikkert en senere anledning hvor vi kan snakke større mengder! (nei, jeg kan ikke selge til andre her, desverre, jeg har ikke så mye).
▼ ... flere år senere ... ▼
Lenge leve gamle tråder! Hvordan gikk det? Fikk du til sporlys?
Hadde vært kult å prøve