Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2394
hei! jeg har en hau med gamle radioer i kjellern, å lurer på om man kan stille inn en radio til den frekvensen politiet bruker, har politiradio fra før men tenker det hadde hvert artigt å prøvd. kan ikke mye om radio signaler og sånt men har en vhf radio og en fm/am radio og en ny dab radio. er det muligt på en eller annen måte å mekke politiradio av dette?
Mener å ha lest eller hørt at det nå går digitalt, og at det ikke lenger er mulig å koble seg til med en radio man lager selv eller med en politiradio man hadde ifra før av.
Happy Buddha
I hvertfall de store distriktene har kryptert radioen sin, men ja, i utgangspunktet ser jeg ikke noen grunn til at det ikke skulle gått!
Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
Mener å ha lest eller hørt at det nå går digitalt, og at det ikke lenger er mulig å koble seg til med en radio man lager selv eller med en politiradio man hadde ifra før av.
Vis hele sitatet...
tror det er forsinket eller noe sånt får jeg får inn signaler på politiradioen min
Kun Oslo som kjører det digitale sambandet som jeg har fått med meg
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
Kun Oslo som kjører det digitale sambandet som jeg har fått med meg
Vis hele sitatet...
Ja, helt riktig som du sier. Var faktisk veldig usikker selv, så ringte til en venn som jeg veit jobber for Oslo PD. Han bekreftet dette med at det digitale sambandet gjaldt Oslo og muligens andre steder også, men Oslo var garantert. Han sa dessuten at dersom det er noe veldig viktig eller noe som ikke er ment for alle så blir andre kommunikasjonmetoder eller nett brukt. Usikker på hva dette kan være da.
Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
Ja, helt riktig som du sier. Var faktisk veldig usikker selv, så ringte til en venn som jeg veit jobber for Oslo PD. Han bekreftet dette med at det digitale sambandet gjaldt Oslo og muligens andre steder også, men Oslo var garantert. Han sa dessuten at dersom det er noe veldig viktig eller noe som ikke er ment for alle så blir andre kommunikasjonmetoder eller nett brukt. Usikker på hva dette kan være da.
Vis hele sitatet...
Telefon. De åra jeg har hørt på radio så nevner dem TLF hver eneste gang de skal ta noe "konfidensielt". Men mye mulig politiet har "spesialtelefoner" som forstatt går på GSM nettet, bare med kryptert info osv, som jobbtelefon
men er det noen som vet om det går ann å mekke sin egen politiradio?
Sitat av problemkid Vis innlegg
men er det noen som vet om det går ann å mekke sin egen politiradio?
Vis hele sitatet...
Hva mener du egentlig med å "mekke sin egen politiradio"? Jeg tror ikke det er så er veldig enkelt å bare lage sin egen radio fra bunnen av.

Hvis du har en gammel radio liggenede hjemme så er det bare å kontrollere om den kan ta inn de rette frekvensene. En oversikt over de ulike frekvensene politiet bruker finner du f.eks på kjeltring.com
Du må beise sjarken!
jeg hadde en FM radio på badet og der fikk jeg inn flytårnet en kilometer unna, vet ikke om det har noe med saken, men bare nevnte det.
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
Telefon. De åra jeg har hørt på radio så nevner dem TLF hver eneste gang de skal ta noe "konfidensielt". Men mye mulig politiet har "spesialtelefoner" som forstatt går på GSM nettet, bare med kryptert info osv, som jobbtelefon
Vis hele sitatet...
De bruker nok bare vanlig GSM telefon, krypteringen på den er i utgangspunktet ganske god.

Det nye politisambandet som de bla. har tatt i bruk i oslo (TETRA) har enda kraftigere kryptering
Sitat av problemkid Vis innlegg
men er det noen som vet om det går ann å mekke sin egen politiradio?
Vis hele sitatet...
ja selvfølgelig er det mulig, men noe sier meg at du ikke vil klare det.
Sitat av problemkid Vis innlegg
men er det noen som vet om det går ann å mekke sin egen politiradio?
Vis hele sitatet...
Det er mulig, men sannsynligvis blir det mye billigere å heller kjøpe en ferdig politiradio på ebay til hundrelappen
Nødnett fase 0 er rullet ut, noe som dekker Østfold, Follo, Oslo, Romerike, Asker, Bærum og Søndre Buskerud.
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Det er mulig, men sannsynligvis blir det mye billigere å heller kjøpe en ferdig politiradio på ebay til hundrelappen
Vis hele sitatet...
Nå vil jo gutten prøve seg på å modifisere en radio. Bare gleden av å lage noe selv er verdt at det koster mer enn å bestille noe crap fra ebay.
Sitat av KapteinFredrik Vis innlegg
Nå vil jo gutten prøve seg på å modifisere en radio. Bare gleden av å lage noe selv er verdt at det koster mer enn å bestille noe crap fra ebay.
Vis hele sitatet...
Helt enig, også er det sånn man lærer.

for å si det sånn.. er det noe jeg har lært lite om elektronikk av, så er det å lodde sammen et ferdig sett. lærer mye mer av å bli forklart/lese om det jeg gjør. tror ikke det bare gjelder meg (:

Når det gjelder radioen din:
Så vet jeg ikke helt med politiets frekvenser. MEN, du kan prøve å "tune" den inn.. denne videoen( http://www.youtube.com/watch?v=5kvxjNeWMxs ) viser deg hvordan du får en helt vanlig FM radio til å ta inn flytrafikk.

Det han gjør er å vri på en variabel kondensatorene, som igjen forandrer frekvensspektret. Prøv å feil. fikk det sånn hallveis til engang.(he-he)