Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3568
Leste nylig på nettet at de har rett til dette, men hvordan skal de gå frem?
Ville ikke det være mer sannsynlig til at de tar deg inn til blodprøve?
Dersom de får tillatelse fra en dommer eller jurist i påtalemyndigheten, så kan de om nødvendig bruke makt for å få tatt en urinprøve av deg. Tillatelsen kan være muntlig eller skriftlig.

I blodprøver så kan rusmidler oppdages i inntil 24 timer etter bruk, mens det i urin er mulig å spore i flere dager, uker eller når det gjelder cannabis; måneder.
Sist endret av caperno; 21. januar 2015 kl. 23:33.
Sitat av caperno Vis innlegg
Dersom de får tillatelse fra en dommer eller jurist i påtalemyndigheten, så kan de om nødvendig bruke makt for å få tatt en urinprøve av deg. Tillatelsen kan være muntlig eller skriftlig.

I blodprøver så kan rusmidler oppdages i inntil 24 timer etter bruk, mens det i urin er mulig å spore i flere dager, uker eller når det gjelder cannabis; måneder.
Vis hele sitatet...

Ja jeg skjønte såpass, lurte mer på hvordan de skal kunne tvinge en til å avlegge urinprøve? Liksom, vist du nekte å bruke noe toalett på stasjonen du er på, så ville de testet urinen som var på gulvet etter en har urinert på seg selv?
De strapper deg nok fast til en seng og stikker en tube inn i penishullet ditt. Så er det bare å vente...

Sitat av caperno Vis innlegg
De strapper deg nok fast til en seng og stikker en tube inn i penishullet ditt. Så er det bare å vente...

Vis hele sitatet...
Bare for å klargjøre, men en politimann har ikke lov til å utføre denne prosedyren da. Det må være lege eller en sykepleier som under ansvar av en lege, som utfører dette. For å legge inn kateter krever en steril prosedyre.
hvis du eksempel blir mistenkt for fyllekjøring eller noe sånt,da drar dem deg med til en lege og holder fast deg hvis dem må det.. og i mindre alvorlige saker så holder dem deg til du må pisse så jævlig at du gir opp..
Jeg trodde det var slik at om man nektet å blåse/pisse så tar de en blodprøve?

Dette er bare noe jeg ofte har hørt, men vet ikke hva som er riktig. Jeg tenkte da at om man har røyket cannabis og blir spurt om en urinprøve så burde man nekte regelrett, slik at tar deg med inn å tar en tvunget blodprøve - som selvfølgelig har betydelig mindre risiko for å påbevise cannabis røyking et par dager tidligere.

Kan noen bekrefte/avbekrefte dette?

Sitat av drugster92 Vis innlegg
hvis du eksempel blir mistenkt for fyllekjøring eller noe sånt,da drar dem deg med til en lege og holder fast deg hvis dem må
Vis hele sitatet...
Men da er det blodprøve de tar.
Sist endret av Picard; 22. januar 2015 kl. 11:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.