Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 4581
Jeg er litt nyskjerrig på hvilke kommentarer på hele forumet som har flest KP. Hvilke tråder hadde egentlig også vært kult å vite, men er mest opptatt av kommentarer.
Dette fordi jeg tenker at disse mystiske og legendariske kommentarene har fått KP for noen utrolig gode poenger, argumenter, informasjon og tips i sine respektive tråder.

Hadde det vært mulig for moderatorene å linke til, for eksempel, topp 10 kommentarer med flest KP?
Gjerne tråder også
Sist endret av krystallkongen; 15. mai 2020 kl. 16:49.
Tror ikke det finnes noen oversikt over dette, men når det gjelder tråder så tenker jeg fort på disse to. Dette er bare noen jeg husker på sparket, så godt mulig det finnes tråder og kommentarer med enda flere.

Til dere som vil teste speed
Til tenåringene - Ta det ROLIG
Satan i helvete, det var jo helt vilt. Var freakforum større/hadde fler brukere før? Har ikke sett noe liknende i mine sikkert 5-6 år som lurker og bruker! Men så er det ikke alle emner som interesserer meg og deg er langt fra alle tråder jeg titter innom.

Takk for svar, men er fortsatt mer interessert i kommentarene med flest KP
Sist endret av krystallkongen; 15. mai 2020 kl. 17:23.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Satan i helvete, det var jo helt vilt. Var freakforum større/hadde fler brukere før? Har ikke sett noe liknende i mine sikkert 5-6 år som lurker og bruker! Men så er det ikke alle emner som interesserer meg og deg er langt fra alle tråder jeg titter innom.

Takk for svar, men er fortsatt mer interessert i kommentarene med flest KP
Vis hele sitatet...
Det var mye større før, ja.
Den enkeltkommentaren med flest KP jeg erindrer i farta er Zabbath sin trip repport om datura. Det er en del andre legendariske rustråder plassert i et eget underforum.
En annen fin en er Provo sin tråd om relativitetsteorien.
Sist endret av Myoxocephalus; 15. mai 2020 kl. 17:32.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Det var mye større før, ja.
Den enkeltkommentaren med flest KP jeg erindrer i farta er Zabbath sin trip repport om datura. Det er en del andre legendariske rustråder plassert i et eget underforum.
En annen fin en er Provo sin tråd om relativitetsteorien.
Vis hele sitatet...
Rått at du fant frem noen skikkelige Kvalitetsinnlegg Da har jeg litt lesestoff til senere i dag! Gleder meg spesielt til Datura-rapporten og tråden om relativitetsteorien så lenge den er litt ELI5.

Kom gjerne med mer
Keyboard Warrior
Drift's Avatar
Jeg tror diskusjonsforum var mer populært for en del år tilbake. Før i tiden dro man på et chatterom eller et forum hvis man ville sosialisere på Internett. I dag har vi så mange andre plattformer i tillegg. Det er ikke like stor plass til diskusjonsforum lengre.

Freak ser ut til å gjøre det veldig bra, takk gud. Jeg har sett flere forum dø opp gjennom årene. Det er alltid trist når et forum må legges ned. Noen fra gamle Norsk Nintendo Forum og NUF her? Dere vet hvem dere er, RISE UP!
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Tror ikke det finnes noen oversikt over dette, men når det gjelder tråder så tenker jeg fort på disse to. Dette er bare noen jeg husker på sparket, så godt mulig det finnes tråder og kommentarer med enda flere.

Til dere som vil teste speed
Til tenåringene - Ta det ROLIG
Vis hele sitatet...
Hmm. Er ikke det bare å kjøre en sql spørring da? Burde ikke være så vanskelig så lenge dere har tilgang til databasen. Eller er det bare nso som har det?
Sitat av ThinkpadX200 Vis innlegg
Hmm. Er ikke det bare å kjøre en sql spørring da? Burde ikke være så vanskelig så lenge dere har tilgang til databasen. Eller er det bare nso som har det?
Vis hele sitatet...
Må nok til med en liten kodesnutt i tillegg (litt avhengig av hvordan oppføringene er lagret).
Jeg tipper at hvert kp poeng er lagret som en egen oppføring i en tabell, i såfall må du først telle alle poengene til hvert innlegg for så å trekke ut det som har mest.

Men det hadde vært kult med en "topp 10".
Sitat av ThinkpadX200 Vis innlegg
Hmm. Er ikke det bare å kjøre en sql spørring da? Burde ikke være så vanskelig så lenge dere har tilgang til databasen. Eller er det bare nso som har det?
Vis hele sitatet...
Det må nok en av Administratorene gjøre i så fall. Vi dødelige moderatorer har ikke denne tilgangen. Tror ikke Crew heller kan det.
Dodecha sitt innlegg i tråden til Mexxy er vel verdt å nevne. Tror det er kommentaren i en tråd som har fått flest poeng som jeg har sett.

https://freak.no/forum/showthread.php?p=3101961
Sist endret av Relevant; 15. mai 2020 kl. 19:48.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Dodecha sitt innlegg i tråden til Mexxy er vel verdt å nevne. Tror det er kommentaren i en tråd som har fått flest poeng som jeg har sett.

https://freak.no/forum/showthread.php?p=3101961
Vis hele sitatet...
Den var saftig! Sparer selve lesingen til senere
Sitat av Rosander Vis innlegg
Må nok til med en liten kodesnutt i tillegg (litt avhengig av hvordan oppføringene er lagret).
Jeg tipper at hvert kp poeng er lagret som en egen oppføring i en tabell, i såfall må du først telle alle poengene til hvert innlegg for så å trekke ut det som har mest.

Men det hadde vært kult med en "topp 10".
Vis hele sitatet...
En kan (og bør) gjøre det du beskrev i sql / orm. Må nok ikke til med koding utenom. Er bare å inner joine og groupe inlegg / kommentar og kp relasjonene på kommentar/inlegg id, kjøre select count (*) og order by count (*) limit 10.

Hva jeg refererer til relasjonene som her er så klart vilkårlig, men tror schema er satt opp med en struktur noe slikt som det.

Beklager om jeg har oversett noe og for dårlig skrever svar generelt. Skriver på mobilen så er ikke helt ideelt det. Litt trått også kanskje
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Det må nok en av Administratorene gjøre i så fall. Vi dødelige moderatorer har ikke denne tilgangen. Tror ikke Crew heller kan det.
Vis hele sitatet...
Crew kan definitivt ikke gjøre det, og jeg tror heller ikke vanlige admins har fri tilgang til databasden som sådan. Så vidt jeg vet kan bare nso fikse sånt i disse dager. Personlig synes jeg ikke antall KP på en bruker er et særlig spennende tall, så det er litt meningsløst å vise det sammen med antall innlegg. Men noe à la H-indeks kunne være morsomt å se. Altså antall innlegg med antall KP. Har du tusen innlegg, og tyve av de har 20 KP eller mer, så er H-indeksen din 20, selv om tre av innleggene har over 100. Det er slik informasjon som er vanskelig å finne manuelt. Hver brukerprofil har en egen side for statistikk, men der vises nesten ingenting. Det kunne vært gøy å plassere litt mer info der, for eksempel lenke til de ti høyest rangerte innleggene eller noe. Hvis vi først har dette KP-systemet, så kan vi like godt bruke det til noe...
Sist endret av Myoxocephalus; 16. mai 2020 kl. 14:12.
Er det bare jeg som synes at det er veldig stas å få KP?
For min del er ikke kp koblet til person/ antall innlegg så interessant, det sier like mye om hvilke typer diskusjoner vedkommende engasjerer seg i som kvaliteten på innleggene. Folk som deltar lite i "samtaler" og kun bidrar med veldig gjennomarbeidede enkeltinnlegg for et generelt publikum vil ha en høyere kp/innlegg ratio, uten at det nødvendigvis er mye mer verdifullt for forumet. Et innlegg kan være veldig godt uten å være interessant for så veldig mange. Men en topp 50 innlegg gjennom tidene, eller topp 5 siste mnd eller noe kunne vært interessant. Jeg bruker kp-lista til å få et inntykk av hvilke tråder som virker engasjerende, det er ikke alltid man ser det ut fra overskrift.
Sitat av *pi Vis innlegg
Men en topp 50 innlegg gjennom tidene, eller topp 5 siste mnd eller noe kunne vært interessant.
Vis hele sitatet...
Kanskje en liten liste på toppen, med "hot" tråder og "rising" slik som på Reddit hadde funka? Eller en kode i søkefunksjonen som gir mulighet for å sortere tråder etter KP, kommentarer, dato, kvalitet osv.
Denne tråden her er min personlige favoritt:
https://freak.no/forum/showthread.php?t=302067

Jeg har faktisk måtte lese denne flere ganger og det har også vært høytlesning av denne tråden på forspill.
Sitat av j0n Vis innlegg
Denne tråden her er min personlige favoritt:
https://freak.no/forum/showthread.php?t=302067

Jeg har faktisk måtte lese denne flere ganger og det har også vært høytlesning av denne tråden på forspill.
Vis hele sitatet...
Da vil du sikkert sette pris på denne også, selv om det såvisst ikke er et innlegg med spesielt mange KP. En av dee-aye-why-forumets skjulte perler.
Ahahaha! Jeg dauer!
Sitat av j0n Vis innlegg
Denne tråden her er min personlige favoritt:
https://freak.no/forum/showthread.php?t=302067

Jeg har faktisk måtte lese denne flere ganger og det har også vært høytlesning av denne tråden på forspill.
Vis hele sitatet...
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Da vil du sikkert sette pris på denne også, selv om det såvisst ikke er et innlegg med spesielt mange KP. En av dee-aye-why-forumets skjulte perler.
Vis hele sitatet...

De trådene definérer jo hvorfor freakforum er nødvendig
Sist endret av krystallkongen; 16. mai 2020 kl. 21:42.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Da vil du sikkert sette pris på denne også, selv om det såvisst ikke er et innlegg med spesielt mange KP. En av dee-aye-why-forumets skjulte perler.
Vis hele sitatet...
Vel, nå fikk den ett til.

800 slag pr min
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Er det bare jeg som synes at det er veldig stas å få KP?
Vis hele sitatet...
Hvorfor får jeg så mye KP for denne kommentaren?
Fordi folk er enige med meg og liker KP, og synes det er bra at noen turte å si det? Eller fordi jeg sa jeg ville ha KP og dermed vil folk være snille?
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Hvorfor får jeg så mye KP for denne kommentaren?
Fordi folk er enige med meg og liker KP, og synes det er bra at noen turte å si det? Eller fordi jeg sa jeg ville ha KP og dermed vil folk være snille?
Vis hele sitatet...
Etter min erfaring så kommer KP når folk føler at de er enige, og det er den enkleste måten å si man er enig på. KP ble vel strengt tatt også innført delvis av denne grunnen slik at man ikke hadde hundre innlegg som ytret sin enighet til en eller annen påstand.
Ler så jeg sliter med å puste, 800 slag i minuttet er nok litt for heftig ja

Keep em coming, er mange perler jeg har gått glipp av gjennom tidene ser jeg.