Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 750
jeg har hørt man kan åpne noen nettverksporter eller noen sånt, så laster man ned raskere. funker iallfall på bittorrent, har jeg lest.

hvilke porter skal man åpne, og hvordan åpner man de?
Hvis du har et adsl-modem, så er nok alle portene allerede åpne, så tror ikke dette vil hjelpe for deg.

Men, hvis det er en router, prøv å koble deg til den med telnet (feks: telnet 192.168.0.1) og se om du får logget deg på routeren.

Det er ikke bare å "åpne porter" og forvente at speeden skal bedres, programmet laster jo både opp og ned, og hvis du ikke har full duplex, kan du heller ikke forvente deg full speed.
ok forstod ikke akkurat alt du sa, men jeg har adsl ja, så jeg lar det være. takk for hjelpen!
Jeg har en Netopiarouter fra Nextgentel og fikk (mye) bedre fart etter jeg fikk åpna alle portene. RIngte NGT som fiksa det på 123.
åpna -alle- portene?? eller evt hvilke porter åpnet du?
I en annen post har de åpnet: 6969 og fra 6881 til 6889. Åpnet du flere?
Opprinnelig postet av Cazl
åpna -alle- portene?? eller evt hvilke porter åpnet du?
I en annen post har de åpnet: 6969 og fra 6881 til 6889. Åpnet du flere?
Vis hele sitatet...
Du har rett, det var litt tåpelig skrevet. Jeg åpna 6881 til 6999, som heg tror er standard for alle bittorrent-klienter.
nå fikk jeg endra firmwaren på ruteren, og åpna portene ved hjelp av telnet. Fant det på ww.relativt.no. Takker for all hjelp. Håper det går litt fortere nå!