Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 5347
Jeg trenger en grunn til å kjøpe meg ny laptop. Hva er den sikre død? Miste den i bakken gjør den vel bare skranglete.

Søle Cola i den?

Vil ikke at noen bare skal reparere den...
Mikrobølgeovn gjør susen.
Mikroen kan vel muligens også gå til fanden, er ikke sikker på det.

Tøm den full av havsalt og la den stå ute i regnet en natt er også en slager.
Sist endret av RainbowDash; 7. mai 2012 kl. 14:25.
Visst du er så fast bestemt på å ødelegge den kan du vel bare gi den til noen som trenger den? Å ødelegge en fullt fungerende pc er bare idioti.
Legg den på bakken og kjør over 2-3 ganger
Slipp den fra 5-6meters høyde
Kjør en skrutrekker tvers igjennom maskinen (bruk hammer)
Gi den til noen som trenger den
Skru ut vifta og pakk den inn i en dyne
Bruk den som sendeplate
Sitat av Trollsauen Vis innlegg
Legg den på bakken og kjør over 2-3 ganger
Slipp den fra 5-6meters høyde
Kjør en skrutrekker tvers igjennom maskinen (bruk hammer)
Gi den til noen som trenger den
Skru ut vifta og pakk den inn i en dyne
Bruk den som sendeplate
Vis hele sitatet...
Da må han ofre en dyne i samme slengen, og det er han kanskje ikke så interesert i.
Sist endret av RainbowDash; 7. mai 2012 kl. 14:28.
Hvorfor trenger du en grunn?
Om du har råd til det og du har lyst på så hvorfor ikke. Trenger ikke ødelegge den gamle for det.

Litt mer on topic: Øks eller slegge, så kan du få ut litt aggresjon i samme slengen. Anbefaler beskyttelsesbriller da det fort kan flyge deler veggimellom.
Ta den med på ei strand, og pass på at det bleser godt og er mange fine sandkorn, la den ligge der litt, og vist det kjem litt saltvatn over så er jo det berre kos om det skal vere eit "uhel" kan du koble ut vifta, og satse på at den ikkje brenner ned huset Også gjere slik at den ikkje skrur seg av om den blir for varm
Sist endret av R0flcopter; 7. mai 2012 kl. 14:36.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Søle Bacardi&Cola i den er en sikker død..Det har jeg testa..
Sist endret av ranman22; 7. mai 2012 kl. 14:39.
Tipper han har en slik "idiotforsikring".

Sett den i dusjen mens den står på og hell over cola
tipper han får ny av mamma om han trenger det

har du ikke snill mamma, men barn i huset, så skyld på de, si att minsten tok med seg pcn i badekaret
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Tja, vi kan jo starte helt enkelt.
1. Last ned ting som du vet har virus, klikk på nigeriabrev og billige klokker. Sånn, nå er filsystemet fucka.
2. Tøm et stort glass cola over den. Skyll den i dusjen etterpå (Maskinen bør være på når du gjør dette).
3. Vaskemaskin! Den ble ikke ren i dusjen sier du? Sørg for å plugge ladderen i, så den ikke går fri for strøm i vaskemaskinen.
4. Spreng den med dynamitt. Støvet som blir igjen, drikker du, for så å skjite ut.

Nå har du resirkulert en PC, gratulerer. Du blir nok ikke å få den på igjen.
Sist endret av Lovegame; 7. mai 2012 kl. 14:47.
Kast den på sjøen,etter du har gjort alt ovenfor.
Jeg tømte 1.5l cola i den jeg, funka fjell!
Ta ut harddisken å slå en spiker igjennom!
Jeg anbefaler deg ikke å legge laptopen på gulvet, miste et stort glass på skjermen så den knuser, for så å helle cola over tastaturet samtidig som du trykker på tastene. Gjør du dette vil den bli ødelagt og den vil ikke være mulig å reparere.
Dra et skrujern over metallet i ramslottene.

PC kortslutter og det er ikke spor som sier at PC er tuklet med :-)
230V fra veggen burde ta knekken på den. Hva som skjer med deg i forsøket tar jeg ikke ansvar for.
gi den til en uteligger, si til dine foresatte at den ble stjelt?

Evt miste den ned trappa, en kompis som "uhelidigvis" ble sint og slo til skjermen sånn at den sprakk, eneste løsning da var og kaste den ned trappa
Sist endret av FellowMellow; 7. mai 2012 kl. 16:38.
Sitat av Lattergal Vis innlegg
Dra et skrujern over metallet i ramslottene.

PC kortslutter og det er ikke spor som sier at PC er tuklet med :-)
Vis hele sitatet...

Tar dette bare knekken på hovedkortet, eller hele dritten?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Anonym41264 Vis innlegg
Tar dette bare knekken på hovedkortet, eller hele dritten?
Vis hele sitatet...
Siden hovedkortet er 99% av en laptop, det tar knekken på hele dritten.
Sist endret av meitemark; 2. november 2023 kl. 11:23.
Sitat av Anonym41264 Vis innlegg
Tar dette bare knekken på hovedkortet, eller hele dritten?
Vis hele sitatet...
Varierer.. Har bare gjort det et par-tre ganger på PCer som skulle skrotes. HK går garantert.
CPU som oftest, resten ser ut til å kunne gå begge veier.
Uansett PC fremstår som død etterpå.
Sist endret av meitemark; 2. november 2023 kl. 11:23.
Bare gi den bort til noen for å si at den er stjålet/ble ødelagt hos en venn.
Om du har forsikring og vil ha ny så kan du søle cola på den, jeg fikk iallefall ny. søstra mi fikk og ny bærbar etter å ha sølt te på sin.
Sist endret av PoteterOgMolasse; 8. mai 2012 kl. 00:36.
du trenger :

et 12 voltsbateri, to stk ledninger, et stk skrujern som passer til skruene og et godt ventilert lokale.

steg 1: skru av undersiden på laptoppen slik at HK kommer til syne.
steg 2: koble ledningene til bateriet. en kabel til hver pol.
steg 3: ta begge ledningene å sett de på forkjellige punkter på hovedkortet på forskjellige loddepunkt.
steg 4: gjenta steg 3 noen ganger til du har fått mye røyk å noen rødgløene punkter rundt på hovedkortet.
steg 5: koble ledningene fra bateriet.
steg 6: skru på undersiden av laptopen.
steg 7: Pofitt!
Sist endret av doomsaier; 8. mai 2012 kl. 01:03.
Sitat av doomsaier Vis innlegg
du trenger :

et 12 voltsbateri, to stk ledninger, et stk skrujern som passer til skruene og et godt ventilert lokale.

steg 1: skru av undersiden på laptoppen slik at HK kommer til syne.
steg 2: koble ledningene til bateriet. en kabel til hver pol.
steg 3: ta begge ledningene å sett de på forkjellige punkter på hovedkortet på forskjellige loddepunkt.
steg 4: gjenta steg 3 noen ganger til du har fått mye røyk å noen rødgløene punkter rundt på hovedkortet.
steg 5: koble ledningene fra bateriet.
steg 6: skru på undersiden av laptopen.
steg 7: Pofitt!
Vis hele sitatet...
Ikke en dum ide. Men kansje bytte ut det ynkelige laptop batteriet med noen mere "heavy" saker som det stor 12V batteriene de har på clas ohlson eller noe for mere effekt ?
Også, hvis du går for en av de mere spektakulære metodene husk å ta bilder/video for freak!
Sitat av robojot Vis innlegg
Ikke en dum ide. Men kansje bytte ut det ynkelige laptop batteriet med noen mere "heavy" saker som det stor 12V batteriene de har på clas ohlson eller noe for mere effekt ?
Også, hvis du går for en av de mere spektakulære metodene husk å ta bilder/video for freak!
Vis hele sitatet...
tenkte noe i den duren ja, alla et godt gammeldags bilbatteri

(hvist freak ønsker kan jeg gjennomføre dette på en av mine laptopper)
Sist endret av doomsaier; 8. mai 2012 kl. 01:31.
Det enkle er som oftest det beste.
Endre disken til dynamisk og restart dette har fungert for meg ved flere anledninger.
Sitat av doomsaier Vis innlegg
tenkte noe i den duren ja, alla et godt gammeldags bilbatteri

(hvist freak ønsker kan jeg gjennomføre dette på en av mine laptopper)
Vis hele sitatet...

Hvis du er villig til å ofre en laptop, tar jeg gjerne en titt på resultatet.
Will it blend? si at du mista den i blendern : )
just a speck of dust
chocolate rain.
ArbeidsledigProletar
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
gi den til en uteligger, si til dine foresatte at den ble stjelt?

Evt miste den ned trappa, en kompis som "uhelidigvis" ble sint og slo til skjermen sånn at den sprakk, eneste løsning da var og kaste den ned trappa
Vis hele sitatet...
Og akkurat det kommer politiet til å tro også... I værste fall kan uteliggeren ende med problemer for det.
Mainstream!!! Søl eventyrbrus i tastaturet.
Bruk den som målskive! Jeg gjorde det med en gammel LCD skjerm engang! Jeg hadde kun et luftgævar, men hvis du har tilgang på tyngre skyts så er det bare enda mer WIN!:-)
Hvorfor i helvete skal du ødelegge en laptop for og få en ny? Om du er såpass bortskjemt og ikke bryr deg noe om den hva skader det og gi den til en venn eller noe?
Sitat av mickeyy Vis innlegg
Bruk den som målskive! Jeg gjorde det med en gammel LCD skjerm engang! Jeg hadde kun et luftgævar, men hvis du har tilgang på tyngre skyts så er det bare enda mer WIN!:-)
Vis hele sitatet...
Potetkanon

Men jeg syns at det er bortkasta å knuse en PC fordi du kan få en ny. Ikke bare sløseri men også idioti. Gi den til en venn eller trengende.
Bruk en slik:

http://www.tburke.net/fun_stuff/pictures/computers/ethernetkiller.jpg
Veni, vidi, vici
24 3
For lett! Skru opp pcen, helst uten å skade den. Finn ledninger som leder strøm, ta på mammas oppvaskhansker (just incase) og led strøm fra en komponent til en annen, uten lader i. Eventuelt skru på maskinen og legg den i vaskebøtta med såpe. (Salmiakk er etsende og kan gjøre susen)

Ville heller gitt bort maskinen til noen som trenger den, eller satt opp en Unix server til filer.
Trådstarter
3 0
Ok, grunn til å kjøpe ny blir feil. Har allerede en nyere.
Saken er at den er brukt til både arbeidsting og diverse, så skal sikre at ingen plukker den opp fra returordningen og plukker opp filene mine igjen.

Det jeg kan gjøre er å plukke ut harddiske og tilintetgjøre den, for så å levere resten av pcen.. Så kan de som vil bare ta den..
Sist endret av ingcognito; 11. mai 2012 kl. 03:51.
The Nerdrager
Y U NO drop it down the stairs 2-3 times?
Sitat av ingcognito Vis innlegg
Ok, grunn til å kjøpe ny blir feil. Har allerede en nyere.
Saken er at den er brukt til både arbeidsting og diverse, så skal sikre at ingen plukker den opp fra returordningen og plukker opp filene mine igjen.

Det jeg kan gjøre er å plukke ut harddiske og tilintetgjøre den, for så å levere resten av pcen.. Så kan de som vil bare ta den..
Vis hele sitatet...
Ta ut hardisken, demonter den. så kan du ha litt morro med den du kan foreeksempel lage en simpel harddisk høyttaler eller du kan bare ødelegge den helt. du kan foreeksempel ripe den opp, fjerne leserhodet og magnet behandle den. bare vær kreativ og ødelegg den grundig.
The Nerdrager
Harddisk er billig å erstatte. Jeg ville ha ødelagt maskinen, og beholdt rambrikker og harddisk
Sitat av ingcognito Vis innlegg
Ok, grunn til å kjøpe ny blir feil. Har allerede en nyere.
Saken er at den er brukt til både arbeidsting og diverse, så skal sikre at ingen plukker den opp fra returordningen og plukker opp filene mine igjen.

Det jeg kan gjøre er å plukke ut harddiske og tilintetgjøre den, for så å levere resten av pcen.. Så kan de som vil bare ta den..
Vis hele sitatet...
REformater den og gi den bort? Enkelt å greit.
Sist endret av TheFatNorseman; 11. mai 2012 kl. 09:38.
Plukk ut HDD og gi resten til Fretex? HDD kan gå en runde i micro, demonteres og fysisk ødelegges, kast hver skive forskjellige steder etter å ha ripet de til helvette opp.
A madman with a box
mabala's Avatar
Sitat av TheFatNorseman Vis innlegg
REformater den og gi den bort? Enkelt å greit.
Vis hele sitatet...
En enkel formatering vil ikke slette noe som helst fra harddisken.
ArbeidsledigProletar
Sitat av mabala Vis innlegg
En enkel formatering vil ikke slette noe som helst fra harddisken.
Vis hele sitatet...
Men det finnes programmer som sletter ting permanent.

Boot disk som gjør jobben for deg -> Dban
open source er det og.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Skru ut harddisken, skru opp harddisken, ødelegg skivene og hiv den i søppla, send så maskinen til Afrika. Problem solved.
Nei, egentlig ikke. Kast ned i badekaret/dusjen. La den kose seg i 10min.
1. Ta ut skivene fra hdden
2. dynk dem i brennveske og sett fyr på
3. bruk hammer/slegge og knus det i grove biter
4. repeat 2 og 3 til det er bare små biter igjen
5. gaffa teip + stor stein + bitene og kast det i have